E-pillereistä hirviöksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt kaikki kohtalotoverit tänne ja heti!

Tilanne täällä on nyt se että olen syönyt e-pillereitä noin 6 vuotta. Merkkejä on ollut monia; yaz, meliane, yasmine jne.
Jokaisen pillerimerkin kohdalla samat ongelmat: kiukuttaa ihan hulluna, seksi ei kiinnosta, kaikki ärsyttää itkettää vituttaa ja mikään ei kiinnosta, maailma tuntuu pahalta paikalta, ahdistaa jnejne. Nämä oireet ilmaantuvat siis vähintään joka toinen päivä, voitte kuvitella kuinka rankkaa miehellä on, kun itseänikin jo alkaa ottaa päähän tää jatkuva pahantuulisuus ja negatiivisuus :unsure:

Tiedän että monilla on ollut näitä samoja ongelmia pillereiden kanssa, joten tahtoisinkin nyt tietää että onko olemassa mitään ehkäisymenetelmää, mikä EI aiheuta tällaista kiukuttelua? :ROFLMAO: Kondomi ehdotukset saa samantien unohtaa.
Onko ketään vaihtanut pillereistä johonkin muuhun ehkäisyyn? Jos on niin mihin ja auttoiko se?
Etukäteen kyselen ennenkuin marssin taas neuvolaan valittamaan ettei nääkään oo hyvät :whistle::LOL: (merkki nyt Gestinyl)

Pessari ja vahto. Eihän se nyt mikään simppelein homma ole, mutta toimii. Sotkua tulee saman verran kuin pillereissäkin. Mutta luultavasti tovin käytön jälkeen myös te ajattelette sen kondomin kätevämmäksi. Ainakin minusta se alkoi tuntumaan yllättävän kätevältä hetken leikkimisen jälkeen.

En voi käyttää pillereitä veritulpan uusiutumisriskin vuoksi.

Lopetin kemiallisen ehkäisyn 32-vuotiaana, koska mikään ei sopinut minulle. Raivoa, itkua ja pahimmillaan mikään ei tuntunut enää miltään, elämä oli yhtä tasapaksua märehtimistä.
Vaihtoehtoina ovat piuhojen katkaisu, kondomi, hormonikierukka ja tavallinen kierukka.

Johtuuko ne oireet tosiaan pillereistä? Et olisi ensimmäinen, jonka ahdistuneisuushäiriö ja masennus korostuu pillereiden kanssa, mutta joiden syyt ovat muualla ja niihin tarvitsee hoitoa ja ahdistuksen syyn selvittämistä. Oletko siis ilman pillereitä tasapainoinen ja hyväntuulinen, siis kuukausia ja vuosia putkeen?

6vuotta oot kuitenkin jaksanut tuota menoa? Huhhuh. Itse jaksoin aikanaan max. 6 _kuukautta_. Olin ihan mielipuoli e-pillereillä. Vaihdoin ehkäisykapseliin. Ei kuukautisia eikä hormonien vuoristorataa.

Eipä ne mielialalääkkeet autuaaksi tee. Aivan tajuton nälkä ja jano ja mikään ei tunnu miltään. 2v aikana lihoin vajaa 70kg, siihen verenpaine ja kolesterooli lääkkeet kaupan päälle. Sitten raskaaksi vahingossa vaikka pillerit. Lopetin mielialalääkkeet ja loput lääkkeet lopeteltiin lopeteltiin heti perään kun arvot parani kertaheitolla.

Koittaisin minipillereitä ja mikäli ne sopii niin sitte kapseli. Jos minipillerit ei sovi niin sit kierukka(mikähän sen uuden matalahormonisen kierukan nimi on mikä on helppo laittaa synnyttämättömälle?)

Tietysti yhdistelmävalmisteista laastari ja rengas on sellaisia missä vaikutus on pillereitä tasaisempi ja sitä kauttaa ehkä vähempi raivoamista mutta lienet noita jo kokeillut?

Koittaisin minipillereitä ja mikäli ne sopii niin sitte kapseli. Jos minipillerit ei sovi niin sit kierukka(mikähän sen uuden matalahormonisen kierukan nimi on mikä on helppo laittaa synnyttämättömälle?)

Tietysti yhdistelmävalmisteista laastari ja rengas on sellaisia missä vaikutus on pillereitä tasaisempi ja sitä kauttaa ehkä vähempi raivoamista mutta lienet noita jo kokeillut?

Iteselläni oireet olivat lähinnä päinvastaiset, pillereitä syödessä olin jotenkin lakoninen, aloitekyvytön, en hermostunut mistään, en tosin innostunutkaan oikein mistään jne. lähinnä sellaista sumussa elämistä.

Itse päädyin käyttämään yhdistelmää kortsu+varmat päivät.

Johtuuko ne oireet tosiaan pillereistä? Et olisi ensimmäinen, jonka ahdistuneisuushäiriö ja masennus korostuu pillereiden kanssa, mutta joiden syyt ovat muualla ja niihin tarvitsee hoitoa ja ahdistuksen syyn selvittämistä. Oletko siis ilman pillereitä tasapainoinen ja hyväntuulinen, siis kuukausia ja vuosia putkeen?

Ilman pillereitä tunnen olevani ihan oma itseni ja paljon pirteämpi, joten uskon että nää oireet johtuu pillereistä. Aloitin siis uudet pillerit tossa viime elokuussa ja mies on myöa sitä mieltä että pillereistä johtuu, koska en aiemmin ollut näin kiukkuinen.

Miksi kondomi ei käy? Et perustellut mitenkään.

Itse söin pillereitä 5 vuotta. Sama homma: raivoa, itkua, masentuneisuutta, itsetuhoisuutta, itsemurha-ajatuksia. Koin, että monet yrittivät vähätellä oireita tai väittää niitä persoonastani johtuvaksi. Poikaystäväni sai onneksi minut suostuteltua yhdeksi kesäksi pois hormoneista, ja sille tielle jäin. Onneksi :)

Yhteistyössä