Kuka tilaa ruokaa netistä? kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt perheenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt perheenäiti

Vieras
Ollaan miehen kanssa molemmat ihan kyllästyneitä kauppareissuihin. Aloin miettimään että olis kiva jos valmiiksi kerätyt ruuat voisi vain noutaa kaupasta, tai sitten tilata kotiinkuljetuksella. Ilokseni löysinkin meidän paikkakunnalta (turku) yhden kaupan joka toimittaa ruokaa tällä periaatteella. Maksutkin on minusta ihan kohtuulliset, nouto 5€ ja kotiinkuljetus 9€. Siis jos tuohon hintaan tilaa esim. kerran viikossa isommat ostokset kotiin, niin onhan sen oltava sen arvoista lapsiperheessä!

Kumma kyllä, en tiedä ketään joka tilaisi kauppakassit kotiin! miksi? Onko täällä joku jolla olisi palvelusta kokemusta? millaisia? :)

En tilaa, siitä syystä että meilläpäin kotiinkuljetus maksaa sen 15€ vaikka matkaa lähimpään kauppaan ei ole kuin 2km
(kerran oli ajankohtaista tämäkin kun koko perhe samaan aikaan vatsataudissa, onneksi naapuri pelasti tilanteen)
Samoin se tyyliin makkaralenkki maksaa siellä kaupassa sen 1€ kun netistä tilattuna samalla olikin jo hintaa 2,50
ja sama juttu muuten oli kaikissa muissakin ruuissa. Joten en yhtään ihmettele kun kauppiaat valittaa ettei tuo netistä ruuat kotiin palvelu ota oikein siipiä alleen ja toimi.
Ei minulla ainakaan ole niin paljon ylimääräistä pätäkkää jolla voin maksaa noin hurjia hintoja.

Minä en viitsi kaupassa jonottaa, tilaan kaikki ruuat aina kotiin. Toimivaa. Hinnat on samat kuin kaupassa + kuljetus.

Yleensä tilaamme virolaisesta nettikaupasta, kun sieltä saa parempia juustoja, makkaroita nakkeja yms. Osassa hinnat alhaisempia kuin jossain k marketissa.

15€ on minustakin vähän liikaa. Nuo hinnat mitä täällä on on minusta ihan kohtuulliset. Mitä katselin nopeasti nettikaupan hintoja, niin aika samassa pyörii maitopurkkien jne hinnat. Erikoistuotteet ehkä voi olla kalliimpia.

Mikä tuollainen virolainen nettikauppa on?

Meillä ollaan ahkeria Cittarin ruokaverkkokaupan käyttäjiä. Huomennakin on tilaus tulossa. Isot ostokset vaan on helpompaa hoitaa noin, ei todellakaan jaksettaisi kantaa 8-9 kassillista ruokaa vaikka olisi autokin käytössä. Pienet ostokset toki haetaan lähikaupasta ulkoilujen yhteydessä.

Onko jollakin laittaa joku linkki mistä saan katsottua alueemme ruoka kaupat ja mahdollisuus tilata netisä asun Kouvolassa.
Taidan olla normaalia tyhmempi kun en löydä mitään paikkaa :(

Me tilataan kerran viikossa Prisman kauppakassi-palvelusta ruoat+muut päivittäistavarat. Ostokset noudetaan valmiiksi pakattuina. Keräysmaksu taitaa olla alle 4€, eli ei paha ollenkaan! Maksan sen ihan mielelläni, ettei tarvitse lähteä muksujen kanssa pariksi tunniksi sinne haahuilemaan ja menettämään hermojaan.

Meillä palvelu on pelannut loistavasti, ei pahaa sanottavaa. Kaikki tuotteet ovat olleet täysin priimaa.

Aika lapsenkengissä näyttää tämä palvelu vielä olevan. Olin aika pettynyt että esim. juuri Prisma ei toimita Turun alueella ollenkaan ruokaa kotiin/ tarjoa noutopalvelua. Kuitenkin suht iso kaupunki kyseessä. Pikkukaupungeissa kukaan ei välttämättä tarjoa tätä palvelua :(

On kokemusta ja suosittelen lämpimästi! Meidän perhe on käyttänyt Alepan Kauppakassi -palvelua jo yli 1,5 ajan säännöllisesti. Palvelu toimii todella hyvin ja luotettavasti. Tuotteiden hinnat ovat mielestäni ihan samalla tasolla kuin lähikaupassakin. Kotiinkuljetuksen hinta on tänä aikana vaihdellut 6,90 eurosta 12 euroon. Meillä ei ole autoa, joten isojen ostosten tekeminen on aika vaivalloista kassien ronttaamista. Raskaana ja pienen vauvan kanssa haluttiin myös vaan säästää aikaa ja voimia. Kauppakassista on ollut tosi iso apu. Kotiinkuljetusmaksu on tuntunut välillä vähän korkelta, mutta toisaalta ajattelen, että autottomana säästän ne kulut aika nopeasti ja toisaalta oma jaksaminenkin on sen rahan arvoista. Toivottavasti Turusta löytyy vastaava palvelu. Kannattaa ainakin kokeilla!

Mä ajattelin joskus koittaa tilata mutta tulin siihen tulokseen että tilauksen tekemiseen menee ihan tolkuttoman kauan. Tutusta kaupasta löytää tavarat paljon nopeammin. Lidl on muuten siitäkin hyvä että kun se on pieni niin kaupassakäymiseen ei mene yhtä kauan kuin prismassa haahuillessa. Plus tietty hinta on paljon alhaisempi kuin muissa pikkukaupoissa.

Jos ei olisi autoa niin toisin isot ostokset taksilla kotiin. Kauppa on kilometrin päässä joten taksi maksaa ehkä 8e eli saman verran kuin se kotiinkuljetus.

Mä muistan ku mä olin pieni ( 1970 luvun alussa) meiän äiti soitti kaupiaan ja sieltä tuotiin meille kotiin ostokset. Äiti oli aina sairaana (päänsärkyä tai selkäsärkyä) eikä pystyny kauppaan kävelemään ( n. 200m) kun isä oli töissä.

Mä ajattelin joskus koittaa tilata mutta tulin siihen tulokseen että tilauksen tekemiseen menee ihan tolkuttoman kauan. Tutusta kaupasta löytää tavarat paljon nopeammin. Lidl on muuten siitäkin hyvä että kun se on pieni niin kaupassakäymiseen ei mene yhtä kauan kuin prismassa haahuillessa. Plus tietty hinta on paljon alhaisempi kuin muissa pikkukaupoissa.

Jos ei olisi autoa niin toisin isot ostokset taksilla kotiin. Kauppa on kilometrin päässä joten taksi maksaa ehkä 8e eli saman verran kuin se kotiinkuljetus.

Taksin lähtömaksu on 6-9 e ja joutuisit maksamaan sen mennen tullen :/ plus kilometrimaksu..

Pienten määrien kotiin tilaaminen ei ole kovin järkevää, niin laiska ei saa olla ettei kykene itsekin kaupasta hakemaan. Isompia eriä ostaessa palvelu on toki paikallaan esim. autottomille perheille.

kiitos vinkeistä :)

Siis miksi ihmeessä muka "ei saa olla niin laiska ettei jaksa kaupassa käydä"? Mitä perisuomalaista ajattelua tää taas on, hohhoijjaa. Mitäs se kenenkään napaa kaivelee vaikka naapuri tilais 2 maitopurkkia kotiin eikå muuta. Eikös sen pitäisi olla vaan HYVÄ että maksetaan palveluista ja työllistetään ihmisiä? Suomessa mihinkään ei sais hankkia apua :D huoh

[QUOTE="Tiiu";30345574]Taksin lähtömaksu on 6-9 e ja joutuisit maksamaan sen mennen tullen :/ plus kilometrimaksu..[/QUOTE]

Lol. Niin, KUUSI viiva 9 euroa. Siihen päälle kilometrimaksu kilometriltä, about 1,5€ ehkä? Ja ehkä toi jaksaa sen kilometrin ilman kasseja sinne kauppaan mennä KÄVELLEN ja ottaa sen taksin vasta palatessaan..

Vaikka on kyllä naurettavaa jos ei nyt yhtä kilometriä jaksa kävellä...

Tilaan viikottain, citymarketista, kotiinkuljetus +kortilla on 9,90 ja kun joku ne yli 30 tuotetta keräilee, punnitsee ja pakkailee niin ilomielin maksan siitä hyvästä. Aikaa menee tilauksen tekoon saman verran kun kaupassakäyntiin, sillä erotuksella että tilausta tehdessä voi juoda kahvia, istuskella tuolilla ja ottaa rennosti.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt perheenäiti;30345878:
kiitos vinkeistä :)

Siis miksi ihmeessä muka "ei saa olla niin laiska ettei jaksa kaupassa käydä"? Mitä perisuomalaista ajattelua tää taas on, hohhoijjaa. Mitäs se kenenkään napaa kaivelee vaikka naapuri tilais 2 maitopurkkia kotiin eikå muuta. Eikös sen pitäisi olla vaan HYVÄ että maksetaan palveluista ja työllistetään ihmisiä? Suomessa mihinkään ei sais hankkia apua :D huoh

Niinpä, todella perisuomalaista ajattelua! "Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat" sanoo sananlaskukin. Ja jos yhtään miettii niin miten typerä sananlasku. Ei ole mitään järkeä venyttää itseään jaksamisen äärirajoille, ei siitä kiitosta saa.

Samalla tavalla on kritisoitu JOKA IKISTÄ kodinhoitoa ja lastenhoitoa helpottavaa asiaa. Pyykkikone 60-luvulla - ei käy, se kuluttaa vaatteet, laiskuutta että ei pese itse. Astianpesukone - se vasta tosilaiska onkin joka ei paria kuppia viitsi itse käsin pestä. Imuri - no aivan hyödytön, yhtä hyvin voi itse KÄSIN lakaista, laiskat käyttää jotain konetta. Sähköhella? Kyllä puulämpiävässä uunissa tulee makoisammat laatikot, ei mitään sähköä, laiska ei viitsi puita kantaa! Valmiit ostovaatteet??? Mitä? Valmiit villasukat? KUKA muka ostaa vaatteita tai villasukkia valmiina, voi lapsiparat kun ei äiti kudo heille edes sukkia, silkkaa laiskuutta!

Lista on loputon. Äidin pitää jaksaa kaikki tehdä ITSE ja KÄSIN. Jätetään huomiotta, että nykyään äidiltä vaaditaan muutakin, lastenhoidoksi ei riitä se, että alle kouluikäiset irmapetterit pyörivät keskenään lähipuistossa tai taloyhtiön pihalla ilman valvontaa (kuten vaikkapa 50-luvulla oli tapana). Helppohan se olisi nykyäänkin löytää aikaa kotitöille, jos tehtäisiin kuten tuolloin: Kersat pihalle, kyllä ne kotia löytää kun nälkä tulee, sillä aikaa itse kauppaan/pyykille/ompelemaan/siivoamaan.
(Isotätini kertoi 50-60-lukujen elämästä näin, asui perheenäitinä kolmessakin etelä-suomalaisessa kaupungissa).

Takasin aiheeseen, siis aivan älytöntä kritisoida palveluiden käyttöä. Miksi käyttää aikaansa siivoamiseen, ruokaostoksiin, pihatöihin, jos on mahdollista ulkoistaa ne? Miksei aikaansa voi priorisoida, vaan yritetään tehdä kaikki itse?

Tästä oli jossain lehdessä juttua, omalle työlle kannattaa laskea hinta. Jos teet jonkun kukkapenkkikaivuun-omenapuuleikkaus- jutun viidessä tunnissa omilla kehnoilla välineillä - mistä se viisi tuntia on pois, se on kaksi vapaailtaa? Sen sijaan että ammattilainen tekisi saman kahdessa tai kolmessa tunnissa, saa hyvin tehdyn työn (paremmin kuin itse ei-puutarha-ammattilaisena) ja itse saat vapaa-aikaa käytettäväksi niihin asioihin, jotka oikeasti osaat.

Vai vielä laiskuus, ai että, miten raivostuttava perustelu! Jos sen kaupassakäyntiajan käyttää vaikka lasten kanssa tekemiseen niin oliko oikeasti kehno valinta? Kumman lapset ottaisi, hikisen kauppareissun, vai yhteistä tekemistä?

• Tykkää
Reactions: Hyppymassu
[QUOTE="Huoh";30345912]Lol. Niin, KUUSI viiva 9 euroa. Siihen päälle kilometrimaksu kilometriltä, about 1,5€ ehkä? Ja ehkä toi jaksaa sen kilometrin ilman kasseja sinne kauppaan mennä KÄVELLEN ja ottaa sen taksin vasta palatessaan..

Vaikka on kyllä naurettavaa jos ei nyt yhtä kilometriä jaksa kävellä...[/QUOTE]

Jaksan kyllä kävellä sen kilometrin kauppaan, en vaan jaksa tuoda sieltä viisihenkisen perheen viikon ruoka-ostoksia kävellen. Harva varmaan jaksaa kantaa kukkurallista ostoskärryllistä tavaraa. Tässähän oli kyse siis siitä että aikaa säästäkseen ei halua joka päivä siellä kaupassa käydä.

Tilaisn varmaankin jos toisivat tänne asti. Olisihan se jo säästöä kun miettisi etukäteen noin viikon ruuat eikä tulisi heräteostoksia, paitsi tuoretta leipää hakiessa. Tai senkin vois leipoa itse jos ei vaan huvittaisi mennä kauppaan ollenkaan

Uusimmat

Yhteistyössä