The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
No mutta nyt pitää kiitää työmaalle.

Mä kerron teille illalla tai viimeistään huomenna, kumpi vaihtoehto tuntui livenä paremmalta.
Muista ottaa huomioon tämäkin, tämän päivän uutisista:
"– Parhaimmillaan päästään alle 10 vuoteen, varsinkin isommissa kohteissa, missä päästään hyvin käyttämään tuotanto kokonaan. Yleisimmin hankinnan takaisinmaksuaika liikkuu 10–20 vuoden välillä, kertoo Aarni.

Pidemmän päälle säästöäkin syntyisi, sillä normaali laitteiston käyttöikä on 30 vuotta.

Auringonpaisteen määrää ja paneeleille soveltuvaa kattopinta-alaa kannattaa selvittää ennen hankintaa. Alan toimijoiden verkkosivuilta löytyy aurinkolaskureita, joiden avulla voi kiinteistökohtaisesti selvittää, miten paljon aurinko paistaa juuri omalle katolle.

Ilmatieteen laitoksen energiasääennuste(siirryt toiseen palveluun) kertoo arvion niin auringonpaisteesta kuin tuulestakin kilowattitunteina seuraavan 24 tunnin aikana paikkakuntakohtaisesti. Tietoa aurinkoenergian hyödyntämisestä löytyy vaikkapa Motivan aurinkosähkösivustolta(siirryt toiseen palveluun) sekä Aalto-yliopiston FinSolar(siirryt toiseen palveluun)-hankkeen sivuilta, muun muassa AurinkoAtlas(siirryt toiseen palveluun) -palvelusta.

Juttua varten on haastateltu Energiatehokkuusyksikön asiantuntija Milja Aarnia Motivasta. Valtionyhtiö Motiva on suomalainen asiantuntija energian kestävässä käytössä."
 
Kyllä Pate osaa:love:

tui tui, meniskö päiväunilel vai tappaisko jonkun, kas siinäpä pulma:unsure:

Aamulla.meillä.oli.olkkarissa.järkyttävän.suuri.musta.hämähäkki.mikä.oli.vissiin.täynnä.munia...ja mun keskimmäisen mielestä sellainen kuuluu luontoon joten tottakai hän päästi sen hirviön pakoon ja nyt se on jossain kirjahyllyn takana!! Mikä hemmetin luonto mun koti on??? Mä en ala jos ne kuoriutuu ja alakerta on täynnä mustia pikkupiruja:cry::X3::cautious:
 
Softy
Kyllä Pate osaa:love:

tui tui, meniskö päiväunilel vai tappaisko jonkun, kas siinäpä pulma:unsure:

Aamulla.meillä.oli.olkkarissa.järkyttävän.suuri.musta.hämähäkki.mikä.oli.vissiin.täynnä.munia...ja mun keskimmäisen mielestä sellainen kuuluu luontoon joten tottakai hän päästi sen hirviön pakoon ja nyt se on jossain kirjahyllyn takana!! Mikä hemmetin luonto mun koti on??? Mä en ala jos ne kuoriutuu ja alakerta on täynnä mustia pikkupiruja:cry::X3::cautious:
Olisit ottanut kiinni ja vienyt ulos. :D
Mutta jos ne syövät kaikki lentävät ötökät?
 
vierailija
Ei se siellä turhaan ole: jotakin herkkua kyttää siellä, itseään pienempää yleensä. Eväspussit kiinni ensin...(y)

Hämähäkit tosiaan ovat hyödyllisiä otuksia, kun syövät ne öttiäiset, mitä sinä - ehkä tietämättäsi - ruokit:cool:
 
Lasin ja paperin avulla. :)
Juu ei :D emmä pysty olemaan ollenkaan niin lähellä niitä että uskaltaisin ees yrittää mitään koskemisia millään..entäs jos ne hyppää ja tulee iholle? Niin että mitäs mä sitten teen ja sitten ne vipeltää hirmu kyytiä kaikenmaailman koloihin ja kohta ne löytyy sisuskaluista..juu eio_O
 
vierailija
Juu ei :D emmä pysty olemaan ollenkaan niin lähellä niitä että uskaltaisin ees yrittää mitään koskemisia millään..entäs jos ne hyppää ja tulee iholle? Niin että mitäs mä sitten teen ja sitten ne vipeltää hirmu kyytiä kaikenmaailman koloihin ja kohta ne löytyy sisuskaluista..juu eio_O
Puhutko yhä hämähäkeistä? Tuo teksti käy miehiinkin.
 
Päivää ja hyvää alkava viikkoa. :)

Työpäivä :)

Kaura-suklaakeksejä leipasin,taas,miehelle. :rolleyes::p:D
Kun viimeksi laitoin keksien päälle vahingossa suklaata,jossa saattoi olla vehnää :oops::(
Nyt varmistin että otin oikean suklaapaketin kaapista.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Kyllä Pate osaa:love:

tui tui, meniskö päiväunilel vai tappaisko jonkun, kas siinäpä pulma:unsure:

Aamulla.meillä.oli.olkkarissa.järkyttävän.suuri.musta.hämähäkki.mikä.oli.vissiin.täynnä.munia...ja mun keskimmäisen mielestä sellainen kuuluu luontoon joten tottakai hän päästi sen hirviön pakoon ja nyt se on jossain kirjahyllyn takana!! Mikä hemmetin luonto mun koti on??? Mä en ala jos ne kuoriutuu ja alakerta on täynnä mustia pikkupiruja:cry::X3::cautious:
Tiiä mitä siellä öllismöttiäisiä kohta vilistää :eek::rolleyes::D
 
Ei se siellä turhaan ole: jotakin herkkua kyttää siellä, itseään pienempää yleensä. Eväspussit kiinni ensin...(y)

Hämähäkit tosiaan ovat hyödyllisiä otuksia, kun syövät ne öttiäiset, mitä sinä - ehkä tietämättäsi - ruokit:cool:
Täällä pyörii semmosia tolkuttoman suuria monivärisiä hämiksiä. Meidän autossa lurkki yksi sellainen, ruskea-/valkoraidallinen, paksukinttuinen yksilö. Julmetun kokoinen! Se vieläpä ekalla kerralla pääsi livahtamaan autossa johonkin rakoseen ja matkakumppani kiljui koko loppumatkan ihan hysteerisenä. Ei olllut kaukana minullakaan, se kiljuminen. Muistinko mainita, että se hämähäkki oli ISO?

Seuraavana päivänä se kipitti auton aurinkolipassa ja sain pysäytettyä auton syrjään ja napattua kynällä sen autosta pois. Se perkule yritti vielä kömpiä takaisin autoon, joten liukenin sukka syylärissä paikan päältä. Se hämähäkki oli ISO!
Onkohan nuo maahanmuuttajat raahanneet niitä jostain tuolta etelämmästä? :cautious: Ja onkohan ne jotain myrkkyhämähäkkejä?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä