vierailija
Miten suhtautuisitte tähän? Mies käytännössä asuu talomme yläkerrassa ja töistä tultuaan syö ja vetäytyy omiin oloihinsa. Minä ja lapset ollaan sitten alakerrassa, paitsi isomman tytön kanssa iltaisin saattaa viettää aikaa televisiota katsellen. On väsynyt ja pahantuulinen, tiuskii ja ajattelee että hänen täytyy saada syödä ja lukea lehteä rauhassa jne. Illalla näen hänet viimeisen kerran klo 19.30-20. Tulee töistä klo 19. Vapaapäivinä sama aikataulu. Koskaan emme tee mitään yhdessä tai iltaisin vietä aikaa saati, että keskustelisimme jostain. Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen. Perheenä käymme joskus harvoin yhdessä jossain, mutta mies luistaa aina jos vain voi. Kahdestaan emme ole seitsämään vuoteen tehneet mitään tai käyneet ulkona tms. Mies on omissaoloissaan viihtyvä introvertti, mutta nyt on minun huumori loppu. En jaksa hoitaa kotia ja perhettä yksin. Hoidan kaikki lasten asiat, neuvolat, hammaslääkärit, harrastukset, kouluasiat. Mies ei osallistu tai ota kantaa. Jos hänen on pakko viedä harrastuksiin, niin koittaa itsekkäästi keksiä kaikki syyt miten jättää väliin. Siivoan ja laitan ruuat. Hänen mielestään nämä asiat kuuluvat äideille ja kun olen hoitovapaalla, niin siksikin minulle. Olen kuitenkin yrittäjä ja työskentelen myös kotona, mutta tätä hän ei ota huomioon. Iltaisin nukutan pienet lapset aina ja sitten yöllä hoidan yritykseni asiat jos jaksan. Nyt on tilanne muuttumassa ja olen lähdössä töihin taas syksyllä. Mies jää hetkeksi lasten kanssa kotiin, mutta pelkään että teen edelleen kaikki kotihommat työpäiväni päätteeksi. Ruokaa mies ei osaa eikä halua/jaksa laittaa. Perunoita/makaronia ei viitsi keittää ja syöttäisi lapsille vaan jotain valmiita eineksiä. Tiskit jää pöydälle ja pöydät pyyhkimättä. Hän makaa sohvalla kun siivoan. Ihan uskomatonta. Onko kukaan samassa tilanteessa? Miten saan tehtyä selväksi, etten halua olla kotiapulainen. Haluan miehen, joka arvostaa minuakin ja haluaa jopa viettää aikaa kanssani. Onko se liikaa vaadittu?