Mies ja auto...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija697
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija697

Vieras
Tää on varmaan monessa perheessä sama juttu, vaikka luulisin että nykyään harvinaisempaa kuin ennen. ELi miesten halu ostaa turhan hieno auto.

Meillä menee taloudellisesti ihan hyvin. Meillä on ollut pidemmän aikaa kaksi autoa. Minulla kauppakassi (Tällä hetkellä Toyoyta Yaris -06), miehellä hienompi auto - tällä hetkellä joku bemari.

Jotenkin vaan mietityttää, että ukko lähinnä ajaa yksin tolla autolla suht. lyhyttä työmatkaansa. Auto maksaa kuitenkin sen 400 euroa kuussa + sitten bensat, huollot sun muut päälle. Mulla auto maksettu jo loppuun ja yritän pärjäillä sillä mahdollisimman pitkään.

Mä olen se joka vie lapset tarhaan. Okei jos mennään jonnekkin koko perheen kera, niin sitten mennään miehen bemarilla. Mut jotenkin älytöntä kun puoleen hintaankin saisi ihan ok auton. Onko oikeesti mitään järkeä että tuloista menee autonlyhennykseen neljäsosa. Sitten bensoihin ja huoltoihin sen verran että varmaan kolmasosa 1800 euron nettotuloista menee tohon.

Joku mies sanoi mulle vitsillä, että miehelle auton ostos on tunnepäätös, joka perustellaan järjellä. Taitaa olla niin...

Ei mun mies ole tuollainen. Hänelle auto on väline jolla liikutaan paikasta toiseen. Mies on ostanut oman hyvän Volvonsa pari vuotta ennen meidän tapaamista. Pakko miehellä on olla kestävä auto koska hänen työmatkansa on n.90km joka arkipäivä, ei sitä väliä ajeta jollakin halvalla prutkulla. Mulla ei ole autoa ollenkaan, kuljen töissä kävellen tai pyörällä.

Huh meillä mies tuli järkiinsä kun tajusi kuinka paljon kalliin auton arvo putoaa. On vaihtamassa keskiverto autoon. Maksatteko omat autonne? Sulla jää sitten hyvin omaan käyttöön rahaa. Säästä vaikka ja lähde lasten kesken lomamatkalla. Jätä mies ajelemaan autollaan kotiin.

Ei mun mies ole tuollainen. Hänelle auto on väline jolla liikutaan paikasta toiseen. Mies on ostanut oman hyvän Volvonsa pari vuotta ennen meidän tapaamista. Pakko miehellä on olla kestävä auto koska hänen työmatkansa on n.90km joka arkipäivä, ei sitä väliä ajeta jollakin halvalla prutkulla. Mulla ei ole autoa ollenkaan, kuljen töissä kävellen tai pyörällä.

Vähemmän näitä "auto kaikki kaikessa"-miehiä on nykyään, mutta kyllä se etenkin maaseudulla on vielä aika yleistä.

Mut tällä miehellähän ei ollut pitkä työmatka. Kyllä mä ymmärrän että jos ajaa päivittäin sen 100 kilsaa tai yli, niin ei sitä viittis välttämättä viettää jossain 10 vuotta vanhassa kopperossa...

No kyllä moni nainenkin haluaa sen hienon auton ja brassailla sillä, koska statussymboli.

Meillä mies hurahti vanhoihin jenkkiautoihin ja minä tulin perässä. Pitihän minunkin se oma Jeep saada :love:

• Tykkää
Reactions: päätön
Monelle miehelle moottori on jännä juttu iästä tai palkkanauhasta riippumatta. Sen takia ne tykkää autoista, prätkistä, lumikelkoista ja veneistä. Joku vain jostain, joku kaikesta missä on polttomoottori. Sitä tahtoo sen takia kelpo lelun millä ajella. Voi siinä olla "kilpavarusteluakin" mukana, sillä onhan se pojasta kuin pojasta mukavampaa jos oma peli on hienompi kuin kaverilla. Koska monelle miehelle asia on tunnepitoinen kiva juttu, ei vaakakupissa välttämättä paina edes se että kyseistä vehjettä ei välttämättä tarvittaisi tai että kilometrejä tulee vähän.

Ei ole miehellä turhan kallista autoa. Itseasiassa on tuo on jo vanha. Seurailee autojuttuja kyllä tarkkaan, eikä tule täysin uutta kallista ostamaan. Konepellin alla tulee varmaan aina olemaan vähän keksimääräistä enemmän.

Siskon perheessä sisko on yleensä saanut sen paremman auton käyttöönsä, koska hänellä on pidempi työmatka ja hän kuskasi myös lapset, kun nuo olivat pieniä. Nykyiset autot ovat kyllä aika ökyjä, mutta onpa heillä niihin varaakin.

...Auto maksaa kuitenkin sen 400 euroa kuussa + sitten bensat, huollot sun muut päälle. Mulla auto maksettu jo loppuun ja yritän pärjäillä sillä mahdollisimman pitkään....

Tällä palstalla on ehdottomasti kiellettyä ostaa auto velaksi. Hienollakin saa toki ajaa mutta se pitää pystyä ostamaan säästöillä. Eli bemari myyntiin ja semmosta kaaraa alle mihin on oikeesti varaa.

Vähemmän näitä "auto kaikki kaikessa"-miehiä on nykyään, mutta kyllä se etenkin maaseudulla on vielä aika yleistä.

Mut tällä miehellähän ei ollut pitkä työmatka. Kyllä mä ymmärrän että jos ajaa päivittäin sen 100 kilsaa tai yli, niin ei sitä viittis välttämättä viettää jossain 10 vuotta vanhassa kopperossa...
No me asumme kylläkin pienessä maaseutukunnassa ja tiedän useita miehiä jotka eivät todellakaan ole tuollaisia kuin ap:n mies. Jälleen kerran typerää oletusta ja harhaluuloa maaseutua ja siellä asuvia ihmisiä kohtaan.

Ei ole miehellä turhan kallista autoa. Itseasiassa on tuo on jo vanha. Seurailee autojuttuja kyllä tarkkaan, eikä tule täysin uutta kallista ostamaan.

Ei automies ikinä osta uutta ajamatonta autoa. Sillä autojen hinnassa on uutena paljon ilmaa. Eli jos automiehellä on 30 000e laittaa autoon, se ei osta sitä uutena. Se laittaa saman rahan, mutta vähän käytettyyn. Näin se saa "uuden", mutta tehokkaampana ja paremmilla varusteilla.

Ihan uusia autoja ostaa ne, kelle auto ei ole se juttu. Niitä ei niin kiinnosta teho tai varustelu. Ne on usein papparaisia, tai sitten paremmin tienaavia ihmisiä, joita autot ei vaan jaksa kiinnostaa. Ne kattoo katalogia ja päättää minkä haluaa.

• Tykkää
Reactions: päätön
Mikäli haluaa säästöä autoon liittyvissä asioissa, niin renkaat kannattaa hankkia sivuston www.autonrenkaat.net kautta. Siellä on useita liikkeitä listattuna ja helppo löytää uusimmat tarjoukset. Itse löysin näppärästi uudet kitkarenkaat vuoden 2008 Vectraani.

Tuo on miehesi arvovalinta. Hän arvostaa saamaansa statusta, jonka uudenkarhealla bemarilla ajaminen tuo.
Hänelle ei ilmeisesti tee tiukkaa maksaa sitä mainitsemaasi 400euron autolainaa kuukausittain mutta jos pitäsi tuo sama summa laittaa johonkin muuhun, se olisikin liian kallista.

Halvemmallakin autolla pääsee paikasta a paikkaan b. Mutta, jos on noloa ajella halvemmalla, niin se on vain valintakysymys.

Olette onnekkaita, koska teillä on tuo mahdollisuus valita. Ja miehesi on valinnut auton. Joku muu olisi valinnut jotakin muuta, ehkä? Kukapa tietää, mitä ihmisten päässä loppujen lopuksi liikkuu vai liikkuuko siellä enää mitään?

Tuo on miehesi arvovalinta. Hän arvostaa saamaansa statusta, jonka uudenkarhealla bemarilla ajaminen tuo.
Hänelle ei ilmeisesti tee tiukkaa maksaa sitä mainitsemaasi 400euron autolainaa kuukausittain mutta jos pitäsi tuo sama summa laittaa johonkin muuhun, se olisikin liian kallista.

Halvemmallakin autolla pääsee paikasta a paikkaan b. Mutta, jos on noloa ajella halvemmalla, niin se on vain valintakysymys.

Olette onnekkaita, koska teillä on tuo mahdollisuus valita. Ja miehesi on valinnut auton. Joku muu olisi valinnut jotakin muuta, ehkä? Kukapa tietää, mitä ihmisten päässä loppujen lopuksi liikkuu vai liikkuuko siellä enää mitään?

Tai sitten se on niin, että kun on tottunut ajamaan hyvällä autolla, niin ei sitä mieluusti huonompaankaan enää vaihda...

Olen kyllä usein ihmetellyt, miten merkittävää osaa auto näyttelee osana monen miehen egoa.
Mutta toisaalta, kyllähän tietyn tyyppiset ihmiset ostavat tietyn tyyppisiä autoja, joten jo tutustumisvaiheessa kannattaa rajata ulkopuolelle tiettyjen merkkien edustajat, jos haluaa säästyä vaivalta jatkossa.

Näinä näennäisen tasa-arvon aikoina, lisään vielä tasapuolisuuden nimissä, että yllä mainittu koskee kyllä nykyään myös joitain naisia.

Yhteistyössä