Miksi ihmiset jotka vihaavat Suomea eivät muuta pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Suomesta voi vapaasti muuttaa pois, tämä ei ole Pohjois-Korea.

Joten jos vihaa Suomea ja suomalaisia, niin miksi ihmeessä tällainen ihminen on maassa? Jokaisella on täysi vapaus lähteä pois.

Jos taas vastaus on, kuten yleensä on, että kyseisen henkilön on pakko olla Suomessa koska elää suomalaisten veronmaksajien maksamien sosiaalitukien varassa, niin eikö silloin kannattaisi olla vain nöyrä ja hiljainen?

Sosiaalist turvaverkkoa ollaan jo purkamassa pois. Kyllä nämäkin palstat hiljenee ruikuttajista, kun yhteiskunta ei enää maksakaan lastenteosta ja kotona lorvimisesta.

Niin... no ensiksikin kirjoituksesi pitää sisällään arvolatauksen siitä mitä on Suomi ja suomalaisuus. Jos sanoo vihaavansa Suomea, niin mitä silloin itse asiassa vihaa? Saunaa, joulupukkia, revontulia vaiko kentien kesän yötöntä yötä?

Vai ajattelitko että sinä saat olla mestari suuri ja määritellä suomalaisuuden käsitteen?

Ei se oo vihaamista jos ei suomalaiset ruuat ja tuotteet kiinnosta. Kun muualla on parempaa niin ihan hullua käyttää väkisin suomalaista. Ja onhan suomessa ihan surkeet ilmat. Tänään piti TOSI LÄMMINTÄ mut just niin taas kerran....

Se on vaan se suomalainen tyyli valittaa kaikesta. Ihan normaalia. Ei täältä kukaan silti ole pois lähdössä no okei ehkä kourallinen ihmisiä.

Ei se oo vihaamista jos ei suomalaiset ruuat ja tuotteet kiinnosta. Kun muualla on parempaa niin ihan hullua käyttää väkisin suomalaista. Ja onhan suomessa ihan surkeet ilmat. Tänään piti TOSI LÄMMINTÄ mut just niin taas kerran....

Eli: Miksi et muuta muualle? Järkevä ihminen joka on tyytymätön elämäänsä, tekee jotain sen muuttamiseksi. Niin yksinkertaista se on.

No, kyllähän kaikki tietävät että nämä valittajat ovat niin täysiä luusereita ettei ole mitään mahdollisuuksia mihinkään muuhun kuin sossupummeila ja valittaa. Yleensä eivät ole koskaan käyneet edes Tallinnassa, joten ei ole mitään mihin verrata. Valitetaan vain.

Koska kaikki muut voivat matkustella, hankkia toisen asunnon toisen maasta, muuttaa muualle. Eli tehdä itsensä onnelliseksi. Ja silloin ei tarvitse nurista netistä.

Se on simppeliä tämä ero luusereihin ja onnellisiin ihmisiin.

Suomesta voi vapaasti muuttaa pois, tämä ei ole Pohjois-Korea.

Joten jos vihaa Suomea ja suomalaisia, niin miksi ihmeessä tällainen ihminen on maassa? Jokaisella on täysi vapaus lähteä pois.

Jos taas vastaus on, kuten yleensä on, että kyseisen henkilön on pakko olla Suomessa koska elää suomalaisten veronmaksajien maksamien sosiaalitukien varassa, niin eikö silloin kannattaisi olla vain nöyrä ja hiljainen?

Minulla takana ero ja kaksi lasta täällä. Vihaan Suomea ja jurottavaa kansaa ja mentaliteettiä mikä täällä vallitsee. Olen syntynyt ruotsissa en sen kauempana mut vanhemmat suomesta. Olin teini kun angsteissani tänne muutin ja voin kertoa ettei sen kauemmas tarvi mennä et ihmiset ovat totaalisen erilaisia. Iloisempia vähemmän kateellisia ja jotenkin vaan kevyempiä mieleltään.. sinne en tosin muuttaisi vaan johonkin lämpimään. Täällä kun saa viettää laatikkoelämää sisätiloissa ulkona pimeä ja kylmä ja ihmiset vakavia ja vaikeasti lähestyttäviä. Lopullisesti minut muutti matkailu köyhiin maihin joissa todella ymmärsi että meissä on jokin pahasti vialla. Materiaa ei puutu mutta masentuneita yksinäisiä ja surumielisiä ihmisiä riittää.Ihme toistensa kyylääjiä ja tuomitsijoita.. Päihteistä etsitään lohtua..jos ongelmaksi muodostuu apua ei meinaa saada..
Lapsia en halua jättää mutta vielä muutama vuosi niin lähden. Töitä sielläkin pitää tehdä mutta kun se vapaapäivä koittaa voi työntää ne varpaat hiekkaan ja hymyillä eikä kukaan katso iloa kieroon. Aurinko ja ulkoilma tekee rennommaksi ja terveemmäksi. Arvokkuutta ei aina mitata rahassa. Jos hymyilet tuntemattomalle saat yleensä hymyn takaisin. Et mulkaisua et mikähän v..un sekopää tuoki on...

Multa on kysytty lukemattomia kertoja miksi en muuta pois täältä, jos asiat olivat paremmin kotimaassa.
Vastaus on mulla se, että eine kaikki asiat ole paremmin, ehkä jotkut.
Mutta kaikenkaikkiaan täällä on vain parempi olla.

Minulla takana ero ja kaksi lasta täällä. Vihaan Suomea ja jurottavaa kansaa ja mentaliteettiä mikä täällä vallitsee. Olen syntynyt ruotsissa en sen kauempana mut vanhemmat suomesta. Olin teini kun angsteissani tänne muutin ja voin kertoa ettei sen kauemmas tarvi mennä et ihmiset ovat totaalisen erilaisia. Iloisempia vähemmän kateellisia ja jotenkin vaan kevyempiä mieleltään.. sinne en tosin muuttaisi vaan johonkin lämpimään. Täällä kun saa viettää laatikkoelämää sisätiloissa ulkona pimeä ja kylmä ja ihmiset vakavia ja vaikeasti lähestyttäviä. Lopullisesti minut muutti matkailu köyhiin maihin joissa todella ymmärsi että meissä on jokin pahasti vialla. Materiaa ei puutu mutta masentuneita yksinäisiä ja surumielisiä ihmisiä riittää.Ihme toistensa kyylääjiä ja tuomitsijoita.. Päihteistä etsitään lohtua..jos ongelmaksi muodostuu apua ei meinaa saada..
Lapsia en halua jättää mutta vielä muutama vuosi niin lähden. Töitä sielläkin pitää tehdä mutta kun se vapaapäivä koittaa voi työntää ne varpaat hiekkaan ja hymyillä eikä kukaan katso iloa kieroon. Aurinko ja ulkoilma tekee rennommaksi ja terveemmäksi. Arvokkuutta ei aina mitata rahassa. Jos hymyilet tuntemattomalle saat yleensä hymyn takaisin. Et mulkaisua et mikähän v..un sekopää tuoki on...

Hyvä ja totaalisen stereotyyppinen kuva suomalaisista. Suomalainen ei ole mitenkään erityisen juro ja sulkeutunut. Asuin kolme vuotta new yorkissa ja voin kertoa että manhattan on paljon yksinäisempi paikka kuin hämeenlinna. Päihteitä suomalaisten sanotaan käyttävän paljon, mutta sekin on urbaania legendaa. Täällä ehkä juodaan kaljaa, mutta manhattanin "elävät kuolleet" antavat perspektiiviä. Olut on pieni päihde isojen päihteiden rinnalla.

Ja sitten tuo "perisuomalainen kateus". No ensinnäkin se on itse aiheutettua. Täällä on jostain syystä annettu olettaa, että tyhmän ja laiskan pitäisi tienata saman mitä viisaan ja ahkeran. Toisekseen ihan samaa kateutta oli jenkkilässä. Aina joku rutisi mediassa miten epätasaista hyvinvointi on.

... sinne en tosin muuttaisi vaan johonkin lämpimään... Töitä sielläkin pitää tehdä mutta kun se vapaapäivä koittaa voi työntää ne varpaat hiekkaan ja hymyillä eikä kukaan katso iloa kieroon. Aurinko ja ulkoilma tekee rennommaksi ja terveemmäksi.

Tämä on jotain niin suomalaista. Ihana "etelä", vain miten se meni. Ihan sama mikä elintaso, kulkutaudit, poliittiset levottomuudet tai vaikka torakkayhdyskunta sängyn alla, kunhan on lämmintä. Siis kuinka helvetin iso merkitys ihmiselle voikaan joku säätila olla elämässä?! Suomalaiselle se on. Ihan sama vaikka saisi parrua takapuoleen pikkupakosta ja palkkana olisi laatikko banaania, mutta jos vain aurinko sattuu paistamaan ja on yli +25 niin jo se vain suomalaiselle kelpaa.

En tiedä, millaisissa piireissä sinä olet elämäsi viettänyt, mutta tuosta kuvauksesta en tunnista minun elämääni Suomessa. Olen tavannut pääasiassa mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Tapaamani ulkomaalaiset ovat olleet huomattavasti agressiivisempia kuin suomalaiset. Ihmiset nauttivat täysin siemauksin kaikista neljästä vuodenajasta, samoin suurin osa osaa ottaa ilon irti pimeydestä ja kylmyydestä: kynttilän valossa ja takan loimussa on ihanaa tunnelmoida. Suomalaiset ovat kohteliaita, kuuntelevat muita, eivätkä häiriköi 24/7 jatkuvalla älämölöllä naapureitaan. Täällä osataan noudattaa sääntöjä ja ottaa muutkin ihmiset huomioon. Päihdeongelmaisia täällä ei ole yhtään sen enempää kuin muuallakaan.

Tiesitkö muuten, että useissa muslimimaissa nainen ei saa katsoa vierasta miestä silmiin, saati hymyillä tälle. Puhumattakaan siitä, että voisi upottaa paljaat varpaat rantahiekkaan. Näistä virheistä et siellä selviäisi pelkällä kieroon katsomisella.

Suomen sää on ihan sairaan raskas kestää. Mut se sama paskasää on ruotsissa ja norjassa ja saksassa ja aika monessa paikassa. Ympäri vuoden 20 astetta ja aurinkoista on se missä kaikki viihtyy. Suomessa mua ärsyttää eniten sää ja muutuis jo se ilmasto niin että se olis kerralla 20 astetta lämpimämpää.

Minulla on täysin eri kokemus suomalaisista ja Suomesta. Rakastan yli kaiken vuodenaikojen vaihtelua, kesällä eri asioita kuin talvella. Rakastan suomalaisen miehen luonnetta. Ei mitään turhaa lipevyyttä esimerkiksi. Ihmiset ovat tarvittaessa ystävällisiäkin. Kun hymyilen, saan vastakaikua :) Ihana synnyinmaamme. Erityisesti sen ihanat Miehet :)

Kuka määrittelee kansanluonteen katsomalla vain käyttäytymistä julkisilla paikoilla ja alkuvaiheessa?
Ihmiset pitää tuntea.

Ei ainakaan meillä töissä olla tuppisuita tai murjottajia, vaan nauru raikaa, annetaan työkavereille kivaa palautetta jne. Kun on naisvaltainen ala niin kaakatuksen määrä on jotain uskomatonta, mutta rattoisaahan se on.
Sama toistuu kaverien kesken, juhlissa, mammakahviloissa jne.

Ne samat räpätädit sitten on kaupan kassajonossa ja bussissa yrmyjä ja hillittyjä. Koska se on meidän malli toimia silloin kun on ventovieraita ympärillä, ei tuttuja.

Ymmärrän että jos on yrmy kuori niin semmoisen kanssa on vaikea tutustua, ja täytyy olla jotain yhteistä juttua jotta voisi kaverustua, harvoin kaupan kassajonossa tutustuu syvemmin. Mutta sitten kun pääsee suomalaisen kanssa kaveriasteelle niin se on hienoa.

Samaa olen ihmetellyt. Itse olen asunut Englannissa, Singaporessa ja Thaimaassa. Aina on mahtava tulla kotiin Suomeen. Ihmettelen suuresti näitä suvakkeja, mikseivät muuta noihin muslimimaihin auttamaan, ei Suomeen kannata miljoonia musuja siirtää kun miljoonia musuja on jo muualla ja yksikään musumaa ei toimi, ei yksikään. Suvakkien kannattaisi muuttaa muualle, turha täällä on vinkua ja valittaa ja yrittää tuhota muiden mielestä mahtavaa maata.

Samaa olen ihmetellyt. Itse olen asunut Englannissa, Singaporessa ja Thaimaassa. Aina on mahtava tulla kotiin Suomeen. Ihmettelen suuresti näitä suvakkeja, mikseivät muuta noihin muslimimaihin auttamaan, ei Suomeen kannata miljoonia musuja siirtää kun miljoonia musuja on jo muualla ja yksikään musumaa ei toimi, ei yksikään. Suvakkien kannattaisi muuttaa muualle, turha täällä on vinkua ja valittaa ja yrittää tuhota muiden mielestä mahtavaa maata.
Lässyn lässyn lää taas...suurin osa lähtis täältä jos se olis mahollista. Tarkottaa että sais töitä etelästä. Jos vaikka espanja ilmottais että na palkkaa miljoona suomalaista niin sen verran lähtis heti. Monet lähtee ihan kauheella riskillä ja toivoo että ne löytäis jotain. Nuorten suurin haave on päästä pois suomesta ja mä tiedän tän sen takia kun omat lapset nuoria ja kuulen mitä niitten kaverit sanoo. Jotkut menee jopa aupaireiks vaikka lasten hoitaminen suomessa ei tulis ikinä kuuloon.

Lässyn lässyn lää taas...suurin osa lähtis täältä jos se olis mahollista. Tarkottaa että sais töitä etelästä. Jos vaikka espanja ilmottais että na palkkaa miljoona suomalaista niin sen verran lähtis heti. Monet lähtee ihan kauheella riskillä ja toivoo että ne löytäis jotain. Nuorten suurin haave on päästä pois suomesta ja mä tiedän tän sen takia kun omat lapset nuoria ja kuulen mitä niitten kaverit sanoo. Jotkut menee jopa aupaireiks vaikka lasten hoitaminen suomessa ei tulis ikinä kuuloon.

Älä nyt ulise, on sulla tekosyyt. Jos on oikeasti halua ja tahtoa niin siitä vaan lähtee. Niinhän noi musutkin lähtee pakoon tuomioita ja ahneuksissaan ilman rahaa. Sulla kun on varmaan ahmed miehenä niin mitä jos lähtisitte yhdessä paremman ilmaston maahan "töihin".