VAROITUS: Klarna ja A-T Lastenturva

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tiedoksi muillekin, koska tämä on aivan luokatonta.

Meidän piti hankkia vauvamiehelle uusi lastenistuin, kiikarissa oli Maxi Cosin 2way Pearl. Löysin sen sitten A-T Lastenturvan verkkosivuilta (www.lastenturva.fi) ja normaalisti lähdin tekemään verkko-ostosta. Noh, sitten siinä vaiheessa kun olin saanut tilauksen valmiiksi ja Osuuspankin verkkopankin kautta maksanut sen, niin sivusto ilmoittaa että virhe. Odottelen pari tuntia, soitan sitten Lastenturvalle että missä sähköposti. Käyn verkkopankissa katsomassa, niin 568 euroa on sitä vastoin häipynyt tiehensä tililtäni, saaja Digital River World Payments AB.

Eivät Lastenturvassa tiedä minusta eivätkä tilauksestani mitään. Syyttävät oikopäätä Klarnaa, joka hoitaa Lastenturvan nettikaupan maksuliikenteen - tämä Digital River jne on Klarnan nimi maksuissa. Käskevät soittaa sinne. Ottaa sen verran pattiin tuo asenne, kyse oli kuitenkin heidän nettikaupastaan, että sanon että kannattaiskohan tehdä tuolle teidän sivustolle jotain, koska käyttäjän näkökulmasta se pöllii rahat eikä anna takaisin edes sähköpostia. Luurin toisessa päässä oleva Iloisen Palvelun Ammattilainen löi mulle luurin korvaan :D

Soitan Klarnaan, siellä vastaa ihan aikuinen ihminen joka näkee järjestelmästä, että maksu on "varattu" ja odottaa myyjän vahvistusta. Keissin kerrottuani arvelee, että Lastenturvan nettisivu bugasi jotenkin, rahavaraus syntyi mutta ei mene eteenpäin koska tilauskaan ei mene. "Nämä peruuntuvat normaalisti itsestään ja rahat palautuvat sitten 14 päivän kuluessa."

Mietin siinä itsekseni että onneksi ei ollut mun viimeinen 568 euroa (vaan toiseksi viimeinen), muuten olisi aika hankala tilanne kun se turvaistuinkin oli pakko saada ostettua hetimmiten. Suovun kuitenkin ja jään odottamaan.

3 viikon (ainakin 21 päivää) jälkeen käyn tililläni ja onko rahaa tullut? No ei tietenkään. Huokaisen ja soitan Klarnaan. Eri kaveri vastaa, selitän asiani, sanoo että joo täällä näkyy tämä varaus ja vain myyjä voi sen vapauttaa sen rahan että soita Lastenturvaan. Sanon että ja mitäköhän mun pitäisi Lastenturvalle sitten sanoa kun siellä ei tiedetä minusta eikä tilauksestani mitään ja kyllä se nyt vaan on niin että Klarna ne rahat on pöllinyt. Silloin irtoaa Klarnalta joku "tilausnumero".

Hampaita kiristellen soitan Lastenturvaan. Sielläkin onneksi tällä kertaa luurin päässä joku joka ei sentään iske luuria korvaan. Syyttää toki ensiksi Klarnaa ja käskee soittamaan sinne. Annan sen varausnumeron ja valitettuaan siitä ettei tiedä mikä se numero on ja että se on joku Klarnan oma, niin saa kuitenkin sillä jotenkin näkyviin sen maksun. Ja "poistaa" sen. Näin oletamme että tapahtui Klarnan määrittelemä "myyjä vapauttaa maksun" ja rahat palautuvat tililleni. Tätä kirjoittaessa niitä ei siis vielä ole näkynyt, mutta Klarnalta tuli yllättäen illalla sähköposti-ilmoitus, jonka mukaan rahat palautetaan. Joten olen toiveikas.

Mun loppuarvio on, että Lastenturvan sivu on jotenkin buginen, ja bugisuuden vuoksi sitten voi käydä näin että ostos tapahtuu sikäli että rahat viedään mutta mitään sähköpostia saatikka tavaroita ei näy. Ja kuka ongelman saa selvittää, no asiakas tietenkin, kun kukaan ei ota vastuuta, ja Lastenturvan asiakaspalveluteinit painelevat punaista luuria.

NIIN ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO LASTENTURVALTA MITÄÄN ettette halua riskeerata että se raha häviää X ajaksi (kokonaan, ellette itse selvitä sotkua), ja muutenkaan eivät kyllä asiakkaita ansaitse noin pellellä palvelulla. Klarnankin kanssa näköjään kannattaa noudattaa varovaisuutta.

Kyseisen turvaistuimen ostin sitten Verkkokauppa.comista ilman mitään ongelmia.
 
En voi Klarnaa kehua, just tänään siellä asiakaspalvelija väitti minua syypääksi maksamattomaan laskuun kun HE olivat antaneet väärän viitekoodin ja maksu oli hävinnyt bittiavaruuteen. Luojan kiitos nettipankista saa arkistointitunnuksellisen kuitin ja alkuperäinen lasku oli tallessa niin pystyin osoittamaan maksaneen. Tästä lähtien en maksa Klarnan kautta mitään, vingautan Visaa jos ei oo just sillon tilillä rahaa.
 
Samainen AT-Lastenturha myi mulle muinoin lasten matkasängyn joka ei mahtunut autoon. Piti silloinkin ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja uhkailla sillä ennenkuin suostuivat vaihtamaan kyseisen häkkyrän kalliimpaan (toki maksoin lisää) sänkyyn.

Enpä oo sen jälkeen, pian kahteenkymmeneen vuoteen siis, siinä kaupassa asioinut.
 
Mulla on vireillä nyt täysin sama tilanne! Tilasin suomalisesta verkkokaupasta koulukirjoja, jonka seurauksena ei tullut sähköpostia yms. Myöhemmin huomaan pivosta (op:n mobiilisovellus), että rahat ovat kyllä siirretty digital river world payments ab:n... pitääkö minun siis soittaa tästä Klarnalle? Vai Suomalaiseen?

Vituttaa jos tämä muutaman sadan euron kusetus menee nyt opiskelijan viimeisistä rahoista ja kirjat on kuitenkin ostettava.
 
Olette vain hankalia asiakkaita, jotka nyt aina valittaa ihan kaikesta.
Ostin musiikkiliikkeestä tavaran, jota ei enää ollut. Klarna tai (DigitalRiver) laskutti kuitenkin maksun 83€. Musiikkiliike vastasi postiin, että Klarna palauttaa maksun muutamassa päivässä. Klarna tietenkin pitää rahojani tilillään ja saa niistä korkoa. Tästä lähtien en tilaa mitään Klarnan välityksellä vaan luottokortilla tai suoralla pankkisiirrolla. Sen verran olen hankala asiakas.
 
Samainen AT-Lastenturha myi mulle muinoin lasten matkasängyn joka ei mahtunut autoon. Piti silloinkin ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja uhkailla sillä ennenkuin suostuivat vaihtamaan kyseisen häkkyrän kalliimpaan (toki maksoin lisää) sänkyyn.

Enpä oo sen jälkeen, pian kahteenkymmeneen vuoteen siis, siinä kaupassa asioinut.
Ööö- oliko mittatiedot sängystä väärät vai mitä? Kai nyt ostaessa mitat tarkistit?
 
Se voi olla joku ihan selainkohtainen bugikin. VR:llä ei ole kannattanut maksaa firefoxilla, rahat menee, mutta lippuja ei tule (ei ainakaan keväällä onnistunut ja kuulin jälkeenpäin, että samainen vika oli jo viime syksynä). Rahat sai kyllä takaisin jonkin ajan päästä, kun soitteli ja ilmoitti tietonsa, mutta joutui niitä odottelemaan. Vika on joku sellainen, ettei verkkopankista palaudukaan takaisin maksutietojen kanssa. Onneksi oli sentään rahaa tilillä ostella uudet liput, entisiä valittuja paikkoja en enää saanut, kun eivät joko olleet vapautuneet sen edelllisen maksuyrityksen jälkeen tai joku muu ehti ostamaan ne. Eikä rahat palautuneet päivässä eikä parissa, eivätkä voineet käyttää sitä valmista maksua lippuihin, ei ollut paikalla sellaista henkilöä, jolla olisi ollut valtuudet moiseen.
 
Siis että ostaessasi vauvalle (hyvin pieni ihmisotus) MATKAsänkyä ja sulla on alla iso Farmari-Volvo (90-luvulta, ei sellaisia nykyaikaisia miniautoja) niin sulle tulee mieleen että pitääpä tarkistaa sängyn mitat?
Kyllä tulee mieleen. Pakettaja on monen kokoisia. Kurki siis vaan peiliin, ei se lastentarvikeliikeen moka ole (ja jos jotain on pakko syyttää niin kyseenalaistaisin korkeintaa valmistaja..)
 
Kyllä tulee mieleen. Pakettaja on monen kokoisia. Kurki siis vaan peiliin, ei se lastentarvikeliikeen moka ole (ja jos jotain on pakko syyttää niin kyseenalaistaisin korkeintaa valmistaja..)


Niinsiis kyllähän se paketti autoon mahtui.

Mutta kun se vempele oli sit koottu miljoonasta osasta sängyksi, niin se ei enää mahtunutkaan kokoontaitettuna (siis matkakokoon taitettuna) autoon.

Vai oisko se pitänyt sun mielestä purkaa joka kerta niin ettei ole ruuvia eikä mutteria paikoillaan?

Kuluttaja-asiamiehen mielestä ei pitänyt.
 
Niinsiis kyllähän se paketti autoon mahtui.

Mutta kun se vempele oli sit koottu miljoonasta osasta sängyksi, niin se ei enää mahtunutkaan kokoontaitettuna (siis matkakokoon taitettuna) autoon.

Vai oisko se pitänyt sun mielestä purkaa joka kerta niin ettei ole ruuvia eikä mutteria paikoillaan?

Kuluttaja-asiamiehen mielestä ei pitänyt.
Niin tietenkin se on lastentavaroita myyvän liikkeen vika että asiakas ostaa sian säkissä. Liikehän oli valmistanutkin sängyn ihan itse...
 
Matkasängyn kuuluisi mahtua normaalikokoiseen autoon. :)

Enkä viitsi turhaan enää jankata.
Mä vaan penään kuluttajankin vastuuta. Jos sänkyä myyvä liike olisi tahallisesti ilmoittanut mitat väärin tai mainostanut että sänky mahtuu micraan (vaikka valmistaja olisi antanut eri mitat).... niin ymmärtäisin että liikettä syytetään. Mutta jos menen kauppaan ja ostan tarkistamatta tavallista maitoa sen sijaan että piti ostaa laktoositonta niin ei se prisman vika ole.
 
Tiedoksi muillekin, koska tämä on aivan luokatonta.

Meidän piti hankkia vauvamiehelle uusi lastenistuin, kiikarissa oli Maxi Cosin 2way Pearl. Löysin sen sitten A-T Lastenturvan verkkosivuilta (www.lastenturva.fi) ja normaalisti lähdin tekemään verkko-ostosta. Noh, sitten siinä vaiheessa kun olin saanut tilauksen valmiiksi ja Osuuspankin verkkopankin kautta maksanut sen, niin sivusto ilmoittaa että virhe. Odottelen pari tuntia, soitan sitten Lastenturvalle että missä sähköposti. Käyn verkkopankissa katsomassa, niin 568 euroa on sitä vastoin häipynyt tiehensä tililtäni, saaja Digital River World Payments AB.

Eivät Lastenturvassa tiedä minusta eivätkä tilauksestani mitään. Syyttävät oikopäätä Klarnaa, joka hoitaa Lastenturvan nettikaupan maksuliikenteen - tämä Digital River jne on Klarnan nimi maksuissa. Käskevät soittaa sinne. Ottaa sen verran pattiin tuo asenne, kyse oli kuitenkin heidän nettikaupastaan, että sanon että kannattaiskohan tehdä tuolle teidän sivustolle jotain, koska käyttäjän näkökulmasta se pöllii rahat eikä anna takaisin edes sähköpostia. Luurin toisessa päässä oleva Iloisen Palvelun Ammattilainen löi mulle luurin korvaan :D

Soitan Klarnaan, siellä vastaa ihan aikuinen ihminen joka näkee järjestelmästä, että maksu on "varattu" ja odottaa myyjän vahvistusta. Keissin kerrottuani arvelee, että Lastenturvan nettisivu bugasi jotenkin, rahavaraus syntyi mutta ei mene eteenpäin koska tilauskaan ei mene. "Nämä peruuntuvat normaalisti itsestään ja rahat palautuvat sitten 14 päivän kuluessa."

Mietin siinä itsekseni että onneksi ei ollut mun viimeinen 568 euroa (vaan toiseksi viimeinen), muuten olisi aika hankala tilanne kun se turvaistuinkin oli pakko saada ostettua hetimmiten. Suovun kuitenkin ja jään odottamaan.

3 viikon (ainakin 21 päivää) jälkeen käyn tililläni ja onko rahaa tullut? No ei tietenkään. Huokaisen ja soitan Klarnaan. Eri kaveri vastaa, selitän asiani, sanoo että joo täällä näkyy tämä varaus ja vain myyjä voi sen vapauttaa sen rahan että soita Lastenturvaan. Sanon että ja mitäköhän mun pitäisi Lastenturvalle sitten sanoa kun siellä ei tiedetä minusta eikä tilauksestani mitään ja kyllä se nyt vaan on niin että Klarna ne rahat on pöllinyt. Silloin irtoaa Klarnalta joku "tilausnumero".

Hampaita kiristellen soitan Lastenturvaan. Sielläkin onneksi tällä kertaa luurin päässä joku joka ei sentään iske luuria korvaan. Syyttää toki ensiksi Klarnaa ja käskee soittamaan sinne. Annan sen varausnumeron ja valitettuaan siitä ettei tiedä mikä se numero on ja että se on joku Klarnan oma, niin saa kuitenkin sillä jotenkin näkyviin sen maksun. Ja "poistaa" sen. Näin oletamme että tapahtui Klarnan määrittelemä "myyjä vapauttaa maksun" ja rahat palautuvat tililleni. Tätä kirjoittaessa niitä ei siis vielä ole näkynyt, mutta Klarnalta tuli yllättäen illalla sähköposti-ilmoitus, jonka mukaan rahat palautetaan. Joten olen toiveikas.

Mun loppuarvio on, että Lastenturvan sivu on jotenkin buginen, ja bugisuuden vuoksi sitten voi käydä näin että ostos tapahtuu sikäli että rahat viedään mutta mitään sähköpostia saatikka tavaroita ei näy. Ja kuka ongelman saa selvittää, no asiakas tietenkin, kun kukaan ei ota vastuuta, ja Lastenturvan asiakaspalveluteinit painelevat punaista luuria.

NIIN ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO LASTENTURVALTA MITÄÄN ettette halua riskeerata että se raha häviää X ajaksi (kokonaan, ellette itse selvitä sotkua), ja muutenkaan eivät kyllä asiakkaita ansaitse noin pellellä palvelulla. Klarnankin kanssa näköjään kannattaa noudattaa varovaisuutta.

Kyseisen turvaistuimen ostin sitten Verkkokauppa.comista ilman mitään ongelmia.

Päivitetään ja vahvistetta asia 28.8.
Klarna vie asiakkaan rahat ja tuotteita ei tule. Tilasin, pankkikortilla maksaen, Claes Olssonilta tuotteita. s.pstiin ei tullut vahvistusta, niin epäilykseni heräsi ja aloin tutkia asiaa. Otin yhteyttä C.O:n asiakaspalveluun. Siletä sanottiin suoraan, että tilauksesi on peruttu ja sinun pitää ottaa yhteyttä Klarnaan ja hakea lomakkeet täyttäen rahojasi takaisin. Kyseisiä tuotteita on Claes Olssonilla, mutta tilaus oli peruttu. Siis he pyörittäävät firmaansa ihmisten rahoilla. Jos summa on pieni, niin kukapa viitsii lähteä sitä lunastamaan moisien lomakkeiden kautta, joita ei edes sieltä saa edes pyytämällä. Mielestäni tämä on poliisi asia. Rikollista toimintaa on.
 
Päivitetään ja vahvistetta asia 28.8.
Klarna vie asiakkaan rahat ja tuotteita ei tule. Tilasin, pankkikortilla maksaen, Claes Olssonilta tuotteita. s.pstiin ei tullut vahvistusta, niin epäilykseni heräsi ja aloin tutkia asiaa. Otin yhteyttä C.O:n asiakaspalveluun. Siletä sanottiin suoraan, että tilauksesi on peruttu ja sinun pitää ottaa yhteyttä Klarnaan ja hakea lomakkeet täyttäen rahojasi takaisin. Kyseisiä tuotteita on Claes Olssonilla, mutta tilaus oli peruttu. Siis he pyörittäävät firmaansa ihmisten rahoilla. Jos summa on pieni, niin kukapa viitsii lähteä sitä lunastamaan moisien lomakkeiden kautta, joita ei edes sieltä saa edes pyytämällä. Mielestäni tämä on poliisi asia. Rikollista toimintaa on.
 
Samainen AT-Lastenturha myi mulle muinoin lasten matkasängyn joka ei mahtunut autoon. Piti silloinkin ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja uhkailla sillä ennenkuin suostuivat vaihtamaan kyseisen häkkyrän kalliimpaan (toki maksoin lisää) sänkyyn.

Enpä oo sen jälkeen, pian kahteenkymmeneen vuoteen siis, siinä kaupassa asioinut.

Ooksää ihan tyhmä, kun syytät myyjää siitä, että oot ite tyhmä????
 
Kuinkahan mulle nyt käy kun tilasin coolstuff-sivustolta (epäilin jo sen luotettavuutta) ja maksun saajana tämä kyseinen Klarna. Maksoin siis suoraa tililtä pankkisiirtona ja sain kyllä sähköpostiin tilausvahvistuksen (siinä lukee makstutapana klarna checkout.) Näitä kommentteja lukiessa alkoi vähän epäilyttää tuotteeni saapuminen.
 
Kuinkahan mulle nyt käy kun tilasin coolstuff-sivustolta (epäilin jo sen luotettavuutta) ja maksun saajana tämä kyseinen Klarna. Maksoin siis suoraa tililtä pankkisiirtona ja sain kyllä sähköpostiin tilausvahvistuksen (siinä lukee makstutapana klarna checkout.) Näitä kommentteja lukiessa alkoi vähän epäilyttää tuotteeni saapuminen.
Kun kerta olet tilausvahvistuksen saanut, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Kun tilausvahvistus jää puuttumaan, niin silloin on jotain mennyt pieleen.
 
Hei,hieno homma. Ei kannara käyttää klarnaaa.. pitäkää varanne. Olipa ihana Black Friday taisi jäädä ne ainoatkin kultajouselta tilatut korvikset saamatta mutta rahat meni. Oli varmasti oikein kannattava Black Friday heille.
 

Yhteistyössä