• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ai nii. Nyt mä ennaltaehkäisen koska näppituntumani sanoo, että kohta joku ihmettelee miksi helvetissä Asiankannattaja märehtii eroa tai tavaroita vielä viis vuotta eron jälkeen.

Joten lyhyt tiivistelmä.

Kun ero tuli, niin kototönöltä lähti mukaani unilaatikko, keittiön pöytä, neljä tuolia ja astiat yhdelle. Talouden ainoaa telkkaria en viitsinyt ottaa, enkä ainokaista mikroaaltouunia. Myöskään ison talon sohvista ainutkaan ei ollut yksiökelpoinen. Kaikki nuo ja paljon muuta sain kaveripiiristä lahjoituksena.
Kototönö jäi jäljiltäni siihen kuntoon kuin se olikin, paitsi että minä olin pois haisemasta.
Se tuntui hiton hyvältä ja helpolta idealta silloin mutta nyt jos saisin päättää niin "kaikki lihoiksi ja äkkiä" olis ollut parempi idea.

Ositus tehtiin sillä periaatteella, että enhän minä voi olla niin sika, että pahaisen avioeron vuoksi lasten koti pitäisi myydä. En ollut. Ja nyt vaivaiset neljä vuotta osituksen jälkeen se lasten koti onkin vain realisoitavaa rahaa.

Rahaa en kaipaa koska sitä valtio painaa lisää jokaisena päivänä. Tavaroita en kaipaa koska mitäs minä tavaroilla tekisin?

Suurin virheeni ja ainoa asia jota elämässäni kadun on se, että koska ex- rouvakulta tahtoi eron, niin annoin hänen tehtäväkseen selittää eron lapsillemme. Minä vaan häivyin. Minussa ei ollut tarpeeksi miestä.
Jos se ositus on tehty niin siinä olisi pitänyt ottaa kaikki huomioon. Kait sait talonpuolikkaasta jo silloin oman osasi? Eli puolet?
 
Kokeiles huvikses arvata montako kertaa tota "turhaa"- biisiä sai vetää humpattikeikoilla. Mun tapauksessani jokainen alle parinsadan oleva arvaus on metikössä.

Tossa on samasta lähteestä Koivusalon kenties kaunein koskaan tekemä laulu. Elokuvasta " Kaksipäisen kotkan varjossa".
Nina Tapio ja Mikko Leppilampi vetää sen tossa livenä h e l v e t i n hyvän bändin tukemana.
Jotain jää.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mä tein muinoin niinko Asiankannattaja. Eksälle jäi kaikki paitsi mun perintö"kalleudet".

Nykyään kyllä ehkä hieman vituttaa kon eksä tekee reissua sinne sun tänne eikä lapsilla ole oikeastaan mitään...
 
Mä tein kristillisen tasajaon erossa. Pakkasin ämpärin kaikki ennen mua olemassaolleet tavarat sillä aikaa ku se oli töissä, pidin omat kamani ja muutamista jutuista neuvoteltiin yhes, eli perustelin mitä mä tartten enemmän lapsen kaa ja mitä se voi viedä ku mä en tartte. Helposti kävi ja molemmat oli tyytyväisiä. Huonekaluja mulle ei tosin tainnu jäädä ku ruokapöytä, tv-taso, kirjahylly ja sohvapöytä.
 
Mä tein kristillisen tasajaon erossa. Pakkasin ämpärin kaikki ennen mua olemassaolleet tavarat sillä aikaa ku se oli töissä, pidin omat kamani ja muutamista jutuista neuvoteltiin yhes, eli perustelin mitä mä tartten enemmän lapsen kaa ja mitä se voi viedä ku mä en tartte. Helposti kävi ja molemmat oli tyytyväisiä. Huonekaluja mulle ei tosin tainnu jäädä ku ruokapöytä, tv-taso, kirjahylly ja sohvapöytä.
oon luullu että sää et oo kristitty :unsure:
 
Mä tein kristillisen tasajaon erossa. Pakkasin ämpärin kaikki ennen mua olemassaolleet tavarat sillä aikaa ku se oli töissä, pidin omat kamani ja muutamista jutuista neuvoteltiin yhes, eli perustelin mitä mä tartten enemmän lapsen kaa ja mitä se voi viedä ku mä en tartte. Helposti kävi ja molemmat oli tyytyväisiä. Huonekaluja mulle ei tosin tainnu jäädä ku ruokapöytä, tv-taso, kirjahylly ja sohvapöytä.
Mä opin yhdestä nuoruuden liitosta. Jäi kissa, pari mattoa, pari huonokuntoista huonekalua ja patjat makkarin lattialle. Kaikki muu läks.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä