The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Täytyy tutustua tuohon akupuntioon lisää. Taito on kuitenkin vanhempi kuin länsimaalainen lääketiede.
Hyvähän se vain ois jos esim.hoitavilla neuloilla pääsee irti särky- ja tulehduslääkkeiden syömisestä. Säännöllisesti kun kävis hierojalla koko kropan jumit läpi ja siihen lisäis tarvittaessa akupunktio/naprapaattihoidot niin varmasti vähenis apteekin ovien aukaisemiset(y). Unohtamatta säännöllistä liikuntaa ja laadukasta lepoa ja ravitsevaa, kroppaa huoltavaa ravintoa:)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Hyvähän se vain ois jos esim.hoitavilla neuloilla pääsee irti särky- ja tulehduslääkkeiden syömisestä. Säännöllisesti kun kävis hierojalla koko kropan jumit läpi ja siihen lisäis tarvittaessa akupunktio/naprapaattihoidot niin varmasti vähenis apteekin ovien aukaisemiset(y). Unohtamatta säännöllistä liikuntaa ja laadukasta lepoa ja ravitsevaa, kroppaa huoltavaa ravintoa:)
Tavoite on selvitä tämän selän kanssa kokonaan ilman lääkkeitä. Aika hyvin pärjäänkin jo.
Selkä, se on elinikäinen projekti.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Totta. Korsettilihakset siis kuntoon jotta paketti pysyy kasassa(y)
Kunnossa on, mutta vaatisi jatkuvaa ylläpitoa. Mun skolioottinen selkä on hankala, mutta sillä mennään, loppuun asti. Tässä iässä onneksi jo tiedän itselle toimivat liikuntamuodot. Laiskuus vaan ottaa välillä niskalenkin. Laiskuus, väärä kuormitus, huonosti nukkuminen, väärä syöminen saa aikaan sellaisen alaspäin vetävän huonon kierteen.
 
Kunnossa on, mutta vaatisi jatkuvaa ylläpitoa. Mun skolioottinen selkä on hankala, mutta sillä mennään, loppuun asti. Tässä iässä onneksi jo tiedän itselle toimivat liikuntamuodot. Laiskuus vaan ottaa välillä niskalenkin. Laiskuus, väärä kuormitus, huonosti nukkuminen, väärä syöminen saa aikaan sellaisen alaspäin vetävän huonon kierteen.
Suunta on kuitenkin hyvä kun sulla on tietoisuutta asiasta:). Hankalaksi yhtälöksihän tuo menee itsekullakin kun pitäis löytyä sijaa itsehuollolle kiireisessä arjessa.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Eli hakusessa paikka, jossa on miellyttävä kuntosali. Lapsiparkki auki minulle sopivina aikoina. Mahdollisuus treenata yhdessä puolison kanssa. Jooga. Yms.
Tavoitteen aikaikkuna on alkuvuosi.
Eli katsellaan ja kuulostellaan tämä syksy.
Edellinen paikka menetti makunsa liian koviin hintoihin ja lapsiparkki ei ollut auki minulle sopivina aikoina.
 
Onhan noita joogajuttuja netissäkin vaikka kuinka. Jopa henkilökohtaisella valmentajalla, sen kun laittaa kameran päälle.

Mutta kun! En mä ainakaan taivu kaikkiin ihmeasentoihin ja tajua välillä katsomatta että miten kintun piti ollakaan tai käden tai selän eikä joogaamisesta tule yhtikäs mitään.
 
Onhan noita joogajuttuja netissäkin vaikka kuinka. Jopa henkilökohtaisella valmentajalla, sen kun laittaa kameran päälle.

Mutta kun! En mä ainakaan taivu kaikkiin ihmeasentoihin ja tajua välillä katsomatta että miten kintun piti ollakaan tai käden tai selän eikä joogaamisesta tule yhtikäs mitään.
Onhan noita, joo. Yksin joogaaminen on tylsää eli ei toimi kotona. Olen kokeillut.
Tarvitaan hyvä vetäjä ja ryhmä ympärille, siitä syntyy ihan erilainen flow kuin yksin tehdessä.
Kun aloitin astangan, niin tuntui ettei entisestä harha-joogasta ollut mitään hyötyä. Eka puoli vuotta oli tuskaa ja turhautumista. Siitä se sitten lähti pikkuhiljaa.
Eli, joogaa on eri lajeja ja jokaiselle löytyy varmasti se oma laji. Lisäksi täytyy antaa aikaa lajille. Tässä ei ole pääsyvaatimuksia eikä kilpailla toisten kanssa. Liikkeet tehdään omien rajojen mukaan kroppaa rikkomatta.
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä