Lastenkoti vai psykiatrinen osasto

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tammikuussa 2016 uutisoitiin tällaista:
Viime vuonna tohtoreita valmistui yhteensä yli 1 800. Myös aiempina vuosina tavoitteista on lipsuttu ylöspäin. Yliopistot saavat osan tuloistaan ministeriön vahvistamien tutkintomäärien perusteella. Ne voivat kuitenkin itse päättää lopullisista koulutusmääristä.

Käytännössä väitöskirjoista valtaosa rahoitetaan julkisilla varoilla. Opetusministeriön opetusneuvos Erja Heikkinen arvioi, että vajaat seitsemän prosenttia väitöskirjoista tehdään yksityisellä rahoituksella.

– Kun tähän lisätään se, että osa tekee tutkinnon palkkatyön ohessa, yksityisen rahoituksen osuus nousee vajaaseen 20 prosenttiin."

Tuohan on sitä rakenteellista korruptiota, selvästi:eek:
 
vierailija
Ai sä tuut vähättelee sitä mitä koin 9 vuotta ja vielä peruskoulun jälkeenkin. Millä perusteella? Aina yritin parhaani mutta esimerkiksi geometria, yhtälöt on sellaisia mitä en ole aikuisenakaan oppinut.
Osaan kyllä esimerkiksi genetiikkaa , ei mitään ongelmaa tajuta. Mutta matematiikka on aina ollut todella hankalaa. Ei motivaatio eikä opettajan ammattitaito ole ollut syynä vaan se että mun pää ei tajua niitä asioita jotka esimerkiksi 7lk lapseni on tajunnut tosta vaan. Lapsena en oppinut edes murtolukuja, aikuisena oon väkisin opetellut ne.. Mutta yhtälöt *vit&&¥%$ §»*

Eikä matikka edes ole loogista, kun on kaksi miinus merkkistä niin vastaus onkin plus eikä miinus. Eipä ole mielestäni loogista.

Mutta esimerkiksi kalsiumin määrittäminen kalsiumoksalaattina taas on loogista.


Oikasti se ei pitäisi olla vaikeaa, koska se on niitä harvoja asioita, missä on selvä logiikka. Opettajan taidoilla on paljon suuremoi merkitys kuin oppilailla. Enpä viitsi muistella menneitä, mutta ne muodolllisesti pätevät eivät välttämättä osaaopettaa niin, että oppilaat oppisi - tarkoitan koko luokkaa. Edellinen asia t ä y t y y olla täysin selvä kaikille ennen kuin voi oppia uutta, askel kerrallaan. En ymmärrä, miten tuo asia ei ole muuttunut vieläkään. Mitä järkeä on opettaa vain muutama luokasta laskemaan luotettavasti?
 
vierailija
Suurinpiirtein noin, mutta kouluun sun täytyy nyt kiinnittää huomio, eikä keittiöhommiin! Joutuuko tyttö siivoamaan poikien sotkuja kotona? Koulussa nimenomaan matematiikka täytyy ottaa nyt sellaiseksi, että ei jää aukkopaikkoja. Se kun on sellaista, ettei kannata jatkaa, jos ei entisiä asioita ole oppinut(y)
Hyvin pärjää 16-vuotias omassa kämpässä, olen nähnyt monta kertaa. Pääasia, että aina voi tulla kotiin, jos siltä tuntuu. Pyykit pestään kotona yms, eikä aleta kavereiden pyykkejä pesemään - noin esimerkiksi vaan. Kymppiluokka - onko sellainen olemassa vielä?

Varmasti osaa vaikkamitä, kun saa itse valita ja tehdä ne arkiset asiat. On varmaan kamala tunne, jos uhkaillaan sairaalahoidolla:alien:
 
vierailija
"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia. Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin. Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat (eli natriumglutamaatti E621). Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti".
Marie-Monique Robinin ohjelmassa
John Olney Ykkösdokumentissa, Terveys lautasella
Tämä sairaus ei parane sairaalassa, vaan pelkästään ruokavaliolla. Olisiko kyseessä sellainen?

lue uudelleen...!
 
vierailija
Jos sinulle, matikan kertauksen tyrkyttäjälle, sanottaisiin, että ala nyt opetella kiinaa. Hankin sulle pikkukirjan ja sitten ison, niin kaikki menee hyvin. Vai meneekö?

Jos ei ole halua eikä hyvää oloa, niin ihan turhaa touhua. Joku perusjuttu pitää olossa saada nuorella muutetuksi. Ei pakkopaita.
 
vierailija
Kuka sairaalassa sellaista tekee? Ei missään, vaan aloitetaan lääkitys, mitkä lopulta tappaa aloitekyvyn ym.
Riippunee sitten mikä sairaala tai vuosiluku? Tänä päivänä ainakin Tampereen alueella ja Oulun alueella katsotaan kokonaiskuva. Anemia esimerkiksi joka on puutostauti voi aiheuttaa masennusta ja siten häiriökäyttäytymistä. Tekevät täydet verenkuvat, neurologiset sun muut. Sitä en tiedä mikä on meininki muualla mutta näissä kahdessa kaupungissa näin joten niiden alueella voin suositella sairaalajaksoa parempana vaihtoehtona. Etenkin kun syytä ei tiedetä.
 
vierailija
Riippunee sitten mikä sairaala tai vuosiluku? Tänä päivänä ainakin Tampereen alueella ja Oulun alueella katsotaan kokonaiskuva. Anemia esimerkiksi joka on puutostauti voi aiheuttaa masennusta ja siten häiriökäyttäytymistä. Tekevät täydet verenkuvat, neurologiset sun muut. Sitä en tiedä mikä on meininki muualla mutta näissä kahdessa kaupungissa näin joten niiden alueella voin suositella sairaalajaksoa parempana vaihtoehtona. Etenkin kun syytä ei tiedetä.
Kyllä syyt ovat selvästi tiedossa, mutta niitä ei voi kertoa. Olisi liian rankka juttu tietyille osakkeidenomistajille.
 

Yhteistyössä