Taas itkun aihe yhdellä! Ei voi vaan käsittää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Se niin monelle niin rakas anoppi ehdotti meidän tulevalle lapselle nimeä tai oikeastaan sillä oli pari ehdotusta. Tai oikeastaan ne ei olleet edes ehdotuksia vaan hän HALUSI, että ne välttämättä annetaan vauvalle. Eikä kyseessä ole mikään suvussa kulkeva nimi vaan ihan kalenterista katsottu hänen mielestään kiva nimi. Totesin siinä kahvipöydässä vaan "ei kyllä näitä anneta" ja mieskin sanoi "ettei tosiaan näitä nimiä anneta sille ja meillä on kyllä nimi/nimet mietittynä", niin anoppi otti tuon tosi kovasti itseensä. eli suuttui kun ei haluttu antaa lapselle hänen keksimiään nimiä! Hän olisi halunnut päättää sen nimen ja suuttui kun ei oltu samaa mieltä!
Se yrittää muutenkin määräillä meidän elämää ja utelee mieheltäni koko ajan perheasioitamme. Niin ja tämä mieheni on jo lähes 40-vuotias, joten kyseessä ei ole mikään 20-vuotias vasta naimisiin mennyt mamman oma pikkupoika.
Toinen asia mikä anopille ei varmaan mennyt jakeluun on tulevat ristiäiset. Tai oikeastaan mitään ristiäisiä ei pidetä, koska lasta ei kasteta. Anoppi vaan vauhkoaa pappi ja ristiäisasioita ja missä ne pidetään jne. ja ei mennyt jakeluun ettei tällaista juhlaa pidetä. Ainoa on pelkkä nimenantojuhla, mutta tästä ei olla mainittu mitään kun se menee yhä enemmän sekaisin.
Olen taas hermot riekaleina ennen kuin tästä on kunnialla selvitty:)

:hug: otan osaa.

Meillä tilanne on siitä helpompi että oma äitini on tuo joka ei voi sietää meidän nimi-valintoja (pojan nimestä tykkäsi mutta tyttöjen ei) ja on vastustanut niitä viimeiseen asti. Kuopuksen kohdalla päätettiin jättää lapsi kastamatta koska se vaan ei tunnu meistä "oikealta" ratkaisulta eikä kenenkään muun mieliksi haluta ruveta viettämään ristiäisiä mihin ei edes kukaan kummeista pääsisi paikalle jne. No, äiti sitten sen johdosta katkaisi välit kokonaan. :rolleyes:

Mutta juu, paaaaljon helpompi tilanne minulle kun kyseessä on oma äiti eikä anoppi.

[QUOTE="vieras";23430558]Totesin siinä kahvipöydässä vaan "ei kyllä näitä anneta" ja mieskin sanoi "ettei tosiaan näitä nimiä anneta sille ja meillä on kyllä nimi/nimet mietittynä"
...mutta tästä ei olla mainittu mitään kun se menee yhä enemmän sekaisin.
[/QUOTE]

No ehkä tuon nimiasian olisi voinut vähän kauniimminkin muotoilla jos ei väkisin halua toisen mieltä pahoittaa. Eikä kyllä nimiäisjuhlien pimittäminenkään hirveän kypsälle toiminnalle kuulosta. Omasta kokemuksesta sanoisin että päsmäröivän anopin puheet kannattaa antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Itse nimittäin aiemmin myös otin kilareita yhdestä jos toisesta asiasta anoppini suhteen mutta kun lakkasin lähtemästä mukaan hänen kotkotuksiinsa niin oma elämäni helpottui suunnattomasti.

[QUOTE="heh";23430653]No ehkä tuon nimiasian olisi voinut vähän kauniimminkin muotoilla jos ei väkisin halua toisen mieltä pahoittaa. Eikä kyllä nimiäisjuhlien pimittäminenkään hirveän kypsälle toiminnalle kuulosta. Omasta kokemuksesta sanoisin että päsmäröivän anopin puheet kannattaa antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Itse nimittäin aiemmin myös otin kilareita yhdestä jos toisesta asiasta anoppini suhteen mutta kun lakkasin lähtemästä mukaan hänen kotkotuksiinsa niin oma elämäni helpottui suunnattomasti.[/QUOTE]

Ei pimitetä nimiäisjuhlia tahallaan vaan siksi, että anoppi ei oikein ymmärtänyt mikä on ristiäiset ja mikä on nimiäisjuhla. On sitten puhuttu vain ettei ristiäisiä tule ja koko nimiäisistä ei ole puhuttu. Ei ymmärrä näiden eroa ja hänelle ne ristiäiset on nimenomaan se tärkeä eli pappi ja se muu kristillinen touhu.

Joo mun äiti oli samallainen. Kovasti koitti kummankin lapsen kohdalla päättää lasten nimet. Se rupes jo papillekki soitteleen ja selittään mikä nimeks tulee. Mutta sen verran osaan puoliani pitää että tajus vihdoinki että pojan nimeks ei tuu mitään Kalervo Leifiä ja tytön nimeks Elsa Maijaa vaan jotain ihan muuta.

Pääasia on, että sinä ja miehesi pidätte yhtä ettekä anna anopin tulla väliinne. Anoppia tuskin voitte muuttaa. Mutta jos hän on fiksu, niin jossain vaiheessa hän tajuaa, ettei hän voi sanella teille, mitä milloinkin on tehtävä.

Joo mun äiti oli samallainen. Kovasti koitti kummankin lapsen kohdalla päättää lasten nimet. Se rupes jo papillekki soitteleen ja selittään mikä nimeks tulee. Mutta sen verran osaan puoliani pitää että tajus vihdoinki että pojan nimeks ei tuu mitään Kalervo Leifiä ja tytön nimeks Elsa Maijaa vaan jotain ihan muuta.

Ja minä kun luulin tuon meidän anopin olevan aivan omaa luokkaansa:O Jos pelkästään kaksplussan palstalta löytyy hetkessä monta joille käynyt samoin niin taitaa olla aika yleistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;23430724:
Miksi niistä nimistä sitten puhutaan toisille? Me päätettiin ukon kans ja nimen kuulivat, kun pappi sen sanoi.

Me ei olla sanottu kenellekään muulle mikä tulee nimeksi. Sitten kun virallista niin kerrotaan. Koskaanhan ei tiedä jos se nimi vaikka viime metrillä muuttuukin. Siinä mikä meillä tulee nimeksi on kaksi samalta kuulostavaa vaihtoehtoa ja toisessa tätä etukirjainta on 2kpl ja toisessa 1kpl, mutta lausuttuna nimi kuulostaa aika samalta.

[QUOTE="alkup.";23430726]Ja minä kun luulin tuon meidän anopin olevan aivan omaa luokkaansa:O Jos pelkästään kaksplussan palstalta löytyy hetkessä monta joille käynyt samoin niin taitaa olla aika yleistäkin.[/QUOTE]

On se yleistä. Mutta varmaan tulevaisuudessa vähenemään päin, koska täällä on niin paljon mukavia ja täyspäisiä poikien äitejä, joista ei koskaan tule moisia hirviöanoppeja :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;23430724:
Miksi niistä nimistä sitten puhutaan toisille? Me päätettiin ukon kans ja nimen kuulivat, kun pappi sen sanoi.

Meilläkin kaikki kuuli vasta sitten kun pappi sen sano mutta mun äiti vissii ajatteli vaa infota etukätee että "nimeks tulee tää ja tää"

[QUOTE="Vieras";23430568]Aivan järkyttävä anoppi. Jaksuja ja onnea vauvasta![/QUOTE]

No on niitä järkyttävämpiäkin nähty :P

Mut onhan toi käytös epäsopivaa, et yrittää puuttua toisten asioihin. Liekö hänelle sit itselleen käyttäydytty moisesti aikoinaan, vai onko joitain perinnenimiä ehdottamassa, jotka haluaisi säilyttää suvussa. Minä kyllä kuuntelisin anoppia ja hänen perusteluitaan, mut sanoisin tekevämme itse päätöksen nimistä.

Miks te pohditte niitä nimiä anoppien kanssa? Kerrotte vaan että nimet on päätetty ettekä lähde sen enempää siihen asiaan mukaan, alatte puhua jostain ihan muusta. Anteeks vaan, mutta mä en voi käsittää miten tää anoppiasia voi olla niin vaikea? Antakaa anopin elää omaa elämäänsä ja eläkää itse omaa elämäänne, älkää antako anopin mielipiteiden sekoittaa elämäänne.
Onnea vauvasta ja mukavia nimiäisiä =).

Minun rakas ex- anoppi aikoinaan ilmoitti että hän oli niin pettynyt kun hän itse sai pojan :( Oli kuulemma nimikin valmiiksi tytölle keksittynä, Minna.
Kun olin raskaana ilmoitti anoppi kulta sitten nyrkkiä pöytään lyömällä että katsokkin jos on tyttö niin siitähän tulee sitten Minna.
Ei tullut tyttöä mutta pettynyt anoppi ilmoitti heti että hänestä.aleanpunaiset nutut käy pojallekin ja nyt kun ei nimestä saanut riitaa aikaiseksi alkoi haukkuminen kun emme ottaneet juuri hänen tuttujaan kummeiksi, hänen tuttuja joita minä en edes tuntenut :O

No on niitä järkyttävämpiäkin nähty :P

Mut onhan toi käytös epäsopivaa, et yrittää puuttua toisten asioihin. Liekö hänelle sit itselleen käyttäydytty moisesti aikoinaan, vai onko joitain perinnenimiä ehdottamassa, jotka haluaisi säilyttää suvussa. Minä kyllä kuuntelisin anoppia ja hänen perusteluitaan, mut sanoisin tekevämme itse päätöksen nimistä.

No ei ole mitään perinnenimiä. Suvussa ei ole yhtään sen nimistä. Ihan perusnimiä olivat ja 70-luvulla ainakin on annettu sellaisia. Ne nimet oli hänestä vain kivoja.

[QUOTE="vieras";23430558]

Toinen asia mikä anopille ei varmaan mennyt jakeluun on tulevat ristiäiset. Tai oikeastaan mitään ristiäisiä ei pidetä, koska lasta ei kasteta. Anoppi vaan vauhkoaa pappi ja ristiäisasioita ja missä ne pidetään jne. ja ei mennyt jakeluun ettei tällaista juhlaa pidetä. Ainoa on pelkkä nimenantojuhla, mutta tästä ei olla mainittu mitään kun se menee yhä enemmän sekaisin.
[/QUOTE]

Ja anoppi ei ole telepaattisesti tuota asiaa tajunnut. Onpas typerä ämmä!

Yhteistyössä