The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mulla on potut, pari lanttua ja jokunen porkkana kiehumassa. Sit ne päätyvät muussiksi ja venhäjauhojen kera imeltymään lämpimään uuniin ainakin kuudeksi tunniksi. Illemmalla sit suolaa ja voita sekaan ja toviksi kuumempaan. *yrittää kopioida erään lounaspaikan herkullisen saaristolais-juurespuuron*
 
  • Tykkää
Reactions: epek ja Bitch
vierailija
Katsoin just uusintana sen Ville Haapasalon retken Solovetskin saarella, missä lähellä on se saari, mistä on hettu linnunmunia. Siinä Villekin ihmetteli, miksi hän ei tiedä niistä labyrinteistä mitään - niin, miksei, vaikka meilläkin niitä on sen esittelijän mukaan 150 kpl, Ruotsissa 300 ja Norjassa 150. Ollaan melkoista ummikkokansaa kai, mutta maankohoaminen on nostanut ne kauas merten rannoilta, mitä ei varmaankaan moni maahanmuuttaja ole kuullut, Maankohoaminen on vielä vanhempi asia, siis tämä:
http://www.maankohoumapuisto.fi/historia/maan kohoaminen/index.html

Siinä ohjelmassa oli muuten mainittu vuorovedenvaihtelukin: 3 metriä Wienanmerellä! Kyllä siinä joku kala jää aina neitojen kerättäväksi:)
Jatkan vielä: Ruotsissa jatulintarhat tunnetaan Jungfrudans -nimellä. Ja munien haku- sanasta tuli se venäläinen nimi, vaikka Jänissaari lukee kartalla, kerrottiin ohjelmassa. Eipä ihme, jos on hukassa:)

Tuo maankohoumapuistosivusto on ihan huippuhyvä. Mun mummi, jota en ikinä ole nähnyt edes, on haudattu sinne. Muuten en olis varmaan huomannut poiketa siellä ollenkaan:-(
 
Jatkan vielä: Ruotsissa jatulintarhat tunnetaan Jungfrudans -nimellä. Ja munien haku- sanasta tuli se venäläinen nimi, vaikka Jänissaari lukee kartalla, kerrottiin ohjelmassa. Eipä ihme, jos on hukassa:)

Tuo maankohoumapuistosivusto on ihan huippuhyvä. Mun mummi, jota en ikinä ole nähnyt edes, on haudattu sinne. Muuten en olis varmaan huomannut poiketa siellä ollenkaan:-(
miks sun mummi on haudattu maankohoomispuistoon vaikka siinä on hautuumaa ihan vietessä
 
Töttöröö :D

Onneksi on lauantai, on meinaa semmosta sutta ja sekundaa- oloa liikenteessä että se on vaan hyvä kun voi jättää osan aivoista narikkaan :D

Tosin naamaliikkeitä kylillä jo tehty ja pikkasesti jotain järkevääkin ois tarkotus....mutta muutoin taidan tämän päivän pyhittää hattaroinnille ja rentoilulle...

Kummitusipanoille mulla on takataskussa ylläripylläri minkä viilailen tänään kohdilleen, toivottavasti osuu ja uppoaa(y)...

Heiii, heinäkuun viimosia hetkiä vietellään...nautitaan :)!
 
vierailija
miks sun mummi on haudattu maankohoomispuistoon vaikka siinä on hautuumaa ihan vietessä
---niin, eikä sentään sivustolle ole haudattu, kuten taisin kirjoittaa:giggle:
Se puisto on kai aika laaja, mut ei ole ihan kirkon vieressä se hauta, vaan siellä toisessa päässä, melkein meren rannalla. Tosi hyvä tuo sivusto, kun näkee vuosiluvutkin automaattisesti:
http://www.maankohoumapuisto.fi/maankohoumapuisto/kirkko/index.html

Kätkävaara, Ounasvaara ja moni muu ovat olleet aikoinaan merenrantoja. Seuraavat rantakivet taitaa olla jossakin Tampereen lähistöllä, mut nyt ei tule paikan nimi mieleen. Autotiet ovat siis niitä merenrannan reunoja tuolla Pohjanmaalla - näkeehän sen selvästi, jos kuvittelee vähän muinaista Jääkauden jälkeistä vedenpaisumusta:)

Mulla kyllä oikeesti nyppii tuo ihmisten tietämättömyys perusasioista....

Milloin muuten Pohjanmerestä tulee lopulta järvi? Aika helppo olis tehdä jo nyt, mutta kai ensin täytyisi olla joku tarve sellaiselle?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä