Mies juo joka päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
nyt v'ituttaa ja ankarasti.
Meillä kaksi lasta. 4 ja 2 vuotiaat

Mies kiskoo kalja joka päivä 6-10 keskimäärin. Välill enempikin. Aloittaa joka ilta kello 18:00 jälkeen. Loppuillan istuu parvekkella Facebookissa , juo ja polttaa tupakkia.

Muutenkaan kotona ei tee mitään. Ei se siivoa. Ei laita ruokaa. Töissäkään ei tarvi käydä.
Laskin että miehen työttömyyskorvaus menee yli puoleksi kaljaa. Saa noin 550 kuukaudessa kelalta, ja kaljaan menee päivässä noin kymppi. Tämä tekee sen vähintään 300 euroa joka kuukausi. Loput rahat hän pelaa tai tuhlaa muuten. En jaksa tätä enään.

Lasten takia haluaisin vielä yrittää.
Itse ei nää juomisessaan ongelmaa. On kuulemman tapansa rentoutua. Mistä se edes rentoutuu kun töissäkään ei käy??!
Seksiä ja läheisyyttä ei vuosiin. Miehen puolelta. Eikä itsellään kyllä enään kiinnosta. Lisäksi todella vaativa ja narsistinen persoona.

Miten saan miehen lopettamaan juomisen? Ikää miehellä 35, nyt juonut päivittäin 3 vuotta.

Ennen tapaamistanne joi päivittäin. Lopetti silloin.
Onko kellään positiivisia kokemuksia tuollaisen vätys lumpun muuttumisesta?

Kertomasi perusteella kehottaisin eroamaan siksi aikaa, että mies ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa tissuttelun. Työpaikan löytäminen ei myöskään olisi pahasta.

Lähipiirissä on näitä kupin ottajia ollut, eivätkä he ole erinäisillä keinoillakaan muuttunut perheensä parhaaksi. Eron jälkeen on pari miestä raitistunut käytyään ensin todella pohjalla. Mutta lapset ja naiset ovat maksaneet kovan hinnan odotellessaan parantumista. Löytyy myös naispuolinen alkon käyttäjä. Hänellä on raittiita jaksoja ja välillä viikon putki. Kaksi lasta lähtenyt maailmalle ja yksi vielä kotona. Tukena ex-mies ja ystävät jotka huonoina jaksoina hoitaa pienintä.

Itsesi ja ennenkaikkea lasten tulevaisuuden vuoksi harkitse vakavasti asumuseroa. Silloin sinulla on yksi huoli vähemmän, kun ei tarvitse katsella toisen ryyppäämistä ja edesvastuutonta elämää. Peliongelmat lisää velkaantumisen riskiä joten ehkä sekin on hyvä syy erota ettet joudu maksumieheksi.

Voimia ja tahdonlujuutta

Mun mies juo yhtä paljon joka ilta ja joskus enemmäkin mutta silti se osallistuu kotitöihin, viihtyy lasten kanssa, pitää mua hyvänä ja työssä tinaa triplasti sen minkä mä jaksan.

Entäs jos juominen ei olekaan syypää. Ehkä ois selvänä ihan yhtä laiska.

Toki. Ja sitä itseäänkin huolettaa.
Ja hassuinta se, ettei mun mies ole edes humalassa jos tissuttelee yhden tunnissa. Se vaan on tapa ja ilmeisesti ainoa juoma kahvin lisäksi joka tolle maistuu.Olut siis.

Sun mies istuu joka ilta 6-10 tuntia lipittämäs kaljaa?

Ap:n mies tuskin juomista lopettaa. Eikä 6-10 kaljaa joka päivä oo mitään tissuttelua enää. Et se on melkein valittava hyväksyykö miehen käytöksen vai eroaako. (ja pakko nyt ihmetellä miksi ihmeessä ne lapset on pitäny tollasen kans tehdä?)

Sun mies istuu joka ilta 6-10 tuntia lipittämäs kaljaa?

Ap:n mies tuskin juomista lopettaa. Eikä 6-10 kaljaa joka päivä oo mitään tissuttelua enää. Et se on melkein valittava hyväksyykö miehen käytöksen vai eroaako. (ja pakko nyt ihmetellä miksi ihmeessä ne lapset on pitäny tollasen kans tehdä?)

No ei nyt sentään. Pahimmillaan ehditään olla nelisen tuntia kotona ennenko on pakko mennä taas unille. Kyl arki-iltoina miehen oluet jäävät neljään, viiteen. Viikonloppuna sit taas voi mennä vaikka koko koppa ellei olla duunissa.

Mun mies juo yhtä paljon joka ilta ja joskus enemmäkin mutta silti se osallistuu kotitöihin, viihtyy lasten kanssa, pitää mua hyvänä ja työssä tinaa triplasti sen minkä mä jaksan.

Entäs jos juominen ei olekaan syypää. Ehkä ois selvänä ihan yhtä laiska.
Aina mies ollut laiska, mytta juominen tehnyt todellisen vätyksen.
Enbwn sentään joskus kokkasi nykyään ei. Syö pelkkiä valmisruokia.

Aina mies ollut laiska, mytta juominen tehnyt todellisen vätyksen.
Enbwn sentään joskus kokkasi nykyään ei. Syö pelkkiä valmisruokia.

Siinä se ero sit tuleekin. Tääläl kun syödään oluista huolimatta täysipainoisat sapuskaa salaatteinen ja aamulla, jos viitsin tehdä meille smothiet, menee se 200 grammaa marjojakin.

Ja kyllä huomaa mun miehestä jos päästää sen pariksikin päiväksi olut-makkara-sinappilinjalle. Laiskistuu, väsyy, masentuu moisesta nopeasti.

Kertomasi perusteella kehottaisin eroamaan siksi aikaa, että mies ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa tissuttelun. Työpaikan löytäminen ei myöskään olisi pahasta.

Lähipiirissä on näitä kupin ottajia ollut, eivätkä he ole erinäisillä keinoillakaan muuttunut perheensä parhaaksi. Eron jälkeen on pari miestä raitistunut käytyään ensin todella pohjalla. Mutta lapset ja naiset ovat maksaneet kovan hinnan odotellessaan parantumista. Löytyy myös naispuolinen alkon käyttäjä. Hänellä on raittiita jaksoja ja välillä viikon putki. Kaksi lasta lähtenyt maailmalle ja yksi vielä kotona. Tukena ex-mies ja ystävät jotka huonoina jaksoina hoitaa pienintä.

Itsesi ja ennenkaikkea lasten tulevaisuuden vuoksi harkitse vakavasti asumuseroa. Silloin sinulla on yksi huoli vähemmän, kun ei tarvitse katsella toisen ryyppäämistä ja edesvastuutonta elämää. Peliongelmat lisää velkaantumisen riskiä joten ehkä sekin on hyvä syy erota ettet joudu maksumieheksi.

Voimia ja tahdonlujuutta

Näinhän se on. Mies ei itse näe asiassa mitään ongelmaa. Kuulemman. Samalla kuitenkin tiedostaa asian. Loukkaantuukuitenkin jos aiheen ottaa esille.

Kokee että häntä loukataan ja inhotaan. Ja että kukaan ei välitä sitten hänestä.

Välillä puhuu että vähentää ja tai jaja lopettaa. Sanoiksi jäänyt.
Raskasta vaan itselle, jäädä kahden lapsen kanssa yksin toisen välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä kärsien.

Voisinkin miestä koittaa katella, jos olisi lopettamassa juomistaan, mutta tuskinpa on.

Siinä se ero sit tuleekin. Tääläl kun syödään oluista huolimatta täysipainoisat sapuskaa salaatteinen ja aamulla, jos viitsin tehdä meille smothiet, menee se 200 grammaa marjojakin.

Ja kyllä huomaa mun miehestä jos päästää sen pariksikin päiväksi olut-makkara-sinappilinjalle. Laiskistuu, väsyy, masentuu moisesta nopeasti.

Varmasti, voihan sen kuvitella, mitä tekee jo kropalle saatika mielelle vetää pelkkää valkoista vehnää ja olutta. En vaan ymmärrä tätä, eikö hän välitä laisinkaan lapsista?

Voiko miehesi olla kuitenkin välillä juomatta? Rytmittääkö hänkin tekemisensä oluen kiskomisen sanelemana?
Meillä jouduttiin kerran päivystykseen kello kahdeksan jälestä, Miehelle tuli kiire ja hätä, ettei ehdi ostaa päivän kaljojaan ..
Kiireellä juoksi kauppaan vaikka lapsi sairaana sairaalassa. Tässä näki mikä taas olikin hälle tärkeintä. :(

Varmasti, voihan sen kuvitella, mitä tekee jo kropalle saatika mielelle vetää pelkkää valkoista vehnää ja olutta. En vaan ymmärrä tätä, eikö hän välitä laisinkaan lapsista?

Voiko miehesi olla kuitenkin välillä juomatta? Rytmittääkö hänkin tekemisensä oluen kiskomisen sanelemana?
Meillä jouduttiin kerran päivystykseen kello kahdeksan jälestä, Miehelle tuli kiire ja hätä, ettei ehdi ostaa päivän kaljojaan ..
Kiireellä juoksi kauppaan vaikka lapsi sairaana sairaalassa. Tässä näki mikä taas olikin hälle tärkeintä. :(

Auts.

Kyllä täällä ollaan juomatta jos on tarvis. Tosin, jonkinsortin riippuvuuden oireita täälläkin näkyy. Jos oluita ei ole, iskee ahdistus. Kun taas on, saattaa tuo hörppiä vain pari, kolme ja loput jäävät olemaan.

Mun miehelle kahvi ja olut ovat kai vähän niinkuin vesi normaali-ihmiselle. :confused:

Auts.

Kyllä täällä ollaan juomatta jos on tarvis. Tosin, jonkinsortin riippuvuuden oireita täälläkin näkyy. Jos oluita ei ole, iskee ahdistus. Kun taas on, saattaa tuo hörppiä vain pari, kolme ja loput jäävät olemaan.

Mun miehelle kahvi ja olut ovat kai vähän niinkuin vesi normaali-ihmiselle. :confused:
Teillä se kuulostaa olevan paljon psyykkisempi tapa.
En itse näe kohtuukäytössä mirään ongelmaa. Alkiholi vaikka päivittäin ruuan kanss ihan ok.
Mies tosin monesti paastoa jotta humaltuisi.syö ennen nukkumaan menoa. Aamuusinbei nouse. On vihainen jise lapsetctai minä vahingossa häiritään hänen ylhäisyyttään aamuisin.
Noysee sitten 11 ja 13 välullä ylös.

Sori kirjoitusvirhe et. On uusi tabletti ja vaikea kirjoittaa
Mun piti päästä tönäön lenkille nyt, mies ilmoittikin että menee kaverille kaljalle. Aikoi tulla viim 22:30 takaisin, kuulemma sitten pääsen lenkille. Ei ymmärrä etten jaksa yöllä lähteä lenkille

Sun mies kuulostaa ihan mun faijalta.

Ennenpitkää kai myös ryhtyy väkivltaiseksi kun yrität (yrität sit oikeasti tai et) estää juomista.

Mieti oikeasti, mitä tahdot elämältäsi. *halaus*

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Täys alkoholisti, ja mikä alkoholimäärä joka päivä! Miten voit antaa lastesi kasvaa samassa kodissa alkoholistin kanssa? Näin narsistisen alkoholistin aikuisena lapsena en IKINÄ kattelis tommosta. Älä vähättele toisen vanhemman alkoholismin vaikutusta lapsiin. Olen niin kiitollinen että mulla on absolutisti ja töissäkäyvä mies joka lisäksi hoitaa vähintäänkin puolet lasten & kodinhoidosta.

Ja miten helvetissä sä oot katellu tota käytöstä 3 VUOTTA! Ja hankit vielä toisen lapsenkin... Ei voi ymmärtää.

Mutta palstallahan aina neuvotaan, ettei kukaan ole täydellinen ja miten ei kannata erota heti kun ilmenee jotain ongelmia ja miten "ei se vaihtamalla parane" ja miten pikkulapsiperheessä ei saisi erota ollenkaan ja miten parisuhde vaatii töitä ja kaikissa suhteissa on ongelmia ja ei sen kuulu ollakaan helppoa ja miten ero tarkoittaa vain ettei kestä arkea... No, joskus se arki on tuollaista ja joskus ero voisi olla fiksumpi ratkaisu, mutta enpä yhtään ihmettele, miksi ihmiset jäävät mahdottomiinkin suhteisiin.

Mutta palstallahan aina neuvotaan, ettei kukaan ole täydellinen ja miten ei kannata erota heti kun ilmenee jotain ongelmia ja miten "ei se vaihtamalla parane" ja miten pikkulapsiperheessä ei saisi erota ollenkaan ja miten parisuhde vaatii töitä ja kaikissa suhteissa on ongelmia ja ei sen kuulu ollakaan helppoa ja miten ero tarkoittaa vain ettei kestä arkea... No, joskus se arki on tuollaista ja joskus ero voisi olla fiksumpi ratkaisu, mutta enpä yhtään ihmettele, miksi ihmiset jäävät mahdottomiinkin suhteisiin.

Joskus vaihtamalla paranee, ja tarvitseeko vaihtaa, vaan elää yksin lasten kanssa taakasta vapaana! Kerroit, että miehesi alkaa tissutella olutta klo 18:00 jälkeen. Mitä hän tekee ennen sitä ?
Oletko koskaan alkanut jutella asiasta ja ehdottaa hänelle, ei eroa, vaan aluksi asumiseroa.
Tiedän tapauksen, jossa vastaava tissuttelija ja etääntynyt puoliso joi, koska hän ei jaksanut elämää kotiosoitteessa selvinpäin. Jokainen ilta vanhoissa ympyröissä vaati puoli puollia viiniä, jatkossa pullollisen ja loppuvaiheessa puolitoista pulloa. Hän alkoi tietoisesti käyttäytyä passiivisesti ja juoda aivan kuten kerroit omastsi: terassilla tai asunnon alakerrassa yksin lasillisen ja tupakan kanssa. Vasta sitten, kun toinen puoliso viimein häipyi omasta esityksestään, tissuttelija parani nopeasti ja aloitti ihan terveen elämän.
Tissuttelija ei itse uskaltanut ehdottaa eroa, vaan odotti sitä tulevaksi joskus, kunhan hän van jaksaa tarpeeksi törpötellä.

no siis kuullostaa tylsistyneeltä omaan elämäänsä ei ehkä pääse tekeen niitä asioita mitä haluaisi tehdä ja kaljalal se elämä sitten piristyy. sellanen ikuinen välitila. toki en sun uksotas tiädä mut esim kaduilla on monta nuorta juoppoa jotka on tosi fiksuu tyyppiä mut paperinpyörittelijöiden ehdoilla tehty maailma on liian sekopäinen heille ja siksi juovat kun näkevät että tässä maailamssa ei ole mitään järkeä muutenkaan niin vetään sit tolla alkolla loppuun asti että kesteetään se typeryys päivästä toiseen.
mut itte tiedän et kun olisi muutaman päivän juomati niin alkaa elämä piristää ja kokeilla vaikka pikku juttui tehdä askel kerrallann se on vähänku vauvaa uudelleen kouluttais

Joskus vaihtamalla paranee, ja tarvitseeko vaihtaa, vaan elää yksin lasten kanssa taakasta vapaana! Kerroit, että miehesi alkaa tissutella olutta klo 18:00 jälkeen. Mitä hän tekee ennen sitä ?
Oletko koskaan alkanut jutella asiasta ja ehdottaa hänelle, ei eroa, vaan aluksi asumiseroa.
Tiedän tapauksen, jossa vastaava tissuttelija ja etääntynyt puoliso joi, koska hän ei jaksanut elämää kotiosoitteessa selvinpäin. Jokainen ilta vanhoissa ympyröissä vaati puoli puollia viiniä, jatkossa pullollisen ja loppuvaiheessa puolitoista pulloa. Hän alkoi tietoisesti käyttäytyä passiivisesti ja juoda aivan kuten kerroit omastsi: terassilla tai asunnon alakerrassa yksin lasillisen ja tupakan kanssa. Vasta sitten, kun toinen puoliso viimein häipyi omasta esityksestään, tissuttelija parani nopeasti ja aloitti ihan terveen elämän.
Tissuttelija ei itse uskaltanut ehdottaa eroa, vaan odotti sitä tulevaksi joskus, kunhan hän van jaksaa tarpeeksi törpötellä.

Ei mun mies tissuttele enkä ole kertonut mitään - nyt sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan :LOL:
Mä otin vaan kantaa palstan yleiseen lässytykseen siitä, miten ei saisi erota eikä ainakaan vaihtaa toiseen, "kun kaikkien kanssa on yhtä ankeaa". Itsehän en toki usko, että se pitäisi paikkansa.

Ei mun mies tissuttele enkä ole kertonut mitään - nyt sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan :LOL:
Mä otin vaan kantaa palstan yleiseen lässytykseen siitä, miten ei saisi erota eikä ainakaan vaihtaa toiseen, "kun kaikkien kanssa on yhtä ankeaa". Itsehän en toki usko, että se pitäisi paikkansa.

Joo - anteeksi... huomaisn itsekin, mutta liian myöhään. Jäin niin miettimään tuota itsensä aloittajan juttua, johon tulee jossain vaiheessa tuo sinun kirjoitus... jotenkin yhdistin päässäni, että saman aloittaja jatkaa noilla perusteluina sitku-elämälleen.

Eileln luin yhden lehtijutun .. olikohan Kauneudeus&Terveys-lehdessä.. kuitenkin suunta siinä oli tähän järkevään suuntaan: monet pelkäävät eroa, ja olettavat, että eron jälkeen elämä muuttuu vielä rankemmaksi, mutta vaihtoehto on myös se, että elon jälkeen elämä muuttuu paremmaksi.

Alkoholistin tai tissuttelijan kanssa eläminen on kivaa vain toiselle alkoholistille ja tissuttelijalle. Tuossa seurassa normieläjä kuivuu lopulta itse kasaan, masentuu ja jossain vaiheessa alkaa itsekin juomaan, jos enää jaksaa ja, jos on enää hapessa.

Yhteistyössä