IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Iirikselle ja ilolle onnea!!!! Heitin teidät plussanneisiin :love: Kai se tavallaan luo uskoa et joku edes onnistuu.. vaikka tavallaan ei kyllä enää jaksakkaan luoda kun itsellä jo niin monta siirtoa takana... olis se tullut jo jos tullakseen.. Mutta siis vastoinkäymisiä kokeville voimia, teidän tuskaan pystyn niin samaistumaan..
Kerronpa nyt tännekkin yhden ihmeellisen asian jonka tänään kohtasin, jos jollain vaikka on tietoa vaiko se jotenkin paikkaansa pitää.. Mulla oli siis kolposkopia kun papassa jotain häikkää vuosi sitten jne.. noh sattui sitä tekemään myös lapsettomuus puolelta tuttu lääkäri. Hän kysäisikin siinä et onko meillä monta pakkasessa ja minä et ei oo jne.. Sit lopuksi sit vielä kysäsin että millon ne punktiot nyt sit alkaa, kun ei ollut päätetty veilä sillon kun kävin viimesi. Se rupes sitä katsomaan ja minä siinä höpöttelin et nii josku syyskuussa kai.. ni se siihen vaan tokas et mut eipä sitä kannata siiheen heti rykästä kun ei oo laitteet vielä kunnolla kerrennyt lämmitä!!!! TÄH?! Hetken olin et vitsaileeko se ja sanoin vaan jotain et jaa et parempiko olis odottaa lokakuun puolelle? Vastas et tai sen lopulle!!! Siis ööh.. pitääkö tuo paikkaansa? Siis miks sit ees tehdään punktioita jos "laitteet ei oo viellä lämminnyt kunnolla".. jäin nyt hieman mietityttää.. mut ehkäpä en nyt sit ressaa jos ei heti siihen päästä.. vaan varaan jonkun loman ihan vaan huoletta murehtimatta pitäskö sillon alkaa piikitelly tai muuta, jääköön sit vielä yks kiertovälistä ja lämmetköön laitteen jos sikseen sattuu..

• Tykkää
Reactions: IirisL.
Domi, olikos sulle siis vasta kolmas alkonsiirto tulossa syksyllä? Eihän tuossa vielä montaa ole, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Ja siis tuo laitteiden lämpiäminen kuulostaa kyllä todella oudolta......ettei vaan olisi vitsaillut?

Mikähän on muuten lääkäreiden mielestä "monta siirtoa"? Itse koen, että kuusi on paljon, mutta onkohan se lopulta ikäiselleni paljon (?) 41-v hetken päästä..

Kiitos todella paljon kaikille, jotka ovat tukeneet täällä. Jotenkin lohdullista kun "puhutaan samaa kieltä" ja porukka on todella mukana niin iloissa kun suruissakin!

Kaiketi siihen vaikuttaakin niin moni asia. Joillekin joilla on vaikka jotain selvää häikkää, on enemmän siirtoja "normaali" kuin joillekin joilla kaikki pitäisi olla kunnossa. Siihenhän vaikuttaa ikä, aikaisemmat raskaudet, vanhempien ja sukulaisten periytyminen, elintavat, jne jne jne jne.

IirisL siis meillä alkaa syksyllä kolmas ivf/icsi kierros! Siirtoja on tehty yhteensä ööh.. ehkä 8 (kaks tuore plus 6 pas) jos oon laskuissa mukana.. nyt syksyllä 2 koitettiin jatkoviljellä 2pv-->5pv mut eivät selvinneet... Tällä toisella rundilla oli kaks kemiallista, kai.. siis jotain viivaa tuli tikkuun vaikka vuoto alkoi ihan samalla tavaka lugejen läpi kun muulloinkin.. Mitään korjattavaa kun ei ole, niin en tajua miten se nyt enää onnistus.. ja pakoin pelkään et jos nyt koitetaan suoraan blastoksi viljellä ei selviydy yhtään siirrettävää.. kai ne paskalaatuisia ovat vaan..

Viimeksi muokattu:
Iirikselle ja ilolle onnea!!!! Heitin teidät plussanneisiin :love: Kai se tavallaan luo uskoa et joku edes onnistuu.. vaikka tavallaan ei kyllä enää jaksakkaan luoda kun itsellä jo niin monta siirtoa takana... olis se tullut jo jos tullakseen.. Mutta siis vastoinkäymisiä kokeville voimia, teidän tuskaan pystyn niin samaistumaan..
Kerronpa nyt tännekkin yhden ihmeellisen asian jonka tänään kohtasin, jos jollain vaikka on tietoa vaiko se jotenkin paikkaansa pitää.. Mulla oli siis kolposkopia kun papassa jotain häikkää vuosi sitten jne.. noh sattui sitä tekemään myös lapsettomuus puolelta tuttu lääkäri. Hän kysäisikin siinä et onko meillä monta pakkasessa ja minä et ei oo jne.. Sit lopuksi sit vielä kysäsin että millon ne punktiot nyt sit alkaa, kun ei ollut päätetty veilä sillon kun kävin viimesi. Se rupes sitä katsomaan ja minä siinä höpöttelin et nii josku syyskuussa kai.. ni se siihen vaan tokas et mut eipä sitä kannata siiheen heti rykästä kun ei oo laitteet vielä kunnolla kerrennyt lämmitä!!!! TÄH?! Hetken olin et vitsaileeko se ja sanoin vaan jotain et jaa et parempiko olis odottaa lokakuun puolelle? Vastas et tai sen lopulle!!! Siis ööh.. pitääkö tuo paikkaansa? Siis miks sit ees tehdään punktioita jos "laitteet ei oo viellä lämminnyt kunnolla".. jäin nyt hieman mietityttää.. mut ehkäpä en nyt sit ressaa jos ei heti siihen päästä.. vaan varaan jonkun loman ihan vaan huoletta murehtimatta pitäskö sillon alkaa piikitelly tai muuta, jääköön sit vielä yks kiertovälistä ja lämmetköön laitteen jos sikseen sattuu..
Kiitos, kyllä sitä itsellä jo aika kova usko plussaan on, on uitettu nyt niiin monta testiä ja plussaa kaikki näyttää. Perjantaina soittavat verikokeen hgg arvon vielä. Ja mulle saa laittaa rimpsuun mukaan 1 PAS.

Ei hitto mä täällä taistelen :ROFLMAO: tekis mieli testata ja päätin jo että testaan mutta sitten taas järki voitti ja en testannut!! Ääh ja puuh!!:unsure:

Ilon viestit kannustaa testaan jo näillä piinapäivillä mutta järki sanoo että älä ota sitä lopullista pettymystä vielä :cautious:

AdelmiinaJosefiina vieläkö oot malttanut olla testaamatta? ;) Mä ostin tänään jo parit testit odottamaan, mutta testaan varmaan vasta lauantaina kun sunnuntaina on virallinen päivä. Mitkä nyt olikaan niitä luotettavia testejä? Mä ostin niitä apteekin omia nyt taas, kun en muista että oliko ne Lidlin rfsu-testit ihan epäluotettavia vai ei :rolleyes:. Ja jotain precheckejä oli ja mitä vielä... Mä en ole ikinä edes löytänyt jostain s-marketista mitään raskaustestejä, vaan oon ostanut kaikki apteekista. Nyt Lidlissä näin noita rfsuita kassalla, mut en uskaltanut ostaa.

Domi mä en ymmärrä yhtään mistä laitteiden lämpenemisestä se lääkäri on puhunut. Minkä laitteiden? Mutta siis vaikuttaako se tähystys tai sen tulokset siihen että seuraavaa hoitoa pitäis lykätä?

Siirtojen määrästä... Jostain muistan lukeneeni, että tilastollisesti joka kuudennen siirron pitäis onnistua ja mitä enemmän on jotain lisäriskitekijöitä, sitä useamman siirron onnistuminen vaatisi. Siis tilastollisesti. Meille tää on nyt muistaakseni kuudes siirto ja kun taustalla on erittäin vaikea endometrioosi ja 38 vuotta ikää niin ajattelen että onnistumiseen tarvitaan enemmän kuin 6 siirtoa. Mutta tietysti kun tilanne on se, että siirtokelpoisia alkioita tulee hoitoa kohti yksi tai ei yhtään, niin on mietittävä kuinka monta (kolmen tonnin) hoitoa sitä kannattaa tehdä.

En tosin tiedä pitääkö mun laskea se yksi kkm:ään päätynyt, yksi alkuraskauden km ja kaksi biokemiallista myös "onnistumisiksi". Eli mulla näyttää olevan myös kohonnut keskenmenoriski.

Mutta luovuttamaan en ole valmis, joten täysillä purjeilla eteenpäin vain!

En oo testannut en :ROFLMAO: oon niin ylpeä itestäni!

Mutta paska ilta on ollu muuten, ihan järkyttävät kivut munasarjoissa :cry: en pystyny edes käveleen kun tärinä sattu heti niin paljon. Jouduin ottaa 1000mg Panadolin ja se helpotti hetken päästä. Mitähän ihmettä toi oli, ihan varmaan nyt sit joku kohdunulkoinen?? Vai voiko se edes oireilla pp7 :unsure:

AdelmiinaJosefiina ei voi olla kohdunulkoinen, se alkais oireilla vasta joskus 6.-7. viikon jälkeen. En kyllä tiedä mistä voi johtua, lugeista? Mulla on myös ollut jos jonkunlaista nipistystä ja kiristystä ja muuta tuntumaa alavatsalla ja munasarjojen kohdilla harva se päivä ja mietin myös mistä se voi johtua jos ei raskaudesta. Pelkään että endometrioosista, mutta voi kai se johtua lugeistakin, jotka on kai vissiin keltarauhashormonia, eli kävis järkeen että ne aiheuttaa jotain munasarjojen tienoilla. Mitään särkylääkettä vaativaa kipua mulla ei ole kyllä ollut, pelkkiä tuntemuksia. Tsemppiä!

Mikähän on muuten lääkäreiden mielestä "monta siirtoa"? Itse koen, että kuusi on paljon, mutta onkohan se lopulta ikäiselleni paljon (?) 41-v hetken päästä..
En tiä siirtomääristä mutta eikös se mahdollisuus kasva jonkun tilaston mukaan aina 4. hoitoon saakka? Eikä oo tietty sanottu ettekö sitä myöhemmilläkin lähes yhtä hyvin vois onnistua, jos jaksaa vielä jatkaa.. ja vaikuttaahan noihin monikin asia, mm. ikä, taustasyyt, ja monenko päiväsiä ja laatusia alkioita siirretään.

Oon nyt 38 ja 9. siirto ja 13. alkio onnistu loppuun saakka. Tätä ennen 5. siirron 8. alkio kiinnitty ja jakautu vielä kahdeks mutta päättyi kkm: oon. Mulla on siis tehty muutamia kahden alkionkin siirtoja, 32v mennessä oli siirretty 6 alkioo 3 siirrossa, mutta tuskin niistä erikseen siirrettynäkään sen kummemmin mitään ois tullu. Kyllä se usko oli välillä tiukilla koko touhuun, mutta tietenkin sitä pieni toivo kokoajan kyti takaraivossa että kun tarpeeks monesti toistaa ja toistaa niin ennemmin tai myöhemmin tulee se elinkelponen alkio...eihän näitä hoitoja muuten enää useemman negan jälkeen jaksaiskaan.

Kesäheinälle ja adelmiinajosefiinalle toivon rautaisia hermoja piinapäiviin :) Ja tietenkin toivon teille, myös plussia!! :barefoot:

Kiitos kaikille ketkä kertoivat useista siirroista ja onnistumisistaan! Itse olen varovasti yrittänyt "kokeilla kepillä jäätä" suostuisiko mies kolmanteen ivf kierrokseen. En saanut täystyrmäystä (n)

Minä kyllä myönnän, että itselle on ollut haastavaa käsitellä joidenkin läheisten nopeita plussia. Täällä kuitenkin koen, että ollaan kaikki "samassa veneessä" ja antaahan täällä olevien plussat itsellekin toivoa.

Sama täällä, ihailen Roxanen asennetta ja positiivisuutta :) Mutta, toivon...että, kerrot täällä, myös huonommatkin fiiliksesi!

Virkki, joo toista yritetään, yritystä kolme vuotta takana joista yksi vuosi hoidoissa. Ja jos minusta riippuu niin hoitoja jatketaan. Luomu plussaa meille ei ole tulossa koska putket on tukossa. Näillä mennään. Ensimmäinen lapsi on luomu ja toki olin paljon nuorempi tuolloin. Ehkä ironista sanoa, mutta olen oppinut tämän kuluvan vuoden aikana itsestäni hurjasti uusia ja todella tärkeitä asioita.

Mä olen Helsingin Felicitaksella " hoidoissa"....joku sitä kysyi. Olisi mielenkiintoista kuulla missä muut käyvät? Samoin kertoilkaa minkä ikäisiä olette?

Ja lopuksi VOIMIA jokaiselle tarpojalle ja toivottavasti edes pieniä ilon hetkiä tämän kaiken keskelle!

• Tykkää
Reactions: Roxanne
Karhuemo kiitos! Kyllä tässä hermoja tarvitaankin o_O.

Meillä tämä hoito on nyt kaiken kaikkiaan viides IVF-hoito. Ensimmäiset kaksi tehtiin Naistenklinikalla pitkällä kaavalla, ja niitä en oikein tahdo edes laskea, koska niissä ei otettu mitään yksilöllisiä tekijöitä huomioon, samaan liukuhihnakaavaan tuupattiin vain niin kuin kaikki muutkin. Kummastakin hoidosta tuli 2 munasolua ja yksi siirrettävä alkio, joista ensimmäinen yritti jopa kiinnittyä. Kolmatta hoitoa meille ei enää julkisella myönnetty (ja hyvä ehkä niin, ajan ja veronmaksajien rahojen tuhlaustahan sellainen liukuhihnameininki on), joten siirryttiin yksityiselle. Valittiin Dextra ja ollaan oltu tyytyväisiä. Meitä hoidetaan yksilöinä ja hoitokaavaan tehdään joka kerta muutoksia. Ekasta Dextran hoidosta saatiin jopa neljä blastoa, joista ensimmäisen siirrosta alkoi raskaus, joka päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 12+. Yhtään negatiivista raskaustestiä en itse asiassa Dextra-aikana ole tehnyt, vaan kaikista on tullut kiinnittymisyritys. Katsotaan tuleeko tästä nyt ensimmäinen nega.

Nyt on pp9. Mitään oireita vatsatuntemuksia lukuunottamatta ei ole, mutta yritän muistuttaa itseäni, että ei tässä vaiheessa "kuulukaan" olla mitään oireita. Siinä ainoassa edenneessä raskaudessa tissikipu ja lievä pahoinvointi tulivat vasta viikkoja myöhemmin, ja kemiallisissa ei ole tuntunut mitään ihmeellistä, vaikka hcg on niissäkin noussut ihan kunnolla.

Huh, pitkä tie on Lullabyllakin takana, mutta onnistuminen noin pitkän tahkoamisen jälkeen antaa mulle ainakin toivoa.

Aurinkoista kesäpäivää kaikille!

Jotenkin vaikea uskoa lugeista johtuviksi noita eilisiä munasarjakipuja... Kun mä oon niitä ny käyttänyt jo 2 viikkoa kun aloitin 1 viikko ennen siirtoa jo niin miks vasta nyt tulisi. Toisaalta, jos siellä on sitten iso keltarauhanen (?) kasvanut niillä tän 2 viikon aikana ja nyt se alkaa surkastua ja kipuilla. Mikä tarkottaa sitten menkkoja. En tiiä. Jää nähtäväksi.

Tänään taas lisää ongelmia; kauhea migreenikohtaus. Ei oo vuosikausiin ollut. Lähti ihan kunnolla näkö, tai siis näkökenttä ihan sumeaksi, väpättäväksi, en nähnyt tarkkaan mitään. Juuri ja juuri pystyin käveleen työkaverin luo ja pyysin soittaa apua. Mies sitten haki. Nyt näkö palautunut mutta tilalla kauhea päänsärky.

Kellään ollut tälläistä? Saakohan lääkkeitä jatkaa normaalisti? (Zumenon, Lugesteron) vai pitääkö tässä ny alkaa metsästää jotain lääkäriä... Klinikka on kiinni eli sinne ei pysty soittaa.

Jotenkin vaikea uskoa lugeista johtuviksi noita eilisiä munasarjakipuja... Kun mä oon niitä ny käyttänyt jo 2 viikkoa kun aloitin 1 viikko ennen siirtoa jo niin miks vasta nyt tulisi. Toisaalta, jos siellä on sitten iso keltarauhanen (?) kasvanut niillä tän 2 viikon aikana ja nyt se alkaa surkastua ja kipuilla. Mikä tarkottaa sitten menkkoja. En tiiä. Jää nähtäväksi.

Tänään taas lisää ongelmia; kauhea migreenikohtaus. Ei oo vuosikausiin ollut. Lähti ihan kunnolla näkö, tai siis näkökenttä ihan sumeaksi, väpättäväksi, en nähnyt tarkkaan mitään. Juuri ja juuri pystyin käveleen työkaverin luo ja pyysin soittaa apua. Mies sitten haki. Nyt näkö palautunut mutta tilalla kauhea päänsärky.

Kellään ollut tälläistä? Saakohan lääkkeitä jatkaa normaalisti? (Zumenon, Lugesteron) vai pitääkö tässä ny alkaa metsästää jotain lääkäriä... Klinikka on kiinni eli sinne ei pysty soittaa.
Voisiko johtua raskaudesta tai varhaisesta keskenmenosta? Mulla tuli muuten kerran sellainen kipu jonkun inseminaation jälkeen kuukautisia/raskautumista odotellessa, että meinasin lähteä sairaalaan, itkin ja huusin vatsa kippurassa. Karautettiin apteekkiin ja Panadolit onneksi helpotti, seuraavana päivänä alkoi kuukautiset. Olen ajatellut että ehkä se oli varhainen keskenmeno?

Nyt kun tää migreenikin tuli niin kauheasti tekis mieli ajatella että olisko siellä kuitenkin pikkuinen tarrannut kiinni ;)
Mutta en uskalla antaa itselleni lupaa ajatella niin!

• Tykkää
Reactions: Domi
Mulla oli myös jänniä vihlaisuja munasarjojen kohdalla tässä pari päivää sitten. Ei nyt erityisen kivuliaita, mutta joka tapauksessa sellaisia että kiinnitin asiaan huomiota. Pohdin myös, että voisiko surkastumassa olevat keltarauhaset siellä jotenkin kipuilla (mullahan niitä lienee monta punktion jäljiltä). Olen kyllä lukenut, että joillain nuo vihlonnat on saattaneet enteillä raskauttakin, mutta mulla tämä ei nyt ainakaan sitä ollut, kun testit edelleen blankkoja. Mutta mistäpä näistä ikinä tietää?

AdeliinaJosefiina, toivotaan että sinun kohdallasi kivut ja myös tuo migreeni tietäisi hyvää, niin ikäviä kun nuo oireet sinällään ovatkin. Tsemppiä!

Domille piti vielä sanoa, etten minäkään kyllä yhtään ymmärrä, mistä laitteista tuo lääkärisi on horissut. Olisko tosiaan ollut vain vitsi tai sitten joku outo kiertoilmaus sille, että klinikalla on jonoja eikä hoitoihin siksi pääse heti kesän jälkeen? Pidän joka tapauksessa peukkuja, että pääsisit uudelleen tositoimiin mahdollisimman pian.

Niin ja Karhuemo, voi kunpa miehesi suostuisi vielä kolmanteen hoitokierrokseen! (y)

Kiitokset tsempeistä teille! :) saa nähdä mitä kaikkea vielä tulee ennen testipäivää :D

Joku täällä kyseli ikää: mä oon kolmekymmentä ja meikäläisen ukko on neljäkymmentä (jos se tieto nyt ketään kiinnostaa). Hoidoissa tosiaan alunperin miehelle sairauden takia tehdyn vasektomian vuoksi eli yksi satsi oli tallessa pakkasessa. Eka lapsi saatiin suht helposti, 2 tuloksetonta inseminaatiota ja sitten suoraan ICSiin josta 1.pasista plussa.
Nyt toinen lapsi on selkeästi haastavampi saada, ei tullut plussaa tuon ekan ICSIN aikaisista pakkasukoista, ei myöskään onnannut välissä tehdyt 3 inseminaatiota ja nyt 2.icsin jälkeen tosiaan mulla alkoi vielä nää ovulaatiohäiriöt ja aikaiset vaihdevuodet mitä aiemmin ei oo ollut.
Jos tämä pas ei onnistu, pakkasessa on vielä 2 alkiota, ja niissä on miehen viimeiset sukusolut eli biologisia lapsia ei sitten enää saada jossei näistä alkioista tule.
Tulipas sepustus, mutta sitähän sä kysyit :ROFLMAO:

Ai niin, piti kysyä että onko teillä plussanneet tai negannneet ollut piinapäivinä niin jossain kohtaa noi alakerran paikat turvonneet? :D siis että kun lugea laittaa niin ei meinaa mahtua vaikka alkuun mahtui hyvin sen sinne sujauttamaan kohtuullisen syvällekin mutta ei enää.
Mieskin huomautti eilen touhuillessa että onpa ahdasta :oops: en sitä ensiksi tajunnut että miten muka mutta illalla huomasin lugea laittaessa ja tänään sama ahtaus jatkunut!

Yhteistyössä