Onko mielestänne huolestuttavaa, kun pääministeri haluaa vaientaa toimittajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AivanSama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
dKerrankin
Itse asiassa on. Vapaa lehdistö on koko länsimaisen demokratian perusta. Tietääkseni sitä ei ole Suomen itsenäisyyden aikana koskaan kukaan uhannut. Jos Sipilä on niin oikeasti tehnyt, tai edes yrittänyt, pitää hänet välittömästi eduskunnan erottaa. Vaihtoehdon näet Turkissa, Venäjällä ja Pohjois-Koreassa.
Usko pois, sitä tapahtuu koko ajan. Vapaa lehdistö on suhteellinen käsite. Yhdestäkään valtiosta et löydä täysin vapaata lehdistöä. Toisissa maissa ohjaaminen vain tapahtuu suoremmin ja tiukemmalla seulalla, toisissa hienovaraisemmin ja epäsuoremmin.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Lispetti
Tämäkin on muuten aivan totta. Haluammeko todellakin pitää pääministerinä henkilöä, joka haluaa rajoittaa mediaa ja kiristää mediaa puhumasta häntä koskevista väärinkäytösepäilyistä?
Ehkä se ei olekkaan ihan tuulesta temmattua kun suomea on verrattu pohjoiskoreaan?
Sipilä alkaa kieltämättä osoittaa samanlaisia suuruundenhulluuden merkkejä kuin p-korean kollegat.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Sipilä alkaa kieltämättä osoittaa samanlaisia suuruundenhulluuden merkkejä kuin p-korean kollegat.

Ongelmahan on se, että johtajan palleilla istuu suhteellisen paljon narsisteja, sosiopaatteja ja psykopaatteja... jotka tuppaavat olla suuruudenhulluja ja jotka eivät kaihda keinoja ylläpitääkseen saavutettua asemaansa. Sinänsä minua ei yllätä Sipilän toiminta, mutta olen hämmentynyt siitä, että joku on ollut valmis heittämään hänet bussin alle. Ilmeisesti Sipilä on astunut väärän jannun varpaille.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja .....
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611302200034013_uu.shtml

Siis mitä ihmettä? Onko Li Andersson sittenkin sitä mieltä, että kaikilla on vapaus kritisoida mitä tahansa, vai on vapaus kritisoida asioita, joita hänen mielestään on sopivaa kritisoida?

Dan Koivulaakso on nyt huolissaan median riippumattomuudesta ja vapaudesta?

Ja Rosa Meriläinen on nyt sitä mieltä, että YLE kirjoittaa vaan mukavia juttuja? Varmaan Rosan mielestä on kuitenkin asioita, joista saa kirjoittaa vain mukavia juttuja?

Tsiisus mitä kaksinaismoralistista paskaa. Tässä se nähdään. Nämä henkilöt, jotka kovaan ääneen yrittää riistää sananvapautta tietyissä keskustelunaiheissa ovatkin nyt pohjimmiltaan järkyttyneitä, että sitä tehdään myös toisissa asioissa.
Ihme tekopyhiä lehmiä.

Ovat ilmeisesti täydellisen sokeita omalle kaksinaismoralismilleen tai sitten vain niin röyhkeitä, että eivät välitä.

Mutta rasti seinään: olen kerrankin sipilän kanssa täysin samaa mieltä, nimittäin siitä, että yleen ei ole luottamista :D

dKerrankin

Usko pois, sitä tapahtuu koko ajan. Vapaa lehdistö on suhteellinen käsite. Yhdestäkään valtiosta et löydä täysin vapaata lehdistöä. Toisissa maissa ohjaaminen vain tapahtuu suoremmin ja tiukemmalla seulalla, toisissa hienovaraisemmin ja epäsuoremmin.

En usko. En usko myöskään että Elvis elää, vaikka joku väittää hänet nähneensä. Salaliittoteoriat ei ole "mun juttu", enkä niihin sellaisenaan usko. Se on vähän kuin että naisia väitetään sorrettavan työelämässä. Vielä ei ole onnistuttu keksimään luotettavaa mittaria sen mittaamiseksi, mutta se ei kuulemma poista sitä tosiasiaa, että niin se nyt vain on. Paskaa sanon minä.

En usko. En usko myöskään että Elvis elää, vaikka joku väittää hänet nähneensä. Salaliittoteoriat ei ole "mun juttu", enkä niihin sellaisenaan usko. Se on vähän kuin että naisia väitetään sorrettavan työelämässä. Vielä ei ole onnistuttu keksimään luotettavaa mittaria sen mittaamiseksi, mutta se ei kuulemma poista sitä tosiasiaa, että niin se nyt vain on. Paskaa sanon minä.
Älä nyt ole noin naivi. Oikeastiko uskot, että Suomen lehdistöstöä ei ohjata lainkaan eikä kenenkään toimesta? Ei esiinny kavereiden suosimista, rahalla ohjailua, valtaapitävien ohjeistuksia jne.?
Tervetuloa oikeaan elämään siltä disney-maailmasta :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Älä nyt ole noin naivi. Oikeastiko uskot, että Suomen lehdistöstöä ei ohjata lainkaan eikä kenenkään toimesta? Ei esiinny kavereiden suosimista, rahalla ohjailua, valtaapitävien ohjeistuksia jne.?
Tervetuloa oikeaan elämään siltä disney-maailmasta :D

Oikeasti. Jos sulla nyt olisi yksikin lähde noille foliohattuiluille, niin linkitä ihmeessä. Vai myönnätkö että tämä on niitä ufojuttuja, joista todisteita ei ole, muttta niin nyt vain silti on?

• Vau!
Oikeasti. Jos sulla nyt olisi yksikin lähde noille foliohattuiluille, niin linkitä ihmeessä. Vai myönnätkö että tämä on niitä ufojuttuja, joista todisteita ei ole, muttta niin nyt vain silti on?
o_O No lähteitä on kasapäin, senkun luet jonkun mediatutkimuksen kirjan tai yhden lukuisista tutkimuksista. Ihan yleistä tietoahan tuo on, ja opetetaan varmaan jo lapsille mediakasvatuksen tunneilla.

• Tykkää
Enkä nyt oikeasti tiedä, esitätkö vain tyhmää ärsyttääksesi, vai oletko tosissasi. Mieti nyt ihan itsekin. Jos joku lehti saa esim. miljoonien mainostulot autoteollisuudelta, niin kumman tyyppisiä juttuja ja tutkimuksia uskot heidän lehdessään suosivan: autoilua positiivisesti vai negatiivisesti käsitteleviä?
Tai jos lehden päätoimittaja käy aina tiistaisin pelaamassa kierroksen golfia pääministerin kanssa, niin uskotko todella, että keskustelevat vain säästä ja edellisen illan salkkareista?

• Tykkää
Enkä nyt oikeasti tiedä, esitätkö vain tyhmää ärsyttääksesi, vai oletko tosissasi. Mieti nyt ihan itsekin. Jos joku lehti saa esim. miljoonien mainostulot autoteollisuudelta, niin kumman tyyppisiä juttuja ja tutkimuksia uskot heidän lehdessään suosivan: autoilua positiivisesti vai negatiivisesti käsitteleviä?
Tai jos lehden päätoimittaja käy aina tiistaisin pelaamassa kierroksen golfia pääministerin kanssa, niin uskotko todella, että keskustelevat vain säästä ja edellisen illan salkkareista?

Minä luulen että sinun ei tarvitse edes esittää. Mikään lehti ei saa miljoonien mainostuloja autoteollisuudelta. Uuden automallin kampanja maksaa kymmeniä tuhansia euroja, ei miljoonia. Artikkeli voi olla puhtaasti journalistinen tai vaihtoehtoisesti advertoriaali. Kun se on jälkimmäinen, lukijalle kerrotaan se. Kerrotaan että tämä artikkeli on kaupallinen. Toki artikkeli on jo niin selvästi kaupallinen, että tervejärkinen lukija sen tajuaa jo muutenkin.

Suuri osa tuntemistani päätoimittajista ei golffaa. Eikä pelaa tennistä. Mutta vaikka pelaisi, niin sillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Pääministerillä ei ole aikaa hakata golfia päätoimittajien kanssa. Eikä sillä ole väliä mistä siellä mahdollisesti juteltaisiin. Ei ole olemassa mitään herraklubia. Jos olisi, olisin siellä itse. Mutta kun ei ole.

Ota rohkeasti se foliohattu vain päästä pois. Maailma on valitettavasti paljon tylsempi paikka kuin mielikuvituksessasi.

Minusta on tämä on paitsi huolestuttavaa, myös täysin tuomittavaa!

Johan se Jäätteenmäkikin joutui vähemmästäkin eroamaan! Tuntuu, että se oli sitä paitsi järjestetty juttu.

Luottamukseni nykyisee pääministeriin on kyllä mennyt, jos sitä on koskaan ollutkaan.

Provoatko sä ihan tahallas?:X3:

Minä luulen että sinun ei tarvitse edes esittää. Mikään lehti ei saa miljoonien mainostuloja autoteollisuudelta. Uuden automallin kampanja maksaa kymmeniä tuhansia euroja, ei miljoonia. Artikkeli voi olla puhtaasti journalistinen tai vaihtoehtoisesti advertoriaali. Kun se on jälkimmäinen, lukijalle kerrotaan se. Kerrotaan että tämä artikkeli on kaupallinen. Toki artikkeli on jo niin selvästi kaupallinen, että tervejärkinen lukija sen tajuaa jo muutenkin.

Suuri osa tuntemistani päätoimittajista ei golffaa. Eikä pelaa tennistä. Mutta vaikka pelaisi, niin sillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Pääministerillä ei ole aikaa hakata golfia päätoimittajien kanssa. Eikä sillä ole väliä mistä siellä mahdollisesti juteltaisiin. Ei ole olemassa mitään herraklubia. Jos olisi, olisin siellä itse. Mutta kun ei ole.

Ota rohkeasti se foliohattu vain päästä pois. Maailma on valitettavasti paljon tylsempi paikka kuin mielikuvituksessasi.
Suosittelen edelleen, että lukaiset vaikka jonkun mediatutkimuksen perusteoksen, niin tiedät edes vähän, mistä puhut (y)

• Tykkää
Suosittelen edelleen, että lukaiset vaikka jonkun mediatutkimuksen perusteoksen, niin tiedät edes vähän, mistä puhut (y)

Linkitähän tähän joku niin lukasen hetimiten. Jos sun kouluaikoina opiskeltiin salaliittoteorioita, niin valitettavasti mä en ollut varmaan vielä syntynyt niihin aikoihin. Meillä tukeuduttiin faktaan, tutkittuihin teorioihin, tilastoihin ja sen semmoiseen hirveän paljon tylsempiin ja kuivempiin juttuihin. Ei ollut mitään noin lennokasta meillä.

Niijja saahan sitä kenkää jos ei puhu niiku käsketään.

Niin, tärkeintä on saada kasvatettua lompsaa, sekä omaa, että sukulaisten. Sitten kun alkaa valta kiinnostaa vielä enemmän niin lähdetään Käteisen seuraks rysseliin.:coffee:

Niin surullistahan tässä on se, että osa porukasta saadaan jankkaamaan siitä onko Terrafamen ja Katera Steelin välinen sopimus, tai hyväksytty tarjous, ollut nyt sitten markkinaehtoinen vai ei. Paljon tärkeämpi asia - johtavan poliitikon puuttuminen lehdistönvapauteen, taas ei saa tarvittavaa huomiota tuon takaa.

Tosiasia on se, että vaikka Sipilä olisikin muhkuroinut sukulaisilleen pari miljoonaa rahaa, niin Suomen tasavallan kannalta se on huomattavasti mitättömämpi asia, kuin lehdistönvapauden rajoittaminen.

Linkitähän tähän joku niin lukasen hetimiten. Jos sun kouluaikoina opiskeltiin salaliittoteorioita, niin valitettavasti mä en ollut varmaan vielä syntynyt niihin aikoihin. Meillä tukeuduttiin faktaan, tutkittuihin teorioihin, tilastoihin ja sen semmoiseen hirveän paljon tylsempiin ja kuivempiin juttuihin. Ei ollut mitään noin lennokasta meillä.

Ei ole kyse nyt koulutuksen ajankohdasta vaan siitä haluaako lukea jotakin muuta kuin propagandaa...
Kannataa olla hiukan enemmän mediakriittinen, eikä niellä ihan kaikkea mitä syötetään - aivan kuten teet tässäkin.:)

Tsemppiä!(y)

En ala aikuisia ihmisiä syöttämään, enkä pukemaan, niin en kyllä pyyhi aikuselta persettäkään:
Eti itse vastaukset - löydät ne kyllä ihan pienellä vaivalla.:)

• Tykkää
Reactions: .....
Jaaaaaaa *katselee lampun hiljalleen syttyvän päänsä päällä*:D

Missähän tynnyrissä olet koulusi käynyt...
Vaikea kuvitella, että yhdessäkään koulussa olisi niin takapajuista porukkaa, että opettaisi lapsille valheellisesti, että ihmiset kykenevät a) löytämään ihmisiin liittyvissä ilmiöissä absoluuttiseen totuuden tai d) että media toimii jossain tyhjiössä, vailla ulkopuolisia vaikutuksia.

Mutta joo, sinun kannattanee aloittaa ihan alkeista. Katso vaikka tuolta http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/08/17/mediaa-kannattaa-oppia-lukemaan
osa kaksi uutisten objektiivisuudesta, niin ei tarvitse heti edes lukaista mitään :p

Nyt foliohattuset oikeesti !!
Alapa vastustamaan rypsiöljyllä sotkettua ruokaa, niin heti loppuu ainakin sananvapaus:LOL:
Jos et halua vitaminoituja ruokia, kun elimistö ei niitä siedä, saat tehdä kaiken itse - ok -ei mitään ongelmaa, mutta jos et halua ruukkuihisi merileväämultaa ostaa kaupasta, senkin saat tehdä itse:censored:
Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon ja syynä on lobbarit, jotka ovat ujuttautuneet systeemiin lainsäädännön kautta. Ei siinä mitään foliohattua tarvi missään vaiheessa: Syngenta ja Novartis sanelevat käypähoito- ohjelmat ja digitalisaatio ohjaa rahavirrat. Mitä vielä? Nehän ovat alunperin samaa firmaa - vai kuka väittää toista?

Yhteistyössä