The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Huomenta.:love:

Talvisota alkoi tänään 30.11.1939
Siihen osallistui isän isäni, ja isänikin syntyi sota-aikana.
Oli mummillakin rankkaa lottana ja pitää huolta 6 lapsisesta perheestä.

Siitä muistona isänikin useasti laulama:
 
Huomenta.:love:

Talvisota alkoi tänään 30.11.1939
Siihen osallistui isän isäni, ja isänikin syntyi sota-aikana.
Oli mummillakin rankkaa lottana ja pitää huolta 6 lapsisesta perheestä.

Siitä muistona isänikin useasti laulama:
mun äidin isä kahlas kans kaikki sodat alusta loppuun kun oli 13 syntynyt eli oli jo varusmieskoulutuksen saanut kun Talvisota alko, Sallassa tappeli ekan sodan

isän isä oli nuorempi ja meni ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi viikon kuluttua sodan alusta, sai parin kuukauden mittaisen pikakoulutuksen ja tappeli helmikuun alusta lähtien Kuhmossa mm. Dolinin hiihtoprikaatia vastaan
 
mun äidin isä kahlas kans kaikki sodat alusta loppuun kun oli 13 syntynyt eli oli jo varusmieskoulutuksen saanut kun Talvisota alko, Sallassa tappeli ekan sodan

isän isä oli nuorempi ja meni ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi viikon kuluttua sodan alusta, sai parin kuukauden mittaisen pikakoulutuksen ja tappeli helmikuun alusta lähtien Kuhmossa mm. Dolinin hiihtoprikaatia vastaan
Herra varjele...ja vielä parin kk koulutus *pyörittelee päätä*
Aika erilainen tää maailma nykyään...
välillä on kuitenkin ihan hyvä pysähtyä miettimään millaista ennen oli.
 
pappa osasi hiihtaa jo ampua jo ennestään mutta äkseeraaminen oli hakusassa

tottapa siellä korvessa riitti pikkusen vähempiki pokkurointi
Mä en hirveästi muista mitä isänisä teki sodassa (pitäiskin muuten verestää muistia), hengissä selvis itse sodasta, mutta kuoli sodan jälkeen syöpään.
Mummi eli pitkän elämän.
 
Mä en hirveästi muista mitä isänisä teki sodassa (pitäiskin muuten verestää muistia), hengissä selvis itse sodasta, mutta kuoli sodan jälkeen syöpään.
Mummi eli pitkän elämän.
sama, pappa sai siipeensä jatkosodassa mutta potkas tyhjää 45v iässä kurkkusyöpään

oon jälestä tutkinut sotataivalta dokumenttien pohjalta, sekä talvi- että jatkosodan yksiköistä on kirjoitettu kirja
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
  • Tykkää
Reactions: D. Trump
vierailija
pappa osasi hiihtaa jo ampua jo ennestään mutta äkseeraaminen oli hakusassa

tottapa siellä korvessa riitti pikkusen vähempiki pokkurointi
Huomenta.
ei siellä oikeestaan muusta ollut kysymys, kun siitä, kumpi ehtii ensin. Olen kuunnellut kahden kaverin "taisteluita" viereisestä huoneesta, kun en muuallekaan voinut mennä. Lapsesta saakka olivat olleet yhdessä, kai 17 v kumpikin. Hengissä selvisivät, mutta ei ne selvinpäin olis mitään kertonu - eikä esimerkiksi lapsilleen koskaan mitään. En osannut edes pelätä niitä juttuja, kun tottahan ne oli - siis juuri tuo. Varmaan monta kaveria piti jättää sinne, ajattelin samalla - ettei oo ihan niin kuin elokuvissa näytetään. Minkäs oikeesti tekisi, jos koko ajan tulee vastaan joku nopempi? Söiköhän ne hevosenlihaa siellä - sitäkin varmaan oli ainakin tarolla paljon? Olis pitänyt kysyä...:notworthy:
 
Huomenta.
ei siellä oikeestaan muusta ollut kysymys, kun siitä, kumpi ehtii ensin. Olen kuunnellut kahden kaverin "taisteluita" viereisestä huoneesta, kun en muuallekaan voinut mennä. Lapsesta saakka olivat olleet yhdessä, kai 17 v kumpikin. Hengissä selvisivät, mutta ei ne selvinpäin olis mitään kertonu - eikä esimerkiksi lapsilleen koskaan mitään. En osannut edes pelätä niitä juttuja, kun tottahan ne oli - siis juuri tuo. Varmaan monta kaveria piti jättää sinne, ajattelin samalla - ettei oo ihan niin kuin elokuvissa näytetään. Minkäs oikeesti tekisi, jos koko ajan tulee vastaan joku nopempi? Söiköhän ne hevosenlihaa siellä - sitäkin varmaan oli ainakin tarolla paljon? Olis pitänyt kysyä...:notworthy:
mullla on semmonen käsitys että kuolleet hevoset syötiin jos muuta ei ollut

ja hyväähän hevonliha on mutta kuulemma itara nylettävä
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
:coffee: Huomenta.

Homejuustot on :p.

Se on kuulkaa kaikki postin palvelut vissiin keskitetty Kyöpelinvuorelle. Täällä tulee pakettien ilmoitukset nykyään jopa yölläkin o_O. Eilen piipitti puhelin ilmoitusta 23.57 :eek:.
Liittyykö päivän teemaan? Mitä teit? Kaikki postit ei mene minnekään, mutta oikeassa postissa on harvinaisen tyhmää väkeä: jos paketti on rikki, ei kukaan tunnista sitä resua pakettia ja siihen mahtunutta kirjaa - noin elävänä esimerkkinä kerrottuna. On nähty.
 
vierailija
Kilin vittu saatana, se on näköjään pakko yrittää vaikkei kykenis. :mad:

Äijä soitti, se perkele ei saa laminaattia laitettuu lattiaan yksin, eikä malta saatana odottaa paria viikkoa, jotta veljeni kerkeis auttamaan. Nyt se vinkuu mua siihen savottaan, vaikka tietää, ettei mun kunto kestä konttaamista ja pää alaspäi kyykkimistä
Sun tarvii mennä allasjumppaan - siellä pää pysyy pinnalla(y)
 
Huomenta.
ei siellä oikeestaan muusta ollut kysymys, kun siitä, kumpi ehtii ensin. Olen kuunnellut kahden kaverin "taisteluita" viereisestä huoneesta, kun en muuallekaan voinut mennä. Lapsesta saakka olivat olleet yhdessä, kai 17 v kumpikin. Hengissä selvisivät, mutta ei ne selvinpäin olis mitään kertonu - eikä esimerkiksi lapsilleen koskaan mitään. En osannut edes pelätä niitä juttuja, kun tottahan ne oli - siis juuri tuo. Varmaan monta kaveria piti jättää sinne, ajattelin samalla - ettei oo ihan niin kuin elokuvissa näytetään. Minkäs oikeesti tekisi, jos koko ajan tulee vastaan joku nopempi? Söiköhän ne hevosenlihaa siellä - sitäkin varmaan oli ainakin tarolla paljon? Olis pitänyt kysyä...:notworthy:
Meilläkin maalla, mun ollessa nappula, juteltiin näistä sotajutuista isosti päissään. Siksi en olekaan ihan varma mitkä asiat on tosia.
Hyvä se on tietää historiansa, siksipä aionkin ottaa enemmän selvää.

Jotenkin kun pääsee tiettyyn ikään niin alkaa kiinnostaa omat juuret enemmän ja näistä asioista tahtoo kertoa kyllä lapsilleenkin.
 
vierailija
Ihan oikeesti, mene niskakiikkuun

Mitä se mulle kuuluu, mutta eläviä - eiku kuolleita esimerkkejä on - mutta sielläpä niitä enemmän näkee. Eikai kuolleet ole ennenkään voineet valittaa mistään mitään?

Toi soi radiossa, kun papparaiset muisteli taistelutantereen asioita. Siitähän tässä oli kysymys: eivät tappaneet toisiaan sentään siellä, kaverukset:barefoot::barefoot:
 
Haimasyöpä tulee ennen kuin ehdit sanoa mitään - siis jos tietynmerkkisiä diabeteslääkkeitä otat. Niitäkö ne nyt kontrolloi? Joko iho sinertää?
Ymmärrän, että sua huolettaa, mutta jätetään legureille noi diagnoosit.

Muuten minäkin voisin diagnosoida, että sulla on aivoissa paha häiriötila. Mutta sen sijaan nyt tyydynkin vain sanomaan, koska en ole lääketieteitä lukenut, että kusta siellä sun päässäs on.

Hyvää päivän jatkoa.:)
 
vierailija
Stabilointiaineeksi sitä nimittävät, vaikka on fosfaattia:
http://kaksplus.fi/threads/uunimakkara-miten-se-tehdaeaen.1470535/#post-31301704

Mitä lukutaidolla tekee nykyään? E450 on samaa ainetta, kuin Phosporalissa, millä saadaan munuaisetkin epäkuntoon:sick:

Grillisavut täytyis kieltää keuhkotautisilta kirjallisesti, mut ei se kuulu käypähoito- työryhmän tietämykseen. Miksi pitäisikään, kun loppuis (homeisen) viljan tarjoilut?
Huomenta muillekin(y)
potilaalle kertausta, kun olis aikaa L U K E A asiaa.
 
vierailija
Muuten minäkin voisin diagnosoida, että sulla on aivoissa paha häiriötila. Mutta sen sijaan nyt tyydynkin vain sanomaan, koska en ole lääketieteitä lukenut, että kusta siellä sun päässäs on.

Hyvää päivän jatkoa.:)
Kiitos, mutta häiriötila tulee poikkeuksetta ruoasta ja se pysyy poissa, kun en vahingossakaan syö sellaista, mistä tulee.

Oli muuten se haimasyöpään sairastunut suuri fani makkaraan, joten varmaan siitä yleensä tuli mieleen. Ei huoleta, kun on oma asia, mitä syö. Sinisenä löydettiin omasta sängystä, mutta sairaalasta oli kotiutettu pari päivää aikaisemmin. Omaiset eivät ole valittaneet. Majurilla varmaan on erilaiset omaiset? Eikä diabetesta?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä