Onko täällä äitejä jotka ovat kotona vielä kun nuorin lapsi yli 3 vuotias?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi herran tähden mitä keuhkoamista. Onkohan tää asia nyt saanut vähän liian isot mittasuhteet sun omassa elämässä. Eihän tommosta paasausta jaksa kuunnella, ei netissä eikä livenä. Rauhotu vähän.
Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa. Et keksinyt sitten parempaa argumenttia?

Vai huvikseenko ne eduskunnassakin miettii että kotiäitien etuuksia pitäis purkaa ja päivähoidon maksuja pienentää että saataisii työikäiset naiset välillä töihinkin.

Fakta on että suomessa ei ole varaa makuuttaa työikäisiä vuosikausia kotona. Piste. Koskee työttömiä, mutta myös niitä äitejä jotka valinnoilla syrjäyttää itsensä työelämästä.

Mutta me ollaan kermaperseistytty. Miksi tehdä töitä kun voi olla kotona? Olisi hienoa jos kaikki naiset, joilla lapsia olisivat kotona liki koko aikuisiän. Ja opettaisivat saman mallin tyttärilleen. Siihen kannattaa toki tähdätä.

Itse ainakin jos matalapalkkaisena laitoshuoltajana menisin töihin eivät maksamani verot kattaisi läheskään edes perheemme tarvitsemien päivähoitopaikkojen kuluja, eli kyllä vaikka miten laskisi niin kalliimmaksi tulisi yhteiskunnalle että olisin töissä kuin että olen kotona ilman mitään yhteiskunnan tukia.
Ja oikeasti kuinka moni meistä tekee oman elämänsä ratkaisut miettien mikä on yhteiskunnalle parasta, kyllä sitä yleensä mietitään mikä on itselle ja lähimmille parasta.
Ilmeisesti tuo yksi keuhkoaja/kotiäitivihaaja tässä ketjussa on niin jalo ihminen että miettii aina yhteiskunnan edun ensin mutta uskallan väittää että kaltaisiaan on aika harvassa..
Jos mä saisin valita niin en maksaisi veroja siitä että kotona kymmeniä vuosia olevan äidin lapset saavat opiskella tms. Sen olisi minun henkilökohtainen valinta, eli hoitaisin asiat niin että vain minun lapset saavat osuutensa siitä mitä työlläni teen.

Valitettavasti minulla ei ole valinnan varaa. Koska tiedostan ettei lapseni opinnot ym ole ilmaisia. Eli en edes ajattelle pelkästään yhteiskunnan etua vaan ihan omien lasten ja heidän tulevaisuuden etuja. Että saisivat nauttia ilmaisesta/liki ilmaisesta koulutusta, terveydenhuollosta ym ym.

Toki voin ajatella vain perheeni parasta, itsekäästi. Harva tykkää suunnattomasti työn ja kodin yhdistämisestä. Mutta jos kaltaisiani olisi pajon, voitaisiin sanoa hyvästit hyvinvointiyhteiskunnan järjestelmille.

Pelkää omaa napaa tuijottavien on tätä toki vaikea kuvitella saati ymmärtää.

Onhan kotiäitiys hieno asia. Mutta en minäkään ymmärrä jos nainen ajaa itsensä sen vuoksi itsensä ulos työelämästä ja umpikujaan. Onhan se valitettavasti fakta ettei kotona 10-15 vuottakin ollut nainen ole mikää työmaailman halutuin tekijä.

Toinen mitä on vaikea ymmärtää on subjektiivisen hoidon käyttö. Kun ensi vannotaan että halutaan elää kotiäitinä ja hoitaa omat lapset. Ja samalla kiikutetaan lapsia liki päivittäin päivähoidon piiriin. Se ei yksinkertaisesti mene jakeluuni. Toki jos "kotiäiti" onkin opiskeleva äiti niin tietysti silloin voi hyödyntää hoitopalvelua. Mutta se että henkeen ja vereen "olen kotona kunnes kaikki lapset on 10v" -äiti vie lapsensa yhteiskunnan rahoittamaan päiväkotiin.... Vai onko se teistä kotiäidit oikein?

Onhan kotiäitiys hieno asia. Mutta en minäkään ymmärrä jos nainen ajaa itsensä sen vuoksi itsensä ulos työelämästä ja umpikujaan. Onhan se valitettavasti fakta ettei kotona 10-15 vuottakin ollut nainen ole mikää työmaailman halutuin tekijä.

Toinen mitä on vaikea ymmärtää on subjektiivisen hoidon käyttö. Kun ensi vannotaan että halutaan elää kotiäitinä ja hoitaa omat lapset. Ja samalla kiikutetaan lapsia liki päivittäin päivähoidon piiriin. Se ei yksinkertaisesti mene jakeluuni. Toki jos "kotiäiti" onkin opiskeleva äiti niin tietysti silloin voi hyödyntää hoitopalvelua. Mutta se että henkeen ja vereen "olen kotona kunnes kaikki lapset on 10v" -äiti vie lapsensa yhteiskunnan rahoittamaan päiväkotiin.... Vai onko se teistä kotiäidit oikein?
Mikä vitun hyökkäys on menossa nyt???? Ehkä ulkonäkö ei kuule enää kelpaa töihin kun on nuorempia. Ootko ikinä tajunnut sitä??? No et tietenkään oo. Haetaan joo mut ei palkata ne palkkaa aina nuoremmat ja niistä kauneimmat. Mitä me siellä ees tehdään kunsen tietää etukäteen. Siivoomaan siivoomaan sitä olis joo mut jotain rajaaa oikeesti. Sinnekin monet on liian hidas lapset ei sais olla koskaan kipeenä. Niin ja oon sitä mieltä että äitinä tarvii joskus vähän taukoakin ees sen muutaman tunnin. Senkin sä haluisit ottaa pois!! mä hoidan mun lasten asioita ja omia asioita ja muitten asioita ja se että mä hoidan mun lasten asioita on mun työ. Jos se sua vituttaa niin antaa vituttaa niin muakin vituttaa varmaan kaikki mitä sä teet

Mikä vitun hyökkäys on menossa nyt???? Ehkä ulkonäkö ei kuule enää kelpaa töihin kun on nuorempia. Ootko ikinä tajunnut sitä??? No et tietenkään oo. Haetaan joo mut ei palkata ne palkkaa aina nuoremmat ja niistä kauneimmat. Mitä me siellä ees tehdään kunsen tietää etukäteen. Siivoomaan siivoomaan sitä olis joo mut jotain rajaaa oikeesti. Sinnekin monet on liian hidas lapset ei sais olla koskaan kipeenä. Niin ja oon sitä mieltä että äitinä tarvii joskus vähän taukoakin ees sen muutaman tunnin. Senkin sä haluisit ottaa pois!! mä hoidan mun lasten asioita ja omia asioita ja muitten asioita ja se että mä hoidan mun lasten asioita on mun työ. Jos se sua vituttaa niin antaa vituttaa niin muakin vituttaa varmaan kaikki mitä sä teet
Kotiäitiys on tehnyt näköjään sulle pelkkää hyvää.

Kiva että saat omaa aikaa ja kiva ettet tyydy johonkin kuppaseen siivoajan hommaan. Kyllähän nyt vuosien kodinhoitamisen jälkeen pätevyys riittää vaikka markkinajohtajan pestiin.

... toivottavasti sua ei vituta se että maksan sun muksun jutuista kuukausittain. Sen voin lopettaa jos se helpottaa sun oloa.

Kotiäitiys on tehnyt näköjään sulle pelkkää hyvää.

Kiva että saat omaa aikaa ja kiva ettet tyydy johonkin kuppaseen siivoajan hommaan. Kyllähän nyt vuosien kodinhoitamisen jälkeen pätevyys riittää vaikka markkinajohtajan pestiin.

... toivottavasti sua ei vituta se että maksan sun muksun jutuista kuukausittain. Sen voin lopettaa jos se helpottaa sun oloa.
ai sä maksat meijän elämän vai??? Miten mä en oo huomannut yhtään mut kitos kun oot niin kiva että oot maksanut mulle kaikki vuodet. Ja aika huonosti oot maksanut koska ei paljoa rahaa oo tullut. Just sen että välillä saa ostettua ruokaa mut välillä taas ei oikein pysty kun se sun antama raha on niin pieni. Vaihtasit sä mun mieliks johonkin sellaseen työhön mistä sä saisit vähän enemmän palkkaa niin munkaa ei tarviis kituuttaa aina.

Pitäisköhän tähän laittaa ihan lista että mitä kaikkee ois kiva saada nyt kun kerran tää meijän elämän maksaja on täällä. Eilein oli iltiksessä että joku yhäri sai 30 tuhatta ja sitten ne kului aika nopeesti. Joku tollanen 30 tuhatta olis kiva mullekin.

Hei "keuhkoaja". Kannattaa lopettaa- ei noiden kotiäitiyden työsankareiden älyyn mahdu että ne kaiken maailman palvelut joita hekin käyttää, ei ole ilmaisia. Heillehän lapsen neuvolat, lääkärit, virikepäivähoidot, koulu ym on vaan valtion tarjoamia juttuja jotka maksaa valtio. Valtio jolla on rahapuu. Rahapuu jonka nimi on veronmaksaja.

Olen kanssasi samoilla linjoilla,

Edelleen kotona - nuorin 16 ja vanhin 27. Ja nyt se vasta kivaa onkin kun voin tulla ja olla ihan kuten huvittaa. Matkustelua ja harrastuksia, kavereitten kanssa kaikkea kivaa puuhastelua. Tukia en ole saanut koskaan yhteiskunnalta. Elakeet hoidettu miehen kautta. Kelpaa nyt olla :)

.

Lisäksi minua hämmästyttää se, että niillekään ei sallittaisi kotiin jäämistä, jotka ei kuluta penniäkään toisten verorahoja. Siinä ei ole enää mitään muuta syytä mollaamiselle kuin kateus.
Muuten itselleni on ihan yksi hailee, kuka on mitenkin kauan kotona, mutta tämänkaltainen yksinkertaisuus väkisinkin riepoo.
Mietihän nyt oikeasti, mitä kaikkea verorahoilla maksetaan. Mm teiden kunnossapidon, uimarantojen, kirjastojen, konserttien, hallinnon, poliisin, viemäröinnin ja sairaanhoidon kautta koulutukseen. Jos kaikki jäisivät kotiin, millä tämä koko yhteiskunnan ylläpito maksettaisiin?

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa. Et keksinyt sitten parempaa argumenttia?

Vai huvikseenko ne eduskunnassakin miettii että kotiäitien etuuksia pitäis purkaa ja päivähoidon maksuja pienentää että saataisii työikäiset naiset välillä töihinkin.

Fakta on että suomessa ei ole varaa makuuttaa työikäisiä vuosikausia kotona. Piste. Koskee työttömiä, mutta myös niitä äitejä jotka valinnoilla syrjäyttää itsensä työelämästä.

Mutta me ollaan kermaperseistytty. Miksi tehdä töitä kun voi olla kotona? Olisi hienoa jos kaikki naiset, joilla lapsia olisivat kotona liki koko aikuisiän. Ja opettaisivat saman mallin tyttärilleen. Siihen kannattaa toki tähdätä.
Sulla on niin henkilökohtainen ote tähän asiaan, että kenelle oikeastaan haluaisit asiasta avautua sun omassa elämässä? Äidillesi?
Päivähoitomaksuja halutaan pienentää, koska se olisi suora tulonsiirto hyvätuloisille. Ymmärrätkö. Kuntavaalit lähestyvät, kokoomus ja keskusta ovat huolissaan kannatuksestaan ja niiden täytyy tarjota jotain porkkanaa omille kannattajaryhmilleen, joissa on runsaasti sekä hyvätuloisia, että suurperheitä. Päiväkotimaksun poistaminen olisi suora tulonsiirto hyväosaisille, joista jokaisen lapsi saisi reilun kymppitonnin verran vuodessa palvelua, josta vanhemmat voisivat maksaa aivan hyvin mutta eivät halua. Kumma ettei tässä muuten kenelläkään moraalinen mittari värähdä.
Suomalaisen naisen kotona olo ei ole koskaan ollut yhteiskunnallinen ongelma. Ongelma ovat ulkomaalaiset äidit, jotka eivät koskaan poistu sieltä Jakomäen betonikuutiostaan eivätkä vie lapsiaan tarhaan, ja siellä umpiossa tälläkin hetkellä itää ja juurtuu jihadin siemen josta kohta saamme maksaa.Koska yhteiskunnan ilmapiiri on tällä hetkellä sellainen, ettei tästä saa puhua, syyllistetään kaikki naiset, koska suomalaisen käsityksen mukaan se on jotenkin reilua ja älyllisesti rehellistä.
Jos menet ja pengot näitten varhaiskasvtustutkimusten taustoja, niin niistä lähes kaikki on tällä hetkellä kytketty integraatiopolitiikkaan. Ei niillä ole mitään tekemistä kantaväestön kanssa. Niitten tarkoitus on saada ne pienet pallerot osaksi yhteiskuntaa niin kauan kuin se on mahdollista.

Sulla on niin henkilökohtainen ote tähän asiaan, että kenelle oikeastaan haluaisit asiasta avautua sun omassa elämässä? Äidillesi?
Päivähoitomaksuja halutaan pienentää, koska se olisi suora tulonsiirto hyvätuloisille. Ymmärrätkö. Kuntavaalit lähestyvät, kokoomus ja keskusta ovat huolissaan kannatuksestaan ja niiden täytyy tarjota jotain porkkanaa omille kannattajaryhmilleen, joissa on runsaasti sekä hyvätuloisia, että suurperheitä. Päiväkotimaksun poistaminen olisi suora tulonsiirto hyväosaisille, joista jokaisen lapsi saisi reilun kymppitonnin verran vuodessa palvelua, josta vanhemmat voisivat maksaa aivan hyvin mutta eivät halua. Kumma ettei tässä muuten kenelläkään moraalinen mittari värähdä.
Suomalaisen naisen kotona olo ei ole koskaan ollut yhteiskunnallinen ongelma. Ongelma ovat ulkomaalaiset äidit, jotka eivät koskaan poistu sieltä Jakomäen betonikuutiostaan eivätkä vie lapsiaan tarhaan, ja siellä umpiossa tälläkin hetkellä itää ja juurtuu jihadin siemen josta kohta saamme maksaa.Koska yhteiskunnan ilmapiiri on tällä hetkellä sellainen, ettei tästä saa puhua, syyllistetään kaikki naiset, koska suomalaisen käsityksen mukaan se on jotenkin reilua ja älyllisesti rehellistä.
Jos menet ja pengot näitten varhaiskasvtustutkimusten taustoja, niin niistä lähes kaikki on tällä hetkellä kytketty integraatiopolitiikkaan. Ei niillä ole mitään tekemistä kantaväestön kanssa. Niitten tarkoitus on saada ne pienet pallerot osaksi yhteiskuntaa niin kauan kuin se on mahdollista.
Tiedäthän, että hyvätuloinen tarkoittaa päiväkotimaksujen osalta ihan normaalia pariskuntaa, joka on päivätöissä. Jos molemmat tienaavat 2000 euroa kuussa (joka on siis ihan tavallinen palkka normaalista työstä), niin päiväkotimaksut ovat maksimit. Tällä hetkellähän Suomessa on naisten työllisyysprosentti on alle 70, mikä on huonompi kuin esim. Iso-Britanniassa, joka kuitenkin on vanhoillisempi kuin yksikään pohjoismaa. Tällä hetkellä ongelmana on se, että kahden lapsen päivähoitomaksut ovat liki 600 euroa. Tämä ei todellakaan kannusta keskituloista naista menemään töihin. Ja jos nainen on 6 vuotta kotona, niin hänen on todella vaikea enää työllistyä, koska kotona oleilu ei suoranaisesti vakuuta työnantajia. Eli nainen hankkii lapset 24-30-vuotiaana. On ensimmäisen lapsen jälkeen kotona 10 vuotta. Tämän jälkeen hän ei enää 34-vuotiaana saa töitä, vaan on seuraavat 30 vuotta kotona työttömuustuen turvin. Sitten hän siirtyy kansaneläkkeelle, Lopputulos -> koko elämänsä aikana ei ole osallistunut yhteiskunnan pyörittämiseen pennilläkään. Lisäksi hänen lapsensa ovat oppineet elämänasenteen siitä, että töissä ei kannata käydä, kun tuillakin pärjää. Tadaa: uusi sukupolvi, joista yksikään ei tee töitä.

Muuten itselleni on ihan yksi hailee, kuka on mitenkin kauan kotona, mutta tämänkaltainen yksinkertaisuus väkisinkin riepoo.
Mietihän nyt oikeasti, mitä kaikkea verorahoilla maksetaan. Mm teiden kunnossapidon, uimarantojen, kirjastojen, konserttien, hallinnon, poliisin, viemäröinnin ja sairaanhoidon kautta koulutukseen. Jos kaikki jäisivät kotiin, millä tämä koko yhteiskunnan ylläpito maksettaisiin?
noistakin vois lopettaa turhat niinkun kirjastot ja konsertit. Konsertit voi jokanen maksaa ite ja kirjakaupat on olemassa ja voi ostaa ne kirjat. Kuinkahan monta asuntoa tulis kirjastoista??? Mä arvaan ainakin 10 tuhatta voi olla 100 tuhatta uutta asuntoa.

Päivähoitomaksuista. Jos lapsesta menee täysi päivähoitomaksu, se on noin 300 euroa kuussa. Lapsi on tällöin hoidossa noin 160 tuntia kuukaudessa. Lapsen hoito maksaa siis alle 2 euroa tunnissa. Sisältäen kolme ateriaa päivän aikana, hoivapalvelut, turvallisen hoitoympäristön ja lapsen mahdollisesti tarvitsemat tukitoimenpiteet.
Maailman parhaimpiin kuuluva varhaiskasvatus siis maksaa vanhemmille KAKSI euroa tunti, mikä tekee siitä kaikkein halvimman yhteiskunnan tarjoaman hoivapalvelun todennäköisesti kaikkialla maailmassa. Ja siitä ollaan naama pitkänä sitten. Hävettää vanhemmat, jotka eivät sen vertaa arvosta lapsensa hyvinvointia, etteivät tuota summaa muka voi maksaa, vaikka sama summa pistettäisiin silmää räpäyttämättä autoon tai etelänmatkaan. Onneksi näitä vanhempia on harvassa. Jos ei tuon vertaa halua panostaa oman lapsen hyvinvointiin, niin on parempi ettei ainakaan enempää tee lapsia. Lapset kun eivät tule yhtään sen halvemmaksi kasvaessaan vaikka päivähoidossa eivät enää olekaan.

Meillä on yhdeksättä vuotta jatkunut lama tässä maassa. Se ei ratkea sillä, että me laajennamme verorahoilla katettuja kuluja (maksuton päivähoito toisi 300 miljoonaa euroa lisäkustannuksia kunnille) vaan siitä selvitään niin, että palveluja kohdistetaan niille jotka niitä tarvitsevat, ja jokainen alkaa maksaa vähän enemmän kaikesta siitä puoli-ilmaisesta hyvästä mitä yhteiskunta tarjoaa.

Ai työelämästä syrjäytyneet kotiäidit ei muka ole ongelma??! Ne jotka ei "kotoäitiuransa" jälkeen pääsekään tai kykene enää töihin.

Mietippä uudelleen.

Kuinka niin? Ennen noin ajatteli useampi ja hyvin pärjäsivät. Eipähän molempien tarvitse hoitaa kotia ja tekisi työllisyydellekin hyvää.
Voi juma. Äläpä kuule vertaa 50 lukua tähän päivää. Ne naiset teki kotona töitä.Ruuan suhteen oltiin omavaraisempia. Asuttiin asunnossa johon oli varaa. Ei ollut koneita auttamassa.

Nyt pitää jokaiselle lapselle olla huone ja jos omat varat ei riitä sellaiseen asuntoon niin sitten kinutaan asumistukea. Kakarat kuskataan subjektiiviseen hoitoon jotta ei vittu saa rauhassa täyttää pyykinpesukoneen...jos raha ruokaan loppuu juostaan sossuun...

Se että naiset laiskottelee kotona 10 vuotta ei tee työllisyydelle eikä tälle yhteiskunnalle mitään hyvää.

Tai voidaanhan me palata yhteiskuntanakin 50 luvulle. Ei tainnu ihan systeemit toimia niinkuin nyt...

Pullasta ei voi napsia vaan rusinoita arvon kotiäidit.

Voi juma. Äläpä kuule vertaa 50 lukua tähän päivää. Ne naiset teki kotona töitä.Ruuan suhteen oltiin omavaraisempia. Asuttiin asunnossa johon oli varaa. Ei ollut koneita auttamassa.

Nyt pitää jokaiselle lapselle olla huone ja jos omat varat ei riitä sellaiseen asuntoon niin sitten kinutaan asumistukea. Kakarat kuskataan subjektiiviseen hoitoon jotta ei vittu saa rauhassa täyttää pyykinpesukoneen...jos raha ruokaan loppuu juostaan sossuun...

Se että naiset laiskottelee kotona 10 vuotta ei tee työllisyydelle eikä tälle yhteiskunnalle mitään hyvää.

Tai voidaanhan me palata yhteiskuntanakin 50 luvulle. Ei tainnu ihan systeemit toimia niinkuin nyt...

Pullasta ei voi napsia vaan rusinoita arvon kotiäidit.

Vertaa sitten Saksaan

Työllisyys ja talous voivat paljon paremmin kuin Suomessa

Itse ainakin jos matalapalkkaisena laitoshuoltajana menisin töihin eivät maksamani verot kattaisi läheskään edes perheemme tarvitsemien päivähoitopaikkojen kuluja, eli kyllä vaikka miten laskisi niin kalliimmaksi tulisi yhteiskunnalle että olisin töissä kuin että olen kotona ilman mitään yhteiskunnan tukia.
Ja oikeasti kuinka moni meistä tekee oman elämänsä ratkaisut miettien mikä on yhteiskunnalle parasta, kyllä sitä yleensä mietitään mikä on itselle ja lähimmille parasta.
Ilmeisesti tuo yksi keuhkoaja/kotiäitivihaaja tässä ketjussa on niin jalo ihminen että miettii aina yhteiskunnan edun ensin mutta uskallan väittää että kaltaisiaan on aika harvassa..

Mutta eikö lastesi olisi tärkeä saada varhaiskasvatusta? Juuri laadukas varhaiskasvatus pienenä auttaa sieltä matalapalkkaloukosta niitä lapsia pois. Varsinkin, jos nyt kotona kasvattaja on laitoshuoltaja, jolla ei varsinaista koulutusta ja kokemusta ole varhaiskasvatuksesta.

Mutta eikö lastesi olisi tärkeä saada varhaiskasvatusta? Juuri laadukas varhaiskasvatus pienenä auttaa sieltä matalapalkkaloukosta niitä lapsia pois. Varsinkin, jos nyt kotona kasvattaja on laitoshuoltaja, jolla ei varsinaista koulutusta ja kokemusta ole varhaiskasvatuksesta.
Mut sittenhän se laitoshuoltaja voi mennä töihin. Ja näyttää lapselle esimerkkiä että oman hyvinvoinnin eteen täytyy tehdä ansiotyötäkin.

Miksi olen kotiäiti, vaikka lapseni täyttää kolme? Siksi, että minulla ei ole varaa olla töissä. Ja miksi ei ole varaa olla töissä?

1. Minulla on 3 alle kouluikäistä lasta, joista tulee maksettavaksi päivähoitomaksut ja ekaluokkalainen, josta joutuisin maksamaan ap/ ip kerhon.
2. Jos lähtisin töihin, joutuisimme hankkimaan toisen auton. Siitä tulisi luonnollisesti jo yhden auton lisäksi toisen auton täydet kulut. Tällä hetkellä ei meinaa olla varaa siihen yhteenkään autoon
3. Olen kouluttautunut alalle, jolla yksistään ei nykypäivänä saa töitä.(juu omavika tietenki) Siivoojaksi pääsisin varmasti, mutta palkka on niin pieni ettei se riittäisi yllä ja allamainittuihin kuluihin.
4. Lisämenoja tulisi myös koululaisten välipaloista. Nyt teen kaiken itse, töissäollessani joutuisin hommaamaan paljon valmista=kalliimpaa. Samoin vaatteet teen itse, kierrättäen, mihin ei töissäollessa olisi aikaa sitäkään vähää kuin nyt "vain kotona ollessa".
5. Pienet lapset sairastavat tiheään, jolloin joutuisin taas olemaan poissa töistä. Ja tästähän työnantajat tykkää, jatkuvista poissaoloista siis. Hoitopaikka täytyy silti maksaa, jos olen sen varannut.

En hae rahaa myöskään työkkäristä, koska
he velvoittavat kursseille mikäli töitä ei omalta alalta saa, mikä taas tarkoittaa sitä, että joudun ostamaan lapsilleni hoitopaikan, mutta en itse saa kumminkaan sen enempi palkkaa.

(Ja itseasiassa olen kyllä koko kotonaoloaikani maksanut myös veroja, ei tuetkaan täysin verottomia ole, että voisitte sanoa että elän pelkästään teidän rahoillanne)
Jep, olen paska kotiäiti, kunnes valtio oikeasti kannustaa myös vähävaraisia kotiäitejä työntekoon.

Yhteistyössä