The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Pikku-Kallea alkoi tunnilla kusettamaan ja luonnollisesti ilmoitti opettajalle :

“Opettaja opettaja , minuu kusettaa”

“Hyi Kalle, ei noin rumasti saa sanoa , sano mieluummin vaikka että minuu laulattaa”

No Kalle meni mummolle yökylään ja poikaa pamahti kusettamaan, mutta hän muisti opettajan neuvon ja sanoi mummolle :

“Mummo , minuu pikkasen laulattas”

“Voi Kalle hyvä kun mummo asuu kerrostalossa ja täällä ei oikein sais laulaa, sanoi mummo”

Meni tunti ja Kallella kupla otsassa , oli taas pakko kysyä:

“Mummo hei, kun minuu laulattaa nyt oikein tositosi kovasti”

Mummo heltyi ja ilmoitti:

“No, jos niin kovasti kerran laulattaa, niin laula hiljaa mummon korvaan”

:whistle:
Perheenäiti työskenteli keittiössä ja sivukorvalla kuunteli kun hänen 5-vuotias poikansa leikki olohuoneessa uudella sähköjunallaan. Hän kuuli junan pysähtyvän ja poikansa sanovan: "Kaikki huoranpenikat jotka haluavat poistua junasta, lähtekää helvettiin nyt, koska tämä on päätepysäkki! Ja kaikki ne huoranpenikat jotka ovat nousemassa junaan, hilatkaa perseenne sisälle...juna lähtee takaisin."

Kauhistunut äiti meni olohuoneeseen sanomaan pojalleen: "Meidän huushollissa ei tuollaista kieltä suvaita. Nyt menet huoneeseesi ja pysyt siellä 2 tuntia. Ja kun tulet pois sieltä voit leikkiä junallasi. Mutta tuollaista kieltä et enää käytä".

Kaksi tuntia myöhemmin poika tuli pois huoneestaan ja jatkoi junalla leikkimistä. Pian juna taas pysähtyi ja äiti kuuli poikansa sanovan: "Arvoisat matkustajat, olkaa hyvä ja muistakaa ottaa tavaranne mukaan junasta poistuessa. Kiitämme teitä matkasta kanssamme, ja toivomme että matkanne oli miellyttävä. Toivomme että matkustatte kanssamme pian uudestaan."

Hän kuuli kullannuppunsa jatkavan... "Junaan nouseville matkustajille tiedoksi, junassa ei ole tupakkavaunua, toivomme että vietätte miellyttävän ja rentouttavan matkan kanssamme."

Äidin jo alkaessa hymyilemään tyytyväisenä, lapsi lisäsi; "Tiedoksi niille jotka ovat vittuuntuneita kahden tunnin viivytyksestä, pyydämme valittamaan tuolle kotkalle keittiössä..."
 
Tää on vähän ehkä kulunu, mut tässä mielentilassa menee.
*pitelee haarakiilastaan kiinni ja singataa veskiin äänekkäästi*


Tervetuloa Estonian Air:n koneeseen!
Tere tulemast temab ilmalaeva Eestlinje!

Toivomme kaikille onnistunutta lentoa.
Toivoma kaigil hubasa ilmasroikkuma.

Päämäärämme on Espanja.
Nupibaig ol Pigisilmipitäjä.

Aurinkoista säätäkin on luvassa.
Selleperäst hikielu vannottu teitil.

Aiomme lentää kahdeksan kilometrin korkeudessa.
Riibuma tän ilmasroikkuma ajan kasise kinttupolku korges.

Tuulisuus matkan aikana saattaa aiheuttaa ilmakuoppia.
Tukeva myräkäntynkä reisin varrel saattab ohjata nupi eel suppilomonttui.

Perille saavumme noin kello neljä.
Tulemast nupibaigal visarin olles nelgusen kohal.

Tarjoilemme matkan aikana virvokkeita, lounaan ja alkoholia.
. Serveeram ilmasroikkuma väli kostugeit, paksumpi eines et nupihimmennyslitgui.

Alkoholin suhteen toivomme varovaisuutta ettei tulisi turhia rähinöitä.
Kok nupihimmennyslitgui tulema, toivoma et vahtima toveri tarpeeton turbakäräjä esto.

Elektroniset laitteet on suljettava, tai keskusteltava lentoemännän kanssa saako niitä käyttää.
Kaig voltiperäse kabula umbes tai räägite reissuemol mihi se kähvellät.

Nousun ja laskun aikana sekä paikallanne istuessa turvavyöt on pidettävä kiinni.
Kohotukses et myöhemmäs multa lähestymises segä perspaigal olles pitama mahasolgi tiugas.

Laittakaa laukkunne istuimen alle tai hattuhyllylle.
Gantamugse aset perspehmige al taig pipolangul.

Wc:t ovat koneen takaosassa.
Helpotuskobbi on ilmalaeva häntäpääs.

Turvaohjeet ovat jokaisen istuimen takana.
Apulabbu jokises persis ligi.

Koneessa on ainoastaan yksi varauloskäynti, se on merkitty kahdella valolla.
Ilmalaevas ol yksistes et pakoaukko jok ol kaksisel tuikul viissattu.

Pakkolaskussa kattoluukut aukeavat ja sieltä laskeutuu muovikassi.
. Ko ilmalaeva motori alga rähinöimä vägipakol, avautub tirkistelyläbi et putkahtab plastiikkass.

Laittakaa pussi kasvoillenne hengittämisen helpottamiseksi.
. Pange vuan kass piähä, kyl se siit.

Tarvittaessa ottakaa yhteys lentoemäntään, joka aina välillä kyselee vointianne.
Ko oma älli ei mingälaist hyöty, ottage kontakti reissuemo, ko alinoma keselb kus sugune tauti sus o.

Hyvää matkaa!
Head reisi!


Aineh!
Kuulin tänään et lumikki ja seitsemän kääpiöö on Eestiks "Vitivalk muij ja seitsen pient naabergulliaist".:coffee::ROFLMAO:
 
Sulla on kummallisia jatkuvia ongelmia ton työvoiman suhteen.
Minne helvettiin ihmisiltä on kadonnu semmoiset asiat kuin itsetunto, työmoraali ja ammattiylpeys?

80- luvun lopulla mä olin musatukussa videovarastonhoitaja. Mut nimettiin siihen hommaan muutaman kuukauden työsuhteen jälkeen kun työnantaja tuumasi, että mä pystyn vastaamaan siitä, että päivän hommat tulee tehtyä. Kelloon katsomatta. Niinku vaikka uutuuden julkaisupäivänä oli turha miettiä kotiin lähtemistä.
Kaikkiaan vissiin 50 henkeä työllistävällä varastolla meit oli kolme joilla hanskat ei pudonnu tiskiin klo 16 jos hommia oli tekemättä. Mut meitä sentään oli me kolme. Kateutta herättävänä asiana meillä oli tonnia parempi liksa. Ja ylitöihin kysyttiin ensiksi meitä. Ei siksi, että me oltais oltu halvimpia tai helpoimpia. Me kolme täytettiin ja allekirjoitettiin itte tuntilaput eikä pomojen läsnäoloa tarvittu. 47 sit tartti kellokorttia ja pomon hyväksyntää.

Kirjoituksistasi voipi äkkipikaa päätellä, että sinulla ei ole juurikaan ollut semmoisia työntekijöitä jotka hiemankaan piittaa siitä miten duunia tehdään, että sitä olis tarjolla jatkossakin?

En usko, että olisivat kuolleet sukupuuttoon.

Tossa on kyseessä vastuu. Mun videovarasto oli mun. Hemmetisti enemmän kuin vaan työpaikka. Jos siitä olisi vastannut joku muu, niin kait mullakin olis hanskat tippunu klo 16. Mut kun siitä vastasin mä, niin "peukalonpyörittelypäivinä" pystyin laittamaan ovet kiinni vaikka aamupäivällä ja painumaan kaljalle/kotiin/viikonlopun viettoon/naisiin/tms eikä asia firman kellokalleja kiinnostanut tippaakaan.

Nuoruuteni kaltaisia työntekijöitä saa yhä milloin vaan joustot toimii puolin ja toisin ja on valmis sekä maksamaan, että antamaan vastuuta. Ongelma on valita viidestäkymmenestä ne kolme.

Nokun ei mulla oo työntekijöitä! On vain mun mies ja mä.

Vaan kun ei me päästä tekemään mitään elleivät ne urkoitsijat joiden kuuluu tehdä pohjatyöt ja asentaa putket ja piuhat oo ensiksi tehneet osuuttaan.

Muiden urakoitsijoiden työntekijöitä ei duunit kiinnosta -näemmä- eikä mulla oo siihen sananvaltaa.
 
Täällä kans kiireetön aamu. Lakanat pistin pyykkikoneeseen mut muuten on peräpää pultattu sohvaan. Haravoida pitäs. Ja vaihtaa kansanvaunun renkaat. Urakka vaatii tarkkaa suunnitelmaa ja riittävän määrän kahvia.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä