The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Se on parempi vaihtoehto kuin allekirjoittaa ja vastaanottaa irtisanoutumispaketti. Siitä tulee karenssi ja luopuu oikeuksistaan.
Jos sinun irtisanomisen kohdalla on ollut laittomuuksia, niin annan liiton juristin hoitaa asia.
Juu me luottamusmiehen kanssa ollaan tässä koko päivän ajan asiaa nyt selvitelty ja hän ollut liittoon ja lakimieheen yhteydessä.

Noi yt:t oli kyllä pakolliset, koska menetettiin yks iso asiakas, mutta ihan kaikki ei kuitenkaa menny sillee ko ois pitäny. Ja kuitenkin muhun päin oltiin ensin yhteydessä luottamusmiehen taholta ja mä oon irtisanotuista ainut jonka potkuja kyseenalaistetaan. Että olen mä varmaan jotain oikeinkin joskus tehny työpaikalla :D
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Siinä tapauksessa ne ei pysty palkkaamaan samaan hommaan uusia ihmisiä tarjoamatta paikkaa irtisanotuille. Paitsi jos esim vaihtavat nimeä ja y-tunnusta
Tossa on muistaakseni 9 kk takaisinottovelvollisuus..
Määräaikaisiin se ei taida vaikuttaa, koska määräaikaisuushan päättyy sopimuksen mukaan, joten se ei ole irtisanominen.

Se on sit eri asia jos määräaikaisuuksia on "ketjutettu", että missä vaiheessa katsotaan työsuhteen muuttuneen pysyväksi
Aikanaan valtiolla oli käytäntö, että ensimmäinen jatkopesti kun tuli, niin saattoi jäädä rauhassa odottamaan nimitystä vapautuvaan virkaan, eli peräkkäiset määräaikaisuudet muuttuivat hyvin nopeasti pysyviksi. Nykypäivän käytännöistä ja tulkinnoista en sit tiedä...
 
Päiväkaffe :coffee:
Such a great idea. Taidanpa itekin keitellä. Kävin just ostaa lisää jesaria ja kirkasta pakkausteippiä. Seuraavana opis operaatio vaatekaappien tyhjennys ja puhdistus. Saksin eilen vanhan kylpypyyhkeen rättipalasiksi, paras idea aikoihin, jonka olen jaksanut toteuttaa. Samalla oottelen josko sossusta vastattais mun soittopyyntöön :coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Tossa on muistaakseni 9 kk takaisinottovelvollisuus..
Määräaikaisiin se ei taida vaikuttaa, koska määräaikaisuushan päättyy sopimuksen mukaan, joten se ei ole irtisanominen.

Se on sit eri asia jos määräaikaisuuksia on "ketjutettu", että missä vaiheessa katsotaan työsuhteen muuttuneen pysyväksi
Aikanaan valtiolla oli käytäntö, että ensimmäinen jatkopesti kun tuli, niin saattoi jäädä rauhassa odottamaan nimitystä vapautuvaan virkaan, eli peräkkäiset määräaikaisuudet muuttuivat hyvin nopeasti pysyviksi. Nykypäivän käytännöistä ja tulkinnoista en sit tiedä...
Ketjutetut työsuhteet ovat sallittuja ja eivät muutu automaattisesti toistaiseksi voimassaoleviksi, jos henkilö on palkattu esim jonkun tietyn projektin rahoituksella.
 
Siinä tapauksessa ne ei pysty palkkaamaan samaan hommaan uusia ihmisiä tarjoamatta paikkaa irtisanotuille. Paitsi jos esim vaihtavat nimeä ja y-tunnusta
No siis ne yrittää kiertää tätä asiaa vedoten siihen, että heillä on tarve painoalan ammattilaiselle(painajalle) mikä periaatteessa pitää paikkaansa, mutta yrityksellä on tällaisessa tilanteessa koulutusvelvollisuus jos se koulutusaika olis kohtuullinen. Nyt ne yritti sanoa että mun koulutukseen menis 2 vuotta kun taas sen jonka ne ottais nii koulutus ois alle 6kk. Tosiasiassa siihen tehtävään johon sitä työntekijää kuitenkin haetaan, niin mun kokemuksella mut pystyttäis kyllä kouluttaa muutamassa kuukaudessa siten että se homma toimis ja winnovan mukaan mun kokonaiskoulutusaikakin olis maksimissaan vuosi.
Mutta mutta. Tää on vähän kakspiippunen juttu.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
No siis ne yrittää kiertää tätä asiaa vedoten siihen, että heillä on tarve painoalan ammattilaiselle(painajalle) mikä periaatteessa pitää paikkaansa, mutta yrityksellä on tällaisessa tilanteessa koulutusvelvollisuus jos se koulutusaika olis kohtuullinen. Nyt ne yritti sanoa että mun koulutukseen menis 2 vuotta kun taas sen jonka ne ottais nii koulutus ois alle 6kk. Tosiasiassa siihen tehtävään johon sitä työntekijää kuitenkin haetaan, niin mun kokemuksella mut pystyttäis kyllä kouluttaa muutamassa kuukaudessa siten että se homma toimis ja winnovan mukaan mun kokonaiskoulutusaikakin olis maksimissaan vuosi.
Mutta mutta. Tää on vähän kakspiippunen juttu.
Paperittomat on aina heikommassa asemassa kuin tutkinnon suorittaneet.
 
Paperittomat on aina heikommassa asemassa kuin tutkinnon suorittaneet.
Juu tiedän sen kyllä, mutta siis tässä nyt tosiaan selvitellään sitä, että mitenkä tuo sitten loppujenlopuksi menee, kun ei se ilmeisesti kuitenkaan oo tolleen ihan laillista, vaan niillä on se koulutusvelvollisuus.

ja henkilöstöpäällikköhän periaatteessa jo myönsi, että he on menetelleet väärin, koska oli sanonu, että jos me lähdetään riitauttaa asiaa niin sitte he ei palkkaa ketään.
 
Juu tiedän sen kyllä, mutta siis tässä nyt tosiaan selvitellään sitä, että mitenkä tuo sitten loppujenlopuksi menee, kun ei se ilmeisesti kuitenkaan oo tolleen ihan laillista, vaan niillä on se koulutusvelvollisuus.

ja henkilöstöpäällikköhän periaatteessa jo myönsi, että he on menetelleet väärin, koska oli sanonu, että jos me lähdetään riitauttaa asiaa niin sitte he ei palkkaa ketään.
Juristi vaan niiden perään :D Työpaikkaa ne ei sulle enää takas tuo, mutta korvauksetkin lämmittää.
 
Mä yritän tässä samalla hoitaa poikasen hoito/eskarijuttuja, mutta yllättävää että kunnalta ei saa kiinni ketään. Ei mulla muuten ois väliä, muttako niiden tarvis hoitopaikassa saada jotain selvyyttä johonki ja iteki ois ihan kiva tietää jostain jotain.
 
Juristi vaan niiden perään :D Työpaikkaa ne ei sulle enää takas tuo, mutta korvauksetkin lämmittää.
Juu se on sitte seuraava askel, kunhan luottamusmies saa vastauksen henkilöstöpäälliköltä, ku kirjoitti sille jonkun vastineen menemään.

Kyllähän ne yliimäräiset roposet hetkeksi ainaki mieltä lämmittää ja eiköhän työtä tekevälle löydy kuitenkin, oon siitä ihan varma :) ja hain sinne koulutukseenki, nii jos se nyt tärppäis nii ois ihan parasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Moikat sullekin :)!

Maanantai lusittu, jee! En onnistunu sössimään mitn ja kukaan ei purskahtanu itkuun, kun mut näki(y)...niin eikös se oo jo hyvin :)?

Parilta asiakkaalta tuli kauniit kiitokset ja kehut asiantuntijuudesta - o_O:barefoot: ny en tuota jummartanut..- eli päivälle tuli vielä extrakivaamieltäkin :).

Ja yksi mun rakas kävi mua kattomassa työpaikalla:love:...

Nyt kahvit - yök- rinnuksille ja sitten kauppaan sheikkaamaan berberiä...
Ai ni, täällä sataa vettäkin :love:, joten kukkuu säisäi Majuri - koetas mennä kuvausasemiin :rolleyes::D
 
@tsuferaffi - hyvä että olet strippaliinan kanssa väleissä, vaikka se toisinaan/usein ahdistaisikin. Saathan jonkinlaista tietoa siitä, minkälaista meno siellä on - toi on tärkeää nimenomaisesti pp:n kannalta; kyllä heidänkin pitää pojalle taata turvalliset ja tasapainoiset kasvatusilmapiirit. Jos vähääkään epäilyttää, niin tiedät mitä tehdä...sulla myös pitää olla varmuus ja huolettomuus siitä, että pp voi kaikinpuolin hyvin heillä ollessaan.

Toisaalta taas...oletpahan melkoisessa pyörityksessä, voimia.

Ei kukaan vanhemmuutta helpoksi väittänytkään...
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
@tsuferaffi - hyvä että olet strippaliinan kanssa väleissä, vaikka se toisinaan/usein ahdistaisikin. Saathan jonkinlaista tietoa siitä, minkälaista meno siellä on - toi on tärkeää nimenomaisesti pp:n kannalta; kyllä heidänkin pitää pojalle taata turvalliset ja tasapainoiset kasvatusilmapiirit. Jos vähääkään epäilyttää, niin tiedät mitä tehdä...sulla myös pitää olla varmuus ja huolettomuus siitä, että pp voi kaikinpuolin hyvin heillä ollessaan.

Toisaalta taas...oletpahan melkoisessa pyörityksessä, voimia.

Ei kukaan vanhemmuutta helpoksi väittänytkään...
Panin sulle yyveetä juur.
 
Päivää / iltaa :)
Mitä kuuluu ketjuun ?

Ai niin mun analyysi hirssimaidosta,on mahottoman makeeta, maku on no joo ehkä hiven hmm hirssinen :D vähän jauhoinen ainakin ensialkuun. Sopii puuroihin ja smoothieen, ruoka ja janojuomaksi ja ruuanlaittoon en suosittele makeuden takia eikä sovi kahviin, kahvin läpi maistuu hirssin ominaismaku. :D
 
Dodih - kauppaan, mars!
Yhdellä käyntikerralla meinaan selvitä :cautious:(y) - muimuit*huiskutusvilkutus*!
Kävin jo!
(Ostin kuusi sihiporejuomaa, mut niistä kaksi on siivouspalkkiota ja neljä illan leffaa (Kathleen Turner - aaahhh) varten)

Sain laitettua unilaatikkoon tuliterät (siis vain käyttöönottopestyt) petivaatteet ja ihkauudet tyynyt.
Kyllä illalla kelpaa köllähtää selälleen.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä