Elämäntapavalmentajan harmoninen elämä, tätäkö pitäisi olla?

Tuuli Kaunisluonto on siis Saara Aallon ja Meri Sopasen personal trainer-tuttuja.

Myönnetään, tulin kateelliseksi kun tammikuun tuiskussa katsoin kymmeniä kuvia Balilta, jossa tämä Tuuli asustelee viidakossa, ilmeisesti alkuperäiskansan keskuudessa, joen ja meren lähettyvillä.
Päivät täyttyy uimisesta, hedelmien ja raakakakkujen vetelemisestä napaan ja hengaamisesta muiden aitous/hippi/harmoniatyyppien kanssa.

https://www.instagram.com/tuulikaunisluonto/?hl=fi

Olisin mielelläni Balilla vaikka pari kuukautta.
Mutta (kun tulee se mutta) niin sit kaipaisin järkevien ihmisten pariin.
Jotka ei anna valheellista kuvaa siitä millaista harmonisen elämän pitäisi olla.

Pistettäisiinpä tuolle pari muksua kainaloon:toisella ADHD ja se menis pitkin viidakkoa, toinen yöllä valvottava vauva joka tekisi hampaita, sit joku viidakkokeinussa löhöävä äijä joka ei osallistu bambuhameiden pesuun ja vauvan syöttämiseen, sit joku trooppinen myrsky jne.
 
Ja: mä en ole koskaan saanut mitään iloa jostain huoneentaulujen "happiness is an attitude"-hokemista.
En edes uskalla ostaa niitä kotiin, kun univelkaisena siivotessa varmaan nakkaisin ne takkaan.
 
No joo, itse olen varmaan myös liian kyyninen/negatiivinen/vanha??? tai mitä ikinä, mutta en jaksa uskoa elämänmittaiseen samoiluun viidakossa.

Ihanalta näytti elämä Balilla, ja varmaan nuorena aivan täydellistä, jos on tuollaiseen mahdollisuus. Ja sama eläkeikäiselle, mikä sen parempaa, kun uiskennella lämpimässä merivedessä ja napsia tuoreita hedelmiä suoraan puusta.

Mutta siinä välissä: niin jotenkin uskon, että ihan hyvää tekee välillä käydä vähän tekemässä hommia ja kasvattamassa/kouluttamassa lapset vaikka nyt täällä Suomessa. Tai en minä tiedä. Kai tuo joillekin toimii hyvin noinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
No joo, itse olen varmaan myös liian kyyninen/negatiivinen/vanha??? tai mitä ikinä, mutta en jaksa uskoa elämänmittaiseen samoiluun viidakossa.

Ihanalta näytti elämä Balilla, ja varmaan nuorena aivan täydellistä, jos on tuollaiseen mahdollisuus. Ja sama eläkeikäiselle, mikä sen parempaa, kun uiskennella lämpimässä merivedessä ja napsia tuoreita hedelmiä suoraan puusta.

Mutta siinä välissä: niin jotenkin uskon, että ihan hyvää tekee välillä käydä vähän tekemässä hommia ja kasvattamassa/kouluttamassa lapset vaikka nyt täällä Suomessa. Tai en minä tiedä. Kai tuo joillekin toimii hyvin noinkin.
Mun mielestä vaikka ihmiset on lähtöisin luonnosta ja hyvin alkukantaisisista olosuhteista, niin ei meidän tartte taantua.

Jokin tarkoitus on kehittyneellä lääketieteellä, kännyköiden ja tietokoneiden keksimisellä, jotka ei ois syntyneet ilman kehittyneempää infrastruktuuria. Vaikka nykyajan jutut tuo stressiä, niin se vaan kuuluu elämään.
 
vierailija
Mun mielestä vaikka ihmiset on lähtöisin luonnosta ja hyvin alkukantaisisista olosuhteista, niin ei meidän tartte taantua.

Jokin tarkoitus on kehittyneellä lääketieteellä, kännyköiden ja tietokoneiden keksimisellä, jotka ei ois syntyneet ilman kehittyneempää infrastruktuuria. Vaikka nykyajan jutut tuo stressiä, niin se vaan kuuluu elämään.
No sä et siellä paratiisissa sitten viihdy vissiin ikuisuutta? Kandee alkaa pyrkimään sinne naapurin puolelle.
 
vierailija
Mun mielestä vaikka ihmiset on lähtöisin luonnosta ja hyvin alkukantaisisista olosuhteista, niin ei meidän tartte taantua.

Jokin tarkoitus on kehittyneellä lääketieteellä, kännyköiden ja tietokoneiden keksimisellä, jotka ei ois syntyneet ilman kehittyneempää infrastruktuuria. Vaikka nykyajan jutut tuo stressiä, niin se vaan kuuluu elämään.
(ainoa tarkoitus niillä on tuottaa voittoa osakkeenomistajilleen, tykkäsit siitä tai et)
 
vierailija
Elämä rahoissaan ja turistina on hauskaa ihan missä päin maailmaa. Voi ostaa kaiken mitä haluaa, joko tavarana tai palveluna, ei ole aikatauluja tai stressiä. Samanlaisia ihania kuvia ja fiiliksiä voi välittää aivan hyvin tälläkin hetkellä vaikka Lapista tai Forssasta, kunhan ne ovat arjesta irrallaan ja niistä välittyy vapaus tehdä mitä haluaa ja saada mitä haluaa.

Tavallinen elämä on kuitenkin omalla laillaan raskasta ihan missä päin maailmaa. Tavallisen balilaisen elämä ei ole mitään mielenrauhaa. Indonesialaisen elämän kuuluvat poliittiset ja uskonnolliset jännitteet, huoli toimeentulosta, huoli perheestä ja huoli terveydestä ja jaksamisesta. Sitä ei turisteille näytetä, aivan kuten se Levin tai Helsingi turistien asiakaspalvelija ei saa koskaan näyttää matkailijalle, että nyt menee ihan päin helvettiä. Siitä hymyilystä ja ystävällisyydestä se palkka maksetaan. Lomailijalla pitää olla kokemus, että elämä on hyvää ja ihmiset hyviä ja nyt voi hengittää vähän vapaammin.

Tuo ihminen on selkeästi onnellinen ja lomalla, minusta kuvat ovat ihania ja toivon että tästä jää hänelle ikimuistoinen kokemus elämän aurinkoisesta puolesta. Noista muistoista saa voimaa, sitten jos ja kun elämässä tulee raskaampia jaksoja jotka pitää vaan jaksaa sinnitellä läpi.
 
Elämä rahoissaan ja turistina on hauskaa ihan missä päin maailmaa. Voi ostaa kaiken mitä haluaa, joko tavarana tai palveluna, ei ole aikatauluja tai stressiä. Samanlaisia ihania kuvia ja fiiliksiä voi välittää aivan hyvin tälläkin hetkellä vaikka Lapista tai Forssasta, kunhan ne ovat arjesta irrallaan ja niistä välittyy vapaus tehdä mitä haluaa ja saada mitä haluaa.

Tavallinen elämä on kuitenkin omalla laillaan raskasta ihan missä päin maailmaa. Tavallisen balilaisen elämä ei ole mitään mielenrauhaa. Indonesialaisen elämän kuuluvat poliittiset ja uskonnolliset jännitteet, huoli toimeentulosta, huoli perheestä ja huoli terveydestä ja jaksamisesta. Sitä ei turisteille näytetä, aivan kuten se Levin tai Helsingi turistien asiakaspalvelija ei saa koskaan näyttää matkailijalle, että nyt menee ihan päin helvettiä. Siitä hymyilystä ja ystävällisyydestä se palkka maksetaan. Lomailijalla pitää olla kokemus, että elämä on hyvää ja ihmiset hyviä ja nyt voi hengittää vähän vapaammin.

Tuo ihminen on selkeästi onnellinen ja lomalla, minusta kuvat ovat ihania ja toivon että tästä jää hänelle ikimuistoinen kokemus elämän aurinkoisesta puolesta. Noista muistoista saa voimaa, sitten jos ja kun elämässä tulee raskaampia jaksoja jotka pitää vaan jaksaa sinnitellä läpi.
Jep. Siis en tiedä onko tuo Tuuli muuttanut tuonne ihan pysyvästi kun oli siellä instakuvien perusteella jo 1,5 vuotta sitten, mutta arki se tulee Balillakin vastaan.

Mäkin koin jotain harmoniaa kun räpsin tänään kuvia meidän lapsista pulkkailemasta auringonpaisteessa.

Mutta ehkä tuo Tuuli osuu johonkin trendiin, samaan kuin positiiviset blogit sekä insta-ja fb-kuvat.
Se ero niillä on tuon Tuulin kuviin että ne ei tarkoituksellisesti julista harmoniaa ja ykseyttä, Tuulilla sen sijaan on jonkinlainen valheellinen ismi jota haluaa levittää.

Kun joku sivusi tuossa aiemmin kristinuskoa, niin siinä ei luvata mitään jatkuvaa harmoniaa vaan että se sisältää myös vastoinkäymisiä. Vaikka Jeesus lupasi apunsa, niin hän totesi että "maailmassa teillä on ahdistus."
 
vierailija
Ylimielistä kuraa. Olen itse asustellut tovin Balilla ja elämä ei tod ole tuota mitä kuvat näyttää kuin rahakaalle turistille. Toki meidän "rahoilla" tuolla elää herroiksi pitkään. Mutta oikea elämä balilla ei ole tuota. Se on jatkuva selviytymistaisto elinkeinon ylläpitämiseksi.

Toki heillä asenne elämässä ei ole yhtä vahvasti kellon perässä juoksua. Mutta esim paikallisen tuttava pariskunnan tarina lapsen syntymästä sektiolla kertoo paljon. Heille siis oli syntymässä lapsi, mutta lapsi oli perätilassa eikä voinut syntyä kotona kuten siellä tapana. Tarvittiin sektio, mutta ennen sektioon pääsyä isän oli haalittava yli vuosiansionsa suuruinen summa rahaa maksuksi sektiosta sairaalassa. Eihän heillä sellaisia rahoja ollut ja alkoi hurja juoksu aikaa vastaan kerätessä rahaa tutuilta ja puolitutuilta. Valitettavasti sektio epäonnistui ja lapsi kuoli. Heille jäi vain velka ja naisen kohtu joka ei enää raskautta voi kantaa.

Että siinä sitä harmoniaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tästähän sais sivutyön. Otan kuvia kesällä jostain viereisen tien koirankakasta ja sit kuvateksti:

Loveliness is in everything you see
Take joy of every moment in life
Take a deep breath and feel the power of life

Hei, tän hölynpölytekstin tuottaminen on yllättävän helppoa! :rolleyes:
 

Yhteistyössä