Klarna -laskusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pajukko

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
6 834
0
36
Ärsyttää. Tilasin tuolla klarna -laskulla tuotteen joulukuussa. Tammikuussa sitten ihmettelin, että laskua ei kuulu ja soitin sinne. Siellä sitten vastattiin, että olen tilauksen yhteydessä rastinut kohdan, jossa on laskun maksuaika vasta helmikuussa. Nyt on helmikuu pitkällä eikä laskua kuulu. Laskunhan olisi pitänyt jo tulla, kun siinä pitäisi olla se 14 vuorokauden maksuaika. Ärsyttää olla velkaa näin kauan, ja vielä tuon firman kanssa aikaisemmin oli myös vaikeuksia noiden maksujen kanssa. Oli vain pakko turvautua mokomaan.

niin ja sit ei saa tilattua muualta ,esim kkun tilasin taulu tvn: makso cdon.comissa 225 ja lyhennän erää 30ekk niin en saa nyt muualta tilatuua klarna osamaksulla kun luottoraja täynä... ärsyttää.. ja kyselin itekki laskun perään niin tuli paria päivää ennen eräpäivää...

Klarnan kanssa aina ongelmia.....

Itse sain kuukausi sitten laskun, jonka eräpäivä oli jo!
Eli tuotteen mukana tuli lasku, tuotteen hain HETI postista kun pakettikortti tuli.
Laskuun oli merkitty tilauspäivä, ei suinkaan se päivä kun tuote oli firmasta postitettu.
Maksuaikaa 10 vrk, ei se lain säätämä 14 vrk.

Eräpäivä oli ollut jo 5 vrk sitten. Maksoin laskun mutta pisti niin ärsyttämään että laitoin kyselyä klarnalle. Joka yllätys yllätys pesi kätensä hymiöitten kera koko sotkusta- eräpäiväähän voi aina siirtää (niin voi, jos sen tekee ennen eräpäivää), posti on syyllinen/tuotteen lähettänyt lafka on syyllinen, ja hei, eihän tässä ole ongelmaa koska sä maksoit laskun jo.

Ei. Ikinä. Enää. Tämä ei ole ainutkertaista sähläämistä Klarnan osalta.

Viimeksi muokattu:
Minäkin odotan laskua, piti tulla nyt helmikuussa ja laitoinkin sähköpostia, niin sanoivat, että lasku postitetaan helmikuun puolivälin jälkeen. Saa nähdä jos nyt tulisi ensi viikolla. Mielellään maksaisin sen laskun pois.

Heti kun näin sanan Klarna niin meni ihan kananlihalle. Siellä ei siis vieläkään toimi mikään :) Taistelin niiden kanssa jo vusoia sitten. Eli edelleen olen mieluummin ostamatta kuin olen niiden kanssa missään tekemisissä... Ihme lieroja.

Minäkin odotan laskua, piti tulla nyt helmikuussa ja laitoinkin sähköpostia, niin sanoivat, että lasku postitetaan helmikuun puolivälin jälkeen. Saa nähdä jos nyt tulisi ensi viikolla. Mielellään maksaisin sen laskun pois.

Sama täällä, laskua ei kuulu eikä näy ja eräpäivä pitäisi olla helmikuun lopussa. Olkaa sitten tarkkoja, voi olla että lasku tulee sähköpostiin, ei normaalissa postissa. Mulle kävi näin ja koska sähköpostiosoite oli sellainen jossa käyn tosi harvoin niin en ollut edes huomannut että se lasku oli sinne lähetetty. Odottelin vaan kirjepostissa saapuvaksi. Tulihan se karhukirje sitten normi postissa. Äkkiä maksoin pois. Kurjaa että niin moni yritys nykyään käyttää tuota Klarnaa joten sitä ei oikein pysty välttämäänkään.

[QUOTE="vieras";25702091]Sama täällä, laskua ei kuulu eikä näy ja eräpäivä pitäisi olla helmikuun lopussa. Olkaa sitten tarkkoja, voi olla että lasku tulee sähköpostiin, ei normaalissa postissa. Mulle kävi näin ja koska sähköpostiosoite oli sellainen jossa käyn tosi harvoin niin en ollut edes huomannut että se lasku oli sinne lähetetty. Odottelin vaan kirjepostissa saapuvaksi. Tulihan se karhukirje sitten normi postissa. Äkkiä maksoin pois. Kurjaa että niin moni yritys nykyään käyttää tuota Klarnaa joten sitä ei oikein pysty välttämäänkään.[/QUOTE]

Minulle vastasivat sähköpostiin, että lasku tulee postitse eli oletan, että ihan normaalipostista puhuivat.

Hei,

Haluaisin auttaa oikaisemaan väärinkäsityksiä laskutuksestamme. Voit tilata Klarna laskulla jossa on 14 päivän maksuaika. Tällöin laskun tulee sinulle tuotten mukana tai sähköpostitse.
Tarjoamme vaihtoehtona myös kampanjalaskua maksa helmikuussa. Tällöin lasku tulee postitse helmikuun lopulla. Jos olet epävarma laskustasi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme 09-42599771 / asiakaspalvelu@klarna.fi
Pahoittelen jos palvelumme käyttämisessä on koettu ongelmia, toivottovasti ostokset sujuvat jatkossa mukavemmin.

Mukavaa kevään odotusta!

Ystävällisin terveisin,
Maria
Klarna

Minäkin ostin joulukuussa Klarnan joulukampanjalla. Maksa vasta helmikuussa! Oli aikaa säästää rahaa helmikuulle kun oli vähän isompi ostos kyseessä ja piti saada heti tietty ;)
Nyt odottelen laskua, eikä vieläkään ole tullut. Kaikenlaista huonoa oon tästä Klarnasta lukenut, ja vielä enemmän oikeastaan huolettaa justiin tämä että jos Klarnan työntekijöillä on aikaa etsiä foorumeilta negatiivisia kommentteja ja heittää copypastella niihin positiivarivastaukset niin huolettaa kyllä vähän. Kuuluuko työnkuvaan?
Mutta juu, jännityksellä odottelen, jos ei kuulu helmikuun loppuun mennessä niin kai sitä pitää soitella. Onkohan soittelu kallistakin... Ehkäpä Klarna tienaa asiakkaiden puheluilla eikä suinkaan luottopalveluilla :D

Minäkin ostin joulukuussa Klarnan joulukampanjalla. Maksa vasta helmikuussa! Oli aikaa säästää rahaa helmikuulle kun oli vähän isompi ostos kyseessä ja piti saada heti tietty ;)
Nyt odottelen laskua, eikä vieläkään ole tullut. Kaikenlaista huonoa oon tästä Klarnasta lukenut, ja vielä enemmän oikeastaan huolettaa justiin tämä että jos Klarnan työntekijöillä on aikaa etsiä foorumeilta negatiivisia kommentteja ja heittää copypastella niihin positiivarivastaukset niin huolettaa kyllä vähän. Kuuluuko työnkuvaan?
Mutta juu, jännityksellä odottelen, jos ei kuulu helmikuun loppuun mennessä niin kai sitä pitää soitella. Onkohan soittelu kallistakin... Ehkäpä Klarna tienaa asiakkaiden puheluilla eikä suinkaan luottopalveluilla :D

Tämä oli harvinaisen asiaton vastaus. Miksei millä tahansa yrityksellä ole oikeus vastata juttuihin, joita eri medioissa levitellään perusteettomasti. Usein nämä johtuvat vain siitä, ettei asiakas tuotteita ostaessaan ole lukenut mitään muuta kuin tuotteen nimen ja hinnan ja sitten innoissaan tilannut. Kun sitten tulee kysymys maksuista tms. niin ihmetellään, että pitääkö myös ne muut sopimusehdot ja laskutusehdot tai -vaihtoehdot lukea ennen tilausta. Kurjaa, että Klarna näyttää olevan usealle asiakkaalle huono juttu, mutta meille pienyrittäjille Klarna on useimmiten ainoa vaihtoehto järjestää maksuikaa asiakkaillemme. Itsellämme meillä ei ole mahdollisuutta rahoittaa tällaista toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä osamaksut Klarnassa;25714369:
Tämä oli harvinaisen asiaton vastaus. Miksei millä tahansa yrityksellä ole oikeus vastata juttuihin, joita eri medioissa levitellään perusteettomasti. Usein nämä johtuvat vain siitä, ettei asiakas tuotteita ostaessaan ole lukenut mitään muuta kuin tuotteen nimen ja hinnan ja sitten innoissaan tilannut. Kun sitten tulee kysymys maksuista tms. niin ihmetellään, että pitääkö myös ne muut sopimusehdot ja laskutusehdot tai -vaihtoehdot lukea ennen tilausta. Kurjaa, että Klarna näyttää olevan usealle asiakkaalle huono juttu, mutta meille pienyrittäjille Klarna on useimmiten ainoa vaihtoehto järjestää maksuikaa asiakkaillemme. Itsellämme meillä ei ole mahdollisuutta rahoittaa tällaista toimintaa.

Harvinaisen asiaton vastaus? Sun mielestä yksityisyrittäjänä on ihan OK, että asiakas joka tilaa tuotteita joutuu kolmannen osapuolen kanssa pähkäilemään tuon laskun kanssa?
Pienellä googlettelulla löysin paljon forumipostauksia joissa ihmiset pähkäilee tätä Klarnaa. Ei taida sopia suomalaisten mentaliteetille se meininki että eräpäivä on helmikuun viimeinen ja lasku tulee maaliskuun puolivälissä. Tai jättää tulematta ollenkaan, jolloin sinne pitää soittaa. Luin myös jutusta jossa Klarnalle oli soitettu, saatu viitenumero, maksettu lasku ajallaan ja pari viikkoa myöhemmin postiluukusta kolahtaa perintäkirje...
Itse en enää suosittele tätä kenellekään. On sen verran epäselvää touhua tämä Klarnan kanssa pelleily.
Ja kyllä, otin asioista selvää ennen kuin Klarnalla asioin. Sanoivat että helmikuun puolivälissä tulee lasku. Nyt on 23.pv eikä laskua kuulu eikä näy.

Ihan näin vuosien jälkeen voin kommentoida tähän, että vieläkään Klarnalla ei homma toimi.

Itse tilasin tytölle puhelimen ja otin siihen Klarnalta osamaksun, kun ei ollut kerralla laittaa rahaa niin paljoa. Nyt muutaman osamaksun maksaneena yritin tilata sitä e-laskuna, niin ei onnistu millään!

Pankin sivuilla voi tilata suoraan e-laskuja, mutta siellä ei löydy Klarnaa laskuttajista, eikä myöskään Klarnan sivuille kirjautumalla näy ylipäätään mitään tietoa tästä kuukausilaskusta, saati mitään mahdollisuutta vaihtaa laskutustapaa e-laskuksi. Yksi ostos siellä näkyy viime vuodelta, mutta puhelintakaan ei näy missään.