Miksi mainoksissa on aina musta mies/valkoinen nainen -asetelma?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt viimeisimpänä Nelosen X-Factor-mainoksessa musta mies makoilee sängyllä ja valkoinen naisystävä istuu vieressä. Miksei koskaan nähdä esim. musliminaista ja kantaeurooppalaista miestä kulkemassa käsi kädessä pitkin katua?
 
vierailija
Siksi koska Koraani kieltää musliminaisia avioitumasta vääräuskoisen kanssa. Toisin sanoen sellainen mainos olisi rikos monikulttuurisuutta vastaan eli rasismia. Jo pelkkä mainoksessa esiintyminen saattaisi lisäksi altistaa naisen ja miehen kostotoimenpiteille naisen suvun puolelta.
 
vierailija
Aivan. Näkisin mielummin vaaleatukkaisen miehen ja rättipäänaisen olevan yhdessä.

Mutta eihän sellaista voi näyttää julkisesti, kun joku herkkähipiäinen saattaa pahoittaa mielensä ja siitä seurauksena alkaa helvetillinen terrori-iskujen sarja.
 
vierailija
Valion juustomainoksessa myös musta mies. Ei varsinaisesti ollut valkoisen naisen kanssa, mutta seurueessa ei ollut kuin valkoisia naisia.

Kyllähän tällä yritetään normalisoida tumman miehen ja valkoisen naisen suhdetta. 2015 tuli yli 20 000 pari-kolmikymppistä miestä. Tuossa ikäluokassa on todella sairas sukupuolijakauma: miehiä on kaksi kertaa enemmän kuin naisia.
 
vierailija
Mun mielestä ylivoimaisesti yleisin on: valkoinen mies ja valkoinen nainen-yhdistelmä :)

Oikeassa maailmassa (Suomessa) olen nähnyt todella vähän muita yhdistelmiä. Musta/tumma mies + vaalea nainen joo, mutta en ole tainnut KOSKAAN (!!!) nähdä Suomessa valkoinen mies/tumma nainen yhdistelmää. Että miksi sitten pitäis mainoksissa olla?

Ulkomailla toki olen nähnyt... Joskaan en kovin useasti.
 
vierailijamies
Joskus kai -80 luvulla Etelä-Eurooppaan suuntautuvilla matkoilla suomalaisissa lehdissä oli meikäläisten matkatoimistojen mainoksia, joissa oli vaalea suominainen ja paikallinen tumma eurooppalainen gigolo. Minusta ne olivat vastenmielisiä :mad:
 

Yhteistyössä