Kuka tilaa ruokaa netistä? kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt perheenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaksan kyllä kävellä sen kilometrin kauppaan, en vaan jaksa tuoda sieltä viisihenkisen perheen viikon ruoka-ostoksia kävellen. Harva varmaan jaksaa kantaa kukkurallista ostoskärryllistä tavaraa. Tässähän oli kyse siis siitä että aikaa säästäkseen ei halua joka päivä siellä kaupassa käydä.[/QUOTE

Kävely olisikin järkevä vaihtoehto, mutta suurin osa ajaa autolla. Mikäli asiaa pohtii ihan vain energiatalouden kannalta, niin onko mitään järkeä liikutella 1500 kg painoista autoa hakeakseen kaupasta muutaman kilon verran ruokaa? Eikö olisi fiksumpaa, että olisi perinteiset kauppa-autot, tai jakeluautot, jotka jakelisivat tavarat koteihin?

Älyteknologian kehittyessä jääkaapit voisivat itse tilata puutteet kaupasta ja laskea energiakulutuksemme. Jääkaapin ovi ei aukeaisi, mikäli energiatarve on täytetty jne.

Mä ajattelin joskus koittaa tilata mutta tulin siihen tulokseen että tilauksen tekemiseen menee ihan tolkuttoman kauan. Tutusta kaupasta löytää tavarat paljon nopeammin. Lidl on muuten siitäkin hyvä että kun se on pieni niin kaupassakäymiseen ei mene yhtä kauan kuin prismassa haahuillessa. Plus tietty hinta on paljon alhaisempi kuin muissa pikkukaupoissa.

Jos ei olisi autoa niin toisin isot ostokset taksilla kotiin. Kauppa on kilometrin päässä joten taksi maksaa ehkä 8e eli saman verran kuin se kotiinkuljetus.

Mun mielestä tilauksen tekemiseen ei kovin kauaa aikaa mene. Prisman kauppakassi-palvelussa edellinen tilaus tallentuu, joten sitä voi käyttää uuden tilauksen pohjana. Yleensähän samanlaiset perusostokset tulee tehtyä viikottain; maidot, jugurtit, leivät, kasvikset, hedelmät jne. Ja puhelimella voi vaikka pitkin viikkoa täydentää listaa kun jotain tarpeellista tulee mieleen, esim. vessapaperi lopuillaan..jaa, pistetääs listalle...Alkuun toki tilauksen tekeminen tuntuu vaivalloiselta, rekisteröitymisineen jne., mutta kun muutaman kerran tilauksen on netissä tehnyt, siihen syntyy todella nopea rutiini. Meillä nykyään viikon ruokatilauksen tekemiseen menee ehkä 15-20min, ei juurikaan sen enempää.

Etenkin juhlapäivien alla on tosi kä'tevä, kun kotona voi rauhassa tehdä tilauksen. ei tarvi ensin kirjoittaa ostoslistaa ja sitten juosta hikihatussa ympäri kauppaa, että missäs niitä strösselejä tms on esillä.

Meidän perhe on ollut ainakin vuoden päivät jo Kauppahalli24:n asiakas. Helsingissä kun keskustassa asustellaan eikä perheessä ole autoa, niin isot marketit ovat vähän turhan kaukana julkisilla lähteä kämään ja pienissä lähikaupoissa valikoima on nyt mitä on..

Tuotteiden laatuun ollaan oltu tosi tyytyväisiä, hedelmät ja vihannekset ihan priimaa ja sitten tuoretta kalaa aina saatavilla. Kuljetushinta ainakin Helsinkiin on 5,90€, en tiedä kuinka paljon muualle.

Todellakin heti kiinnostuin, että Turussakin jostain onnistuu tilaaminen. Prismassa ei tätä palvelua ole ja TOK asiakaspalvelusta ei osattu sanoa, että onko edes tulossa koskaan. Joten vaihdetaan S-ryhmästä kyllä pois jos löytyy joku paikka mistä ruuat kerätään ja saa vaabn noutaa.

[QUOTE="Katjuli";30558741]Todellakin heti kiinnostuin, että Turussakin jostain onnistuu tilaaminen. Prismassa ei tätä palvelua ole ja TOK asiakaspalvelusta ei osattu sanoa, että onko edes tulossa koskaan. Joten vaihdetaan S-ryhmästä kyllä pois jos löytyy joku paikka mistä ruuat kerätään ja saa vaabn noutaa.[/QUOTE]

Turkuun avautui parisen kuukautta sitten isoista ketjuista irrallinen Hakuna Market, jossa ruokaostokset kannetaan autoon tai kotiin asti. Emme veloita keräilystä ja autoon tuonnista extraa ja kotiin kuljetuskin on tietyt ehdot täyttäessään ilmaista.

Hintatasoa on paha itse mennä kommentoimaan, ei me ihan suurempien markettien tasolle ylletä, mutta ei kalleimmasta päästäkään olla. Asiakkaistamme moni on kertonut kauppalaskun pienentyneen, kun erinäisiä heräteostoksia ei tule samalla tavalla tehtyä.

Suosittelen kokeilemaan - voisin luvata - 5 % alennuksen kaikille, jotka testaavat palvelua tämän viestin nähtyään :) Laita mailia asiakaspalveluumme asiakaspalvelu(at)hakuna.fi ja mainitse kaksplus niin laitamme paluupostissa alekupongin. Takaamme että palveluun tai tuotteiden laatuun ei tarvitse pettyä.

Niin ja verkkokauppa löytyy Hakuna Market - Huolettomaan arkeen

-Heidi Hakuna Marketista

Prisman verkkokaupasta saa jopa tilausvahvistuksen ja postin seurantakoodin toimitukselle.
Prisma peruu tässä vaiheessa kaupat, tuote kuulemma loppu... Edelleen löytyy tuote myynnissä verkkokaupassa
Älkää tilatko ainakaan verkkokaupasta.

Alkoi kiinnostaa. Siis hedelmätkö on ihan ok eli ei kuhmuisia ja lommoisia? Entä leivät? Ovatko tuoreimpia vai hyllyn etureunasta eli parasta ennen huomenna tai tänään? Entä lihat, makkarat ym.? Itse valitsen aina tuoreimman päiväyksen.

Itse käytän verkkokauppoja hyvinkin paljon. Pk-alueella s-ryhmän osalta palvelu on vain Alepan kauppakassi. Se toimii hyvin, mutta on kallis. Olen usein tehnyt s-ryhmälle pyynnön, että prisma tai edes joku s-market tulisi tilalle. Mutta asiakaspalautteet menee heillä roskiin.
K-rymällä oli ennen muuten hyvä palvelu, mutta tuotteita puuttui joka kerta. Kuitenkin erityisen hyvää oli, jos tilasi väh. 140 eurolla, ei tullut toimitusmaksuja. Nyt uudistuksen myötä kaikki tuotteiden lajittelut on poistunut, hintaverailua ei pysty tekemään, toimitusmaksu tulee joka kerta ja erikseen vielä 0,60 euroa pakkauskuluja. K-ryhmän toimitusmaksu on plussakorttilaiselle 9,90 eli varsin korkea. Kun palvelua uudistettiin, oli oletus, että palvelu paranee. Mutta toisin kävi. Palvelu on kallistunut oleellisesti ja sivusto on heikentynyt. Suomessa kaikki verkkokauppa on varsin alkeellisella tasolla.

Niin ruoan tilaaminen suoraan kotiin on kyllä hyvä palvelu, vaikken itse asiassa ole sitä ikinä kokeillut. Mutta kun miettii, niin miksei. Ihmiset on tottuneet vaatimaan palvelua monessakin jutussa, mutta silti hakevat kiltisti maitonsa Prismasta. Miksei sitä tosiaan ulkoistaisi niin, että joku tuo sen? Sitä on varmaan niin tapojensa orja, ettei ole edes tullut miettineeksi asiaa.

Itse käytän verkkokauppoja hyvinkin paljon. Pk-alueella s-ryhmän osalta palvelu on vain Alepan kauppakassi. Se toimii hyvin, mutta on kallis. Olen usein tehnyt s-ryhmälle pyynnön, että prisma tai edes joku s-market tulisi tilalle. Mutta asiakaspalautteet menee heillä roskiin.
K-rymällä oli ennen muuten hyvä palvelu, mutta tuotteita puuttui joka kerta. Kuitenkin erityisen hyvää oli, jos tilasi väh. 140 eurolla, ei tullut toimitusmaksuja. Nyt uudistuksen myötä kaikki tuotteiden lajittelut on poistunut, hintaverailua ei pysty tekemään, toimitusmaksu tulee joka kerta ja erikseen vielä 0,60 euroa pakkauskuluja. K-ryhmän toimitusmaksu on plussakorttilaiselle 9,90 eli varsin korkea. Kun palvelua uudistettiin, oli oletus, että palvelu paranee. Mutta toisin kävi. Palvelu on kallistunut oleellisesti ja sivusto on heikentynyt. Suomessa kaikki verkkokauppa on varsin alkeellisella tasolla.
Olen tilannut Alepasta itsekin, mutta aina pieniä tilauksia, koska se on kallis. S-ryhmä ei kehity tähän päivään. Mutta toivottavasti Prismat alkaa toimittaa myös kotiin, joilloin palvelu paranisi huomattavasti.

K-citymarket toimittaa nykyisin ja oma ns. palvelupiste on itäkeskus tai Easton. Muuten ok, mutta tuotepuutoksia on järjettömästi. Eastonissa sisäänösto ei ilmeisesti toimi eikä varastonhallinta ja hälytysrajat ole kohdallaan.

Kun antaa palautetta, saa epämääräisen vastauksen, ettei verkkokauppa voi vaikutta mihinkään, Kauppias ei vastaa, jos vastaa, ottaa nokkiinsa negatiivisesta palauttesta. Luvattu korjata tilannetta, mutta eipä ole korjattu. Suomi on tuppumaa ja jämähtää aina alkuun.

kiitos vinkeistä :)

Siis miksi ihmeessä muka "ei saa olla niin laiska ettei jaksa kaupassa käydä"? Mitä perisuomalaista ajattelua tää taas on, hohhoijjaa. Mitäs se kenenkään napaa kaivelee vaikka naapuri tilais 2 maitopurkkia kotiin eikå muuta. Eikös sen pitäisi olla vaan HYVÄ että maksetaan palveluista ja työllistetään ihmisiä? Suomessa mihinkään ei sais hankkia apua :D huoh

niinpä samaa mieltä oon mutta perisuomalaista... Perisuomalaisuus on perkele sisua ja voimaa!!!

Niinpä, todella perisuomalaista ajattelua! "Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat" sanoo sananlaskukin. Ja jos yhtään miettii niin miten typerä sananlasku. Ei ole mitään järkeä venyttää itseään jaksamisen äärirajoille, ei siitä kiitosta saa.

Samalla tavalla on kritisoitu JOKA IKISTÄ kodinhoitoa ja lastenhoitoa helpottavaa asiaa. Pyykkikone 60-luvulla - ei käy, se kuluttaa vaatteet, laiskuutta että ei pese itse. Astianpesukone - se vasta tosilaiska onkin joka ei paria kuppia viitsi itse käsin pestä. Imuri - no aivan hyödytön, yhtä hyvin voi itse KÄSIN lakaista, laiskat käyttää jotain konetta. Sähköhella? Kyllä puulämpiävässä uunissa tulee makoisammat laatikot, ei mitään sähköä, laiska ei viitsi puita kantaa! Valmiit ostovaatteet??? Mitä? Valmiit villasukat? KUKA muka ostaa vaatteita tai villasukkia valmiina, voi lapsiparat kun ei äiti kudo heille edes sukkia, silkkaa laiskuutta!

Lista on loputon. Äidin pitää jaksaa kaikki tehdä ITSE ja KÄSIN. Jätetään huomiotta, että nykyään äidiltä vaaditaan muutakin, lastenhoidoksi ei riitä se, että alle kouluikäiset irmapetterit pyörivät keskenään lähipuistossa tai taloyhtiön pihalla ilman valvontaa (kuten vaikkapa 50-luvulla oli tapana). Helppohan se olisi nykyäänkin löytää aikaa kotitöille, jos tehtäisiin kuten tuolloin: Kersat pihalle, kyllä ne kotia löytää kun nälkä tulee, sillä aikaa itse kauppaan/pyykille/ompelemaan/siivoamaan.
(Isotätini kertoi 50-60-lukujen elämästä näin, asui perheenäitinä kolmessakin etelä-suomalaisessa kaupungissa).

Takasin aiheeseen, siis aivan älytöntä kritisoida palveluiden käyttöä. Miksi käyttää aikaansa siivoamiseen, ruokaostoksiin, pihatöihin, jos on mahdollista ulkoistaa ne? Miksei aikaansa voi priorisoida, vaan yritetään tehdä kaikki itse?

Tästä oli jossain lehdessä juttua, omalle työlle kannattaa laskea hinta. Jos teet jonkun kukkapenkkikaivuun-omenapuuleikkaus- jutun viidessä tunnissa omilla kehnoilla välineillä - mistä se viisi tuntia on pois, se on kaksi vapaailtaa? Sen sijaan että ammattilainen tekisi saman kahdessa tai kolmessa tunnissa, saa hyvin tehdyn työn (paremmin kuin itse ei-puutarha-ammattilaisena) ja itse saat vapaa-aikaa käytettäväksi niihin asioihin, jotka oikeasti osaat.

Vai vielä laiskuus, ai että, miten raivostuttava perustelu! Jos sen kaupassakäyntiajan käyttää vaikka lasten kanssa tekemiseen niin oliko oikeasti kehno valinta? Kumman lapset ottaisi, hikisen kauppareissun, vai yhteistä tekemistä?
Koska se on ilmaista ja koska palveluihin ei voi luottaa.

Uusimmat

Yhteistyössä