V
vierailija
Vieras
En voi ymmärtää ihmisiä...
Jimi tuli paikalle, oli sananvaihtoa, hän sylkäisi MAAHAN, ja lähti pois. Jolloin TOINEN tilanteen nähnyt mielenosoittaja juoksi häntä vastaan ja potkaisi rintaan. Jimi joutui vajaaksi kuudeksi vuorokaudeksi sairaalaan, kotiutui ja seuraavana iltana olo meni huonommaksi ja hän kuoli.
Tässä asiassa ei ole MITÄÄN seikkaa, joka saisi tapahtumasta hyväksyttävämmän tai oikeutetumman. Ei mitään. Jimi on uhri.
Jos minä olisin sattunut kulkemaan tuosta ohi ja minulle oltaisi heidän lehtistä tyrkytetty, olisin varmasti sanonut, että en arvosta heidän ryhmäänsä ja heidän aatteitaan joten en kiitos ota lehtistä vastaan. Olisiko tässä tapauksessa minun kimppuun saanut käydä? Olen nainen, joten olisiko saattanut siitä syystä säästää henkeni? Olen kuitenkin samankokoinen pieni, niinkuin Jimikin oli. 160cm. Päällekävijä oli selvästi suurempi kokoisempi ja näki vain tilanteen vierestä.
Jos lähtee osoittamaan mieltään, pitää tietää se, että varmasti niitä soraääniä mukaan mahtuu, jotka olevat kanssasi eri linjoilla. Pitääkö siitä välittää? Oikeuttaako se väkivaltaan? Ei missään nimessä. Jos provosoituu niin herkästi, pitää jäädä kotiin.
Pride on rakkauden ja suvaitsevaisuuden juhlakulkue. Siellä uskotaan ihmisten saman arvoisuuteen. Jotkut Ihmiset huutelevat sivusta kymmenille tuhansille ihmisille törkeyksiä, mutta huutelijoille nauretaan, vilkutetaan ja jatketaan matkaa. KOSKAAN ei tämän kulkueen osallistuja ole käynyt arvostelijaan käsiksi. Mutta kyseinen epäilty on hyökännyt tätä kulkuetta vastaan erilaisten kaasujen kanssa. Hän ja muut tästä liikkeestä, ilman mitään syytä, siis aiheuttivat kymmenien ihmisten loukkaantumisen, joista nuorin oli vasta vauva.
Netti on pullollaan eri teorioita siitä, millainen ihminen Jimi oli. Ne on teorioita, joihin jokainen saa itse päättää uskooko, vai ajatteleeko niin että ehkä se on vaan paskan puhumista anonyyminä... Mutta mikään ei tee tästä rikoksesta vähäpätöisempää. Uhrin oma elämä ei liity tähän mitenkään, niinkuin ei muidenkaan tämän henkilön uhriksi joutuneiden elämä.
Mielestäni tämän epäillyn rikostausta kuitenkin kertoo jo sen, että hänen tavoitteenaan on päästä riehumaan ja aiheuttamaan pahennusta. Tällä saada ryhmälle uskottavuutta ja luoda pelkoa.
Suurin epäkohta tässä on se, että tekijä ei millään tavalla edes liittynyt tähän Jimin ja toisen jäsenen sananvaihtoon, vaan tuli varta vasten juoksuaskelin kimppuun.
Ei ole millään tavalla kiellettävää etteikö Jimi olisi uhri ja etteikö väkivalta kaikki väkivalta olisi väärin. Samoin kuin tuomitsen kansalaistottelemattomuuden sillä lopulta kun ihmisille annetaan lupa rikkoa lakia on lopulta aivan sama hajotetaanko ikkunoita, poltetaanko busseja vai rikotaanko ihmisiä. Sanonta kun antaa pirulle pikku sormen se vie koko käden pitää tässä kutinsa. Yksi puoli aloittaa ja toinen menee vähän pidemmälle ja sitten toinen vielä vähän pidemmälle. Sitten käytetään puolustuksena sitä ettei pahaa voi peittää toisella pahalla.. tai jotakin sinnepäin. Maailman typerin perustelu.
Jos haluaa oikeasti parantaa maailmaa on itse lakattava tekemästä väärin ja vaadittava muilta samaa. Ongelmana on vain tällöin perusitsekkyys. Aatteet ja kaikki muut ovat sama asia. Se että tekee jotakin koska on kiva riehua (ihan tasapuolisesti teille kaikille, natseilla, sateenkaaristeille (ei niille jotka haluavat elää tavallisesti), punalippuijoille, ja keitä teitä nyt sitten olikaan..) on pohmiltaan itsekkyyttä. Ei siinä mitään hyvää tehdä tai olla jaloja.. on vaan itestä niin kiva tuntea olevansa oikealla asialla.
Sensijaan Jimin nostaminen jalustalle on se mikä on väärin. Se on väärin koska henkilön tausta on niin ristiriitainen. Jos.. ne viestit holokaustista todella ovat vainajan kirjoittamia.. eikö nillä ole merkitystä?
Entä merkitys itse? Hyväksymmekö että ihminen olisi tässä tapauksessa voinut kirjoitella tällaista ja se menettäisi merkityksensä jos ihminen nykyään ajattelee toisin?
Se olisi kovin läpinäkyvää sillä nimenomaan poliitikkojen ja anarkistien toimista,ei perinteisesti ole koskaan annettu mitään anteeksi vaan kaikki muistetaan hamaan hautaan..