The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
onko sulle kirkastunu että mikä näiden koukeroiden todellinen syy oikein on?
No epäilen vahvasti, että toi mun selkä on osasyy siihen, miksei ne mua siellä halua pitää, tosin ku ne ois sillo puoltoista vuotta sitten tullu vähä vastaan asiassa nii se olis luultavasti jo poissa päiväjärjestyksestä ja kunnossa, enkä mä todellakaan oo se, joka on jatkuvasti pois. Tänä vuonna en esim oo ollu ollenkaan, ennenkuin nyt sitte.
Toinen syy on se, että mulla ei satu roikkumaan tuolla jalkojen välissä yhtään mitään. Kolmas syy, joka siis on ehkä osittain joku syy, niin sillä toisella tyypillä on se ammattitutkinto, mitä mulla ei oo, tosin ei niillä papereilla kauhee pitkälle pötkitä.

Ainiin ja tottakai varmaan työkaverit mielistelee jne. Mut ainakin mitä mun korviin on juttuja kantautunu tuolta työmaalta päin, niin kyllä ne siellä ihmettelee sitä että miks mut laitettiin pois, koska mä oikeesti teen niitä töitä sen 8h ku mä siellä töissä oon, enkä lusmuile niinkuin osa.
 
No epäilen vahvasti, että toi mun selkä on osasyy siihen, miksei ne mua siellä halua pitää, tosin ku ne ois sillo puoltoista vuotta sitten tullu vähä vastaan asiassa nii se olis luultavasti jo poissa päiväjärjestyksestä ja kunnossa, enkä mä todellakaan oo se, joka on jatkuvasti pois. Tänä vuonna en esim oo ollu ollenkaan, ennenkuin nyt sitte.
Toinen syy on se, että mulla ei satu roikkumaan tuolla jalkojen välissä yhtään mitään. Kolmas syy, joka siis on ehkä osittain joku syy, niin sillä toisella tyypillä on se ammattitutkinto, mitä mulla ei oo, tosin ei niillä papereilla kauhee pitkälle pötkitä.
jos kuvittelee ittensä työnjohdon asemaan niin luulen että tota selkäjutskaa ne pelkää ja sen tähden on päätettyä hankkiutua susta eroon kun vielä (halvalla) voi
 
jos kuvittelee ittensä työnjohdon asemaan niin luulen että tota selkäjutskaa ne pelkää ja sen tähden on päätettyä hankkiutua susta eroon kun vielä (halvalla) voi
Kyllä mä senkin ymmärrän, mutta sinäänsä kuitenkin ns. huvittavaa, että mä oon selän vuoksi ollu saikulla viimeks yli vuosi sitten, että onko sekään sitte se syy. ja nyt se alko ton käden jälkeen vaivaan, mutta mut oli jo irtisanottu sitä ennen.
 
entä jos sää ootkin vaan niin bitch (sori @Bitch) että susta ei siksi tykätä?
Kyllä sekin voi hyvin pitää paikkaansa. Mutta silti jokatapauksessa, vaikka mä ymmärtäisinkin periaatteessa heidän kantansa mun kohdalla, niin ei voida irtisanoa tuotannollisista ja taloudellisista syistä, jos kuitenkin voidaan samaan aikaan palkata lisää ihmisiä. Meitä pistettiin pihalle 5 henkilöä ja luonnollisesti kaikki joiden määräaikainen loppuu 31.8 eli monta.
Muutenkaan ne ei kyllä siellä työntekijöistään kauheesti välitä ja tekevät ihan mitä mieli tekee ja LM on kädetön niiden kanssa. Kertoo varmaan tarpeeks, että ne ihmiset jotka on olleet siellä 30 vuotta, niin lähettelee työhakemuksia jatkuvalla syötöllä muualle, koska ei toi touhu tuolla oo enää mitään kauheen mukavaa.
 
Tänä viikonloppuna on ollu kyl surkeita puhelinmaratoneja. Juttelin eilen yhen kaverin kaa ja sil on menos lähes tonni oikeudenkäyntikorvauksia perintään, se käyttää päihteitä lähes päivittäin ja pyörii aika epämääräsissä porukoissa. Vähän sellainen elämä potkii päähän -tyyppi, joka ei oikein tajua, että se makselee ihan omien hölmöilyjensä seurauksia. Sitä oli uhkailtu ihan pienellä istumistuomiollaki jos se ei saa maksettua noita juttuja. Jännä nähä miten käy.
 
Kyllä sekin voi hyvin pitää paikkaansa. Mutta silti jokatapauksessa, vaikka mä ymmärtäisinkin periaatteessa heidän kantansa mun kohdalla, niin ei voida irtisanoa tuotannollisista ja taloudellisista syistä, jos kuitenkin voidaan samaan aikaan palkata lisää ihmisiä. Meitä pistettiin pihalle 5 henkilöä ja luonnollisesti kaikki joiden määräaikainen loppuu 31.8 eli monta.
Muutenkaan ne ei kyllä siellä työntekijöistään kauheesti välitä ja tekevät ihan mitä mieli tekee ja LM on kädetön niiden kanssa. Kertoo varmaan tarpeeks, että ne ihmiset jotka on olleet siellä 30 vuotta, niin lähettelee työhakemuksia jatkuvalla syötöllä muualle, koska ei toi touhu tuolla oo enää mitään kauheen mukavaa.
sillon kun pitää päästä eroon jostakin työntekijästä niin joutuu käyttämään kyseenalaisia keinoja kun hyviä ja laillisia keinoja ei pakista kertakaikkiaan löydy
 
sillon kun pitää päästä eroon jostakin työntekijästä niin joutuu käyttämään kyseenalaisia keinoja kun hyviä ja laillisia keinoja ei pakista kertakaikkiaan löydy
Mutta mistä tää äkillinen mielenmuutos tuli? Keväällä mua oltiin kovaa vauhtia alkamassa kouluttaa ja nyt yhtäkkiä koko kelkka käänty.

Mun mielestä jos yritys päättää käyttää tollai kyseenalaisia keinoja, niin niiden on turha itkeä, jos/kun joutuvat maksumieheksi. Kyllä amattitaitoisten ihmisten pitäis tietää miten tällasissa tapauksissa tuppaa käymään.
 
Yinksu
Sanoin mielipiteeni yhestä asiasta töis yhelle työkaverille ( jota en voi sietää) niin se on mulkoillu mua koko päivän ja nyt se näyttää jo mieltään mulle:D Mussutti mulle jotain ja heti kun esimies ilmaantu niin oli niin mielikielin ja enkeliä. Idiot!
 
Mutta mistä tää äkillinen mielenmuutos tuli? Keväällä mua oltiin kovaa vauhtia alkamassa kouluttaa ja nyt yhtäkkiä koko kelkka käänty.

Mun mielestä jos yritys päättää käyttää tollai kyseenalaisia keinoja, niin niiden on turha itkeä, jos/kun joutuvat maksumieheksi. Kyllä amattitaitoisten ihmisten pitäis tietää miten tällasissa tapauksissa tuppaa käymään.
jospa ne ei oo kovin ammattitaitosia?
 
vierailija
No sitä ne ei kyllä ole. Tai ei ne ainakaan kauheen hyvää kuvaa oo ittestään antanu ikinä :D Mutta edelleen mun mielestä ihan turha itkeä jos joutuu maksamaan ja saa ylemmältä taholta huutoja, koska ite ovat homman kusseet.
jos on ite kussu asiansa niin juuri silloinhan on tärkeää yrittää keksiä joku hämäysjuoni jolla saa syyttävän sormen osoittamaan ihan muualle (esim. a2m:än)

on ihan vihoviimenen konsti myöntää että no mun takiahan tää meni persiilleen
 
Päivää kettinkiin.
Asioita hoidettu ja kahvia juotu.
Ai nii... päivän kirjasaalis:
Eve Curie - Äitini, Marie Curie
Heikkinen - Ruma bändinpoikanen
Rouaud - Kunnian kentät
Salter - Leikkiä ja ajanvietettä
Böll - Nainen ryhmäkuvassa
Ballard - Auringon valtakunta
Verne - Kuun ympäri
Jarno Pennanen - Kootut runot

Toi Tammen keltainen kirjasto on siitä kätevä, että ei itte tartte edes miettiä onko kirja lukemisen arvoinen vai ei - kun poikkeuksetta on.
 
Ai nii. klo 14 eteenpäin pyykkitupa on mun.
Ikkunaverhoja lukuunottamatta jokainen tekstiilitavara piipahtaa tänään pesukoneessa.
Sillä aikaa kun pesukone ja kuivurit tekee töitä mä pyyhkäisen lattian ja kuuraan vessan.

Sit kun huomenna ikkunakuntotarkastajat on käyneet niin pitänee hakea kaupasta muutama sihiporejuoma ja palauttaa nukkumaluukku poikamiesäijämäisempään kuosiin.
Nyt jos joku tänne eksyy niin luulee pian, että äitini käy täällä siivoamassa.
 
vierailija
Lue ekana se Marie Curien elämäkerta. Mullakin on se - tai oikeestaan montakin. Ihan huippu. Viime viikolla tuli se dokumentti telkkarista, mut ei näy enää. Harvoin niitä näkee. Ei kannata antaa pois sitä kirjaa sitten:)
mene pihahommiin. Toi toinen vieras saa olla sun seurana:rolleyes:
Valtavan hieno kesäpäivä, eikä itikoita yhtään!
 
No epäilen vahvasti, että toi mun selkä on osasyy siihen, miksei ne mua siellä halua pitää, tosin ku ne ois sillo puoltoista vuotta sitten tullu vähä vastaan asiassa nii se olis luultavasti jo poissa päiväjärjestyksestä ja kunnossa, enkä mä todellakaan oo se, joka on jatkuvasti pois. Tänä vuonna en esim oo ollu ollenkaan, ennenkuin nyt sitte.
Toinen syy on se, että mulla ei satu roikkumaan tuolla jalkojen välissä yhtään mitään. Kolmas syy, joka siis on ehkä osittain joku syy, niin sillä toisella tyypillä on se ammattitutkinto, mitä mulla ei oo, tosin ei niillä papereilla kauhee pitkälle pötkitä.

Ainiin ja tottakai varmaan työkaverit mielistelee jne. Mut ainakin mitä mun korviin on juttuja kantautunu tuolta työmaalta päin, niin kyllä ne siellä ihmettelee sitä että miks mut laitettiin pois, koska mä oikeesti teen niitä töitä sen 8h ku mä siellä töissä oon, enkä lusmuile niinkuin osa.
Yt:t on ollu perinteisesti tapa päästä eroon siististi työntekijöistä, joita ei haluta pitää syystä tai toisesta. Määräaikaisuudet lakkautettan luonnollisesti.
 
Kyllä sekin voi hyvin pitää paikkaansa. Mutta silti jokatapauksessa, vaikka mä ymmärtäisinkin periaatteessa heidän kantansa mun kohdalla, niin ei voida irtisanoa tuotannollisista ja taloudellisista syistä, jos kuitenkin voidaan samaan aikaan palkata lisää ihmisiä. Meitä pistettiin pihalle 5 henkilöä ja luonnollisesti kaikki joiden määräaikainen loppuu 31.8 eli monta.
Muutenkaan ne ei kyllä siellä työntekijöistään kauheesti välitä ja tekevät ihan mitä mieli tekee ja LM on kädetön niiden kanssa. Kertoo varmaan tarpeeks, että ne ihmiset jotka on olleet siellä 30 vuotta, niin lähettelee työhakemuksia jatkuvalla syötöllä muualle, koska ei toi touhu tuolla oo enää mitään kauheen mukavaa.
Pistettiinkö teidät pihalle vai tarjottiinko irtisanomispakettia?
 
Täällä ripsii vettä, niin oli hyvä tilaisuus pestä parvekkeen lattia. Kaks ämpärillistä kuumaa vettä ja hiukka harjanheilutusta, sade huuhtelee jäljet partsin alta. Sit käytin partsituolit suihkussa ja hieroin ne taikasienellä. Loppusilauksena pyyhin ikkunalaudan.
Tää siis ennen kuin alan pyykkäämään ja siivoamaan.

En muistanutkaan miten ahkera ja aikaansaapa mä olen kun sille päälle satun.
Onneksi tämmöisiä kohtauksia ei tule kovin usein.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä