IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/2.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI/1.PAS
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF/2.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF
love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat::whistle:
Domi 17.2 (3pv/3.2)
Kuutio 20.2 (5pv/8.2)
marrasmai 22.2 (2x3pv/8.2)
kalabaliikki 24.2 (5pv/13.2)


Plussat 2016: :love:
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Pahoittelut kun en kaikille kommentoi kun en oo ihan sisällä vielä jutuissa...

Siida, tuttu tunne..mulla on paino noussut ekan klinikkakäynnin jälkeen n.4-5kg, kun huonoja elintapoja (tupakointi) on korvannut herkuilla joita en normaalisti syö, ja tunnen itseni ihan valaaksi kun paino hipoo 60kg (oon tosi lyhyt) ja tekee mieli ruoskia itseään siitä hyvästä :mad: joka kilosta päättänyt että enää en herkuttele..ja se päätös kestää iltaan asti.

Mutta yritetään olla armollisia itsellemme.

Kuutio: mulla on testaamisia ihan liika takana, joten jos sulla olis nyt pp9 esim normaalin laskutavan mukaan (2pvä vanha solu) niin en usko että mitään näkyis päiväpissasta.. aamupissasta EHKÄ vois jotain näkyä..
joten sanoisin että sulla olis pp9 (blastolla) saumat saada viivaa tikkuun aamulla :)
ja "flunssakin" voi olla oire :)
---

Mä jännään täällä ihan hulluna että koska biologi soittaa klinikalta...:censored:
 
Biologi soitti...
26 kerättii, 24 oli kypsiä ja 23 oli hedelmöittynyt :eek:
Osa viljellään huomiseen asti ja sitten pakastus. Osa blastoiksi asti ja pakastetaan maanantaina.sitten pas kierrossa päätetään
Kumpia käytetään, riippuen mihin kohtaan viikkoa viikonloppu/sopiva kiertopäivä osuu.

Sitähän ei tiedä vielä moniko lähtee jakaantumaan, ei ole kokemusta kun eka kerta.
 
Kaikille iso kiitos pahoitteluista ja myötätunnosta :love:

Siida mä oon kanssa yks lipsuja... :cautious: vitskut on ainoat joissa en oo tainnu lipsua. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio on tyyliin päivän kaks päätöksiä ja liikuntakin on kunnon jojotelua :unsure: syitä aina löytyy miksei voi muka liikkua. Eka punktio yllätti mut täysin, paino nousi 6kg!! kasvattelun ym aikana :( eikä kyllä oo lähteny mihinkään. Nyt taitaa olla tän 3 vuoden aikana yhteensä 10kg tullu lisää. Nyt tää nega kyllä taas pisti motivaation painon pudotuksen suhteen korkealle, en halua toista 10kg lisää. :rolleyes:

Kuutio tsempit piinailuun, jospa se sieltä viiva kuitenkin tulisi! Onestepillä sain itse silloin kemiallisessa vain semmoisia todella todella haaleita viivoja. Oos menny täysin negasta ellen olis tuijottamalla tuijottanu tikkua. Joten toivoa on! Ja en tiedä miten muualla blastojen kanssa menee pp:t, mut kyllä täälläpäin on annettu ohjeeksi tehdä testi 2vko siirrosta, oli alkio blasto tai nuorempi. Ite oon laskenu pp:t "normikaavalla" :)

Blob harmi ettei tuoresiirtoa tehty, mutta varmasti kropalle parempi jos ollut vahva hyperin riski. Ja vau! Ihan hurjan saaliin olette saaneet! :love: toivottavasti pakkaseen menee kanssa yhtä hyvä satsi! (y)

Ei oo vielä vuoto alkanut, vain sellaista vaaleanrusehtavaa töhnää. Joka on pistänyt mietittyttämään tuikkailujen/nippailujen kanssa, että kai nyt kohdun ulkoinenkin olisi jonkin sortin viivaa antanut?? Että jos ei nyt parin päivän sisään vuoto ala kunnolla niin varmaan soitella polille ja kysyä voisko tarkistaa :unsure:
Kaikille piinailijoille positiivisia ajatuksia ja plussia testeihin! (y)
 
Joo en päässyt edes alkuilmoittautumisesta läpi (synnäri)treffeille vipen kaa! :( Eipähän yllätänyt.. kyllä sitä kun on kymmenkunta (lie ylikin, en oo laskuissa mukana) siirtoa on takana, tietää vaan miltä tuntuu kun menkat lähestyy.. ja siis muutenkin. Mistä se nyt kaiken tän jälkeen se plussa tulis, ei tule tapahtumaan.. tikussa siis tasan 1 viiva ja vuotokin jo aloitteli..
Ompahan saalis Blob!!! (y)
Ja love minun käsittääkseni kohdun ulkoinen antas ihan samalla lailla viivaa (koska raskaushormooni kehittyisi olis kiinni missä vaan).. mullakin on nyt vasemmalla ikäänku munasarjalla ollut eilen ja tänään vihlontaa.. ovuloin oikeelta joten outoa, mut tällästä tää on millon mihinkin kolottaa ja vihloo.. (n)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/2.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI/1.PAS
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF/2.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF
love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat::whistle:
Kuutio 20.2 (5pv/8.2)
marrasmai 22.2 (2x3pv/8.2)
kalabaliikki 24.2 (5pv/13.2)


Plussat 2016: :love:
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Niin no jos sen verran orastava *itutus saa nostaa päätä, niin on se saatana kumma kun kaiken maailman (nimiä mainitsematta) steroidi möykyt joilla luulis olevan satapäisiä siittiöitä, vaan lisääntyy ja sit me joille "ei mitään vikaa" ei piip sitten millä!!!! Fuck the world!!!
 
Domi: Ihan oikeasti, ei oo todellista :( Oliko sulla kokeilussa mitään uutta? Siis tehtiinkö mitään toisin? Lämmin halaus❤

Kiitos teille kun luitte ja vastasitte mun purnaukseen. On kyllä lohdullista etten oo yksin noiden turhautumisten kanssa :) Huomenna alkaa viikon loma. Pääsee hiihtämään ja nauttimaan ulkoilusta. Tulee kyllä tarpeeseen tämä akkujen lataaminen. Sitte onkin loman jälkeen labrakäynti ja apteekki reissu ja saa alkaa odotella menkkoja ja piikittämistä.
 
Siida "uutena" palattiin takas luomukiertoon! Muutoma tehty niitä et on stimuloitu menopurilla et ovis tulee aijemmin.. nyt kyllä tulikin luomuna ennätys ajoissa mulle.. tai siis kyllähän varmistin pregnylillä vielä oviksen.. mut sit ei muuta ku gonapeptyl ja luget. Se kortisoli oli edellisessä.. (kun sain yhdeltä lääkärilät sen kiuttua vaikka kaikki on sanonut et ei auta/et saa) Samoin on kaikkeen muuhunkin hyvin selvästi sanottu et ei tulla "kokeilemaan" koska on pitkä aikaisia suuren otannan tutkimuksia joissa on todettu ettei ole hyötyä.. Ja että kyllähän ne nyt yhsityisellä saattaa kokeilla mitä vaan mutta se on jopa hieman väärin asiakasta kohtaan.. on heilläkin aijemmin ollut disperiini ja kortisonit ym. mutta ei enää kun on niin selvästi todistettu et ei auta plaaplaaplaa.. joten eipä ole mitään muuta tiedossakaan.. kaks raasu paskaa pakkasessa.. Sitä aina välillä mietin et olisko joskus jos ois blastoksi viljelty sieltä the yksilö löytynyt, vaan kai se tarrais kolme päiväsenäkin jo on hyvä.. Viime keväänä ne 2 viimistä menetettiin kun koitettiin jatko viljellä niin... Mullakin piti olla ens viikko lomaa, vaan kun olin sen yhen viikon kipeenä, niin enpä raaski koko viikkoa pitää 3 (+viikonloppu) päivää kuitenkin ja tänään jo onneks lyhyt päivä.. tulee breikki tarpeeseen..
Tsemppiä kaikille!
 
kalabaliikki, tsemppiä että viiva vahvistuu (y)

Domi, pahoittelut :(

---

Mulla kans tullut 6kg pelkästään tässä yhdessä hormoni/punktio kierrossa..kyllä sylettää kun maha on tyhjänä kuin olisi 5:llä kuulla :unsure:

Mulla kivut paheni eilen illalla,mikään ei auttanut ennenkö otin 2 panacodia (olin kokeillut jo buranan,panadolia 1g aiemmin,kaurapussit)... pelästyin että hyperstimu iskee,makasin oikeestaan 6h vaan sängyssä ja yritin juoda paljon..
aamulla herätessä oli edelleen kipeämpi mitä eilen aamulla...pitää jatkaa juomista..

joku teistä varmaan tietää että onko normaalia? Vaikka pregnyliä ei pistetty kun haluttiin katkaista kierto sen hyper riskin takia...
 
Blob: En osaa sanoa onko hyperiä, mutta jos kipuilu ei hellitä, niin mene herkästi näytille.

Hoitojen aikana ja varsinkin lugeja käyttäessä mullakin muutaman kilon paino nousi. Ja raskausaikana tuli +18kg :eek:
Sitte ku vaihtu tukilääkkeeksi pregnyl, niin se ei oo turvottanu ku hetkellisesti. Nyt vähän mietin, että pitäiskö vaihtelun vuoksi taas kokeilla lugeja......jos nyt koskaan siirtoon saakka pääsee. Tuntuu että ajatuskin siitä on vielä niin kaukana.

Domi: Ymmärrän toisaalta sun lääkäriäkin noitten lääkitysten kanssa, mutta häviääkö siinä jos silti jotain uutta kokeilisi? Sinä oot varmasti henk koht tasolla jo lähes kaiken kokeillu❤ Ja onhan se ihan oikeasti niin, että huonoa alkiota ei hyväksi lääkkeillä saa :( Jos vika on kiinnittymisessä, tai jossain naisen kehon epätasapainossa, on varmasti tukilääkityksestä apua. Suunnittelukäynnillä ennen joulua, lääkärin kanssa keskusteltiin ja hän sanoi ihan suoraan, että meiän siittiötilanteella ei kovin kummoista laatua kannata odottaa ja kun minä kyllä herkästi vastaanotan, tai oon ottanu, huonojakin yksilöitä, niin voi olla lisää surua vaan tulossa. Ikikiitollinen yhdestä täydellisestä ❤ Ehkä mää oon tarvinnut myös ne 7 epätäydellistä....haluan ajatella niin.
 
Mä täällä luen kyllä teidän kuulumisia, mutta on tää puhelimen kautta haasteellista, kun en esim nyt nää mitä kukin oli kirjoittanut ja mitä oli mielessä kommentoida. Tähän laittaisin ärsyyntyneen hymiön, jos sellainen onnistuisi...

Lovelle ja domille rutistus.

Siida: Mulla on paha refluksi ja pitäis olla tarkkana ruokavalion kanssa. Onnistuu just muutaman päivän, mutta kun tajuaa, ettei se sosekeitoilla ja vihreällä teellä eläminen auta, niin kirves lentää kaivoon.

ON: Menkat alkoi eilen, nyt pitäis soittaa ivf hoitajalle. On vähän ristiriitaiset fiilikset. Tää mun refluksi on nyt tosi huonona. Taitaa olla ruokatorven tulehdus jo tuloillaan. Tiedän, että pitäisi hoitaa itsensä ensin kuntoon ja silti en tee niin. Yritin kyllä, mutta lääkitys ei pure ja nyt menenkin tiistain gastroskopiaan. Siitä menee pari viikkoa, ennen kuin saan tulokset.
 
Zoona, voin vaan kuvitella, mitä on elää refluksin kanssa ja varmasti ainoa keino tulla sen kanssa jotenkinkaan toimeen on tiukka ruokavalio, MUTTA se onkin helpommin sanottu ku tehty. Mulla on edelleenkin tätä ihottumaa joka loppuraskaudessa puhkesi....eli tasan 2v sitte....siis ihan oikeasti onko siitä jo kaks vuotta :eek: Mutta siis nyt vihdoin oikeasti tuntuu siltä, että tää helpottaa. Ja mulla ei ruokavalio vaikuttanu tähän yhtään mitään. Koko viime kevään olin alkuvuodesta alkukesään todella tiukasti vhh ja paskankaan vaikutusta ollu. Kesän söin kaikenlaista välittämättä yhtään mistään, mutta elokuussa taas aloin karsimaan herkkuja, mutta marraskuussa annoin Joulun tulla. Se sitten tuli näköjään jäädäkseen :D Mutta siis mitään merkittävää hyötyä en tähän kutinaan kyllä noista "kuureista" huomannut, mutta paino on pysyny kurissa ja onhan toi tietenkin puhdisravaa keholle. Karkkia ja suklaata en oo nyt joulun jälkeen juuri syönyt ja karkit kyllä kutinaa pahentaakin selvästi, sekä limsat, mutta kaikkea muuta makeaa ja vehnästä on menny senkin edestä. En onneksi helpolla liho. Homeopaatilla kävin ja täytyy sanoa, että mitä ilmeisimmin skeptisyydestä huolimatta, se on alkanu auttamaan tähän ihottumaan. Uskomatonta, mutta totta ainakin toistaisesti.
 
Voi ei Domi, olen niin pahoillani :cry:

Mutta perässä tullaan. Tänään pp9 ja täälläkin tasan se 1 viiva testissä. Eilen olin mukamas näkevinäni jonkun harmaan haamun esiäidin, mutta tänään ei näy sitäkään vähää, eli aika varmasti vaan vähän viallinen testi tuo eilinen. Omasta olotilasta myös tiedän jo 100% varmasti että ei onnistunut, taaskaan. Eli nyt varmistui ainakin se, etten saa lasta ennen kuin olen täyttänyt 36. Jos ylipäänsä ikinä. :cry:
Luin jostain, että kolmen ivf-hoidon ja niihin kuuluvien pakastesiirtojen jälkeen 3/4 niistä naisista, jotka tulevat onnistumaan, ovat onnistuneet. Olipa ihan h*lvetin masentava tieto. Meillä siis neljä rupua pakkasessa, mutta kaikki pakastettu samaan olkeen, eli klinikkakaan ei usko että niistä monikaan selviäisi siirtoon saatika kehittyisi vauvaksi asti.

Opiskelin myös vähän lisää taas näitä hoitoasioita, ja löysin yhden erittäin mielenkiintoisen tiedon. Munasolu ohjaa alkion kehitystä kolmanteen päivään asti, jonka jälkeen (eli useimmiten neljäntenä päivänä) ne alkiot, joissa on suurempaa kromosomivikaa, hyytyvät. Meillähän kävi edellisessä hoidossa juurikin niin, että kaikki 10 alkiota näyttivät hyviltä vielä päivänä 3, mutta lähes kaikki hyytyivät päivän 4 aikana. Ainakin itsestä tuntuisi että siinä se syy meidän epäonnistumisille luultavasti on.

Mies oli hoitorumban alussa sitä mieltä, että toki voidaan käyttää luovuttajaa, että hän ei ole mitenkään erityisen kiintynyt omaan dna:hansa, mutta nyt kun varovasti otin asiaa uudelleen puheeksi, ei suostunut edes keskustelemaan koko ajatuksesta ja sanoi vaan ettei halua nyt miettiä sitä vielä tässä vaiheessa :( Mietin vaan, että kuinka monta turhaa hoitoa tässä kannattaa tehdä jos meidän kaikki alkiot on kromosomivikaisia ja jo valmiiksi tuomittuja epäonnistumaan.

Tällä hetkellä vihaan taas koko maailmaa, kun annettiin murunen toivoa joka otettiin kuitenkin pois, taas kerran. Katsotaan jos täältä pohjamudista jaksaa nousta vielä uuteen yritykseen. :poop:

Parempaa tuuria muille piinailijoille.
 
Marrasmai: iso hali ja pahoittelu :(

---

Mulla on vähän lämpöä..:( en tosiaankaan haluaisi lääkäriin joten pitää seurata..
Soittelin klinikalle kivuista ja käski mennä päivystykseen jos pahenee kovasti..

Sain samalla kuulla että 22 alkiota oli lähtenyt jakaantumaan normaalisti, alkioiden laatu vaihteli kovasti. 10 pakastettiin tänään, loput viljellään maanantaihin asti..jännittää et moniko kuukahtaa matkalla...
 
Siidalle piti vielä sanoa:

Tähän hoitoon valmistauduin superterveellisellä ruokavaliolla, vedin hullut määrät vihanneksia ja hedelmiä, täysjyvää, viherpirtelöitä yms yms, kävin 5-6 kertaa viikossa joogassa, pilateksessa tai zumbassa, kuuntelin joka ilta hedelmällisyysmediaatiomusaa Youtubesta, ja lisäksi vielä tein "hedelmällisyysjoogaa" ja hedelmällisyyshypnoterapiaa (Youtubesta löytyy loputon määrä videoita hakusanoilla "fertility yoga" ja "fertility hypnotherapy"), kävin hieronnassa, uimassa ja vyöhyketerapiassa, tein pitkiä kävelyitä ja kävin pari kertaa jopa rentoutumassa sellaisessa "aurinkohuoneessa", jossa on siis auringonvaloa matkivat lamput mutta ei solariumin haittavaikutuksia (vähän kuin huoneellinen kirkasvalolamppuja). MITÄÄN hyötyä tästä kaikesta ei ollut.
 
Täällä myös negaa näyttää PP9, juuri päiväpissasta testasin :( eli kohta varmaan liitytään Loven ja Domin joukkoon..:unsure: eipä marrasmaillakaan hyvltä näytä :(
Mulla ei ole mitään oireita mihinkään suuntaan eikä vuotoa. Ehkä nyt kuitenkin odottelen maanantain verikokeeseen. Huomenna vaan olis yhdet juhlat o_O

Toivottavasti nyt kalabaliikilla tärppäsi! (y) oletkos testaillut uudelleen?

Blob mullakin oli tosi paljon noita munasoluja (jotain 21-22). 14 kai hedelmöittyi ja niistä 12 oli hyvälaatuisia. Kaikki viljeltiin 5:een päivään mikä oli musta hyvä. 6 siis jäi jäljelle. Mulle ei tullut hyperiä vaikka kai tuossa on toi riski! noi sun kivut kuulostaa kyllä huolestuttavilta. Mene ihmeessä tarkistuttamaan tilanne?

Siida, mä en ole mitenkään jaksanut elää hoitojen aikana kovin erikoisesti. Mutta elän kyllä yleisesti suht terveellisesti ja säännöllisesti. Mutta herkkuja en ole kieltänyt itseltä, ainoastaan alkon pari pvää ennen punktiota ja sen jälkeen. Urheilut on nyt tauolla vielä hetken; ainoastaan kävelyä pikkasen. Onpa ärsyä että olet noin pitkään joutunut tosta ihottumasta kärsimään - toiv se nyt helpottaa!
 
Voi ei Domi, olen niin pahoillani :cry:

Mutta perässä tullaan. Tänään pp9 ja täälläkin tasan se 1 viiva testissä. Eilen olin mukamas näkevinäni jonkun harmaan haamun esiäidin, mutta tänään ei näy sitäkään vähää, eli aika varmasti vaan vähän viallinen testi tuo eilinen. Omasta olotilasta myös tiedän jo 100% varmasti että ei onnistunut, taaskaan. Eli nyt varmistui ainakin se, etten saa lasta ennen kuin olen täyttänyt 36. Jos ylipäänsä ikinä. :cry:
Luin jostain, että kolmen ivf-hoidon ja niihin kuuluvien pakastesiirtojen jälkeen 3/4 niistä naisista, jotka tulevat onnistumaan, ovat onnistuneet. Olipa ihan h*lvetin masentava tieto. Meillä siis neljä rupua pakkasessa, mutta kaikki pakastettu samaan olkeen, eli klinikkakaan ei usko että niistä monikaan selviäisi siirtoon saatika kehittyisi vauvaksi asti.

Opiskelin myös vähän lisää taas näitä hoitoasioita, ja löysin yhden erittäin mielenkiintoisen tiedon. Munasolu ohjaa alkion kehitystä kolmanteen päivään asti, jonka jälkeen (eli useimmiten neljäntenä päivänä) ne alkiot, joissa on suurempaa kromosomivikaa, hyytyvät. Meillähän kävi edellisessä hoidossa juurikin niin, että kaikki 10 alkiota näyttivät hyviltä vielä päivänä 3, mutta lähes kaikki hyytyivät päivän 4 aikana. Ainakin itsestä tuntuisi että siinä se syy meidän epäonnistumisille luultavasti on.

Mies oli hoitorumban alussa sitä mieltä, että toki voidaan käyttää luovuttajaa, että hän ei ole mitenkään erityisen kiintynyt omaan dna:hansa, mutta nyt kun varovasti otin asiaa uudelleen puheeksi, ei suostunut edes keskustelemaan koko ajatuksesta ja sanoi vaan ettei halua nyt miettiä sitä vielä tässä vaiheessa :( Mietin vaan, että kuinka monta turhaa hoitoa tässä kannattaa tehdä jos meidän kaikki alkiot on kromosomivikaisia ja jo valmiiksi tuomittuja epäonnistumaan.

Tällä hetkellä vihaan taas koko maailmaa, kun annettiin murunen toivoa joka otettiin kuitenkin pois, taas kerran. Katsotaan jos täältä pohjamudista jaksaa nousta vielä uuteen yritykseen. :poop:

Parempaa tuuria muille piinailijoille.
marrasmai :(:(:(:(:(
En oo vielä päässyt tuohon suruvaiheeseen, mutta se odottaa jo nurkan takana.
Onko sulle kuitenkin tulossa verikoetta? onko vuoto alkanut? Mistä sen tietää että peli menetetty? En halua!
Mielenkiintoinen tuo kromosomijuttu. Voiko sitä tutkia tarkemmin parin kohdalla, eli onko se siitä kiinni? Ja jos voi, voiko sille tehdä mitään vai onko silloin se luovuttaja ainoa vaihtoehto?
Toivon että jaksat vielä nousta. :love: pakko se on meidän vaan yrittää olla vahvoja. Mustakin kyllä tuntuu et miten sitä vielä jaksaa. Viimeinen vuosi on mulla mennyt pääosin sellasessa taustalla vellovan apatian vallassa vaikka toki on ollut kaikkea kivaakin aina. Mutta mitään ei voi tehdä ja suunnitella, koska.. HOIDOT.
 
Meillä tässä toistaiseksi ainoassa hoidossa oli muistaakseni 14 hedelmöittynyttä, joista 8 päätyi blastoina alkiodiagnostiikkaan. Noista kahdeksasta viidessä oli vikaa kromosomeissa, eivätkä ne silti olleet hyytyneet. Ja näissä viallisissa oli siis pahasti vikaa: kaikissa vähintään 2 kromosomiparissa ja yhdessä jopa 13 kromosomiparissa! Ja silti jatkoivat blastoiksi, tiedä vaikka raskauskin olisi alkanut noista ilman diagnostiikkaa... Vauvoja niistä ei kuitenkaan olisi tullut, kaikissa liikaa vikaa siihen.
Kalabaliikki, miten saitte sen että tekivät tuon alkiodiagnostiikan? pitää erikseen pyytää? Meidän kohdalla varmaan voi olla tuo tilanne että nyt nämä 6 blastoa, niissä osassa tuo kromosomivika.
 
Kuutio, jos tää tästä kuumeeks yltyy (38, nyt 37.3) niin pakko se on näytillä käydä. Mut lääkäri oli sitä mieltä et ei pitäis enää kunnon hyperiks mennä ku ei tehty siirtoa eikä jatkettu hormoneja..sanoi et muutam päivä lepoa ja paljon nestettä niin pitäis helpottaa ...
 
Voi tätä onnen tunnetta! Minun järjettömän raskas viikkoni sai mahtavan käänteen:love: Tähän 2.PASsiin lähdin sillä asenteella, että pakkanen on sitten tyhjä, koska kaksi viimeistä alkioita asuivat samassa oljessa. Edellisestä kahden oljestakin vain toinen selvisi. Mutta voi tätä onnen määrää! :rolleyes: Juuri siirrettiin yksi pikkuinen ja toinen sinnikäs helmi pääsi takaisin pakkaseen!! :love:

Antakaa anteeksi, olen aivan autuaan pihalla, mitä teille kuuluu :unsure: Olen elänyt viime kerran pettymyksestä asti jossakin kuplassa ja yrittänyt vain selvityä arjesta ja kaikesta mitä on meneillään. Toivottavasti kohta on meneillään vielä jotakin lisää, jotakin oikein onnellista :love:
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Marrasmai: Onpa täällä nyt paljon surua :( Miksei vois jollain jo onnistua!? Jotenkin ihan epätodellista!!! Kalabaliikki, jospa edes sinä...❤

Marrasmai, meille lääkäri sanoi juuri sitä samaa, että munasolu määrää ekat kolme päivää ja sitte riippuu siittiöstä, jatkuuko kehitys kuinka pitkälle. Mulla ollu kolme kemiallista ja tämän selitti niille syyksi, kun siinä ihmettelin, että kun 8 on siirretty ja niistä 6 on tarttunut/yrittänyt, että mistä johtuu, että yksi jaksoi loppuun saakka, niin hän totesi, että sun solut on kaikesta päätellen kunnossa, mutta siittiöt ei oo. Jotenkin oli tiedättekö lohdullinen tieto. Se en olenkaan minä, joka en pysty lapsia sisälläni kantamaan, vaan syy on ihan muualla. Syy on sellainen, jolle vaan ei voida mitään.

Vielä tuosta ruokavaliosta, että terveellisesti mekin arkena syödään ja itse tehtyä ruokaa, luomua pääosin. Ei käytetä alkoholia eikä ole vuosiin enää poltettu. Mutta paljon voisi silti vielä enemmän panostaa, jos olis jaksuja. Nyt ei oo ollu.
 

Yhteistyössä