The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
aika kadehdittavan sujuvasti sää siirtyilet auringosta matkailuautojen kaasulämmityksen kautta sähkölinjoihin ja sieltä näppärästi sähköjuniin ja valokaariin

tässä tämmänen hidasälyinen maalaispopika meinaa puota kelkasta
En mie oikeesti mitään niistä ymmärräkään mut kauheesti kiinnostaa esimerkiksi tämä - eikä siinä ole sähköä edes:
http://tieku.fi/menneisyys/historia/tieteen-historia/maailman-ensimmainen-tietokone-osasi-ennustaa

---saattoi se pääkipu tulla iltapalalla olleesta näkkäristäkin, vaikka ei siinä hometta näkynyt eikä maistunut. Ei oo muuten sen jälkeen näkkäriä syötykään:)
Hassua oli se, et se jysäri kummankin päässä loppui aika pian, siksi se asia on jäänyt mieleen. Hometoksiineista ainakin tulee pääkipua, eikö?
 
Kukas sulla on kylässä? Vai meinaakko itte syyä kaiken grillissä olevan?

En tahdo aikuista miestä alkaa neuvomaan, mut tossa toisessa kuvassa sit on yksinäinen valtaistuin auringossa, kaks kukkalaatikkoa keskellä ei mitään ja sit ruokapöytä (pieni) senustalla varjossa. Vai näenkö mä väärin? Jos mä olisin sä niin mä laittaisin tohon auringonpaistekohtaan semmoisen söpön, pienen kesäterassin.
 
vierailija
ahaa, narrasit jo siinä että tuommonen kielto olisi muka ylipäätään olemassa

nimim. ex-karvanaamari
Truman - lämmittimillä varustetuissa autoissa - en mie noita sivuja aio plarata, enkä ole edes lukenut, vaan tyrkkäsin sulle, jos haluat kysellä. Mulla ei ole tapana narrata ketään.
Milloin olet caravan-porukoissa? Ei me kuuluta edes siihen, mut muutamia asioita täytyy opetella silti:)
Tämä liittyy siihen toiseen, minkä aiemmin linkitin.---- josta olis kiva kuulla lisää:
"Crete, Greece - 21 July 365
This famous, ancient tsunami event was reported throughout the Mediterranean region. It is estimated that the earthquake that caused it would have been at least magnitude 8, occurring somewhere in the Greek Islands. Knossis, Gortis and eight other settlements were completely destroyed on Crete. Reports say the greats waves began with a large drop in the water level, leaving ships aground and sea animals beached. In the northern Adriatic, rivers flowed in reverse and the sea retreated. Numerous coasts around the Mediterranean were flooded, and a total of 5700 deaths occurred; however, these were restricted to Greece and Turkey."

Niille, jotka ei voi linkkejä aukaista, kopsasin sen kohdan.
Siellähän se Antikytherakin on eikä laivat selviä niissä myrskyissä, tietenkään!
 
---saattoi se pääkipu tulla iltapalalla olleesta näkkäristäkin, vaikka ei siinä hometta näkynyt eikä maistunut. Ei oo muuten sen jälkeen näkkäriä syötykään:)
Hassua oli se, et se jysäri kummankin päässä loppui aika pian, siksi se asia on jäänyt mieleen. Hometoksiineista ainakin tulee pääkipua, eikö?
Tota... mun pitää kertoa sinulle semmoinen pikku juttu, että homeet (ja laho) ovat sieniä, joiden itiöitä on ihan joka paikassa. Jos näin ei olisi, niin maapallo olisi kuollut kivi. Jos mikään ei maatuisi, niin kuivuneen heinän tai kaatuneiden puiden alta ei koskaan nousisi mitään elämää.
Home (ja laho) ovat hyvin vaatimattomia. Alkaakseen kasvaa, ne tarvitsevat vain ravintoa ja sopivat lämpö- ja kosteusolosuhteet. Pölyinen ikkunalasi ja tiivistyvä kosteus riittää, eivät ne sinun näkkäriäsi kaipaa.
Näkkäri on niin kuiva, että siitä ei ole homeelle ravinnoksi. Homehtuakseen näkkäri tarvitsee säännöllistä ja sopivaa kastelua (kosteutta). Jos säilytät näkkäriä kaapissa jossa se lähtee homehtumaan, niin se koko kaappi on homeessa.
 
Yinksu
Tää isojen pyykkien pesu ei meeny nyt ihan putkeen... Tai pesu meni mut kuivaus... Tuolta on pihalta hävinny kaikki pyykin kuivaus telineet ja narut ja jopa se mis mattoja tampataan. Missä hitossa mä nyt noi kuivaan kun piti saada niihin raikas tuoksu.
 
Siis ihan satavarmasti on ukkosta ilmassa tai sitten jotain muuta, koskapa ma meinaan nukahtaa pystyyn:alien:!!

Muikkamuit sulle siis :), mun on laitettava volumit kaakkoon ja lahdettava kokkisotaan keittion puolelle :D...nalkainen hyeenalauma roikkuu housunpunteissani kiinni eli ma olen pian padassa jos ei jotain tapahdu...

Keskiviikkoa viela tassutellaan kivassa fiiliksessa - tai siis ma ainakin ja toivottavasti sinakin siella :)

Ulkona vuorottelee hauskasti sadekuurot ja todella lammin auringonpaiste, kesatellaan :)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Tää isojen pyykkien pesu ei meeny nyt ihan putkeen... Tai pesu meni mut kuivaus... Tuolta on pihalta hävinny kaikki pyykin kuivaus telineet ja narut ja jopa se mis mattoja tampataan. Missä hitossa mä nyt noi kuivaan kun piti saada niihin raikas tuoksu.
Jos on joku teline paikallaan ilman naruja, niin pikainen pyrähdys lähimpään vaikka edes Piippo- narua myyvään puotiin pelastaa tilanteen lantilla.
 
...eika voi niin mitaan mutta taa viisu on vaan niin(y)...mulle ainakin tulee ihan torkeen hieno ilonen olo ja toi pistaa niin heti jammailuttamaan...kylla tasta viela sapuskaksi tullaan :)...siis en mina, hyvanen aika :D, vaan etta ruoka kypsyy :D.....

 
Päivää / iltaa :)
Mitäs ketjuun?

Mulla vapaapäivä,käytiin isännän kans prismalla ja mä jatkoin kirjastoon ja lemmlkkikauppaan.
Voiha per**** unohin käyvä apteekista lääkkeitä,loppu jo eilen ja taas jää tältä illalta ottamatta :poop::poop::(:mad:
 
Mulla ollu oikee herkkupäivä tänään :p aamupala marjaisa chiavanukas kauramaidosta,kahvia, lounas nakkivoisarvi, lidlin kylmä kahvi,100g pähkinäsuklaata ja soijajugurtti-marjahässäkkää, päiväkahvilla jäätelöä ja päivällinen tofusalaattia,iltapala viellä :p(y)
 
Viimeksi muokattu:
Päivää / iltaa :)
Mitäs ketjuun?

Mulla vapaapäivä,käytiin isännän kans prismalla ja mä jatkoin kirjastoon ja lemmlkkikauppaan.
Voiha per**** unohin käyvä apteekista lääkkeitä,loppu jo eilen ja taas jää tältä illalta ottamatta :poop::poop::(:mad:
Moikka, Kais :)

Parjaatko sa taman illan ja huomisen aamun sitten ilman niita laakkeita *huolissaan*? Entas jos lahtee kaymaan paivystavassa apteekissa?

Mitas - mulla on ollut tosi kiva paiva :). Joka aamu on kiva lahtea toihin, kun tiian etta hommat sujuu ja on reipas ja aikaansaava porukka kasassa mielettoman mahtavine persoonallisuuksineen :). Ja sitten ma:barefoot::D...tanaan mut muuten ristittiin ko. paikan Vesileikki prinsessaksi :D...kuulema siella missa vetta on, siella oon makin ja siella missa on vetta ja ma on...karmeaa roisketta ja naurua...:oops:

Kaitpa nuo taitavat oikeessa olla:barefoot:...vaikka esim. tanaan ei tyopaivan aikana vetta satanutkaan, niin sain ma kivasti yhden vaatekerran iteltani aivan litimaraksi :D...ja hauskaa oli(y)!

Kavit kirjastossa :) - mitas tarttui mukaan luettavaksi :)?
 
Yinksu
Mää oon miettiny tänäänkin tätä kurjaa kohtaloa, no kyllä se joka päivä mielessä on kun ei vaan tajua. Muuten pessy monta koneellista pyykkiä ja ollu pihalla. Tänää pitäs alottaa sitä epämiellyttävää hommaa et pääsis ees alkuun.Niin ja oonhan mä töissäkin ollu.
 
Moikka, Kais :)

Parjaatko sa taman illan ja huomisen aamun sitten ilman niita laakkeita *huolissaan*? Entas jos lahtee kaymaan paivystavassa apteekissa?

Mitas - mulla on ollut tosi kiva paiva :). Joka aamu on kiva lahtea toihin, kun tiian etta hommat sujuu ja on reipas ja aikaansaava porukka kasassa mielettoman mahtavine persoonallisuuksineen :). Ja sitten ma:barefoot::D...tanaan mut muuten ristittiin ko. paikan Vesileikki prinsessaksi :D...kuulema siella missa vetta on, siella oon makin ja siella missa on vetta ja ma on...karmeaa roisketta ja naurua...:oops:

Kaitpa nuo taitavat oikeessa olla:barefoot:...vaikka esim. tanaan ei tyopaivan aikana vetta satanutkaan, niin sain ma kivasti yhden vaatekerran iteltani aivan litimaraksi :D...ja hauskaa oli(y)!

Kavit kirjastossa :) - mitas tarttui mukaan luettavaksi :)?
Kaipa mä pärjään,ei tässä hengenhätää ole kuitenkaan,kolestrolilääkkeet on mitkä loppu,unohin täysin. Kirjastosta löytyi luettavaksi naisten lehtiä, kasvisruokakirja, vähemän lihaa kirja, puuro ja mysli ja jännityskirja Dolores Redondo kolmas ja viimenen osa kirjasarjasta. :)

Mukava kun sulla on ollu kiva päivä :love: ja hommat sujuu kuin tanssi :)
 
Kaipa mä pärjään,ei tässä hengenhätää ole kuitenkaan,kolestrolilääkkeet on mitkä loppu,unohin täysin. Kirjastosta löytyi luettavaksi naisten lehtiä, kasvisruokakirja, vähemän lihaa kirja, puuro ja mysli ja jännityskirja Dolores Redondo kolmas ja viimenen osa kirjasarjasta. :)

Mukava kun sulla on ollu kiva päivä :love: ja hommat sujuu kuin tanssi :)
...eli siella sitten sukelletaan jannaripannarin pariin hiukan ennen nukahtamista, oletan :)?

Mun kivat paivat koostuu niin kympilla tuosta tyoporukasta, ne on niin <3!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä