Tipaton vai ei... ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Taas on elämäntaparemonttien aika... monelle se on ainakin tipaton. Itsellenikin siitä voisi olla hyötyä, sillä viini kyllä maistuu joka viikonloppu. Mutta en näe kuitenkaan riittävästi hyötyjä ja saa tarpeeksi motivaatiota asiaan.
Minulla kun punaviini auttaa ruuansulatukseen ja rentouttaa ylivirittynyttä mieltäni..olen kehittynyt rauhallisemmaksi, mutta enpä vaan osaa olla tekemättä mitään paitsi jos olen ottanut pari lasia viiniä. Aina näen jotain tekemättömiä töitä ja en voi olla niitä tekemättä. No tuosta piirteestä on ollutkin seurauksena ylirasitustilaa jne..
Todella harvoin juon itseäni humalaan ja krapulaa ei ole ellei ole ollut jotkut isommat juomingit eli tosi harvoin. Maksa-arvot mulla on priimat: afos ja alat ihan alarajoilla viitteissä. Viikkomäärät ovat noin 8-12 annosta.
Mitäs mieltä täällä ollaan? Millä motivoisin vai onko turha ottaa paineita? Vai oisko syytä ottaa pakkorako viikonloppuviineihin..
Mies aikoo pitää tipattoman, mutta mä en innostunut...
Lisähaasteen tuo se, että aion tehdä ruokaremontin vähentämällä hiilareita ja jätskiä, joita syön ihan liikaa... meneekö mahdottomaksi ja liiallisuuksiin ottaa monta projektia kerralla?

Mä olen juonut lähes vuoden rutosti enemmän. Ehkä 20-40 annosta viikossa. Nyt vähennän puoleen. Tai ainakin yritän!

Maksa-arvot mullkin ovat kohdillaan enkä juo humalahakuisesti vaan ne muutamat jokaikinen ilta tulee otettua juuri rentoutumiseen.

Jos mä olisin sä, pitäytyisin yhdessä viinipullossa per viikko. Ja senkin nauiskelisin silleen etei ideana ole hörppiä koko pottua tänään vaan säästää huomisellekin. Voihan siibä sit käydä niinkin ettei lasillisen jälkeen edes tee mieli enempää.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Meillä oli lompiton lokakuu. No olihan siitä hyötyäkin. Paino putosi vähän lisää (y) Ja sit pysyi ajokuntoisena. Mulla on nyt tavoitteena taas pitää tipatonta. UV meni kosteissa merkeissä ja olin ihan kaameassa darrassa koko seuraavan päivän ja vielä sitä seuraavana päivänäkin olo tuntui aika heikolta.

Meillä oli lompiton lokakuu. No olihan siitä hyötyäkin. Paino putosi vähän lisää (y) Ja sit pysyi ajokuntoisena. Mulla on nyt tavoitteena taas pitää tipatonta. UV meni kosteissa merkeissä ja olin ihan kaameassa darrassa koko seuraavan päivän ja vielä sitä seuraavana päivänäkin olo tuntui aika heikolta.
Mikä on lomppi ja miten sitä ilman ollaan? :D

• Tykkää
Reactions: Elena777
"Tipatonta tammikuuta viettää vain alkoholistit, mä en sellaista tarvitse"

Juuri sen takia se onkin sinulle niin helppoa sitä viettää. Vai etkö pystykään? Maistuuko kuppi kuitenkin turhan ahkerasti?

"Ei yhdestä kuukaudesta ole hyötyä"

On siitä. Maksaa se puhdistaa ja vähentää vuosikulutusta. Eikä siitä ainakaan haittaa ole.

"Mulla on sovittuna monet juhlat tammikuulle, niin en voi..."

Jos et juhlissa voi olla juomatta alkoholia, niin tipaton tulee sinulle enemmän kuin tarpeeseen. Nyt on kuukausi harjoitteluaikaa, eikä tarvitse perustellakaan muulla kuin tipattomalla.

"Mä juon muutenkin vain kohtuudella, niin en tarvitse tipatonta"

Ei tipaton tammikuu ole tarkoitettu mitenkään vain ongelmakäyttäjille. Se on yhtä lailla kohtuudella alkoholia käyttäville tarkoitettu.

Yhteistyössä