Ollaan menossa naimisiin ja mies ei haluaisi pitää mitään hääjuhlia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ottaako mieheni meidän avioliittomme itsestäänselvyytenä, vai mistä mahtaa kiikastaa? Mies siis haluaisi, että menemme vain maistraattiin vihittäväksi ja sitten ei yhtään mitään muuta. Hänen mielestään hääjuhlien järkkäys on vain ylimääräöistä vaivaa ja rahanmenoa. Mutta hän kuitenkin tietää että minä haluan kunnon juhlat, miten minä saisin miehen suostumaan siihen, että pidämme kunnolliset hääjuhlat? Olen haaveillut kunnon hääjuhlista jo pikkutytöstä enkä haluaisi nyt joutua pettymään ja jättämään juhlia pitämättä miehen takia.

No niin. Mietipä ihan alusta.

Teitä on kaksi, kummallakin on omat mielipiteenne siitä minkälaiset häät haluatte pitää. Miksi sinun mielipiteesi olisi yhtään arvokkaampi kuin miehesi?

Kannattaa yrittää löytää joku kompromissi, jos ette siihen pysty, toisen on taivuttava toisen tahtoon. Silti, muista että kumpikin teistä on yhtä oikeassa.

AP, voithan sinä järjestää itsellesi ihan omat prinsessajuhlasi kun täytät pyöreitä, maksat ja järkkäät ihan itse, jotta miehesi ei tarvitse osallistua hommaan.

Kaikki eivät tykkää isoista juhlista, ja se sallittakoon heille.

Kaikki miehet eivät halua olla huomion keskipisteenä.
Mutta onnistuisiko kompromissi? Pieni hääjuhla lähipiirille (30 hlöä?) jossain kivassa ravintolassa?
Vaikka taitaisi olla semmoinen kompromissi että kumpikaan ei olisi tyytyväinen. :D

Isot juhlat maksaa ison rahan. Sellaiset 80-100hlö kun kestittää, niin kyllä se helposti 10 000e hääbudjetti silloin on. Ymmärrän kyllä jos miehesi haluaisi käyttää tuon rahan johonkin muuhun kuin päivän kestäviin bileisiin.

Ei onnistu. Jos haluat isot hyvät häät, joudut etsimään toisen miehen.
Vaikka mies antaisikin luvan isoihin häihin, nii sulla edelleen olis koko ajan paska maku suussa, koska miehes ei ikinä jaksaisi keskustella korteista tai koristeista, eikä miehes ikinä tykkäisi minkään kyltin askartelemisesta.

Itsestäänselvyys? Kannattaisi ehkä selvittää asia ennen kuin haluat naimisiin kyseisen miehen kanssa??

En mäkään halunnut hääjuhlia, vaikka mies olisi halunnut isot kirkkohäät ja kaikki typeryydet siihen päälle.
En ole koskaan voinut sietää häitä, avioliitto on se juttu miksi mentiin naimisiin.
Kaikki häät ovat aivan järkkyä p.........
Sun pitää hankkia joku prinssi, jolla on sama maku tällasten asioiden suhteen, TAI sitten olla järjestämättä jotain mihin toinen ei halua osallistua. Tiedätkö miten kuvottavalta häät pelkkänä ajatuksenakin tuntuvat ihmisestä joka inhoaa häitä. Et selvästi.

Todellakin; pelkkä ajatus isoista häistä kuvotti meitä molempia. Käytiin kahdestaan maistraatissa kun oltiin oltu 13v yhdessä, naimisiinmenon syy oli se että oli laskettu aika lähellä ja haluttiin että kaikilla on sama sukunimi. Tuosta on kohta jo 18v ja yhdessä ollaan edelleen. Ruettiin seurustelemaan kun olin 15,5 v ja mies 17v. Ihan järjetöntä touhua on laittaa iso summa rahaa hääjuhliin ja varsinkin jos on jo valmiiks velkaa pankkiin.

Kyllä mun mielestä on oikeus odottaa, että naimisiinmenoa juhlistetaan edes jollain tapaa, ja kutsutaan lähipiiriä. Toki isot juhlat maksaa ja sille rahalle voi olla tärkeämpääkin käyttöä. Ymmärrän, jollei toinen halua että joudutaan ottamaan lainaa hääjuhlaa varten. Mutta onhan sitä erilaisia paikkoja. Esim. kun valitsette paikan, mihin saa tuoda itse alkoholijuomat, niin sillä säästää tosi paljon. Ravintola on yleensä juuri se selkeästi kallein. Sitten vaan pitopalvelu maksaa mutta ei se mahdottomia maksa. Eli pidä vaan kiinni siitä, että juhlistaa täytyy, mutta sovitte yhdessä, minkälaiset juhlat, että on molemmille mieluisa.

Musta on ihan tyhmä ajatella että jos sä haluat juhlat, niin sun pitäis ne myös yksin maksaa. Tuossahan teille on eka testi, onko teistä aviopariksi, keskustelemaan, sopimaan, tekemään kompromisseja, kuuntelemaan ja ymmärtämään toista.

Ei tarvi kompromissia, sinä päätät nyt ja mies jonkun toisen asian. Kyllä hän muutaman tunnin juhlat kestää (hän on kaiketi ihan normaalipsyykkeinen ihminen..?) ja rahastahan tässä ei kai ollut kyse, vaikka suomalaiset keskustelijat toki olettavat, että kaikki asiat on raha-asioita.

Toisaalta ymmärrän miestäsi, häät ovat todellinen rahasyöppö ja siihen palavan osuuden voisi käyttää teidän yhteiseen elämään. Ja kumpi onkaan tärkeämpää, teidän yhdessäolo vai jotkut yhden päivän juhlat? Ymmärrän kyllä että jotkut naiset haluavat olla sen päivän prinsessana mutta joskus kannattaa ajatella asioita järkipohjalta. Mielummin vaikka maistraatissa naimisiin ja lähteä hemmottelumatkalle sen jälkeen, säästyy turhalta häähermoilulta, valmisteluilta ja ennen kaikkea tulee halvemmaksi kuin pelkkä häämatka.

Tosin jos perinteiseen tyyliin morsiamen vanhemmat (eli sinun vanhempasi) kustantavat lystin niin en tajua miksi miehesi ei voisi kestää yhtä päivää juhlakaluna.

Ottaako mieheni meidän avioliittomme itsestäänselvyytenä, vai mistä mahtaa kiikastaa? Mies siis haluaisi, että menemme vain maistraattiin vihittäväksi ja sitten ei yhtään mitään muuta. Hänen mielestään hääjuhlien järkkäys on vain ylimääräöistä vaivaa ja rahanmenoa. Mutta hän kuitenkin tietää että minä haluan kunnon juhlat, miten minä saisin miehen suostumaan siihen, että pidämme kunnolliset hääjuhlat? Olen haaveillut kunnon hääjuhlista jo pikkutytöstä enkä haluaisi nyt joutua pettymään ja jättämään juhlia pitämättä miehen takia.

Hiukan provolta haiskahtaa eikä niin vähänkään :D Joten sanon vaan, että eikö avioliitto silloin ole itsestäänselvyys, jos kerran olette menossa naimisiin?

Viimeksi muokattu:
No niin. Mietipä ihan alusta.

Teitä on kaksi, kummallakin on omat mielipiteenne siitä minkälaiset häät haluatte pitää. Miksi sinun mielipiteesi olisi yhtään arvokkaampi kuin miehesi?

Kannattaa yrittää löytää joku kompromissi, jos ette siihen pysty, toisen on taivuttava toisen tahtoon. Silti, muista että kumpikin teistä on yhtä oikeassa.
Näin. Miehen mielipide on se joka määrää miten toimitte.

Yhteistyössä