Jos palstalle luo valeprofiilin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M42
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

M42

Tunnettu jäsen
Oikeasti aina välillä tulee mieleen, että onkohan palstalaiset oikeasti sellaisia kuin ovat palstalla. Itse en tietääkseni ketään palstalaista IRL tunne, joten en ota kantaa, kuka voisi olla todella valeprofiilin luonnin mestari. Onko sillä edes mitään merkitystä, jos palstalla esittää jotakin muuta kuin mitä oikeasti on, jos tekee sen uskottavasti ja johdonmukaisesti tai sitten niin huonosti, ettei jutut vaan voi pitää paikkaansa.

Juuri tätä tarkoitin.
Olen huomannut, että ennen kuin tietyt tyypit tulee palstalle, tulee tietynlaisia vastauksia vierailijana tai harmaana tai muuna mustana - ja sitten se tyyppi onkin jo omalla nikillään:alien:
Siistiä tekstiä työkoneelta tai vastaavasta, pössöttelypaikalta puhelimella erilaista - ennakoiva tekstinsyöttö sen kertoo hyvin ja--- No, ihan selvää, mut ei ne sitä myöntäisi kuitenkaan:cool:

Mä olen tavannut useammankin palstalaisen ja tiedän että ovat suunnilleen sitä mitä täällä kirjoittavatkin.

Mutta. Eihän se sitä tarkoita etteivätkö voisi myös valenimimerkeillä palstailla. Tai etteivät voisi vaihtaa nimimerkkiä puolivosittain kuten mä teen.

en ole nähnyt "mustana" rekisteröityneenä omalla nimellään ja kasvoillaan kovin usein vai olenko kertaakaan. eikö kaikki ole näin ollen valeprofiileja tavalla tai toisella, on sitten mustana tai harmaana täällä kirjoittelemassa.

• Tykkää
Reactions: päätön
Hah. Opettele matkimaan kunnolla. A en huuda palstalla, B en runkkaa palstalla ollessa tai vaikka runkkaisinkin, niin en tunnustaisi sitä huutamalla. Tuosta hyvästä ei pääse vielä fani- ja stalkkikerhoon edes noviisijäseneksi, joten turha odotella mitään palkintoa.
Ei sun tarvitse tunnustaa, mutta kaikki me tiedämme, että runkkaat aina mamukeskusteluja lukiessasi.

Minä paremminkin ihmettelisin, että joku olisi juuri sellainen kuin on palstalla. Kaikki vetää kuitenkin jonkinlaista roolia, mikä lähempänä omaa itseään, kuka täysin feikkinä.

Really? :eek: Mistä tiiät? Kieltämättä se on vähä epäillyttävä.

Niin, ehkä olen nuori hehkeä nainen :cool:

Näytänkö tältä?
e1ffddd8a5dd37f0d0dda85b985c9c95.jpg

En epäile enää, etteikö isossa joukossa olisi aina muutamaa valeproffa. Olen myös varma siitä, että henkilö, joka jaksaa rakentaa ja pitää valeprofiilia yllä vuosia, ja aina vaan samoja juttuja kelaten, kehittyämättä elämässään ja jutuissaan eteenpäin on epätasapainoinen ihmispoloinen. Sielultaan ja mieleltään tasapainoinen, ihmissuhteissaan pärjäävä ja myös itsensä kanssa pärjäävä aikuinen ei jaksaisi ylläpitää netti-kaksois-kolmoiselämää. Valeproffa on siis todella yksin kotonaan koneen kanssa, vaikka oma perhe ja läheiset olisivatkin ympärillä. Hän viihtyy paremmin roolissaan netissä, kuin oikeassa elämässään.
Nämä nettikanavat tarjoavat psykiatreille yhden hyvän kanavan seurata ja tunnistaa, auttaako/auttaisiko jonkin lajin kipeitä ihmisiä jatkosa omahoito valeprofiilin kautta, vai tuleeko psykatrin ja potilaan hoitokontakti pitää face2face myös tulevaisuudessa.

En epäile enää, etteikö isossa joukossa olisi aina muutamaa valeproffa. Olen myös varma siitä, että henkilö, joka jaksaa rakentaa ja pitää valeprofiilia yllä vuosia, ja aina vaan samoja juttuja kelaten, kehittyämättä elämässään ja jutuissaan eteenpäin on epätasapainoinen ihmispoloinen. Sielultaan ja mieleltään tasapainoinen, ihmissuhteissaan pärjäävä ja myös itsensä kanssa pärjäävä aikuinen ei jaksaisi ylläpitää netti-kaksois-kolmoiselämää. Valeproffa on siis todella yksin kotonaan koneen kanssa, vaikka oma perhe ja läheiset olisivatkin ympärillä. Hän viihtyy paremmin roolissaan netissä, kuin oikeassa elämässään.
Nämä nettikanavat tarjoavat psykiatreille yhden hyvän kanavan seurata ja tunnistaa, auttaako/auttaisiko jonkin lajin kipeitä ihmisiä jatkosa omahoito valeprofiilin kautta, vai tuleeko psykatrin ja potilaan hoitokontakti pitää face2face myös tulevaisuudessa.
Tähän tuloksenko olet tutkimuksissasi tullut?
Vai ovatko ystäväsi sen sulle kertoneet?

Paskat mä mistään noviisijäsenyydestä. Mutta olet unohtanut peittää läppärisi kameran, joten näen mitä puuhaat koneen ääressä. :D:censored:
Ikävä tuottaa sulle pettymys, mutta olet jälleen väärässä, koska en palstaile läppärillä. Toivottavasti et oo yksityisetsivän hommissa tai muuten yritä jonkun palkkaamana tehdä muiden seuraamista. Jo kolme kertaa mennyt arvaukset täysin metsään, joten ei susta stalkkeriksi oo, luovuta suosiolla...

Valeprofiilin luojalla on aina tarve huijata a.) muita b) itseään ja muita.
Netin auervaarat ja nigerialaishuijarit ovat typpi, ja he ottavat yhteyttä sinuun suoraan Fb:ssä tai vaikka Tinderissä. B-tyyppiset keskustelupalstoinlla chattaamassa kaikille suoraan ja hakemassa suurempaa huomiota.

Valeprofiilin luojalla on aina tarve huijata a.) muita b) itseään ja muita.
Netin auervaarat ja nigerialaishuijarit ovat typpi, ja he ottavat yhteyttä sinuun suoraan Fb:ssä tai vaikka Tinderissä. B-tyyppiset keskustelupalstoinlla chattaamassa kaikille suoraan ja hakemassa suurempaa huomiota.
Välttämättä huomion hakuisuus ei johdu valeprofiilista. Taustalla voi olla myös pelkästään yksinäisyys ja halu saada ystäviä tai huono itsetunto, jolloin huomionhakuisuus liityyy hyväksytyksitulemisen tarpeeseen.

• Tykkää
Reactions: Zariza

Yhteistyössä