Mikä avuksi unettomuuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Luulisi, että nyt kun on tullut jo syksyn pimeät niin saisi helpommalla unen päästä kiinni. Mutta ei. Tuntuu, että sängyssä vaan pyörii ja hyörii eikä uni tule.

Jotain vinkkejä?

Yhtä vinkkiä en halua kuulla: mene aina samaan aikaan nukkumaan. Se kun ei onnistu epäsäännöllistä vuorotyötä tekevältä. Kaikki muut vinkit otetaan ilolla vastaan. Kiitos.

Ei siihen minulla mikään muu auta kuin päikkärit. Ei minun elimistöni ainakaan toimi niin, että ensin sitä valvoo yökaupalla ja nukkuu päivisin muutaman tunnin huonoa unta että jaksaa yön olla töissä, ja sitten yhtäkkiä kääntää rytmin taas aamuun. Ei se vaan toimi niin. Otan paljon päikkäreitä että jaksaa.

Mä olen parikymmentä vuotta nukkunut huonosti/tuskin lainkaan. Makailen sängyssä ja lepään näin. Yks liitto hajonnut sen takia kun exä ei saanut nukuttua kun mä kääntyilin, ihmetteli vaan mikä siinä nukkumisessa on niin hankalaa.

Itsekin vuorotyötä tekevä. Ei kannata mennä lliian aikasin sänkyyn koska silkoin uni ei tule. Mulla loppuu iltavuoro 21/22 ja menen nukkumaan vasta 24-01 koska elimistö käy "kierroksilla" jos suoraan töistä yrität mennä nukkumaan. Ja jos on aamu seuraavana pvnä sitten päikkärit.
Liikuntaa jos mahdollista, vähennä valoja pari h ennen nukkumaan menoa yms :D varmaan samt vinkit jota saat kuulla jokaiselta

Yhteistyössä