V
vierailija
Vieras
Täytyy ymmärtää, mikään ei muutu yhden sukupolven aikana. Milloin sitten?sullon taas järjestys sekasin.![]()
http://areena.yle.fi/1-3757005
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Täytyy ymmärtää, mikään ei muutu yhden sukupolven aikana. Milloin sitten?sullon taas järjestys sekasin.![]()
Nuoret menee sinne missä on paljon ihmisiä. Lontoo pariisi sun muut sellaset kiehtoo. Hostelleihin ilmaseks töihin ja niihin on kova kilpailu kuka paikan saa. Aika paljon saa mokata että asunto menee niin että ei saa mistään muualta kämppää. Melkein kaikki niistä on juoppoja tai narkkareita ja ne aiheuttaa niin paljon häiriötä että ne on pakko häätää.Siis johonkin Lontooseenko nuoret haluaa, vai mitä tarkoitat?
Siis kyllä luottotietojen menetys usein johtuu holtittomasta rahankäytöstä, mutta kukapa ei tekisi virheitä? Oletko sä itse aina täydellisyys?
Pitääkö rahankäyttövirheiden takia, kuten jotkut hesalaiset asunnottomat, kävellä koko yö kaupungilla ja päivällä mennä lämpimiin yleisiin tiloihin nukkumaan?
Oletko ajatellut että jollain nuorella voi kotona odottaa väkivaltaiset vanhemmat?
Kyllä Suomessa voi jäädä asunnottomaksi ilman omaa syytä.
Haluaisin kuulla tällaisesta tapauksesta. Jos et saa helsingistä asuntoa, voi mennä muualle asumaan, mutta moni ei mene, koska ei ole enää kai niin etuoikeutettu, koska ei ole asunnoton.
Antaisitko jonkun esimerkin?
Itse tunnen yhden esimerkin. Kyseessä on keski-ikäinen mies, joka jäi asunnottomaksi avoeron vuoksi. Nainen jäi lasten kanssa asumaan perheen asuntoon, koska kyseessä oli naisen opintojen perusteella saatu Hoasin perheasunto. Miehellä on vaikea pitkäaikaissairaus (fyysinen, ei itse aiheutettu), jonka vuoksi hän on määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Jostain syystä ei ole saanut asuntoa kaupungilta, Satolta, VVO:lta tms. Ja yksityiseltä ei saa pienten tulojen vuoksi. Luottotiedot olisivat kunnossa. Lapset ovat pieniä ja sen vuoksi mies ei ole muuttanut jonnekin toiseen kaupunkiin, vaan hakee asuntoa pääkaupunkiseudulta.
Kyllä naiset on raakoja, tuokin heitti kylmästi (ja kirjaimellisesti) pihalle sairaan miehen.
Tiedän kaksikin tapausta luottotietojen menetyksestä ilman omaa syytä; Toisessa mies teki vaimonsa selän takana ja hänen henkilötunnuksillaan velkaa silmät suut täyteen ja pelasi. Samoin käytti myös lastensa henkilötunnuksia väärin... Toisessa taas sairas naapuri kiusasi vanhaa ihmistä ja penkoi postilaatikkoa vieden mm. laskuja ja niiden karhukirjeitä...
Olihan taas selitykset, joka trollit ovat vauhdissa tai sitten aivopesuntaso on uskomaton.
Elikkä pakolaiset ovat viattomuudessaan katon päänsä päälle ansainneet, mutta suomalaiset ovat juoppoja jotka ovat tilanteeseensa itse syyllisiä joten paleltukoot vaikka hankeen.
Tiedättekö..musta on aivan sama mistä syystä ihminen on ilman asuntoa. Suomessa jäätyy vuosittain useampikin laitapuolen kulkija hankeen, eikä musta yksikään sitä ansaitsisi. Äärimmäistä julmuutta sanoa, että se oli ton oma syy.
Vai Mosulin jihadistipakolaisiako tässä odotellaan?
Kuulemma vokkiasuminen ei täyttäisi pitkäaikaisen asumisen määritelmää joka pitää asunnottoman majoituksessa täyttyä, mutta täyttyykö se jossain rappusissa asuessakaan?
Onko niin että asunnottomien vokkimajoittamisesta ei SPR tms.saisi niin muhevia tukia?
Miinuksena olisi ko.toiminnassa se, että osa asunnottomista on vankiloista vapautuneita joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin. Ja tappeluilta ei vältyttäisi. Kuka niitä valvoisi?
Mutta kuitenkin...osa heistä on asunnottomia ilman omaa syytä ja ovat kunnon kansalaisia. Ja mun jakeluun ei mene se että Suomessa on asunnottomia. Ei millään.
Ei käy, koska niillä ei ole varaa maksaa vuokria!
Itse tunnen yhden esimerkin. Kyseessä on keski-ikäinen mies, joka jäi asunnottomaksi avoeron vuoksi. Nainen jäi lasten kanssa asumaan perheen asuntoon, koska kyseessä oli naisen opintojen perusteella saatu Hoasin perheasunto. Miehellä on vaikea pitkäaikaissairaus (fyysinen, ei itse aiheutettu), jonka vuoksi hän on määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Jostain syystä ei ole saanut asuntoa kaupungilta, Satolta, VVO:lta tms. Ja yksityiseltä ei saa pienten tulojen vuoksi. Luottotiedot olisivat kunnossa. Lapset ovat pieniä ja sen vuoksi mies ei ole muuttanut jonnekin toiseen kaupunkiin, vaan hakee asuntoa pääkaupunkiseudulta.
Tässä tapauksessa ei miehen omaa syytä, mutta marginaalitapaus silti.
Usein tällaiset kyllä hoidetaan jos on yhtään supliikki ja osaa asiansa esittää. Jos ei, eikö kyse ole jo jonkinlaisesta epäkohdasta yhteiskunnassa, johon tulisi puuttua, eikä vain kertoa esimerkkejä?
Tässä tapauksessa ei miehen omaa syytä, mutta marginaalitapaus silti.
Usein tällaiset kyllä hoidetaan jos on yhtään supliikki ja osaa asiansa esittää. Jos ei, eikö kyse ole jo jonkinlaisesta epäkohdasta yhteiskunnassa, johon tulisi puuttua, eikä vain kertoa esimerkkejä?