The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Täällä muuttu lumisade vesisateeksi jo. Höh. Näyttikin jo liian jouluselta.. vesisade onkin enemmän nykyään sitä perinteistä joulusäätä.
Riippuu nyt ihan siitä biljardipelistä tuolla taivaalla:

Mikä on auringon edessä, estää lämpöä, mikä sen takana, palauttaa sen jonnekin. Kun oli kamala pakkaspäivä, olivat nuo saturnus ja venis päällekkäin - tietysti just silloin pakasti:cool:
 
Nyt on lunta tuvassakin :D...mä unohin tonne lumisateen keskelle sujuvasti noi kaikki matot ja vaikka kuinka niitä ravistelin niin...:ROFLMAO: - lunta tulvillaan on raikas sisäilma tää!

Ja täällä on näemmä Joku Kummanen onnistunu jemmaamaan jonnekin sakset:cautious:...onnistunee nää leikkaamiset ja katkomiset puukollakin(y)...
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Lunatic
vierailija
Kotijuuston valmistus on kyllä hieman pitkästyttävää. Mut jos selkänsä kääntää tai toviksikin vahtimatta jättää niin se palaa pohjaan tai kiehuu yli.

Mutta mä sinnittelin! Ja pian sen saa kauhoa muottiin valumaan. :p

Herasta illalla pitsataikina ja kai jonkinlaisen pienen pullapitkonkin voisi leipaista.
Olen tehnyt muutaman vuoden sellaisen joka ikinen päivä, yhden, paitsi oulun jälkeen, kun kuttuen iti olla "ummessa". Helpotti kyllä, kun oli lypsylämpimästä maidosta. Minkälainen muotti sulla on?
 
Olen tehnyt muutaman vuoden sellaisen joka ikinen päivä, yhden, paitsi oulun jälkeen, kun kuttuen iti olla "ummessa". Helpotti kyllä, kun oli lypsylämpimästä maidosta. Minkälainen muotti sulla on?
:oops:

Tomnen kerroskattilan reikäosa. Puinen, mamman vanha, oikea muotti on niin pieni ettei siihen oo ideaa tehdä koko poppoolle mitään kun sen voisi hotkaista kerralla. :p
 
Kotijuuston valmistus on kyllä hieman pitkästyttävää. Mut jos selkänsä kääntää tai toviksikin vahtimatta jättää niin se palaa pohjaan tai kiehuu yli.

Mutta mä sinnittelin! Ja pian sen saa kauhoa muottiin valumaan. :p

Herasta illalla pitsataikina ja kai jonkinlaisen pienen pullapitkonkin voisi leipaista.
Toi on mulla huomenna edessä.
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0
vierailija
:oops:

Tomnen kerroskattilan reikäosa. Puinen, mamman vanha, oikea muotti on niin pieni ettei siihen oo ideaa tehdä koko poppoolle mitään kun sen voisi hotkaista kerralla. :p
Kiitos tiedosta - eipä ole sellaista enää, mutta neliön mallista jäätelörasiaa käytin: nurkkiin pitkä viilto nurkkaan saakka puukolla ja kannesta reunat pois, kanneksi tosin sekin, mutta paino päälle: joku isompi astia, jonka täytin vedellä, jos ei muuta löytynyt. Ei sitä pidäkään keittää, jos ei juustokeittoa tee, vaan kuumentaa hiljalleen.(y)
Äläkä laita tavallista suolaa, kun se kaliumferrosyanidi niissä estää nimenomaan sen p a a k k u u n t u m i sen:whistle:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä