The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mulla on sentäs tilliä.

Listalla siis saaristomeren särkeä Pirkan saaristolaispihvien muodossa. Lisäksi rehuja ja voisi sit vaikka tilli-kermaviilisoossia...
Onko ne hyviä? Kun ovat lahnoista tehtyjä ja en ikinä ole syöny lahnaa joka ei maistu mudalle?
Tein joskus tosi maustettuja pihvejä niistä, jauhoin ne ja laitoin pekoniaki sekkaan mutta juu, ei pystynyt syömään kun maistuivat mudalta. Merestä oli pyydetty keväällä kylmän veden aikaan eli siitäkään ei pitänyt olla kiinni.

Onko ne hyviä? Kun ovat lahnoista tehtyjä ja en ikinä ole syöny lahnaa joka ei maistu mudalle?
Tein joskus tosi maustettuja pihvejä niistä, jauhoin ne ja laitoin pekoniaki sekkaan mutta juu, ei pystynyt syömään kun maistuivat mudalta. Merestä oli pyydetty keväällä kylmän veden aikaan eli siitäkään ei pitänyt olla kiinni.
Mä en tiedä, nappasin noi oikeastaan vain siksi kun piti saada broilerinkoivet nopsaan kylmiksi. Ja luulin että niissä on särkeä!

Lahnaa taas meillä syödään, savustettuna, näihin aikoihin useinkin joten mudan makuun oon kyllä tottunut. Tai no, se menee ainoastaan savustettuna. Tai silleen kun eräs vironvahvistus aikoinaan taiteili savustetusta lahnasta jauhelihan kera jonkinsortin "frikadellejä" (silleen se niitä nimitti) mitkä vielä pyöriteltiin korppujauhoissa ja käytännössä uitettiin rasvassa kysksi.

Jaa siis häh? Teit muka lasagnetteä mutta oikeast lasagneä?
Ei kun lasagnettea mutta lasagnetten ohjeet oli mun mielestä liian höpöjä ja päädyin tekemään jauheliha-tomaattikastikkeen samalla lailla kuin lasagneen ja samoin bechamel-juustokastikkeen kun siinä ohjeessa oleva ohje että kermaa ja juusto vaan ei vakuuttanut mua niin tein ton. Pastaksi laitoin sitä mitä löytyi eli lasagnelevyjä :ROFLMAO: katkoin ne pientä isommiksi paloiksi ja sekoittelin tomaattijauhelihakastikkeen sekaan, päälle laittelin vielä kerroksen pienittyjä lasagnelevyn palasia ja juusto-bechmaelkastikkeet siihen päälle sitte.

• Tykkää
Reactions: 0oo0
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä