ja olet täysin syytön saamaasi kohteluun ?
eikä tarvii vastata.
Vastaan kuitenkin.
Minussa on vikani, eivätkä ne ole vähäiset.
Mut homma ei o ihan minun tekemisistäni kiinni.
Kas kun kototönö hankittiin ihan sillä, että mä sain hitonmoisen ylennyksen. Mut duunipäivät matkoineen oli sit minimissään kymmenen tuntia. Ja parhaimmillaan pariviikkoiset reissut päälle. Siihen lisäksi sit makkaraa leivälle soittamalla viikonloppuisin humppaa.
Ja kun olin kotona, niin siellä oli aina "vähän" hommia. Pieniä lapsia on hirveen vaikee vahtia jos naputeltavana on muutama sata neliötä huopakattoa, eikä lapsia oikein voi katollekaan leikkimään kutsua. Tai asentamaan viemäriä. Tai muuraamaan kylppäriä. Tai ...
Niinpä mä olin hirveen harvoin pallokentällä tai lukemassa iltasatua.
Japanilaistyyliin mä toin tilipussin lyhentämättömänä kotiin, rouva hoiti sen siitä eteenpäin ja mä olin jokseenkin kartalla kotonani asuvien pienten ihmisten lukumäärästä.
Join toki liikaa jo silloin.
Mut kaltoinkohtelusta tai pahanteosta edes ex- rouvakultani ei ole kehdannut minua syyttää.
Erokin meni nätisti. Rouva ilmoitti tahtovansa eron. Mitäs minä siihen sanomaan. Ettimään kämppää vaan.
Kun olin muuttanut, niin lasten huoltajuus oli ensimmäinen ratkaistava. Se olin minä joka sanoin lastenvalvojalle, että yksinhuoltajuus rouvalle. Lasten vuoksi, koska hittojako semmoisia asioita kuin lasten ajokortit, passit tai pankkitilit tarttee mun kauttani kierrättää. Ja jos mulla on juopotteluputki päällä niin en kahteen viikkoon avaa postiani tai vastaa puhelimeen, enkä tahdo, että asiat turhaan takiani viivästyvät. Ja että ex- rouvakulta osaa tehdä lasten kannalta parhaat päätökset joka tapauksessa.
Osituksessakaan ei ollut riitaa.Se oli ihan rouvan idea, että onnistuisiko ositus mitenkään siten, että lasten kodiksi hankittua ei eron vuoksi tarvitsisi myydä. Tai sitä mökkiä joka ostettiin äidiltään, että äitinsä voisi maksaa poikansa velat pois. Onnistui sekin.
Mä olen juoppo, mutta mä en ole koskaan ollut hirviö.
Mun kutsumatta jättäminen nuorimmaiseni rippijuhlaan ei ole mitään muuta kuin harkittua vittuilua.