Chloe tai Chanel? Toinen nimi?

On the ice blue line of insanity
Is a place most never see
It's a hard won place of mystery
Touch it but can't hold it

There's a cold kinetic heat
Struggling, stretching for the peak
Never stopping with her head against the wind

She's a maniac, maniac at ...
And she's dancing like she's never danced before
She's a maniac, maniac at ...
And she's living like she's never lived ...

It can cut you like a knife
If the gift becomes the fire
On the wire between will and what will be
 
vierailija
Tää ihminen haluaa ehdoin tahdoin aiheuttaa lapsiensa elämään hankaluuksia kaiken muun lisäksi (kieliongelmat mm.) antamalla niin vaikeita/kummallisia nimiä että niitä joutuu aina tavaamaan ja sitten kruununa se tavallistakin tavallisempi savolainen sukunimi.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Minäkin kyllä suosittelisin valitsemaan ensimmäiseksi nimeksi jonkin sellaisen nimen, joka sopii sukunimeen, ja sitten toinen ja kolmas nimi voivat olla mitä tahansa sellaista, jonka maistraatin seulasta saa menemään läpi.
 
Tytöllä saattaa olla suurimman osan elämästään joku ihan muu sukunimi kuin tyttönimi, joten sen perusteella on turha rajoittaa etunimen antamista.
Toisaalta sitten kun lapsi on täysi-ikäinen, on etunimen vaihto erittäin helppoa, joten lapselle annettavan nimen tärkein kriteeri on se, että se toimii lapsuuden ajan. Sen jälkeistä aikaa on turha spekuloida.
 
vierailija
Toisaalta sitten kun lapsi on täysi-ikäinen, on etunimen vaihto erittäin helppoa, joten lapselle annettavan nimen tärkein kriteeri on se, että se toimii lapsuuden ajan. Sen jälkeistä aikaa on turha spekuloida.
Oma nimi on osa identiteettiä, eikä sitä vaihdeta kovin heppoisin perustein. Vanhemmat antakoot lapselleen sen etunimen, jota pitävät kauneimpana.
 
Oma nimi on osa identiteettiä, eikä sitä vaihdeta kovin heppoisin perustein. Vanhemmat antakoot lapselleen sen etunimen, jota pitävät kauneimpana.
Tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat eivät ole vaihtaneet mitään nimeä, koska kokevat sukunimenkin olevan osa identiteettiään. Tunnen myös useita ihmisiä, jotka ovat heti 18 vuotta täytettyään täyttäneet nimenmuutosilmoituksen etunimestään, jonka eivät lainkaan koe olevan osa heitä, vaikka sitä onkin heistä käytetty ensimmäiset 18 vuotta.
En koe lapsen eduksi antaa hänelle kummallista nimeä, joka ei sovi lainkaan hänen sukunimeensä tai kasvuympäristöönsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tässä mietin toisen nimen :coffee: joko Chloe Cataleya tai Chanel hmmm...mikä? Ei ainakaan Coco :LOL:. Auttakaa keksimään toinen nimi vauvalle? Ehkä myös Chloelle voi olla toinen nätimpi nimi? Chanel kuitenkin enemmän se mikä iskee ja haluan antaa.
mun korvaan chloe on kauniimpi ja pehmeepi chanel on sellanen kovempi ja on vähän ehkä enempi sellanen saksalais tyylinen töks siis sillain et se i soinnu
 
vierailija
Kataleija onneksi ei sentään tuo kutsumanimeksi, mutta saattaakin se vauva päästää nimensä mukaisesti leija kerrakseen. Minulla englantilainen tuttava nimeltä Chantelle, Chanel on sukunimi, Chloe. .. Voin vain kuvitella kuinka pikku Kloen nimeä tavataan koulussa, lapsi ei luultavasti itsekään opi pitkiin aikoihin lausumaan sitä niin että englanninkieliset ymmärtäisivät mistä nimestä on kysymys 'khlouii'
 
Kummallisinta kaikessa tässä on se, että isällä ei ole mitään sanomista ... suomalaisella miehellä! Kaikkien näiden, myös historiatarinoiden perusteella, hän vaikuttaa ulkopuolisesta tollolta reppanalta- jos, vaikka, kun...etenkin jos hän ei ole se todellinen chanel.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Kummallisinta kaikessa tässä on se, että isällä ei ole mitään sanomista ... suomalaisella miehellä! Kaikkien näiden, myös historiatarinoiden perusteella, hän vaikuttaa ulkopuolisesta tollolta reppanalta- jos, vaikka, kun...etenkin jos hän ei ole se todellinen chanel.
Sekin on taidetta valitsea oikeita miehiä :X3:, vain minä olen pomo tässä talossa :p että sorry vaan! Mutta joo ehkä olenkin keksinyt Chanelille jo toisen nimen, huomenna mietin lisää, kun ei ole niin kiireinen päivä kuin tänään. Ja tsiisus sentään taas, mulla neljällä lapsella mexico, ranska, viro, italia nimet ja itselläkin venäläinen nimi ja suomalainen sukunimi so what :LOL:? Luen ja ihmettelen tätä ajatusmaailma, enkä kysynyt mielipidettä vaan toisen nimen kans hankaluksia itsellä, kun en vaan keksi millään.
 
vierailija
Sekin on taidetta valitsea oikeita miehiä :X3:, vain minä olen pomo tässä talossa :p että sorry vaan! Mutta joo ehkä olenkin keksinyt Chanelille jo toisen nimen, huomenna mietin lisää, kun ei ole niin kiireinen päivä kuin tänään. Ja tsiisus sentään taas, mulla neljällä lapsella mexico, ranska, viro, italia nimet ja itselläkin venäläinen nimi ja suomalainen sukunimi so what :LOL:? Luen ja ihmettelen tätä ajatusmaailma, enkä kysynyt mielipidettä vaan toisen nimen kans hankaluksia itsellä, kun en vaan keksi millään.
Sen verran se sun mies kuitenkin määräsi että sinå vaihdoit itsellesi suomalaisen etunimen, vaikka ennen vaihtoa haihattelit kaikenmaailman Angelina tai vastaavaa. En ihan muista vaihtoehtoja mitä mietit silloin
 

Yhteistyössä