K
Keittiönoita
Vieras
Niin saisit.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167089:Niin ja jos minä otan työpaikkani lainatkin nimiini, niin saisin varmaan aika kivasti niitä op:n bonuksia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin saisit.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167089:Niin ja jos minä otan työpaikkani lainatkin nimiini, niin saisin varmaan aika kivasti niitä op:n bonuksia.
Juuri tästä on kyse.Jos ostan HK:n sinisen luottokortilla tienaan noin 7 bonuspistettä, kun taas jos maksan pankkikortilla, en tienaa mitään. Itse en halua käyttää korttia, joka on sidottu johonkin tiettyyn kauppaketjuun, koska en varmaan käy siellä oikeasti kuin kerran kuussa ostoksilla.
En siis ymmärrä, miksi ihmiset ihan väkisin haluavat aina maksaa pankkikortilla, kun siitä ei saa mitään?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29167078:No mäkään en oikein ymmärrä, mikä sulle tässä asiassa on niin vaikeaaKun käytöt jotain korttia, minkä käytöstä kertyy jotain bonuksia, niin korttia käyttämällä kerrytät niitä bonuksia, joita voit sitten käyttää johonkin kivaan tai hyödylliseen. Jos taas ET käytä sitä korttia, niin bonuksia ei kerry. Mä en saa S-ryhmän bonuksia, koska mulla ei ole S-ryhmän korttia enkä asioi S-ryhmän kaupoissa. Jollain toisella on ja joku toinen siis kerryttää.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29167115:Juuri tästä on kyse.
Mitä et säpäle ymmärrä?
- Sitä, että on olemassa kortteja, jooihin liittyy jokin bonusjuttu?
- Sitä, että on olemassa luottokortteja, joihin liittyy joku bonusjuttu?
- Sitä, että saadaksesi korttiin liittyvän bonuksen sun pitää käyttää sitä korttia?
- Sitä, että on ihmisiä, jotka keräävät korteillaan bonuksia?
- Sitä, että erilaisilla korteilla kertyy erilaisia bonuksia?
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167117:Sivulla kaksi kysyn, miksi olisi kannattavampaa maksaa luottokortilla, kuin pankkikortilla ja sen jälkeen täsmensin kysymyksen koskemaan ihan tavallista pulliaista, joka ostaa sitä hk:n sinistä eikä pelkästään matkustele. Siihen minulle vastattiin, että siitä saa bonusta. Sen jälkeen kysyin, mitä se mystinen bonus on, minulle näytettiin lista, jossa 50 euron legopaketin sai 13500 euron ostoksilla, joten en vieläkään ihan vakuuttunut tästä kannattavuudesta. Sitten tämä op:n bonus, josta kerrotaan nettisivuilla ihan eri tavalla, kuin sinä nyt tässä kerrot.
Mutta en nyt näköjään millään sanakäänteillä pysty kertomaan, mitä haluan tietää ja miksi nämä saamani vastaukset eivät oikein saa minua vakuuttuneeksi.
Koska riippuen siitä luottokortistasi, voit saada kummilapsellesi joululahjaksi 50 euron arvoisen legopaketin veloituksetta. Jos maksat samat ostokosesi pankkikortilla tai käteisellä, joudut maksamaan 50 saadaksesi kummilapsellesi joululahjaksi 50 euron arvoisen legopaketin. Esimerkiksi.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167121:Edelleenkin se ihan alussa esittämäni kysymys: Miksi luottokortilla maksaminen on _kannattavampaa_ tavalliselle pulliaiselle, kuin pankkikortilla maksaminen? Mikään noista mainitsemistasi kohdista ei anna minulle vastausta.
Jos ostan HK:n sinisen luottokortilla tienaan noin 7 bonuspistettä, kun taas jos maksan pankkikortilla, en tienaa mitään. Itse en halua käyttää korttia, joka on sidottu johonkin tiettyyn kauppaketjuun, koska en varmaan käy siellä oikeasti kuin kerran kuussa ostoksilla.
En siis ymmärrä, miksi ihmiset ihan väkisin haluavat aina maksaa pankkikortilla, kun siitä ei saa mitään?
No mitä ap sitten sinun mielestäsi tienaa, jos maksaa luottokortin sijasta pankkikortilla?Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167142:Niin et tienaa mitään, koska olet sen tässä päättänyt. Mutta jos etsit kortin, jolla saat vaikka sitä maksutapaetua, niin silloin tienaat. Tässä se pointtini oikeastaan on.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167150:Nyt loppuu rautalanka. Sori.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29167167:No mitä ap sitten sinun mielestäsi tienaa, jos maksaa luottokortin sijasta pankkikortilla?
Okei, nyt alan ymmärtää. Kysymys yleisellä tasolla onkin, miksi kannattaiis kerryttää mitään bonuksia? Mitä hyötyä siitä on, että saa bonuksia? Miksi niitä kortteja, joista kertyisi jotain bonuksia, pitäisi näyttää kaupan kassalla? Jos maksaisi van pankkikortilla tai käteisellä eikä näyttäisi mitään kanta-asiakaskorttia. No se syy jonkun kortin lompakosta kaivamiseen varmaan on se, että siitä hyötyy jotain. Esim tietyissä ravintoloissa saat ruoka-annoksesi halvemmalla, jos sinulla on S-etukortti. Voit silti syödä siellä ravintolassa, vaikkei sinulla etukorttia olekaan, mutta maksat siitä annoksestasi muutaman euron enemmän kuin kaverisi, jolla se etukortti on.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167210:Tässä taitaa nyt olla sellainen ongelma, että minä etsin vastausta yleisellä tasolla, mutta te puhutte vain omista tilanteistanne. Olen siis koko ajan tarkoittanut, miksi ihan kenen tahansa kannattaisi mieluummin maksaa luottokortilla, kun te puhutte vain omista bonuksista ja työmatkoista.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29167245:Okei, nyt alan ymmärtää. Kysymys yleisellä tasolla onkin, miksi kannattaiis kerryttää mitään bonuksia? Mitä hyötyä siitä on, että saa bonuksia? Miksi niitä kortteja, joista kertyisi jotain bonuksia, pitäisi näyttää kaupan kassalla? Jos maksaisi van pankkikortilla tai käteisellä eikä näyttäisi mitään kanta-asiakaskorttia. No se syy jonkun kortin lompakosta kaivamiseen varmaan on se, että siitä hyötyy jotain. Esim tietyissä ravintoloissa saat ruoka-annoksesi halvemmalla, jos sinulla on S-etukortti. Voit silti syödä siellä ravintolassa, vaikkei sinulla etukorttia olekaan, mutta maksat siitä annoksestasi muutaman euron enemmän kuin kaverisi, jolla se etukortti on.
Yksinkertaistettuna: käyttämällä jotain tiettyä korttia, saat joitain tiettyjä etuja. Jos et korttia käytä, et saa niitä etujakaan.
No NYT tajuan! Siis tietenkään mun ei kannata ostaa päivittäistavaroitani S-marketeista vaan K-marketeista, koska S-marketeista en saa bonusta, mutta K-Marketeista saan. Ei sinunkaan kannata maksaa sellaisella kortilla, josta et mitään hyödy.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167493:Ei vaan kysymys yleisellä tasolla on se, miten voi olettaa, että bonukset ovat millä tahansa luottokortilla paremmat kuin millä tahansa pankkikortilla? Minä esimerkiksi en tietääkseni saa mitään ekstraa, vaikka maksaisinkin oman korttini credit ominaisuudella. Miksi siis kukaan sanoisi, että minunkin kannattaisi käyttää sitä?
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29167142:Niin et tienaa mitään, koska olet sen tässä päättänyt. Mutta jos etsit kortin, jolla saat vaikka sitä maksutapaetua, niin silloin tienaat. Tässä se pointtini oikeastaan on.
Luottokorttia taas on lähes pakko käyttää, jos ostaa jotain netistä. Luottokortilla maksamisessa on myös yksi hyvä puoli: jos sinua petetään tai et saa rahojasi takaisin käyttäessäsi palautusoikeutta, luottokorttiyhtiö korvaa kaiken. He takaavat valitsemansa kauppiaan.