The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Hmm olinko kauhea naapurin täti vai oliko aiheesta sanottu ?:unsure:
Siis naapuritalossa 2 tyttöö,n 10 ja 12 v suurinpiirtein siis,leikkivät ja toinen söi banaanin & heitti kuoret maahan. Näin tytöt pihalla pari tuntia sen jälkeen & nätisti pyysin tyttöä viemään banaaninkuoret roskiin,ensin likka sanoi öö mitä ? Mie toistin ja tyttö lupas viedä roskiin. Oikein,väärin,saako tuntemattomalle lapselle sanoa,että vie roskiin,älä heitä maahan ?
Se on ihan siinä rajamailla.
Mielestäni sen ehkä voi sanoa, jos sanoo sen sievästi,
Myöskin sen roskan voi itse laittaa roskiin.

Se on ihan siinä rajamailla.
Mielestäni sen ehkä voi sanoa, jos sanoo sen sievästi,
Myöskin sen roskan voi itse laittaa roskiin.
Nätisti ja ystävällisesti sanoin. Kyllä minusta sen joka roskaa kuuluu viedä roskiin,ei muiden ja jos ei sano mitään,vie vaan ite ,niin voi olla että roskaaminen jatkuu. Miusta ei ole kovin kivaa,että taloyhtiön pihalle heitellään roskia

• Tykkää
Reactions: famipala
Hmm olinko kauhea naapurin täti vai oliko aiheesta sanottu ?:unsure:
Siis naapuritalossa 2 tyttöö,n 10 ja 12 v suurinpiirtein siis,leikkivät ja toinen söi banaanin & heitti kuoret maahan. Näin tytöt pihalla pari tuntia sen jälkeen & nätisti pyysin tyttöä viemään banaaninkuoret roskiin,ensin likka sanoi öö mitä ? Mie toistin ja tyttö lupas viedä roskiin. Oikein,väärin,saako tuntemattomalle lapselle sanoa,että vie roskiin,älä heitä maahan ?
Kyllä mun mielestä asiasta voi sanoa. Onhan se hyvä että joku sanoo roskaamisesta.

• Tykkää
Reactions: Kais
vierailija
Tuo mun aikaisempi kommenti, että sen voi itsekin laittaa sinne roskiin on mielestäni kuin keräsi kuumia hiiliä toisen pään päälle.
Se ei ehkä tehoa ihan pieniin lapsiin.
Kai se siisteys pitäis oppia jo kotona eikä naapureitten suusta
Niinhän me suomalaiset olemme, että meidän täytyy pitää huoli toisten ihmisten asioista

Tuossa nyt ei kuinkaan ollu kyse pienistä lapsista, 10-12v osaa hyvin viedä roskiin ja pitäisi tietää ettei pihalle roskia heitellä.Taloyhtiön siisteys kuuluu miusta myös naapureille,että ei oo kyseessä toisten asioiden huolehtimisesta kyse

• Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Tuossa nyt ei kuinkaan ollu kyse pienistä lapsista, 10-12v osaa hyvin viedä roskiin ja pitäisi tietää ettei pihalle roskia heitellä.Taloyhtiön siisteys kuuluu miusta myös naapureille,että ei oo kyseessä toisten asioiden huolehtimisesta kyse
Sinähän olet yksi niitä naapureita.
En osaa oikeen selittää tuota toisten ihmisten asioihin puuttumista.
Yritän kuitenkin näin,usein sanotaan, että on oikeus sanoa tai puutua asiaan, mutta onko se välttämätöntä?
Taasen se eri asia,jos se on velvollisuus syystä taitoisesta.

vierailija
Jos nyt sanoisin. että menen pois täältä niin itkisitkö ja pyytäisitkö tulemaan takaisin?

Mä menen nyt kuitenkin juomaan aamukahvin,
Älä kuitenkaan itke äläkä paru, tulen ihan pian takaisin!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä