The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Softy
Tässä on terveellinen aamudrinksu. :geek:
Mä jätän pois kanelin ja mustapippurin. Koska ei ole flunssaa.

Kurkuma-inkiväärijuoma – resepti
Vahvan makuinen juoma sitruunasta, inkivääristä ja kurkumasta auttaa helpottamaan flunssan oireita ja lisäämään vastustuskykyä.

Tarvitset:

  • 1 luomusitruuna
  • 100 g tuoretta inkivääriä
  • 20 g tuoretta kurkumaa
  • 1 (ceylonin)kanelitanko
  • 20 mustapippuria
  • 1,5 l vettä
Tee näin:

  1. Pese sitruuna huolella harjaamalla juoksevan veden alla. Leikkaa sitruuna kuutioiksi ja nakkaa kuutiot isoon kattilaan.
  2. Kuori inkivääri ja siivuta. Laita siivut kattilaan.
  3. Kuori kurkuma ja siivuta hyvin ohuelti tai raasta karkealla terällä. Raasta suoraan kattilaan.
  4. Laita kattilaan myös kanelitanko ja mustapippurit ja kaada päälle vesi.
  5. Kuumenna kiehuvaksi ja anna pulputtaa pari minuuttia. Ota kattila liedeltä ja anna juoman hautua vähintään 15 minuuttia.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
vierailija
Tässä on terveellinen aamudrinksu. :geek:
Mä jätän pois kanelin ja mustapippurin. Koska ei ole flunssaa.

Kurkuma-inkiväärijuoma – resepti
Vahvan makuinen juoma sitruunasta, inkivääristä ja kurkumasta auttaa helpottamaan flunssan oireita ja lisäämään vastustuskykyä.

Tarvitset:

  • 1 luomusitruuna
  • 100 g tuoretta inkivääriä
  • 20 g tuoretta kurkumaa
  • 1 (ceylonin)kanelitanko
  • 20 mustapippuria
  • 1,5 l vettä
Tee näin:

  1. Pese sitruuna huolella harjaamalla juoksevan veden alla. Leikkaa sitruuna kuutioiksi ja nakkaa kuutiot isoon kattilaan.
  2. Kuori inkivääri ja siivuta. Laita siivut kattilaan.
  3. Kuori kurkuma ja siivuta hyvin ohuelti tai raasta karkealla terällä. Raasta suoraan kattilaan.
  4. Laita kattilaan myös kanelitanko ja mustapippurit ja kaada päälle vesi.
  5. Kuumenna kiehuvaksi ja anna pulputtaa pari minuuttia. Ota kattila liedeltä ja anna juoman hautua vähintään 15 minuuttia.
Jotenki tuntuu, että tuohon vois säilöä vaikka punajuurta, jos lisäis vähän etikkaa.
 
vierailija
Mä en käytä kermaa ruoassa. Lidl on sen verran kaukana että en käy siellä. Mulla ei ole autoa. Luomu on kalliimpaa.
Tietysti luomu on kalliimpaa, koska se on täyttä tavaraa eikä hormonellla ym kasvaneen eläimen tuotosta tehtyä. Noin pieni paketti mahtuu vaikka taskuun, kun ei vaan sula sinne - mut voihan siellä olla kotimaistakin vastaavaa? --meillä ei ole. Moni tekee voin itsekin siitä luomukermasta - älyttömän helppoahan se on yhä:)
 
Softy
Tietysti luomu on kalliimpaa, koska se on täyttä tavaraa eikä hormonellla ym kasvaneen eläimen tuotosta tehtyä. Noin pieni paketti mahtuu vaikka taskuun, kun ei vaan sula sinne - mut voihan siellä olla kotimaistakin vastaavaa? --meillä ei ole. Moni tekee voin itsekin siitä luomukermasta - älyttömän helppoahan se on yhä:)
No mutta ostan sitä mitä pystyn.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä