verenpaine alas!!!??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Millä saisi verenpainetta alas , liikun 3-4x vkos,juoksu/kävely ,pyöräilyä, ei ylipainoa ole. Suvussa ei verenpainetta. Olen 38v ,mies.Täs rupeaa niin usko loppumaan ☹ Silti verenpaine ,Yläpaine145-150/ alapaine 91-95 välillä,ja se tuntuu. Käytän kalanmaksa öljyä päivittäin ,D-vitamiinia,magnesiumia, syön pähkinöitä, mustikoita , kaurapuuroa. Tämä rupeaa jo niin ahdistamaan ja verenpaineen mittaaminenkin jo ahdistaa ku tuntuu että oon naimisis mittarin kans koko ajan, eli mittailua koko ajan , jos paineet korkeella niin masennun☹ Ahdistuneisuus häiriö ja keskivaikea masennus todettu, 2015. Siihen lääkityksenä escitaloproam,15mg /pv. onko mitään tehokasta luontaistuotetta tähän ??
 
vierailija
Minkäniminen D-vitamiini käytössä? Jätä pois, kun kerran ulkoilet, et tarvitse sitä. Kalanmaksaöljyn kapselinkuori - laitapa tuoteseloste siitä. Jos se on levää, johtuu siitä.
Kaliumia saat tietysti banaanista ja perunasta. Etkö syö niitä ollenkaan?
 
vierailija
Stressi nostaa sitä muutamankymmenen yksikköä...opettele rentoutumaan tietoisesti, käytä hengitystekniikkaa. Mittaathan aina levon jälkeen? Ota vartin hyvänmielen rentoutusharjoitus ja mittaus sen jälkeen niin ettet liiku.
 
vierailija
Mun hoikalla juoksua harrastavalla miehellä oli kans.
Vähensi suolaa reilusti, eli nakit makkarat juustot pois. Ja ruuasta reilusti suolan vähentäminen. Ihan kaurapuurostakin vähentää suolaa.
Ja salmiakki ja lakritsi pois.

Näillä arvot helpotti puolessa vuodessa.
 
vierailija
Rentoutumiseen on tosiaan hengitysmenetelmä... Kun vaan muistaisin, mikä kirja kertoi siitä--- Antti Heikkilän "Mielenrauha" taisi olla?

Mun mielestä liian tiukat vaatteet nostaa myös verenpainetta. Katso, ettei mikään purista mistään kohti äläkä istu jalat ristissä koskaan eikä käsiä saa pitää pään takana, kun rentoutuu yms, sukkien resori ensimmäisenä pois jne. Tuoli täytyy olla sellainen, minkä istuinosan saat säätää etukenoon. Onko noi kunnossa?
 
vierailija
Mun hoikalla juoksua harrastavalla miehellä oli kans.
Vähensi suolaa reilusti, eli nakit makkarat juustot pois. Ja ruuasta reilusti suolan vähentäminen. Ihan kaurapuurostakin vähentää suolaa.
Ja salmiakki ja lakritsi pois.

Näillä arvot helpotti puolessa vuodessa.

okei. Eli muutosta ei ihan heti ole odotettavissa kun jättää suolat pois, ja lopettaa makkarojen ,nakkien syönti? N .puoli vuotta ?
 
vierailija
Valkosipulia, kalaöljyä ja magnesiumia, suolaa vähemmälle. Stressi nostaa paineita, saattaa sulla olla ok paineet mutta jo mittarin näkeminen turhauttaa ja paineet nousee.
 
vierailija
Ihmisillä on selittämättömiä fobioita lääkkeitä kohtaan. Siis että joku saa määritteen "lääke", niin sitä pitää sitten välttää.

Verenpaine laskee lääkkeellä. Se ei vaikuta sydämmeen ja vaikka vaikuttaisikin, ei se olisi pahasta. Ihan turhat pultit otit.

Tuo lääkefobia on pahimmillaan fataalia. Se että kammoksut ihan normaalia jelppiä arjen juttuihin on tavallista. Ei me enää eletä kivikaudella, joten turha pyrkiä siihen. Jos elettäisiin, olisit varmaankin jo kuollut moneen muuhun asiaan ennen tätä.

On eri asia vältellä lääkkeitä, joilla on selviä sivuvaikutuksia ja joita ilman kroppa voi vielä hyvin. Mutta verenpaine ei ole niitä. Poltat kynttilää kahdesta päästä ja miksi? Siksi ettet ota tablettia joka vain ja ainoastaan hieman laajentaa verisuoniasi.
 
vierailija
Jos sulla on verenpainelääkitys, älä ota lonkeroa tai muuta greippijuomaa sen kanssa. Jalat ei kanna enää ja sut kärrätään osastolle, missä ihmetellään, mikähän sille tuli yhtäkkiä. Loput menee kuin elokuvassa tai kirjassa Kooma (COMA).
 

Yhteistyössä