6 kk elinaikaa jäljellä..mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lopettaisin palstailun. Hoitaisin asioita loppuun. Järjestäisin "jäämistöni" siten, ettei siitä koituisi mitään ylimääräistä vaivaa miehelle ja lapsille. Olen joutunut äitini varastoja ja tavaroita tyhjentelemään, isästä ei siihen ollut. Tai hän olisi kärrännyt kaiken roskiin. Siskon kanssa niitä sitten järjesteltiin, osa meni kierrätykseen, osa jaettiin ympäri sukua, mille löytyi joltakulta käyttöä jne.
 
Jos ei ole provo, niin..
Jäämistöt ja perinnöt kuntoon. Jos on ollut riitaa jonkun ihmisen kanssa tai olisin hänelle velkaa, hoitaisin asian. Lähempänä suunnittelisin hautajaisia kuluineen, jos olisi voimia.

Viettäisin paljon aikaa läheisten kanssa.

Kääntäisin kelkan kohti Jeesusta. Pyytäisin synnit anteeksi ja antaisin elämäni hänelle.
 
9mmm
Tuomio tuli. Nyt pitää laittaa elämä uusiksi.
Mä menisin sinne missä meri on blue eikä paskan harmaata polttelisin dullaa ja rakastaisin elämää niinkuin nyttekin ja kävisin kunnkku baldwinin haudalla tapaamassa historian rakasta :) ja vitut välittäisin mistään byrokraatti hommista jotka stressais mua. Mut kuolisin tod näkösästi armeniassa tai haluisi nsinne haudatuksi koska niin on sydän sanonut mulle. kirjoittaisin viimeset luvut tyttöni kirjaa joita olen hälle kirjoittanut ohjeeksi jos mulle käy jotain ja se olisi miten voittaa mielen pelko kuolemassa ja uuden saavuttamine iänkaikkisuudessa.. ei mun tytön pitäis kyl olla mun mukana rakastan häntä eniten maailmassa ja ex sais olla tietty lähellä kuiteskin hyvä nainen ja veis sen sitten kotiin mut se ei olisi meijän matkalla siinä lähellä vaan oottamassa mun kuolemaa et voi ottaa tytön. mä imisin viellä viimeset kauneuden hetket sydämmeen ennenkuin muuttuisin ikuisuuteen isäni tykö joka on rakkaus
 
Jos on totta,niin tekisin testamentin ja hoitaisin hautajaisjärjestelyt kuntoon,kävisin sukulaisten luona ja viettäisin aikaa läheisten kanssa.
 
9mmm
Tuomio tuli. Nyt pitää laittaa elämä uusiksi.
ja suo anteeksi yleensä saan tunteen siitä kuka on kuolemassa nii nen vastannut sinulle suoraan. sydän alkaa iekä poismenevien kohdalla en edes aina tiedä mutta niin taphtuu. toivotan sinulle kuitenkin onnellista loppu aikaa ja muista sydämmen ilo voi tuoda exsra aikaa ja ellös pelkää pimeetä its jsut a beging of new adventure. its spirit what lives long and then when its time it be called heaven
 
vierailija
Varmasti se viha, mitä sisälle kertyy, täytyisi purkaa vaikkapa paperille---- vai miten? Tässä on yksi - voisi kuvitella, että samantyyppisessä tilanteessa tehty?
Mitä h a l u a i s i t tehdä vielä? Kirjoita vihkoon mieli tyhjäksi.
 
vierailija
Tuomio tuli. Nyt pitää laittaa elämä uusiksi.
Luomukurkumaa Juustopertin kermaviilin sekaan (maku ok ja täytyy sekoittaa rasvaan tehotakseen) aamuin illoin ja hiilarit minimiin, oli syy mikä tahansa. Ja asiaa:

"Kystinen fibroosi, joka on perinnöllinen aineenvaihduntasairaus, johtuu alfa1-antitrypsiinin puutoksesta. Yhdysvaltalaisten hiirikokeiden perusteella intialaisesta keittiöstä tutun kurkuman ainesosan kurkumiinin avulla saatiin väärin laskostuneet proteiinit laskostumaan oikein. Tällöin ne toimivat normaalisti eivätkä sisäelimien, kuten keuhkojen rauhaset eritä sitkeää limaa, joka aiheuttaa taudin oireet. Tutkijat antoivat kurkumiinia hiirille, joilla oli geneettinen kystisen fibroosin aiheuttava mutaatio. Tämä mutaatio esiintyy 90 %:lla kystistä fibroosia sairastavista ihmisistä.Kurkumiini, joka on varsin turvallinen aine, korjasi geenivirheen aiheuttamat oireet, mutta vain niillä hiirillä, joilla oli virheellinen geeni. Jos geeni puuttui kokonaan, kurkumiini ei vaikuttanut. Kurkumiini voisi olla hyvä lähtökohta kehitettäessa lääkkeitä kystiseen fibroosiin. Tällöin ei tarvitsisi tyytyä vain oireenmukaiseen hoitoon vaan voitaisiin ehkäistä oireiden kehittyminen."
- Petri Kaipaisen käännös Tohtori-sivustolta (Science 2004;304:600-602)
 
vierailija
- heittäisin hyvästit duunille

- tarkistaisin testamentin

- tarkistaisin suunnitelmani hautajaisistani (kyllä, minulla on kansiossa tarkat suunnitelmat)

- myisin mahdollisimman paljon turhaa omaisuuttani pois, ettei jälkipolville olisi siitä haittaa

- tyhjentäisin tilini ja jakaisin rahat läheisilleni

- viettäisin mahdollisimman paljon aikaa läheisteni kanssa kivoissa paikoissa
 
vierailija
Katso telkkarista vain ne ohjelmat, missä on asiaa. Ei niitä kovin monia enää nykyään olekaan, mutta tässä yksi niistä.
Nimeä hyllyssä olevat tavarat tarralla tai kortilla valmiiksi niille, joiden kanssa olisit halunnut ne katsoa. Se ei vielä merkitse mitään peruuttamatonta.
 
vierailija
Täytyy sanoa edelliseen lisäyksenä, että luontodokumentit voivat viedä hyvin ajatukset muualle, joten ne ovat todella hyviä, esimerkiksi muutama minuutti elämästä - mitä et tiennyt ehkä aiemmin? Eikä haittaa, jos et jaksa katsoa; annat vaan unen tulla, sillä aivot tasapainottavat loppujen lopuksi kaiken. Kaikki vitamiinivalmisteet ym pois ja hyvää unta tilalle:)
 
Entä jos kuoleman jälkeen paljastuu, ettei tämä hyödyttänytkään mitään? Ja jätit tekemättä jotain hienoa, jonka olisit voinut vielä kokea.
Eihän Jeesukselle eläminen poissulje tuota. Tietty jos haluaa perustaa bordellin tai kokeilla miltä naapurin pistäminen pois päiviltä tuntuu, niin ne kokemukset on kiellettyjä. :D
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Tekisin testamentin, hautaustestamentin ja tekisin perukirjan draftin valmiiksi. Tilaisin kaikki hautausjutut valmiiksi. Realisoisin omaisuuteni ja rällaisin niin paljon kuin pystyn. Riippuen millaisia kyrpiä sukulaiset tai tutut ovat olleet, järjestäisin heille jotain tosi vittumaista ohjelmaa kostaakseni. Rikoksiakin voisin tehdä, koska linnaan tuskin joutuisi.
 

Yhteistyössä