The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Niin ja päivempää ketjuun.

Asioita hoidettu ja kaffetta juotu.
Ihan kelpo poistokirjasaalis tänään:
Hite- raportti
Paolo Coelho - Valkyriat, Accran kirjoitukset
Sainio - Kummolan kääntöpiiri
Kepler - Tulitodistaja
Kolme Sariolan dekkaria
ja sokerina pohjalla Herra Huu matkoilla!
 
Asuntoautoissa on herkkiä mekanismeja kaasulämmityksen takia ja varmaan sen takia se kielto. Eikai siinä muuta mun tietääkseni ole - jos ei ole herkistynyt sähkölle. Meillä ei, mut voihan joku olla silti.

Nyt on ukkosta ilmassa, ettei vaan se tunnu nyt sullaa ja muilla?
Tossa on semmoinen juttu, että auto on kumitassuilla oleva faradayn häkki. Ulkopuoliset sähköt ei just vaikuta.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
vierailija
vierailija
Ei se ihan ulkopuolinen ole. Valokaarista en ala selittämään, mut eikai niitä nykyisin sitten opeteta kouluissa, kun lapsetkin kiikkuvat junien katoille jne. Auringosta on kysymys nyt ja yhteisvaikutuksesta sen laitteiston kans sähkölinjan läheisyydessä.
Mä voin kertoa sen, että auringon vaikutus sähkölinjaan on se, että kesällä johdot roikkuu löyhemmällä kaarella kuin talvella.
Mä en oikein usko, että valokaarista pystyisit opettamaan mulle mitään. Mut jos sellainen tulee sähkölinjasta autoon, niin sähkölinjassa on iso ongelma.
 
vierailija
Kävinpa kaupalla täydentämässä varastoja.

Syömäruoan lisäksi ostin pitkästä aikaa isopussin sipsejä ja kolme kermaviilipurkkia dipiksi. Illalla nääs tulee Mel Brooksin Robin Hood- Neito Marianin siveysvyö.

Joten nerokas pääni sai ajatuksen, että yhdeksältä rojahdan soffalle, alan tuijottamaan töllötintä ja mässytän sipsiä masuni pullolleen.

Prkl... unohdin lakut ja salmiakit.
:sick::censored:
:confused:
 
vierailija
Mä voin kertoa sen, että auringon vaikutus sähkölinjaan on se, että kesällä johdot roikkuu löyhemmällä kaarella kuin talvella.
Mä en oikein usko, että valokaarista pystyisit opettamaan mulle mitään. Mut jos sellainen tulee sähkölinjasta autoon, niin sähkölinjassa on iso ongelma.
Uutisia minäkin olen lukenut ja edellisessä viittasin näihin, mitä on ollut tämän tästä. Sähköjunien katolla ne valokaaret on tapahtunu, tiedoksi muille lukijoille:
http://yle.fi/uutiset/palo_junan_katolla_helsingissa__katolle_kiivennyt_kuoli/8553492
Kannattaa siis lukea aina myös ohjekirjat:)
 
Uutisia minäkin olen lukenut ja edellisessä viittasin näihin, mitä on ollut tämän tästä. Sähköjunien katolla ne valokaaret on tapahtunu, tiedoksi muille lukijoille:
http://yle.fi/uutiset/palo_junan_katolla_helsingissa__katolle_kiivennyt_kuoli/8553492
Kannattaa siis lukea aina myös ohjekirjat:)
aika kadehdittavan sujuvasti sää siirtyilet auringosta matkailuautojen kaasulämmityksen kautta sähkölinjoihin ja sieltä näppärästi sähköjuniin ja valokaariin

tässä tämmänen hidasälyinen maalaispopika meinaa puota kelkasta
 
Uutisia minäkin olen lukenut ja edellisessä viittasin näihin, mitä on ollut tämän tästä. Sähköjunien katolla ne valokaaret on tapahtunu, tiedoksi muille lukijoille:
http://yle.fi/uutiset/palo_junan_katolla_helsingissa__katolle_kiivennyt_kuoli/8553492
Kannattaa siis lukea aina myös ohjekirjat:)
Jos joku kiipeää junan katolle ja heittää veivin, sanoisin että siinä on ansainnut vuoden Darwin-palkinnon.

Ihan kaikesta ei tartte varoittaa tai kieltää erikseen. Ihmiset oisi hyvä opettaa toimimaan myös ajattelemalla ja maalaisjärjellä.
 
Jos joku kiipeää junan katolle ja heittää veivin, sanoisin että siinä on ansainnut vuoden Darwin-palkinnon.

Ihan kaikesta ei tartte varoittaa tai kieltää erikseen. Ihmiset oisi hyvä opettaa toimimaan myös ajattelemalla ja maalaisjärjellä.
äläpä nyt, kyllä kaikkien olisi syytä lukea huolella matkailuautojen käyttöohjeet

ihan vaan sen omankin turvallisuuden kannalta
 
Jos joku kiipeää junan katolle ja heittää veivin, sanoisin että siinä on ansainnut vuoden Darwin-palkinnon.

Ihan kaikesta ei tartte varoittaa tai kieltää erikseen. Ihmiset oisi hyvä opettaa toimimaan myös ajattelemalla ja maalaisjärjellä.
Katos ku tota nuorempaa nyt vanhemmiksi tullutta 80. luvun ja sen jälkeen syntynyttä ikäluokkaakkaan ei ole opetettu käyttämään aivojaan niin miten ne osais opettaa sitä penikoilleenkaan?
 
Jos joku kiipeää junan katolle ja heittää veivin, sanoisin että siinä on ansainnut vuoden Darwin-palkinnon.

Ihan kaikesta ei tartte varoittaa tai kieltää erikseen. Ihmiset oisi hyvä opettaa toimimaan myös ajattelemalla ja maalaisjärjellä.
Ton vuoksi vissiin bändeille annetaan semmoiset hotellihuoneet joiden ikkunoiden alla ei ole jalkakäytävää. Sit ei tartte hotellin jokaiseen televisioon laittaa varoituskylttiä: "Ei saa heittää ikkunasta"!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä