The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
No se on kyllä. Tosin ei se tuolla yksityiselläkään tunnu toimivan. Ainakaan silloin ku meet työterveyshuoltoon. Yks lääkäri ilmoitti mulle että mun pitää oppia sietämään kipua ja mennä vaa töihin ko toi käsi oli pahimmassa vaiheessa enkä saanu säryiltä nukuttua :D
eiks tossa tapauksessa ollut enämpi kyse yksittäisen lääkärin ammattitaidottomuudesta?

julkisellakin on mun kokemuksen mukaan ihan OK lääkäreitä mutta se systeemi on perseestä

Okei, eli soitin kuukausi sitten ämpärille et lainaaks se mulle muuttolaatikoita. "Joo lainaan, katon ne valmiks nii tuodaan ne samalla ku tuodaan poikanen kotiin päivänä xx.x." Laitoin just ämpärilään muistutusviestiä et ottaa ne mukaa tänää, nii "en tiedä missä ne on enkä kerkiä niitä kaivelemaan, menee lähtö muuten ihan säätämiseks ku tässä on ihan tarpeeks kaikkea tänään. sun muuttos on tuskin kolmesta laatikosta kiinni." Puhuimme näistä laatikoista viimeksi toissapäivänä, silloin tilanne oli vielä laatikoiden autoon nostelua vaille selvä.

Vastasin et "Se on se nk. elämänhallinta- ja organisointikyky. Onneks löytyy nii ei kaadu teidän laatikoihin, koska tää oli ihan odotettavissa enkä oo laskenu mitään teidän avun varaan. Mut nähää kolmen jälkeen sit! :) Toivottavasti ei oo ylitsepääsemätönsä säätämistä siellä ja pääsette hyvin liikenteeseen."

eiks tossa tapauksessa ollut enämpi kyse yksittäisen lääkärin ammattitaidottomuudesta?

julkisellakin on mun kokemuksen mukaan ihan OK lääkäreitä mutta se systeemi on perseestä
Joo. Mut enemmän mulla siellä on ollu "ammattitaidottomia" lääkäreitä ku sitte taas julkisella puolella. Mut joo oot ihan oikeessa siinä että ei tää systeemi oikeen toimi tääl julkisella puolella. Vaikka lääkärit oiskin ihan hyviä.

vierailija
No se on kyllä. Tosin ei se tuolla yksityiselläkään tunnu toimivan. Ainakaan silloin ku meet työterveyshuoltoon. Yks lääkäri ilmoitti mulle että mun pitää oppia sietämään kipua ja mennä vaa töihin ko toi käsi oli pahimmassa vaiheessa enkä saanu säryiltä nukuttua :D
Huomenta!
paula tässä (tiedoksi niille muille vierailijoille:)

Täytyyhän sun saada nukuttua, joten rasvaa se kipeä kohta tällä voiteella. Lue ensin koko pakkausseloste, ettei mene pieleen. On niitä harvoja tököttejä, mitä tohdin suositella:)

Tällää sitten kipeä käsi höyhentyynylle niin, että se on varmasti rentona - kyljellesi siis ja ylempänä sydäntä, siis kohoasentoon. Nesteet laskee vähitellen siitä alemmas ja saat nukuttua. Voit pitää kättä kohtisuorassa muutaman minuutin kerrallaan unta odotellessa. Ilman hyvää unta se ei paranekaan, mutta unilääkkeistä ei hyvä seuraa eikä mulla niistä olekaan kokemuksta.

vierailija
Katsoit kai Lovestorya uusiksi:giggle::rolleyes:
Muistan oikeen hyvin, kun kävin katsomassa neitokaisena sen ystävän kans ja se elokuvateatteri oli valtavan hieno. Koko yö sitten kollotettiin sitä. Varmaan sellaista hurmostilaa joku kokee ralleissa tai vaikkapa olumpialaisissa, mutta meille se vaan oli uutta. Ystävän äiti kävi hakemassa autolla meidät eikä käsittänyt, mitä kamalaa oli tapahtunut - tai sitten käsitti oikein hyvin. Taidettiin olla 12- vuotiaita vasta, mut ei sitä unohda koskaan. Myöhemmin kun katsoin elokuvan mummona uudelleen, käsitin, että siinä kerrotaankin sukupolvien välisestä kuilusta - mikä ei todellakaan kiinnosta ketään vielä noin nuorena:censored:
Niin, kai sillä ohjaajallakin on elokuvassa aika suuri rooli:cool:
Kauheasti oscareita saivat kuitenkin(y)

Huomenta!
paula tässä (tiedoksi niille muille vierailijoille:)

Täytyyhän sun saada nukuttua, joten rasvaa se kipeä kohta tällä voiteella. Lue ensin koko pakkausseloste, ettei mene pieleen. On niitä harvoja tököttejä, mitä tohdin suositella:)

Tällää sitten kipeä käsi höyhentyynylle niin, että se on varmasti rentona - kyljellesi siis ja ylempänä sydäntä, siis kohoasentoon. Nesteet laskee vähitellen siitä alemmas ja saat nukuttua. Voit pitää kättä kohtisuorassa muutaman minuutin kerrallaan unta odotellessa. Ilman hyvää unta se ei paranekaan, mutta unilääkkeistä ei hyvä seuraa eikä mulla niistä olekaan kokemuksta.

Mul on ollu käytössä toi, mut ei siitä oo apua. Tosin tää käsi tässä on nyt se pienin murhe. Toi selkä tai no häntäluu on se juttu nyt.

vierailija
Mul on ollu käytössä toi, mut ei siitä oo apua. Tosin tää käsi tässä on nyt se pienin murhe. Toi selkä tai no häntäluu on se juttu nyt.
Olen k'ynyt parhaalla mahdollisella naprapaatilla, jota ei saa mainostaa siksi kun ei hän ehdi ottaa kaikkia tulijoita vastaan - itse sanoi niin:LOL:
No, kertakäynnillä tuli kuntoon, mutta pari viikkoa piti elellä varovasti, ettei mene takaisin väärään asentoon. Olihan se henkeäsalpaava kipu eikä kukaan osaa sanoa, miksi se hengittämistäkin estää - ihan käsittämätön oire, kun kipuhan on pohjimmiltaan hapenpuutetta(y)
Tästä nyt vaan tilailemaan aikaa - ei se muuten lähde pois(y)
Ei käy kipeetä se käsittely, kun ne tietää mitä tekee. Mulla kun ei ole ollut kipulääkkeitä, tiedän, ettei käy. Ihmeellinen olo sen jälkeen - suosittelen:barefoot:
Aijoo: mulla on skolioosi, mikä ei ole koskaan vaivannut. Mutta kiertoliikkeestä se vaiva alkoi yhtäkkiä, un viskasin auton takapekille kassin, johon sitten tuli toinen räväkkä kiertoliike, kun paiskasin oven kiinni. Liika hosuminen vaan oli perimmäisenä syynä:sick:

vierailija
Täytyy vielä sanoa, et kävin naprapaatilla ja tosiaan eläkkeellä on. Kysyisin tietysti nyt ketä suosittelee, jos suostuu vastaamaan puhelimeen/sähköpostiin:)
Ekassa linkissä oli siis kiropraktikot, tokassa naprapaatit ja kolmas vaihtoehto on osteopaatit, joka on lempein menetelmä eikä välttämättä kertakäynti riitäkään, kuten naprapaatilla. Olen käynyt hartiajännitykseen kauan sitten. Tanssimalla sekin pysyy poissa, mutta se on toinen juttu se;)

vierailija
ja jos noi xxxpaatit ei saa ruotoa kondikseen niin sillon on viisain turvautua ruutiksen wanhaan muuripatakonstiin ;)
No sitä en ole kuullutkaan, mutta tuntoaisti on olemassa siksi, että tietää lopettaa tekemisen silloin, kun kipua tulee. Kohoasentoon vaan---- sanelukoneellako kirjoittelet tänne vai miten onnistuu? Pienikin liike voi olla liikaa ja siihen tarvii tietysti sairaslomaa.
Viljokävelynäytettä etsin, mutta löysinkin tuon:ROFLMAO:(n)

vierailija
Pitää nyt vähän seurailla tota, koska jos se on sitä mitä se lääkäri epäili aiemmin, niin siihen ei auta mitkään paatit.
Vesisänky jäi mainitsematta(y)
Jos et sitä saa, osta uusi ja laita lämmintä vettä vain sen verran, ettei lattia tule vastaan istuallaan. Muuten on väärin. Mut naprapaatille ekana. Ei ne lääkärit niitä suosittele, kun niiden kuuluu määrätä lääkkeitä - siihenhän ne on koulunkin käyneet, etteivät ihmiset ylinannoksilla pilaisi omia tunto- ym-aistejaan:geek:
Koita rentoutua - tässä ajankulua ilman näppistä:

vierailija
Päiväkahvin aika! Sitten marjapensaisiin levittämään tuhkaa, koska on vielä täydenkuun aikaa ja vettä tulossa illaksi taivaalta - silloin kasvi saa parahaiten hyödyn siitä lannoituksesta. Mitään ruohosilppuja (typpeä!) ei enää tähän aikaan syksyä kannata laittaa pensaiden alle, mut ne viimeiset rikkaruohot täytyy nyhtää irti ennen tuhkaa, joten pihalle taas(y)
Sain mustaherukat kerätyksi aamulla, mutta niiden laittamiseen kelpaa se vesisadekin. Tänään on alakuun aika, jolloin kuuluukin repiä juurineen ne rikkaruohot. Leikkauksesta en ole varma, milloin sen tekee, mutta riippuu lajikkeesta. Meillä on vanhaa Melalahtea, mutta jos uutta hankkisin, olisi se Pohjanjätti, jonka marjat on hyvän makuisia ja nopeesti kerätty, kun isoimmat ovat kirsikan kokoisia:LOL:
Täällä hyviä ohjeita, jos ketään kiinnostaa:rolleyes:
J.K. se viljokävely, minkä Heikki Kinnunen aikoinaan opetti telkkarissa, auttaa selkävaivoihin, on selvinnyt tanssitunneilla;)

Vesisänky jäi mainitsematta(y)
Jos et sitä saa, osta uusi ja laita lämmintä vettä vain sen verran, ettei lattia tule vastaan istuallaan. Muuten on väärin. Mut naprapaatille ekana. Ei ne lääkärit niitä suosittele, kun niiden kuuluu määrätä lääkkeitä - siihenhän ne on koulunkin käyneet, etteivät ihmiset ylinannoksilla pilaisi omia tunto- ym-aistejaan:geek:
Koita rentoutua - tässä ajankulua ilman näppistä:
No se lääkäri ei edes määränny mitään lääkettä, että tuota.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä