Miksi ei mikään unilääke auta?

  • Viestiketjun aloittaja uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti
uskomatonta
Alkaa loppua usko ja toivo nukkumiseen taas. Onko minun aivotoiminnassani jotain vikaa? Vai voiko se johtua vuosien allergialääkkeiden syönnistä? Mitä tapahtuu?
 
tabu
mun ystävä syö jotain unilääkettä joka on melko tujua kerran yhen otin ku olin ollut kaverin hautajaisissa ja muutenki olo ihan kummallinen niin piti saaha nukuttua, se oli niin tujua että nukahin melkein heti. Mutta tää ystävä joka näitä syö on vain "pöhnissä" eikä nukahda.Pyörii sängyssä ja ähisee kun uni ei tuu. ehkä jossain vaiheessa aamua sittten uinahtaa mutta herää pikku kolinaanki
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tabu:
mun ystävä syö jotain unilääkettä joka on melko tujua kerran yhen otin ku olin ollut kaverin hautajaisissa ja muutenki olo ihan kummallinen niin piti saaha nukuttua, se oli niin tujua että nukahin melkein heti. Mutta tää ystävä joka näitä syö on vain "pöhnissä" eikä nukahda.Pyörii sängyssä ja ähisee kun uni ei tuu. ehkä jossain vaiheessa aamua sittten uinahtaa mutta herää pikku kolinaanki
Kuulostaa aika toivottamalta hänen unensaantinsa. :/
 
vieras
Mä katsoin dokumentin naisesta, jolle ei mikään auttanu. Sit se meni joogaan, jossa perehdyttiin hänen unettomuuteensa ja hän alkoi joogaa joka päivä jonku puol tuntia. Hän oli itse hyvin skeptinen. Mutta kas kummaa. Meni 10 viikkoa, niin unettomuus oli parantunu, ei täysin, mutta sen jälkeen hän pystyi nukkuu siedettävästi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Eli olet kokeillut mirtatsapiinia?
Kyllä. Se sopii todella huonosti.
Eikö senkään avulla saa nukuttua, vai menetkö liian pöhnään siitä?
En nukahda lainkaan, vaan halvaannun tai menen todella tokkuraan. Siis olen sängyssä kykenemättä nukahtamaan ja kykenemättä nousemaankaan kunnolla. Se lääketokkura ja väsymys aiheuttaa sitten aggressiivisia tunteita ja käytöstä. Sen lisäksi jatkuvaa janoa ja siitä seuraavaa pissahätää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Seksi saattais auttaa.
Itsellä kokeilussa Lyrica, tarkoituksena on yhteinäistää unta.
Seksi ei auta :D

Ei taida auttaa mikään. On vähän toivoton olo taas. Unta takana 0 h, olen maannut sängyssä koko yön. Nykyään jään sänkyyn ja annan kehon ja mielen levätä sen minkä irti saavat.
 
vierailija
Avaisin uudestaan tätä viestiketjua kun itellä samanlainen tilanne! Nyttenkään en oo nukkunu neljään vuorokauteen yhtään, ei auta mirtazapiinit imovanet melatoniinit..keksitkö mitään keinoa unettomuuteesi?
 
vierailija
Lääkehoidosta ollaan luopumassa. Terapia on ainoa järkevä keino. Tässä Käypä hoito professori kertoo asiasta:

Lisäksi kannattaa lukea kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha.
 
vierailija
Jos vain mahdollista, niin suosittelen irtiottoa mieluusti jonnekin vähän syrjempään. Eli käytännössä tarkoittaa mökkiä tai muuta vastaavaa, josta puuttuu osa nykyajan mukavuuksista. Jo pitkä viikonloppu (to-su tai pe-ma) voi auttaa.

Koita elää hetki luonnonvalon ehdoilla. Nouse aamulla aikaisin, tee kävelyretki metsään. Valmista lounaaksi pehmeä sosekeitto. Laita villasukat jalkaan ja käperry vilttiin takkatulen ääreen lukemaan hyvää kirjaa tai tee käsitöitä. Tee taas kävelyretki ulos. Tarkkaile luontoa, kuuntele lintujen ääniä ja katsele lumeen painuneita eläinten jälkiä. Lämmitä sauna ja vietä siellä ihan oma aikasi, oli se sitten 15 minuuttia tai kaksi tuntia. Mieti asioita, haaveile.
Valmista kevyt iltapala. Anna kännykän olla laukussa. Laita tunnelmallinen valaistus, kynttilöitä sisälle ja vaikka pihallekin. Muista myös sammuttaa ne. Tuijottele tähtiä.
Unohda kännykkä, unohda alkoholi ja energiajuomat.
 

Yhteistyössä