Mokkapaloja ja Audeja. En leivo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uhuh! Ei pysty vastaamaan kovin kattavasti. Sen verta vituttaa tuollaiset. Mutta ingressi:

"Kun on nainen, yksinhuoltaja ja blondi, nappulaliigassa odotetaan, että on automaattisesti valmis leipomaan, sanoo 39-vuotias turkulainen Heidi."

Ei. Koko teksti oli pelkkää kateellista vuodatusta. Maksat, tai teet, tai viet lapsesi vittuun siitä seurasta. Ei tarvitse leipoa mokkapaloja, mutta se että jollain on fyrkkaa ajaa lapsensa mersulla treeneihin, iskeä 80€ lapaseen seuran brändätystä rotsista, niin mitä sitten? Pitäisikö tämän saman isän/äidin maksaa vielä tämän pummin lapsen kuteet, kuljetukset ja rotsi? Kun se maksaa jo nyt verotuksen kautta ihan vitusti enemmän.

• Tykkää
Reactions: .....
Mun poika joutui lopettamaan kun valmentaja pakotti jojoksi. Ei siis mitään mahdollisuuksia autottomana ja jalkapallosta itse mitään ymmärtämättömänä tehdä sellaista hommaa. En ollut ainoa äiti joka oli kauhuissaan, he vaihtoivat seuraa. Maksoimme monta sataa muutamasta kuukaudesta. Ja tietysti tuohon päälle kaikki talkoohommat.
Miksei ne pennut vaan voi pelata? Miksi niitä pelejä pitää olla monta viikossa?

Mun poika joutui lopettamaan kun valmentaja pakotti jojoksi. Ei siis mitään mahdollisuuksia autottomana ja jalkapallosta itse mitään ymmärtämättömänä tehdä sellaista hommaa. En ollut ainoa äiti joka oli kauhuissaan, he vaihtoivat seuraa. Maksoimme monta sataa muutamasta kuukaudesta. Ja tietysti tuohon päälle kaikki talkoohommat.
Ihan potaskaa. Lapset eivät toimi jojoina vaan vanhemmat. Jalkapallossa kuukausimaksut eivät tosiaan ole "monta sataa" jollei piltti pelaa jossain huippuseurassa.

Ihan potaskaa. Lapset eivät toimi jojoina vaan vanhemmat. Jalkapallossa kuukausimaksut eivät tosiaan ole "monta sataa" jollei piltti pelaa jossain huippuseurassa.

Tyypillinen vihervassarisuvakki, joka haluaa elää muiden siivellä, eikä halua tehdä itse mitään. Talkootyöllä nimenomaan pystyy pienituloinenkin pienentämään mukavasti seuramaksuja ja se on tasapuolista, kun jokainen vuorollaan osallistuu leipomisiin.

Mikään järjen jättiläinen tuo blondi ei selvästikään ole, kun ei ymmärtänyt, että noista tarjottavista piti valita vain yksi ja se ei todellakaan vastaa kolmen viikon ruokakuluja. Tai ainakin kovasti ihmettelen, miten kyseinen yh-äiti saa yhden pizzan riittämään kolmeksi viikoksi perheelleen.

Veikkaan, että tuo äiti pummii myös aina kyydit lapselleen. Eikä sitä toppatakkia ole pakko ostaa. Eikä sellaiseen harrastukseen kannata mennä, johon omat rahkeet ei riitä. Muiden perheiden automerkkien ja oman hiustenvärin mukaan vetäminen kertoo aika paljon naisen järjenjuoksusta.

• Tykkää
Reactions: .....
"Olen feministi, siksi en leivo."

Hmmm......

Tuntuu oudolta että vanhempien pitäs osallistua jotenkin lasten harrastustoimintaan, en ymmärrä tuollasta. Leipokoon seura saatana mokkapalansa itse jos tarvetta on.
Lapset käy harrastamassa, ei tulis mielenkään että olis mun tehtävä toimintaan osallistua mitenkään.

• Tykkää
Reactions: pakana
Miksi harrastuksiinkin pitää vanhempien kuskailla tenaviaan ja osallistua itse toimintaan.
Onneksipa omalla lapsella lyhyt matka harrastuspaikkaan, harrastus maksaa vuodessa viiskymppiä. Ei tarvi leipoa eikä omistaa mersua, ei mitään autoa. Tuo osaa mennä harrastuspaikkaan fillarilla ihan itse ja hoitaa harrastuksensa ihan itse, mun tehtäväksi jää maksaa se 50e vuodessa.

"Olen feministi, siksi en leivo."

Hmmm......
Mä hämmästelin kanssa tätä.

Kyseisen äidin oma aatemaailma on tärkeämpi kuin lapsen maailma.

Itsekeskeinen minä-minä äiti.

Ja minä itse en juuri leivo. Koska olen paska siinä enkä tykkää. Jos on tarve osallistua toimin vaikka myyjänä, järjestäjänä jne mitä tarvitaan tahi anna rahaa. Ja jos ihan pakko leipoa niin valmiita jauhoseoksia ym on pilvin pimein. Ja ne on vielä halvempia kuin tehd
Itse alusta alkaen (esim 24 muffinsia saa alle 5 eurolla). Että kyllä tuossa äidin on syytä vilkulla vaan peiliin

• Tykkää
Reactions: Echo
Typerä emäntä.

"Ja minä en muutenkaan leivo. Olen feministi, minä en leivo. Osaisin korjata vaikka ne Bemarit, mutta että pitäisi mennä tekemään ne v---n mokkapalat."

Outo käsitys feminismistä (tai sitten ei). Että muiden (audikuskien) kyllä pitäisi leipoa, mutta feministin ei.

Tyypillinen vihervassarisuvakki, joka haluaa elää muiden siivellä, eikä halua tehdä itse mitään. Talkootyöllä nimenomaan pystyy pienituloinenkin pienentämään mukavasti seuramaksuja ja se on tasapuolista, kun jokainen vuorollaan osallistuu leipomisiin.

Mikään järjen jättiläinen tuo blondi ei selvästikään ole, kun ei ymmärtänyt, että noista tarjottavista piti valita vain yksi ja se ei todellakaan vastaa kolmen viikon ruokakuluja. Tai ainakin kovasti ihmettelen, miten kyseinen yh-äiti saa yhden pizzan riittämään kolmeksi viikoksi perheelleen.

Veikkaan, että tuo äiti pummii myös aina kyydit lapselleen. Eikä sitä toppatakkia ole pakko ostaa. Eikä sellaiseen harrastukseen kannata mennä, johon omat rahkeet ei riitä. Muiden perheiden automerkkien ja oman hiustenvärin mukaan vetäminen kertoo aika paljon naisen järjenjuoksusta.
Joo, ihan kun hänen yksin pitäisi kaikki leipoa. Rasittavaa kateellisen ruikutusta.

No voi olla aika vaikee korjata nykypäivän autoja, ellei satu olemaan joku automaatioteknikko! Kyllä mäkin osaan esim renkaat vaihtaa, ja osaan myös mokkapalat leipoa, sentään se opetettiin kotitaloustunnilla.
Kyseinen äit olis voinut ostaa vaan kiltisti ne makkarat, eikä nostaa meteliä.
Jalkapallosta kuten kaikista harrastuksista on kuluja: säärisuojat ja nappikset saa kirpparilta, kohtuullisen pallon tarjouksesta 15 eurolla. Peliasu on pakko olla, shortsit noin 20 e, paita noin 30e painatuksineen, sukat alle kympn. Lämmittelyasu kuuluu olla seuraväreissä mutta ei pakollinen, ja käytettyjä yleensä löytyy (painatukset saa pois paperin läpi silittämällä). Toppatakki nyt on vihonviimeinen hankinta kesälajissa :LOL:
Kenttämaksut sitten onkin se, mihin sitä rahaa tarvitaan ja kerätään! Etenkin jos pelataan keinonurmella tai hallissa. Tunnin vuoro saattaa maksaa 60e, ja kun niitä on kuukaudessa 12, niin siitäpä se yleisin kuukausimaksu 30e muodostuu. Siihen sitten päälle kotipelien erotuomarimaksut, ja mahdolliset bussikulut vieraspeleihin.
Jalkapalloseura on voittoa tavoittelematon yhdistys, eli joukkueen tilille ei saa kertyä rahaa vaan kaikki mitä on vuodessa kerätty pitää myös mennä. Valmentajat ja muut toimihenkilöt on vapaaehtoisia vanhempia.

Jokainen, pienelläkin älyllä varustettu, ymmärtää että tuommoinen seuratoiminta vaatii vapaaehtoustyötä vanhempien puolelta.

Kyseinen äiti ei tuossa lainkaan mainitse mitä olisi valmis tekemään. Jutusta jää vään kuva ettei ole valmistekemään kai sitten mitään.

Valitettavasti tästä elämästä ei voi poimia rusinoita pullasta. Eli antaa lapsen nauttia isoin osin vanhempien toiminnan vuoksi pyörivästä harrasteesta tekemättä itse mitään. Tämä on sen "kermaperse" sukupolvien ongelma monessa muussakin jutussa. Miksi mennä töihinkun kotiinkin maksetaan? Ei vaan hoksat ettei edes valtiolla ole rahapuuta.

Tuntuu oudolta että vanhempien pitäs osallistua jotenkin lasten harrastustoimintaan, en ymmärrä tuollasta. Leipokoon seura saatana mokkapalansa itse jos tarvetta on.
Lapset käy harrastamassa, ei tulis mielenkään että olis mun tehtävä toimintaan osallistua mitenkään.

Ymmärrätkö, että se seura on juurikin lasten vanhemmat. Joukkueiden valmentajat ja jojot ovat pelaajien vanhempia, eikä siitä makseta mitään, vaan kaikki tehdään vapaaehtoistyönä ilmaiseksi. Joukkueella on käytössään tasan sen verran rahaa mitä vanhemmat maksavat ja tienaavat talkootöillä. Seura maksaa meillä hallivuokrat ja parille aktiivisimmalle toimijalle pientä korvausta.

Miksi harrastuksiinkin pitää vanhempien kuskailla tenaviaan ja osallistua itse toimintaan.
Onneksipa omalla lapsella lyhyt matka harrastuspaikkaan, harrastus maksaa vuodessa viiskymppiä. Ei tarvi leipoa eikä omistaa mersua, ei mitään autoa. Tuo osaa mennä harrastuspaikkaan fillarilla ihan itse ja hoitaa harrastuksensa ihan itse, mun tehtäväksi jää maksaa se 50e vuodessa.

Tuon valittaja yh-äidin pitäisi valita tällainen harrastus pojalleen, eikä väkisin olla tunkemassa muiden kukkarolla. Vaihtoehtoja tosiaan riittää.

Ja sillä lapsella isäkin on? Jos vanhemmat vähän jakaisivat kuljetuksia, leipomisia, kuluja?

Vai yksikkö ryhtyi feministi vauvantekopuuhiin? Silloin on vähän turha valittaa kun rahaa on vähän ja kaikki on hankalaa. Tottakai yksin on hankalampaa vanhemmuus, mutta turha siitä on muita syytellä ja lehdille avautua, jokainen tekee itse omat valintansa ja vastaa niistä!

Aikaahan tällä äidillä luulisi riittävän leipomiseen jollei siis käy töissä ku ei ole rahaa? Ihan turha sanoa että ei osaa. Opettelee

Jalkapallosta kuten kaikista harrastuksista on kuluja: säärisuojat ja nappikset saa kirpparilta, kohtuullisen pallon tarjouksesta 15 eurolla. Peliasu on pakko olla, shortsit noin 20 e, paita noin 30e painatuksineen, sukat alle kympn. Lämmittelyasu kuuluu olla seuraväreissä mutta ei pakollinen, ja käytettyjä yleensä löytyy (painatukset saa pois paperin läpi silittämällä). Toppatakki nyt on vihonviimeinen hankinta kesälajissa :LOL:
Kenttämaksut sitten onkin se, mihin sitä rahaa tarvitaan ja kerätään! Etenkin jos pelataan keinonurmella tai hallissa. Tunnin vuoro saattaa maksaa 60e, ja kun niitä on kuukaudessa 12, niin siitäpä se yleisin kuukausimaksu 30e muodostuu. Siihen sitten päälle kotipelien erotuomarimaksut, ja mahdolliset bussikulut vieraspeleihin.
Jalkapalloseura on voittoa tavoittelematon yhdistys, eli joukkueen tilille ei saa kertyä rahaa vaan kaikki mitä on vuodessa kerätty pitää myös mennä. Valmentajat ja muut toimihenkilöt on vapaaehtoisia vanhempia.
Silloin kun meidän lapsi pelasi kyseisessä Nappulaliigassa (mistä tuo kyseinen Heidi valittaa), niin itse ei tarvinnut hankkia kuin nappulat, pallo, suojat, joukkueen väriset pelisukat ja verkkapuku, minkä sai seurahintaan paljon halvemmmalla kuin normaaliverkkapuvun kaupasta. Pelipaidat oli seuran puolesta, ne jaettiin aina peleihin käytettäväksi. Lisenssit meni aina kesä ja talvikaudelta erikseen. Joukkueen rahastonhoitaja varmaan osaisi kertoa kenttä yms maksuista, mutta todennäköisesti suurin osa niistä oli ilmaisia (kaupungin sponssaamia) koulujen saleja ja kenttiä. Valmentajat ovat vapaaehtoisia palkatta toimivia. Turnauksista (nekin omalla paikkakunnalla) joutui kai jotain maksamaan ja niihin tai peleihin (kolme joukkuetta pelasivat yhtenä iltana toisiaan vastaan) joutui väliin leipomaan buffeettiin, muttei tuollaisia määriä kuin jutussa oli puhetta.

Silloin kun meidän lapsi pelasi kyseisessä Nappulaliigassa (mistä tuo kyseinen Heidi valittaa), niin itse ei tarvinnut hankkia kuin nappulat, pallo, suojat, joukkueen väriset pelisukat ja verkkapuku, minkä sai seurahintaan paljon halvemmmalla kuin normaaliverkkapuvun kaupasta. Pelipaidat oli seuran puolesta, ne jaettiin aina peleihin käytettäväksi. Lisenssit meni aina kesä ja talvikaudelta erikseen. Joukkueen rahastonhoitaja varmaan osaisi kertoa kenttä yms maksuista, mutta todennäköisesti suurin osa niistä oli ilmaisia (kaupungin sponssaamia) koulujen saleja ja kenttiä. Valmentajat ovat vapaaehtoisia palkatta toimivia. Turnauksista (nekin omalla paikkakunnalla) joutui kai jotain maksamaan ja niihin tai peleihin (kolme joukkuetta pelasivat yhtenä iltana toisiaan vastaan) joutui väliin leipomaan buffeettiin, muttei tuollaisia määriä kuin jutussa oli puhetta.
Heidiltä on tainut jäädä tai -sana lukematta. Tai sitten on lukenut tai-sanan ja-sanana.

Ymmärrän erittäin hyvin äidin tilanteen, kun ei ole rahaa, niin ei ole rahaa.

ps olen hyvätuloinen ja ajan ökycitymaasturilla, voisin antaa pojalle tuon 80€ takkia varten, jos tuntisin heidät

• Tykkää
Reactions: Softy

Yhteistyössä