Tervetuloa kaikki uudet (niin kuin tässä nyt olisi kovin vanha itsekään täällä
)! Teitä on niin monta, että mahdotonta nimillä luetella kaikkia.
@Elssi Ei ole kyllä vielä ehtinyt tulla sukupuolen suhteen fiiliksiä suuntan tai toiseen. Ajattelen kliinisesti, että sehän on vielä sellainen solumöykky. Ehkä myöhemmin tulee jotain oloja. Mies toivoo tyttöä.
@Syssynen Aion osallistua sikiöseulontoihin ja juteltiin jo vähän miehen kanssa miten toimitaan, jos jotain yllättävää tulisi vastaan. Toivon todella sydämeni pohjasta ettei tarvitse käytännössä ikinä olla moisessa tilanteessa. Voin vain kuvitella kuinka helvettiä se olisi.
@Norway Nykyäänhän isyydentunnustuksenkin voi tehdä jo raskausaikana neuvolassa, jos ei ole naimisissa. Tämä on ilmeisesti jossain 30 viikon seutuvissa ja olettaisin vaativan isän läsnäoloa.
Tuli luettua ruokavaliosuositukset läpi eilen ja yritän toki niitä parhaani mukaan noudattaa. Enpä tajunnut esim tuorejuustojen olevan kiellettyjä.
Ja pitäisi muutenkin fiksuunnuttaa ruokavaliota, koska ylipainoa on paljon ja todella iso riski raskausdiabetekseen. Muutama kk sitten otettiin työterveydessä rutiinilabrakontrollit ja siellä paastosokeri 5,8. Normirajoissa vielä muuten, mutta raskausajan sokerirasituksessahan tuo raja on 5,3! Mutta en kyllä tiedä kuinka tiukalle dieetille saan itseäni ennen kuin on pakko. Nimim. etukäteismorkkis kun huomenna työpaikkaruokalassa jälkkärinä kiisseliä.
Mulla on myös tietynlainen "paha mieli" siitä että raskauduin niin helposti, kun tuttavapiirissä on useita lapsettomuudesta kärsiviä ja jopa täysin ilman lapsia jääneitä. Vaikka enhän voi siihen vaikuttaa sen enempää kuin hekään joilla on ongelmia.
Onko kenelläkään muulla muuten vähän sellainen friikki olo, kun oman kropan sisällä kasvaa joku ylimääräinen solumuodostelma josta tulee uusi ihminen?!
Jotain kyllä tosiaan on meneillään. Eilen vollotin autolla ajaessa kun radiosta tuli Ida Paulin & Kalle Lindrothin Parvekkeella-kappale, jossa siis kaiken lisäksi lauletaan seksistä.
Mutta kun se naisääni oli niin kaunis ja melodia kulki nätisti/kivasti. Siinä tyrskiessäni olin samalla et ei saakeli mikä mua vaivaa ja tätäkö tää tulee olemaan.
Tänään oli eka työpäivä tietoisesti raskaana. Mitenhän saan pidettyä mölyt mahassa ja pokan päällä jos joku työkaveri sattuis lähiaikoina jotain vihjailemaan. Tai muuten vaan etten sano ääneen et onpa ällö olo tms. Oon ihan varma et tää homma loistaa musta kilsan päähän!
Tänään myös on enemmän jomotellut oikealta puolelta. En tiedä voisiko siellä olla keltarauhanen ja voiko se aiheuttaa tuollaista (vois taas laulattaa googlea!). Olisi kivempi vaihtoehto kuin kohdunulkoinen.