Jaana, 54, sai Alkosta potkut pitkien kynsien takia: ”Tämän ikäiselle yksikätiselle naiselle ei töit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko. Kyllähän monessa ammatissa esim. näkyvät tatuoinnit ovat kielletty, samoin kun lävistykset. Eikös monessa sairaalassa hoitajilla ole jopa sormukset kielletty. Useimmat järkevät ihmiset sopeutuvat niihin työpaikan sääntöihin, mutta aina löytyy niitä, joiden pitää päästä tekemään itsestään elämää suurempia tärkeilijöitä.
Itse olen koulutukseltani lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Jo lähihoitajakoulutuksessa sanottiin, että kynnet pitää olla lyhyet eikä sormuksia saa pitää. Sormuksien ja kynsien alla on uskomattoman paljon bakteereita. Kynsissä ei myöskään saa olla minkäänlaista lakkaa.

Kyllä mäkin haluaisin lakata useammin kynsiä ja kasvattaa niitä pidemmäksi, mutta ei auta. Itse olen työni valinnut. Mistään geelikynsistä tms. on edes turha haaveilla. Pidemmillä vapailla ja lomilla sitten heti lakkaan kynnet niin saa edes joskus nätimmät kynnet.

Oikeus on todennut Alkon irtisanomisen laittomaksi joten voitte lopettaa mussuttamisen. Yksiselitteisesti vääristä syistä potkut.

Itse olen koulutukseltani lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Jo lähihoitajakoulutuksessa sanottiin, että kynnet pitää olla lyhyet eikä sormuksia saa pitää. Sormuksien ja kynsien alla on uskomattoman paljon bakteereita. Kynsissä ei myöskään saa olla minkäänlaista lakkaa.

Kyllä mäkin haluaisin lakata useammin kynsiä ja kasvattaa niitä pidemmäksi, mutta ei auta. Itse olen työni valinnut. Mistään geelikynsistä tms. on edes turha haaveilla. Pidemmillä vapailla ja lomilla sitten heti lakkaan kynnet niin saa edes joskus nätimmät kynnet.
No niinpä. Enkä jaksa uskoa, että sinun tai kenenkään muunkaan hoitajan "naiseus" tai sen esiintuominen, on tuosta dramaattisesti kärsinyt.