Toiveena vauva 2017-2018

Missä on teitin testikuvat niin voi tiirailla onko sitä viivaa vai ei :geek:

Itse en laita kun en osaa :D

Mutta olen tyylilleni uskollinen ja vanha kunnon joka kuukautinen luulosairaus nostaa päätään :whistle:

Tänään dpo 3 ja mun iho on tosi arka, silmissä samanlainen tunne kun olis tulossa kipeex. :oops:

Tiedetään, ihan liian aikaista mutta kyllä te tiiätte :whistle::cautious::oops::rolleyes::geek::LOL:

Onko muilla maanantaina alkanut luulosairaus oireileen :p

Pus kaikille ja mukavaa viikon alkua :love:
Jotenkin tästä viestistä tuli vaan tosi hyvälle mielelle, ni oli pakko se kertoa. Hauska! :LOL: Kiitos, mukavaa alkanutta viikkoa sinulle myös ja tsemppiä piinailuun! ;)(y):rolleyes:
 
Täällä kp 29/28-33
Pc näytti eilen sitä perus hämyhaamua eli viivanpaikkaa...
Turhaan elättelee taas toiveita tuommoset.
Olettaisin että kierto jää tässä nyt edellistä lyhyemmäksi ja menkkojen pitäis alkaa varmaan ke tienoilla...about kierron pituudeks tulis 30.
Mut kuka tietää! Ku on pakka sekaisin.
Äsken tuli myös pyyhittäessä aavistuksen rusehtavaksi tai punakaksi värjääntynyttä limaa. Totta kai heti ajattelin että olis kiinnittymisestä johtuvaa...tai sit enteilee menkkojen alkua!
Nähtäväksi jää.
Tää oli omanapa viesti anteeksi siitä. Palaan taas paremmalla ajalla lukemaan muiden kuulumisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti 76
Onnea fabula! :)

Täällä ei kurjuutta kummempaa, eilen alko oikealla alhaalla kunnon tuikinnat ja niinpä sieltä taas pärähti ovistestiin plussa. Tässä kierrossahan se on kolme kertaa jo ollu plussalla ja siitä aina haalistunu viivat.. Taidan heittää vesilintua noilla ovistesteillä ja jättää jatkossa testailut. Ei sillä, että ne välttämättä väärinkään ois näyttäny kun oireet on kyllä ollu joku plussalla tosi vahvat mutta alkaa tää oma kroppa rassata jo ihan tosissaan. En tiiä, et voiko se letro olla sekottanu ton hormonituotannon vai onko se sekasin ihan omikseen. Naureskelin nuivasti kyllä miehelle, että onko kuultukaan aiemmin naisesta joka ovuloi jatkuvasti mutta ei koskaan kyllä raskaaksi asti tule. Kyllä kai tästä on jo pakko koittaa jotain huumoria repiä, muuten repiää varmaan hermo :D

Kaiken muun lisäksi mun naama on räjähtäny ihan totaalisesti, leuka ja kaula on aivan täynnä järkyttäviä näppyjä. Hiukset on omituisen lasimaiset ja liukkaat ja alavatsa on edelleen tosi raskas. Onko muilla letroilijoilla ollu tämmösiä oireita? Jännittää, et jos se ei sit vaan sovi mulle ja joudutaan vaihtaan lääkettä tai jopa lykkään sit inssiä jos pitää pitää taukoa lääkkeissä tms. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Heippa!

Mulla meneillään vissiin kp 30/28, mutta viimeiset kierrot olleet juuri sen 30 päivää niin menkkoja tässä odotellaan. En enää viitsi testejä ostaa kun ei ole yhtään raskautunut olo ja aina kun ostan niin sieltähän ne menkat sitten tulevatkin. Ainoastaan olen väsyttänyt ja finnejä enemmän, mutta en usko raskausoireiksi.

Harmi ettei jaksa enää samanlailla jännittää, kun tuntuu että omalla kohdalla raskautuminen näyttää olevan vaikeaa. (n) Toki yhden plussan olen saanut, että eiköhän se kumminkin mahdollista ole!

Plussatuulia:love:
 
Onnea fabula! :)

Täällä ei kurjuutta kummempaa, eilen alko oikealla alhaalla kunnon tuikinnat ja niinpä sieltä taas pärähti ovistestiin plussa. Tässä kierrossahan se on kolme kertaa jo ollu plussalla ja siitä aina haalistunu viivat.. Taidan heittää vesilintua noilla ovistesteillä ja jättää jatkossa testailut. Ei sillä, että ne välttämättä väärinkään ois näyttäny kun oireet on kyllä ollu joku plussalla tosi vahvat mutta alkaa tää oma kroppa rassata jo ihan tosissaan. En tiiä, et voiko se letro olla sekottanu ton hormonituotannon vai onko se sekasin ihan omikseen. Naureskelin nuivasti kyllä miehelle, että onko kuultukaan aiemmin naisesta joka ovuloi jatkuvasti mutta ei koskaan kyllä raskaaksi asti tule. Kyllä kai tästä on jo pakko koittaa jotain huumoria repiä, muuten repiää varmaan hermo :D

Kaiken muun lisäksi mun naama on räjähtäny ihan totaalisesti, leuka ja kaula on aivan täynnä järkyttäviä näppyjä. Hiukset on omituisen lasimaiset ja liukkaat ja alavatsa on edelleen tosi raskas. Onko muilla letroilijoilla ollu tämmösiä oireita? Jännittää, et jos se ei sit vaan sovi mulle ja joudutaan vaihtaan lääkettä tai jopa lykkään sit inssiä jos pitää pitää taukoa lääkkeissä tms. :confused:
Miulle ei sopinu Letrot ollenkaan ja oli just tommosta. Hiukset ihan oudot ja keho (varsinkin naama ja päänahka) täynnä isoja ja kipeitä näppyjä mitkä ei kuitenkaan niinku.. tullu ulos ollenkaan ja en pystyny sit harjaamaan enää ees hiuksia ja iho meni aina vaan kamalammaks kun kävi tyyliin suihkussa. Kokoajan hiosti eikä pystyny ilman kipua kumartumaan/kyykistymään. Käytin kaks kiertoa ja sit piti pitää taukoa ja selvittää johtuuko lääkkeestä ja niinhän siinä kävi että johtu. On tosiaan hyvä lääke jos vaan sopii, mut itselleni ei käyny :( Kannattaa kattoo kyl tarkkaan ettei esim. syökää mitään semmosta mikä vois provota ihoa :D Toivottavasti oireet helpottaa. Onko monennetta kiertoa Letrot? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Kysymys limojen tarkkailijoille, onks kaikilla ihan selvät ovulaatiolimat, sellasta 10cm venyvää pitkin päivää vai enemmän kertalöytönä? Yritän bongata ovulaatiota ekaa kertaa tosissaan ja noi kutrin ja luomipimun ohjeet hämmentää :)
 
Miulle ei sopinu Letrot ollenkaan ja oli just tommosta. Hiukset ihan oudot ja keho (varsinkin naama ja päänahka) täynnä isoja ja kipeitä näppyjä mitkä ei kuitenkaan niinku.. tullu ulos ollenkaan ja en pystyny sit harjaamaan enää ees hiuksia ja iho meni aina vaan kamalammaks kun kävi tyyliin suihkussa. Kokoajan hiosti eikä pystyny ilman kipua kumartumaan/kyykistymään. Käytin kaks kiertoa ja sit piti pitää taukoa ja selvittää johtuuko lääkkeestä ja niinhän siinä kävi että johtu. On tosiaan hyvä lääke jos vaan sopii, mut itselleni ei käyny :( Kannattaa kattoo kyl tarkkaan ettei esim. syökää mitään semmosta mikä vois provota ihoa :D Toivottavasti oireet helpottaa. Onko monennetta kiertoa Letrot? :)
Kolme kiertoa oon syönyt. Eka kierto meni oppikirjojen mukaan mut tää kolmas on ollu kyllä aivan hirveä. Ens kierrossahan meillä oli tarkoitus mennä inssiin ja nyt kyllä jännittää, et jos pitääkin sit pitää joku tauko letrossa eikä päästäkään siihen.. Vaihdettiinko sulla clomeihin?
 
Kolme kiertoa oon syönyt. Eka kierto meni oppikirjojen mukaan mut tää kolmas on ollu kyllä aivan hirveä. Ens kierrossahan meillä oli tarkoitus mennä inssiin ja nyt kyllä jännittää, et jos pitääkin sit pitää joku tauko letrossa eikä päästäkään siihen.. Vaihdettiinko sulla clomeihin?
Vaihdettiin joo Clomeihin ja niitä neljä kiertoa ollu käytössä.

Limakeskusteluun: En limaile ollenkaan vaikka ois O+ et vois se ovulaatio tapahtuu ilmankin. Tosin ei ilmeisesti kovin tehoavasti.. :D
 
Kunnon kintaat; mulla oli nyt tässä kierros letrot ekaa kertaa. Ei vaikuttanu ihoon mitenkään enkä erityisesti mitää muitakaan oireita. Mutta sitä paineen tunnetta alavatsassa on ollut ja on edelleen. Huomenna aletaan testailemaan mut loppu viikosta varmaa pitäs viimestään näkyä jos olis onnistunut.
 
Kävin jo tuolla himotestaajissa kirjottamassa, mutta sain eilen dpo 9 ekaa kertaa ikinä raskaustestiin haamuviivan! Ja vielä sellasen missä oli väriä. Olin just edellisen yön itkeny useemman tunnin siitä kun tuntuu että tää ei vaan voi onnistua ja mulla tuli taas reilusti veristä vuotoakin, vaikka menkkojen pitäis alkaa vasta pe. Tämähän on meidän viimenen kierto ennen hoitoihin hakeutumista, viiva tuntu ihan liian hyvältä ollakseen totta.

Ja niin se tais ollakin, tänään aamulla ei mitään viivaa enää ollut :( En tiedä oliko se sitten viallinen testi vai kiinnittymisyritys vai mikä mikä siinä näky, mutta raskaana en ole vieläkään. Nyt keräilen voimia menkkojen alkamiseen ja lapsettomuushoitoihin hakeutumiseen :cry:
 
Kysymys limojen tarkkailijoille, onks kaikilla ihan selvät ovulaatiolimat, sellasta 10cm venyvää pitkin päivää vai enemmän kertalöytönä? Yritän bongata ovulaatiota ekaa kertaa tosissaan ja noi kutrin ja luomipimun ohjeet hämmentää :)
Mulla sellasta pitkin päivää mut ei nyt koko aikaa. Useampi päivä, mut ehkä se ei kaikkina päivinä oo just se ovulaatiolima vaan jotain ennakoivaa.....

ON : seurasin tarkkaan kiertoa esikoisen yritysaikana kun plussaa ei meinannut kuulua ja nyt kun kierto taas käynnistyi niin ei sitä oikein osaa olla tarkkailematta. Vaikkei varsinaisesti nyt yritystä olla aloitettu niin eipä me varsinaisesti yritetä raskautta ehkäistäkään. No tästä tietty seuraa että oon hyvinkin tietoinen jos sänkyhommat osuu ovulaation tienoille, ja tottakai sitten sitä miettii et josko sit ois raskaus mahdollinen. Enkä haluaisi aloittaa tästä stressiä ja sit niitä pettymyksiä...Mut riski aika iso, en voi itselleni mitään.
 
Vielä tänäänkin ovistestissä vilkkuva hymiö, en ymmärrä kyllä montako päivää niitä voi tulla vai voisiko olla että tulee vaan pari niitä ja ei irtoamista tapahdukaan no huomenna aamulla selviää. Harmi kyllä huomenna ei mahdollisuutta edes hyödyntää kun olen illan töissä. Eilinen ei taida riittää.
On nää niin vaikeita juttuja että miettii miksi toiset joutuu käymään läpi vaikka mitä.
Jaksamista kaikille!
 
Menkat alkoi tänään!
Mulle voi päivittää kp 1 ja yk 6-7
Ei ollut yhtään semmonen pettymys tämä kierto, mitä monesti aiemmin.
Uudesaa kierrossa kyllä odotukset korkealla koska kilpirauhasarvot on saatu nyt kuntoon ja pitää toivoa että pysyvät kunnossa, joten raskautuminenkin on todennäköisempää.
Edellisessä kierrossa en varmaankaan edes ovuloinut koska tuli vain hyvin haalea viiva oviksen aikaan kahtena päivän.
Aion tikuttaa ovista tulevassakin kierrossa.

Mietin vielä kannattaako mennä käymään esim yksityisellä perustutkimuksissa.
 
Jee ihanaa mama! Tuli hyvä mieli sun puolesta! :)

Teris, mullakin aina välillä samoja mietteitä. Varmasti monella muullakin. Miksei tämä homma vois olla helppoa, tai ainakin helpompaa. Ja tapahtua ilman murheita. Hattua nostan hälle, ken yrittämisestä selviää ilman liikamiettimistä..!

Viikonloppuna ja vielä eilen olin ihan et joo jees hyvä lähestyvään ovikseen viitaten. Nyt on vähän jotenkin .. toivo hiipunut tai epätoivo tms että ei kuitenkaan onnistu, taaskaan. Ehkä huomenna on taas eri mieli, oon vähän tuuliviiri aina välillä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja Yuna
Tilasin muuten eilen sitä royal geleetä...matkalla ovat kotia kohti. Kannattiko aloittaa sen syöminen heti kierron alussa???

Soitin terveystaloon ja yritin tiedustella siellä perustutkimusten hintaa edes suuntaa antavaa ja mitä siihen kuuluu...mutta eivät osanneet sanoa. Suosittelivat ensin varamaan vastaanottokäynnin gynekologille (n100€) ja suunnittelemaan siellä mitä jatkossa tarvis tutkia.
Kuulostaa kamalan hankalalta ja kalliilta. Varaan varmaankin suoraan sitten ultraääneen ajan ja eikös siinä samalla voi jutskata lääkärin kanssa ni josko ei tarviis niin montaa kertaa ravata.
Oliko täällä ketä kaikkia jotka oli käyneet yksityisellä perustutkimuksissa? Miten esititte asianne ja saitteko heti varattua ajan suoraan tutkimuksiin ilman lääkärin ns ensikäyntiä.
 
Tilasin muuten eilen sitä royal geleetä...matkalla ovat kotia kohti. Kannattiko aloittaa sen syöminen heti kierron alussa???

Soitin terveystaloon ja yritin tiedustella siellä perustutkimusten hintaa edes suuntaa antavaa ja mitä siihen kuuluu...mutta eivät osanneet sanoa. Suosittelivat ensin varamaan vastaanottokäynnin gynekologille (n100€) ja suunnittelemaan siellä mitä jatkossa tarvis tutkia.
Kuulostaa kamalan hankalalta ja kalliilta. Varaan varmaankin suoraan sitten ultraääneen ajan ja eikös siinä samalla voi jutskata lääkärin kanssa ni josko ei tarviis niin montaa kertaa ravata.
Oliko täällä ketä kaikkia jotka oli käyneet yksityisellä perustutkimuksissa? Miten esititte asianne ja saitteko heti varattua ajan suoraan tutkimuksiin ilman lääkärin ns ensikäyntiä.
Mä varasin ihan normi 30 minuutin vastaanoton gynekologille (Mehiläisessä valittavissa oli siis 20 ja 30 minuutin aikoja). Vasta siellä lääkärin luona esitin asiani ja kun oli juteltu asia ja käyty läpi kierrot jne. niin se kysyi, että haluanko, että katsotaan ultralla ja otetaan papa ja kun sanoin, että haluan, niin siinä samantien sitten tehtiin ne + se tutki rinnat, mitattiin verenpaine ja mitä nyt vielä. En siis varannut erikseen mitään ultrausta, vaan ihan peruskäynnin.
 
Moikka kaikille! Mä voisin hypätä nyt mukaan keskusteluun. Taustalla oon lymyilly jo iät ja ajat. Opiskelu- ja työtilanteiden vuoksi yrityksen aloittamista on jouduttu odottamaan, vaikka itse olisin vauvaa kaivannut jo tammikuusta. Eli pitkän tuntuinen odotuksen odotus on takana, ja nyt vaan toivotaan että ei enää pitkään tarvitsisi odottaa lisää. Ensimmäinen lapsi on yrityksessä, ja vaikka virallisesti piti ensi kuusta aloittaa yritys niin kyllä se jo nyt on päällä. Ovulaation aikaan ja sitä edeltävinä päivinä harrastettiin seksiä varmaan sellaisen 10 kertaa, eli hyvinkin kuvittelisi yhdn simpan sieltä selviävän jatkoon. Nyt siis menossa DPO 6 ja jännitellään. Tää jännitys on aivan ihana tunne, ja ensimmäistä kertaa koen sen! Yritän tutkailla josko jotain oiretta tuntuisi, mutta ei ainakaan vielä. Tosin biologiselta kannalta ajateltuna DPO 6 ei vielä ole mitenkään mahdollista tuntea raskausoireita, mutta tästä tuntuu nyt olevan rationaalisuus melko kaukana. Eli Maya, yk 1 kp 20/29
 
Moikka! Liitynpä minäkin ketjuun, kun täällä näyttää olevan aktiivinen keskustelu olevan ja vertaistuelle olisi tarvetta.(n)

Olen 21 vuotias nainen..varmaankin jo 15 vuotiaasta asti kuumeillut, silloinen pikkuveljen syntymä kyllä lievitti, kun sain häntä hoitaa mielinmäärin .

Ehkäisykapseli poistettu huhtikuussa 2015. Marraskuussa 2015 jonkinlainen kiinnitysyritys, varhainen keskenmeno..kemiallinen raskaus:(
Lapsettomuustutkimukset aloitettu kunnalisella aukiolotutkimus tehty, kaikki ok. Parlodel lääkitys aloitettu, nyt kolmas kierto lääkkeellä, pinellä annoksella, korkeita prolaktiiniarvoja ei ole loppuun asti tutkittu. Seuraavaksi lähete tyksiin jatkoa varten.

Eli kp 12/28-30 y.a 4/15 yk 17
1. lapsi toiveissa
 

Yhteistyössä