Pitääkö voida luottaa siihen, että puoliso pitää aina oman perheen puolia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tämän päiväisen riidan jälkeen en voi luottaa, että mieheni pitäisi herheemme puolia tilanteessa, kuin tilanteessa. Kerroin miehelle tilanteesta, jossa vieraan lapsen äiti oli väkisin vetänyt yleisessä käytössä avoimessa päiväkodissa olleen lelun lapseni kädestä, kun lapseni oli mennyt ottamaan tämän vieraan lapsen kädestä lelun. Tämä kaikki tapahtui muutamassa sekunnissa. Vastaavaahan sattuu päiväkodeissa päivittäin useilla lapsilla ja yleensä tilanne hoidetaan puhumalla lapsille, ettei toisen kädestä saa ottaa lelua. Nyt kumminkin tämä toinen äiti toimi mielestäni väärin repiessään lelun lapseni kädestä väkisin. Itse juoksin samassa väliin ja komensin omaa lastani, ettei saa ottaa lelua toiselta. Toimin siis oikein. En edes rähjännyt toiselle äidille tästä väkisin kädestä otosta, vaikka mieli olisi tehnyt. Pidin silti asiallisen linjan ja toimin oikein. Nyt kun kerroin tapauksesta miehelleni, joka ei siis ollut tapahtumapaikalla, eikä tiedä saati tunne tätä toista naista, asettui mieheni tämän toisen naisen puolelle sanoen tämän naisen tehneen aivan oikein! Mieheni ei siis puolusta minua ja lastaan!? Olen tästä todella tyrmistynyt. Miten voin enää luottaa mieheen, että hän pitäisi oman perheen puolia? Miten saan miehen ymmärtämään, että oman perheen kuuluisi vetää yhteen hiileen?

Ilman muuta pitäisi tukea sinua. Ei se äiti sitä lelua omista. Lapset saavat keskenään selvittää kuka milläkin lelulla leikkii. Toki tappelua ei päiväkodissa sallita.

Taidat olla provo?

Tai siltä varalta että et ole: Saattaa se sinällään olla jossain määrin ei-pedagogista, jos lapselta ottaa lelun pois sanomatta miksi sen ottaa (jollei tilanne ole se, että syy on lapsellekin päivänselvä). Mutta ei siitä silti pitäisi kenenkään järkyttyä ainakaan siinä määrin, että miettii asiaa vielä päivienkin kuluttua. Aika mitätön pikkujuttu.

Niin ja odotapa vaan, kun lapsesi siellä tarhassa joutuu oikeiden loukkausten kohteeksi. Isossa lapsilaumassa vallitsee viidakon laki silloin kun hoitaja ei ole näkemässä tai kuulemassa. Ja hoitajakin saattaa joskus erehtyä ja vaikkapa raahata väärän lapsen jäähylle jonkun törttöilyn jälkimainingeissa.

Ai oletko sä sen kersan äiti joka aina vie toisten lasten lelut? Ei satunnaista vaan jatkuvasti?

Joo, mä oon se äiti joka ei jaksa enää olla puuttumatta kun sama lapsi terrorisoi kaikkia muita lapsia.

Ehdotus, mitä jos sä puuttuisit lapsesi käytökseen niin ei muiden tartte. Kaikki lapset satunnaisesti vie toisilta tavaroita... mutta sun tehtävä on siihen puuttua HETI jos näet.

Se toinen äitihän piti vain oman perheensä puolta (y). Mitähän itse olisit tehnyt, jos itse olisit ollut toisen lapsen äidin asemassa. Veikkaan, että kaikki muut olisivat saaneet kuulla, mikä moukka ja täysin kasvattamattoman kakaran äiti se toinen on :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Itse olisin tehnyt, kuten kuuluukin tehdä. Olisin ensin katsonut tilanteen kehitystä sivusta, että kieltääkö toisen lapsen äiti lastaan ottamasta toiselta lapselta lelua kädestä. Jos äiti ei kieltäisi/huomaisi tapahtumaa menisin itse sanomaan toiselle lapselle, että lelua ei saa ottaa toiselta, jolloin lapsen äitikin viimein todennäköisesti huomaisi tilanteen ja tulisi kiletämään lastaan. Missään tapauksessa en repisi vieraalta lapselta lelua kädestä itse. Näin suurin osa vanhemmista onneksi toimiikin. Poikkeus toki vahvistaa säännön. T.Ap

...Kokeilisitkos itse hieman avartaa näkökantaasi?

Mulla on villi arvaus. Lapsesi ei ollut asialla ensimmäistä kertaa? Et välttämättä ole huomannut/tiennyt asiaa muilla kerroilla? Et voi tietää, koska et kyennyt keskustelemaan tuon toisen äidin kanssa. (ja reagointivaihtoehto sulla oli huutaa???)
Väkisin repiminen kuullostaa pahalta, mutta se kuullostaa myös siltä, ettei teidän ipanalla ole hajuakaan ettei toisen kädestä saa ottaa.
Joten, olen taipuvainen olemaan miehesi puolella asiassa, oman lapsen oikeudenmukaisesta kohtelusta pitää pitää kiinni, ja niinhän todennäköisesti tämä toinen äiti teki. Hän oli siinä läsnä, SINÄ ET! Jolloin hänellä oli oikeus arvioida mikä oli oikeudenmukaista!
Avoimetpäiväkodit eivät ole mitään lastenhoitopaikkoja, joissa jätetään lapsi itsekseen leikkimään ja askarrellaan itse toisessa huoneessa.

Ja teidän parisuhde?? Alat liikkumaan aika heikoilla jäillä jos nyt tällaisesta tuomitset miehesi. "Enää ikinä en voi luottaa mieheeni!!" - Aika kovia sanoja! Noinko vähästä, koko luottamus nyt on mennyt?? Siitä kun miehesi sinun mielestä arvioi tilanteen väärin.

Sen mitä tässä pihapiirissä nyt itse olen lapsiperheiden isiä seurannut ja kuullut, nii on niillä varsinaiset lehmän hermot. Vaikka mitä tapahtuis, nii sitä vaa vähän katellaa ja ehkä vähän ihmetellään ja jutellaan seuraavaa aihetta, ja Kas! Taas säilyi naapurirauha. Ja vaimot saa kotona kuulla kunniansa että Anna olla!

(joku voisi ilkeästi sanoa että aikamoista alistamista sinulta miestä kohtaan kun ei saisi ajatella omilla aivoillaan ja sanoa omaa mielipidettään!
Toki olen muuten samaa mieltä, että perhettä pitää puollustaa, mutta nythän olitte kahdestaan eikä miehesi saanut sanoa mielipidettään ilman sinun veristä loukkaantumista <- sun on aika mennä takas töihin, piirit käy sulla nyt vähän liian pieniks)

Itse olisin tehnyt, kuten kuuluukin tehdä. Olisin ensin katsonut tilanteen kehitystä sivusta, että kieltääkö toisen lapsen äiti lastaan ottamasta toiselta lapselta lelua kädestä. Jos äiti ei kieltäisi/huomaisi tapahtumaa menisin itse sanomaan toiselle lapselle, että lelua ei saa ottaa toiselta, jolloin lapsen äitikin viimein todennäköisesti huomaisi tilanteen ja tulisi kiletämään lastaan. Missään tapauksessa en repisi vieraalta lapselta lelua kädestä itse. Näin suurin osa vanhemmista onneksi toimiikin. Poikkeus toki vahvistaa säännön. T.Ap

Pötyä. Molemmat äidit puolustaisivat omaa lastaan. Myös koulukiusaajien vanhemmat puolustavat lastaan ja uskovat vian olevan kiusatussa.

Yhteistyössä