Jaana, 54, sai Alkosta potkut pitkien kynsien takia: ”Tämän ikäiselle yksikätiselle naiselle ei töit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko. Kyllähän monessa ammatissa esim. näkyvät tatuoinnit ovat kielletty, samoin kun lävistykset. Eikös monessa sairaalassa hoitajilla ole jopa sormukset kielletty. Useimmat järkevät ihmiset sopeutuvat niihin työpaikan sääntöihin, mutta aina löytyy niitä, joiden pitää päästä tekemään itsestään elämää suurempia tärkeilijöitä.
Itse olen koulutukseltani lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Jo lähihoitajakoulutuksessa sanottiin, että kynnet pitää olla lyhyet eikä sormuksia saa pitää. Sormuksien ja kynsien alla on uskomattoman paljon bakteereita. Kynsissä ei myöskään saa olla minkäänlaista lakkaa.

Kyllä mäkin haluaisin lakata useammin kynsiä ja kasvattaa niitä pidemmäksi, mutta ei auta. Itse olen työni valinnut. Mistään geelikynsistä tms. on edes turha haaveilla. Pidemmillä vapailla ja lomilla sitten heti lakkaan kynnet niin saa edes joskus nätimmät kynnet.

Oikeus on todennut Alkon irtisanomisen laittomaksi joten voitte lopettaa mussuttamisen. Yksiselitteisesti vääristä syistä potkut.

Itse olen koulutukseltani lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Jo lähihoitajakoulutuksessa sanottiin, että kynnet pitää olla lyhyet eikä sormuksia saa pitää. Sormuksien ja kynsien alla on uskomattoman paljon bakteereita. Kynsissä ei myöskään saa olla minkäänlaista lakkaa.

Kyllä mäkin haluaisin lakata useammin kynsiä ja kasvattaa niitä pidemmäksi, mutta ei auta. Itse olen työni valinnut. Mistään geelikynsistä tms. on edes turha haaveilla. Pidemmillä vapailla ja lomilla sitten heti lakkaan kynnet niin saa edes joskus nätimmät kynnet.
No niinpä. Enkä jaksa uskoa, että sinun tai kenenkään muunkaan hoitajan "naiseus" tai sen esiintuominen, on tuosta dramaattisesti kärsinyt.

Kaverini on kampaaja ja hällä on pitkät kynnet. On kaikenlaista kiveä ym. Ei haittaa yhtään, koskaa ei ole raapinut eikä päänahkaa hieroessa tunnu kuin sormenpäät.
Ei tosin noin pitkiä oo kuin tuolla, vaan sellaiset perinteiset rakennekynnet pituus.

Päässä pitää olla vikaa, jos tuollaisia kynsiä tarvitsee enemmän kuin työpaikkaa. Tämä nainen taitaa olla niitä, jotka jäävät asemalle silloin kun meitä on joka junaan.

Alkossa ei nyt ymmärretty, että Jaana tarjosi hienon mahdollisuuden vähentää alkoholin kulutusta. Noita-akan näköiset myyjät, joiden työ sujuu hitaasti, pienentäisivät myyntilukuja. Sosiaali- ja terveysministeriössä oltaisiin todella iloisia.

Ehdotan, että Jaana pestataan 2 vuoden aktiivisen ulkonäön kehittämisen jälkeen Mikkelin Alkon uudeksi tuoteneuvojaksi, edelliselle kenkää koska näyttää liian helposti lähestyttävältä.

article-2132340-006F2C0300000258-127_306x423.jpg

Älä ota viinaa!

Sanotko noin myös siitä turbaanipäisestä busskikuskista, joka sai pitää työpaikkansa. Kynsistä ei ole yhtään sen enempää haittaa työnteolle kuin turbaanistakaan.
Millä tavalla turbaani häiritsee työntekoa? Ei se ainakaan silmille valu?! Muuta en kommentoi tuollaisen asusteen käyttäjästä... :rolleyes: