6 kk elinaikaa jäljellä..mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Muuttasin kaiken omaisuuteni käteiseksi rahaksi ja ottaisin kaikista mahdollisista paikoista velkaa nin paljon kuin vain saisin ja nämäkin rahat ottatisin kätesenä, jotka sit antaisn muovikasseissa lapselleni ennen kuolemaani, enkä ikinä yrittäisikään maksaa velkoja pois
 
9mm9mm
Muuttasin kaiken omaisuuteni käteiseksi rahaksi ja ottaisin kaikista mahdollisista paikoista velkaa nin paljon kuin vain saisin ja nämäkin rahat ottatisin kätesenä, jotka sit antaisn muovikasseissa lapselleni ennen kuolemaani, enkä ikinä yrittäisikään maksaa velkoja pois
pakko myöntää et nauroin tälle jää paperinpyörittelijät nuoleen näppejään. onhan se katasrofi muutenkin kun nykyään jos omainen kuolee niin se eläke katkastaan samntien ja jo maksettu peritään takaisin unohtamatta et vittu niitä sairaala kului ja kaikkai mutia laskui joutuu maksamaan siinäkin pitäisi olal nii nettä kuoltuakin maksetaan joku muutam kuukausi niin et ei omaiset joudu streessaa helvetin rahn takia lmuun suru nkeskellä!
pako myöntö et olin menossa jo yhe n virkamiehen luokse kun nii nvitutti
 
vierailija
Laittaisin itse kaikki ruoat, mahdollisimman yksinkertaiset raaka-aineet ja luomuna kaikki.
Lehdessä Elintarviketuotanto & ympäristö Kirsti Piminäinen haastattelee Pirjo- Liisa Penttilää. Pätkä siitä:
"Omaa mökkipuutarhaansa Penttilä hoita luonnonmukaisin menetelmin, ympäristösyistä ja harrastuksesta. - Toistaiseksi olen pärjännyt tuholaistenkin kanssa. Olen laiska ja minulle sopii, että katteet huolehtivat kosteudesta ja rikkaruohoista."

Tuo juttu on vuodelta 1998, jolloin en todellakaan ymmärtänyt vielä varoa lisäaineita. Silloin jo ne on olleet muuntogeenisistä raaka-aineista tehtyjä, kuten on ollut monet lääkevalmisteetkin. Lääkeyhtiöt omistavat patentit niihin, joten luonnollisesti niitä juuri käytetään. Eikä ne ole kuuluneet eviran valvontaan koskaan, vaan Lääkelaitokselle. Sokerilla ja turhilla hiilareilla taas kasvatetaan pöpöjä ja syöpäsoluja, joten ne pois vaan raakasti.

Miten vointi on --- muuttunut?
 
vierailija
Haha, jotkut pällit kuvittelevat luomuhörhöilyn pidentävän kuolemansairaan elämää, ja sen sijaan, että valmistautuisivat kuolemaansa, he keskittyvät luomuhörhöilyyn.

No joo, jos minulla olisi 6 kk elinaikaa jäljellä, muuttaisin omaisuuteni joksikin säilyväksi, kuten kullaksi, ja tekisin todella paljon videoita, joilla puhuisin pojalleni, joka vielä on vauva. Ja tietysti viettäisin joka sekunnin poikani kanssa. Olen jo kauan sitten sopinut veljeni kanssa, että otamme toistemme lapset, jos käy jotain, joten siltä osin poikani jatko on jo tiedossa.
 
vierailija
Jos jäljellejäävä elinaika on laskettavissa kuukaisissa ja lopputulos varma, todennäköisesti sitä on jo sen verran sairas, että se rajoittaa tekemisiä.

Eräs tuttu sai tuomion, että elinaikaa olisi jäljellä vain pari kuukautta - vuosi. Hän ei halunnut sitä uskoa, vaan käytti paljon aikaansa vaihtoehtoisten ja kokeilevien hoitomuotojen tutkimiseen ja kokeiluun. Reissasi ulkomaille hoidottavaksi useasti jne. Kuitenkin myös muita kokemuksia keräsi, teki mm. yhden pitkän kaukomatkan. Kun hän sitten vajaa vuosi tuosta tuomiosta kuoli, itse ajattelin, että harmi että käytti niin paljon viimeisistä elinkuukausistaan hoitoihin, jotka eivät auttaneet kuitenkaan. Hän oli kuitenkin kohtuullisen hyvässä kunnossa viimeisiin viikkoihin asti, eli romahdus tuli melko nopeasti. Mutta toivon ylläpitäminen tuntui olevan tärkeää, ei hän tainnut siitä luopua koskaan.

Elämäntahto on useimmilla kova, eikä varsinkaan nuorena kuolemista vaan halua ja kestä hyväksyä. Voi olla että itsekin käyttäisin viimeiset kuukaudet epätoivoiseen parannuskeinojen etsintään. Toivosta luopuneena ei ehkä kuitenkaan kykenisi nauttimaan mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
vierailija
Muuttasin kaiken omaisuuteni käteiseksi rahaksi ja ottaisin kaikista mahdollisista paikoista velkaa nin paljon kuin vain saisin ja nämäkin rahat ottatisin kätesenä, jotka sit antaisn muovikasseissa lapselleni ennen kuolemaani, enkä ikinä yrittäisikään maksaa velkoja pois
Valitettavasti perikunta on se, joka sitten joutuu makselemaan noita velkoja pois :( eli en suosittele. Kyllä perintä ja valtio huolen pitää, ettei omaisille jää kuin velat niskoilleen.
 
Valitettavasti perikunta on se, joka sitten joutuu makselemaan noita velkoja pois :( eli en suosittele. Kyllä perintä ja valtio huolen pitää, ettei omaisille jää kuin velat niskoilleen.
Älä ny puhu paskaa, lapselleni jäisi monta muovkassillista käteistä rahaa ja veloista ei tarvii välittää, kun ilmoittaa luopuvansa perinnöstä, joka olis vain velkaa
 
vierailija
Älä ny puhu paskaa, lapselleni jäisi monta muovkassillista käteistä rahaa ja veloista ei tarvii välittää, kun ilmoittaa luopuvansa perinnöstä, joka olis vain velkaa
Ai hitsi, voisiko noinkin tehdä :) tuossahan hyvä idea sitten, en tiennytkään. Kuvittelin, että velat tulevat omaisten hoidettavaksi, otti perinnön vastaan tai ei. Mutta juu, jos noin on, niin loistava idea :D
 
Ai hitsi, voisiko noinkin tehdä :) tuossahan hyvä idea sitten, en tiennytkään. Kuvittelin, että velat tulevat omaisten hoidettavaksi, otti perinnön vastaan tai ei. Mutta juu, jos noin on, niin loistava idea :D
Kyllä voi. Velat ei tosiaankaan periydy tolla konstilla.
Ja kun rahat on annettu käteisenä niin kuolinpesän kassa on tyhjä. Majuri on vaan käyttänyt kaikki omat ja lainatut viimeisinä kuukausinaan huonoon elämään, eli pitänyt hauskaa koko rahalla.

Mut perillisen kannalta muovikassillinen rahaa on sillai hankalaa rahaa, että sitä ei voi käyttää kuin kauppaostoksiin yms. käteismaksuihin. Pankkiin sitä ei voi viedä eikä sillä voi ostaa esim. asuntoa. Koska sitä rahaahan ei ole olemassa rehellisenä rahana.
 
vierailija
Eläisin kuten ennenkin. Järjestäisin lasten asiat kuntoon, kuten myös rahoituksen hautajaisiin.
Jokainen kuolemme joskus, harvoin sitä saa tietää ennakkoon, koska kuolemme. Yleensä se tulee yllätyksenä, ja onnekkaita ovat tavallaan ne, jotka tietävät. Saavat rauhassa jättää hyvästit ihmisilleen.
Yleensä näin ei ole, kuolema saapuu yllättäen, ilman varoitusta.
Mutta, kukaan ei ole vielä jäänyt elämästä eloon.
Voimia ja iloa viimeisiin hetkiin. Elämä jatkuu toisaalla, vaikka suru onkin suuri. Sen kanssa oppii kyllä elämään.
 

Yhteistyössä